Skocz do zawartości
keller

Zamienniki pompy vacuum tandem bosch nr 038 145 209 C

Rekomendowane odpowiedzi

Pompę wymieniłem na Bosch 038 145 209 M, oraz zaworek N75 który również był padnięty. Po wymianie turbo kręci aż miło i auto szybciej się nagrzewa, po ok. 5 km mam już 80 stopi (tyle mam do roboty). Zatanawia mnie egr, który poprzednio, gdy stara pompa dawała jeszcze jakieś podciśnieni oraz przy starym zaworku N75, lubił sobie pokwakiwać na wolnych obrotach. Teraz go nic nie słychać.

Co do samej wymiany pompy, rzeczywiście gdybym miał świece żarowe w układzie chłodzenia to pompa Bosch by nie weszła.

Sama wymiana dosyć prosta z wyjątkiem prawej dolnej śruby imbusowej do której nie mogłem dotrzeć.

Dzięki za pomoc odnośnie pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam prosbe do zorientowanych w temacie. Moj pasek potrzebuje nowej pompy vacum. Do tej pory mialem wsadzona pompe LUKa, z literka A na koncu. Poczytalem troche i dowiedzialem sie ze BOSCH jest lepszy. Chcialbym teraz wstawic Boschowska ale nie wiem jaka dokladnie, chodzi mi o numer pompy. Moj pasek to AJM z 2000 roku, posiada rowniez 3 swieczki za pompa vacum.

Z gory dziekuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja u siebie w ATJ czyli bardzo bliźniaczym silniku, również z dogrzewaczem na 3 świecach zamiast Luka 038145209A zamontowałem:

- pompe vacum Boscha 038145209M - szukać z jak najświeższych roczników np 07-08, na allegro ok. 150zl

- nową uszczelkę pompy: 038145215 - w serwisie ok.30zl

- waz wody: 038121473 - jeżeli z pompy cieknie ropa bardzo prawdopodobne że wąż też będzie do wymiany, w serwisie ok.65zl, ciężko jest znaleźć używkę dobrej kondycji bo jest to popularny problem.

 

Trochę na ten temat pisałem w wątku:

http://forum.vw-passat.pl/threads/116207-Jaka-Wakum-Pompa-do-AWX-2002r-Serwis-mowi-ze-038145209-Q?p=1610402#post1610402

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj GURAL

Podpowiedz proszę jaki model pompy tandem jest w Passacie B5fl 2003 AVF.

Jeszcze jeden temat,mechanik stwierdził wyciek z tej pompy (nieszczelność),a od jakiegoś czasu piszczy mi podczas jazdy(dojeżdżania) lewe koło z przodu i prawe z tyłu(czyli jeden obwód).Rozebrałem już dwa razy zaciski,zregenerowałem je (komplet naprawczy i nowe tłoczki).Czy powodem może być nieszczelność w tejże pompie?

Pozdrawiam

GLONI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pyda się temat o zamiennikach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wychodzi z tego co tu wyczytałem że pompę vacum LUK 038 145 209 A można zastąpić pompą BOSCH 038 145 209 M tylko trzeba dokupić do pompy BOSCHA uszczelkę o tym num. 038145215

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej mam pytanko gdyż chcę kupić jakąś używkę pompe tandem do passata 1.9tdi avf 2001r i nie wiem jakiej szukać ? podejdzie obojętnie jaka od pd ? czy może jakies konkretne oznaczenia ? ponoć boscha najlepiej szukać z góry dzięki za sprawdzenie ;) koleś z allegro proponował mi od toledo ale nie wiem czy to wogóle spasuje hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej mam pytanko gdyż chcę kupić jakąś używkę pompe tandem do passata 1.9tdi avf 2001r i nie wiem jakiej szukać ? podejdzie obojętnie jaka od pd ? czy może jakies konkretne oznaczenia ? ponoć boscha najlepiej szukać z góry dzięki za sprawdzenie ;) koleś z allegro proponował mi od toledo ale nie wiem czy to wogóle spasuje hmm

 

jak wyżej napisane BOSCH 038 145 209 M tylko trzeba dokupić do pompy BOSCHA uszczelkę o tym num. 038145215 podejdzie na 100% , celuj w 2007/8+ i pytaj sprzedawcę o datę produkcji i literka M na końcu obowiązkowa ( chyba że przyfarcisz i dostaniesz gdzieś nowszą) bo to z tych młodszych jest, jest to zamiennik zamiennika który był zamiennikiem innego zamiennika itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczególne podziękowania po raz kolejny ode mnie dla Kolegi GRZECHHH.

Wszystko podane jak na tacy,

dzisiaj trochu powalczyłem i również potwierdzam, że BOSCH M wchodzi do ATJ/AJM bez trudu.

Na przyszłość - można też szukać pompy BOSCH z końcówką Q - jest to najnowszy zamiennik - również pasuje.

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dość pilne pytanie bo zostały mi 3 dni na zamówienie i wymianę pompy vacum ;)

 

Jakie pompy podejdą do silnika AVB w moim pasku? Chodzi mi o samą końcówkę A,C,E itd bo wiem, że będzie to 038 145 209. A co mam zamontowane nie mam pojęcia, cała obudowa czarna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odświeżę temat mam też do wymiany pompę vacum ponieważ nie trzyma na niej zaworek na króćcu powrotnym. Tylko jaką pompę kupić a może ma ktoś takową na sprzedaż. Bardzo proszę o pomoc w doborze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam odświeżę temat mam też do wymiany pompę vacum ponieważ nie trzyma na niej zaworek na króćcu powrotnym. Tylko jaką pompę kupić a może ma ktoś takową na sprzedaż. Bardzo proszę o pomoc w doborze.

 

tu wszystko masz napisane jaką kupić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko jaką pompę kupić
Jakie pompy podejdą do silnika AVB

Nikomu się nie chce czytać, a to tylko 2 strony...

Do silnika PD pasuje każda pompa o numerze 038 145 209 bez względu na końcówkę.

Polecam szukać z literką M lub Q - to są najnowsze pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod numerem 038 145 209 na pompach BOSCH jest jeszcze oznaczenie jak V 140 albo V 130. Czy to ma się jakoś do modelu czy czegoś innego może ktoś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dokonałem wymiany pampy vacum na BOSCH o nr 038 145 209 Q i teraz mam problem z odpaleniem. Przy pierwszym odpaleniu lekko załapał i zgasł, przy następnych już nie zapalił kręciłem tak długo że rozładował mi się akumulator teraz czekam aż się naładuje ma ktoś jakiś pomysł jak go odpalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia pompy w zbiorniku czy podaje przez 1-3 seknudy na zapłonie jeżeli tak to potem sprawdź tak samo czy z filtra paliwa podaje do vacum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa w zbiorniku podaje paliwo i z filtra paliwa do vacum też podaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już wiesz gdzie problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że włożyłem potem starą pompę i dalej to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin spokojnie, jak dobrze osadziłeś pompę i gładko się przykręciła to po prostu zapowietrzyłeś układ i dlatego masz problem z odpaleniem.

Za pierwszym razem jak ściągnąłem tę pompę i wszystko się wylało, musiałem kręcić z 10 minut.

Te pompy zazwyczaj przeciekają albo się zacierają więc jeśli jest uszkodzona na pewno byś to zauważył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności