Skocz do zawartości
bart448

Zawieszenie. Mega zagadka ?? Passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

...a moze ktos by w koncu wymienil zawias profesjonalnie, co?

Jak wymieniasz wachacze to by sie przydaly amorki i sprezyny prawda?

Zeby nie bylo tak, ze po wymianie ramion wciaz zwieszenie sobie plywa gora dol i wali w dno amortyzatora bo ten nie chamyje jak powinien, a sprezyna sie ugina zbyt mocno...

Taki ejest moje zdanie, jak zmieniac to komplet...to tak jak wymienic olej bez wymiany filtra-jaki jest tej zmiany sens???

 

---------- Post added at 23:02 ---------- Previous post was at 23:01 ----------

 

i przy okazji sprawdz stan stabilizatora-czy ma on srednice taka jak powinna byc, a nie jest przypadkiem chudszy w miejscu mocowania pod gumami-jak ma luz nawet okolo 1mm to bedzie walilo strasznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wszystkiego w zawieszeniu stuka dalej , a odgłos słychać z lewej strony , to najprawdopodobniej luz jaki pozostał jest na kamieniu maglownicy - luźna listwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie już nic nie stuka ...... Zrobiłem zawieszenie sprezyny amory maglownice wszystkie poduszki w zawieszeniu i gumy na stabilizatorze i jeszcze poduszke pod silnikiem z lewej strony i umocowałem wszystko jak sie na leży aku i inne luźne rzeczy i jest teraz dobrze pół roku poszukiwań i inwestowania ...... Cisza w aucie bez cenna :serducho choć skrzypi mi jeszcze schowek bo było ALE URWAŁŁŁ i szwagier go przetrącił nie chcący dzieki czemu nastąpiło lekkie z kruszenie materiału plastikowego ..... :fajny:manga

pozdrawiam i nie ma co oszczędzać w przypadku passata sprawdza sie powiedzenie ŻE CHYTRY DWA RAZY TRACI .........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanko jak juz wymieniacie cale zawieszenie to czy wymieniacie sam lacznik drazka czy rowniez koncowke kulkowa drozka kierowniczego? Koncowka jest za lacznikiem z mocujacym uklad z kolumna zawiasu-ten pret do ktorego krecimy lacznik.

On tez lubi sobiestukac jak ramie wachacza lub popiskiwac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mam pytanko jak juz wymieniacie cale zawieszenie to czy wymieniacie sam lacznik drazka czy rowniez koncowke kulkowa drozka kierowniczego? Koncowka jest za lacznikiem z mocujacym uklad z kolumna zawiasu-ten pret do ktorego krecimy lacznik.

On tez lubi sobiestukac jak ramie wachacza lub popiskiwac...

łącznik stabilizatora się wymienia a końcówkę drążka kierowniczego jak jest wybita bo po jej wymianie trzeba zrobić zbieżność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. planuje wymiane amorków. przód i tył. i mam takie pytanie co sie jeszcze wymienia przy amortyzatorach z przodu??? bo nie wiem co jeszcze kupic?? jak narazie to kompletne amory zamówiłem. Ale co jeszcze??? Tył już skompletowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. planuje wymiane amorków. przód i tył. i mam takie pytanie co sie jeszcze wymienia przy amortyzatorach z przodu??? bo nie wiem co jeszcze kupic?? jak narazie to kompletne amory zamówiłem. Ale co jeszcze??? Tył już skompletowałem

 

Osłony kurzowe 4D0412137C

Odboje 8D0412131F dla zawiechy 1BA, 1BB, 1BF, 1BH

Odboje 8D0412131E dla zawiechy 1BE

 

Górne mocowane amora

4D0412377F do numeru nadwozia 3B_1_300000 dla limuzyny

3B7412377A od numeru nadwozia 3B_1_300001 dla limuzyny i variant

 

w niektórych samochodach zmęczonych "polskimi drogami" wymienia się również miski sprężyn jeśli bardzo skorodowane lub inaczej zużyte.

górna miska 8D0412065F

dolna miska 8D0412066F

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, też będę wymieniał amortyzatory z przodu. Wybór padł na sachs. Mam do was pytanie czy zna ktoś i może polecić dobrego sprzedawce w necie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, też będę wymieniał amortyzatory z przodu. Wybór padł na sachs. Mam do was pytanie czy zna ktoś i może polecić dobrego sprzedawce w necie???

 

Ja ostatnio wymieniałem tylne na Sachs'y, bo jeden niestety już się "pocił' i bujało autem jak łajbą ;) Wprawdzie u mnie jest twardsze i niższe zawieszenie ori 1BE . Kupowałem u kolego z forum maciejek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanko koledzy.

jeżeli mam wybity jeden wachacz na przednim zawieszeniu . Lewa strona, górny, tylny. przy kolumnie koła.

to mam wymienic jeden czy na obydwu stronach wszystkie górne. dolne są ok.

Straszny dylemat nie wiem kogo już słuchać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedno pytanko koledzy.

jeżeli mam wybity jeden wachacz na przednim zawieszeniu . Lewa strona, górny, tylny. przy kolumnie koła.

to mam wymienic jeden czy na obydwu stronach wszystkie górne. dolne są ok.

Straszny dylemat nie wiem kogo już słuchać.

 

zazwyczaj jest tak że jak wymieniasz z jednej to z drugiej tez(parami}. Ja tak miałem z przegubami wymieniłem lewy a za chwile szlag trafił prawy.Nie wiem niech się wypowiedzą pozostali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedno pytanko koledzy.

jeżeli mam wybity jeden wachacz na przednim zawieszeniu . Lewa strona, górny, tylny. przy kolumnie koła.

to mam wymienic jeden czy na obydwu stronach wszystkie górne. dolne są ok.

Straszny dylemat nie wiem kogo już słuchać.

Nie musisz wymieniać po obu stronach jeżeli są dobre bo to rzucanie kasy w błoto. Z tej lewej to juz wymień dwa bo do wymiany górnych trzeba opuszczać spreżyne,po co płacić podwójnie za robote.Ja wymieniałem z prawej trzy lata temu i niedawno z lewej,czyli na lewych przejechałem trzy lata dłużej.Słyszałem tez takie opinie zeby zmieniać komplet po obu stronach,to ja sie zapytałem a jak kichnie za np. pól roku jeden-dwa to znowu komplet do wymiany?.Nie słuchaj nikogo,zrob tak jak napisałem.

Edytowane przez zbigniewz01@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja powrócę jeszcze do tematu samych hamulców. jestem na 90% przekonany że stukają mi hamulce z lewej strony z przodu. ewidentnie jak wcisnę hamulec to słyszę trzaski. o jakich blaszkach wcześniej pisaliście że należy je wymienić? dodam że mam nowe tarcze hamulcowe i klocki a problem występował również przed wymianą (więc może nie jestem taki ene-ebe i udało mi się to złożyć tak jak było) wszystkie wahacze wymienione.. jakieś pomysły dlaczego mogą stukać hamulce? lub czy ewentualnie przy wciśnięciu hamulca gałka (końcówka drążka kierowniczego) z przebiegiem 15 tyś może stukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mam ten sam problem tylko z jedna ruznica ja juz nie mam co wymieniać. Wymienilem sprężyny amory wachacze poduszki silnika i skrzyni maglownica terz została zmieniona, tuleje w wachaczach zmieniel na poliuretanowe i jak przejeżdżam przez policjanta jest cicho tjlko jak mam jakies male nierówności to slychac jak by wszystko mialo sie rozlecieç.

Co w gym wypadku zrobić bo juz pomysłów nie mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz poliuretany więc czego się spodziewałeś ? PU tłumi gorzej od gumy bo jest twardszy, a przez to drgania przenoszą się na nadwozie, a samo zawieszenie pracuje bardziej hałaśliwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mi się tak wydawało jeszcze przed założeniem PU dlatego wymieniłem wszystko )

ale dzięki za wyjaśnienie , nie ukrywam ze trzyma się drogi jak przyklejony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehehe ja za to mam tak, że jak jadę pomału po nierównościach to wali coś z lewej strony jakby nie wiem co. Byłem na trzepakach zero luzu. Dziś mówię jadę na inna firmę i mówię aby sprawdzili amortyzatory przy okazji. Skuteczność coś koło 60% oba. Zaś potrzepał autem. Jedyne co powiedział to że końcówka albo półoś co jakiś czas wpada w wibracje (nie wiem dokładnie co, bo żona podjechała a ja spałem po nocce). Nic po za tym. Ale też nie był przekonany czy to to wali. Na trzepakach jak i teście amortyzatorów nic nie uderzało :(

Będę jeździł aż już będzie walić tak że problem zlokalizuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy za halas nie odpowiada plastkiowa dzwigienka od czujnika poziomowania świateł xenon, male gowienko a u mnie wydaje taki odgłos jakby sie auto łamało na pół. Jednak to bardziej trzeszczenie niż walenie więc może u Ciebie to inny objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności