Skocz do zawartości
Vipergti

Problem z montażem sportowych sprężyn H&R B3

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że nadarzyła się okazja, zakupiłem od kolegi Camell990 komplet sprężyn sportowych do mojego paska.. Zadowolony w weekend zacząłem wyciągać stare sprężynki(zacząłem od tyłu) i jakież było moje zdziwienie, jak po zdjęciu starych sprężyn i założeniu nowych okazało się, że amortyzator nie ściska sprężyny prawie wcale( a przecież powinien, bo sprężyna nie może być luźna..) Pytanie do was, miał ktoś styczność z takimi sprężynami albo ma ktoś w swoim pasku?? Jakie amortyzatory potrzebuję, aby zgrały się z tymi sprężynami(prosiłbym jakieś numery seryne, linki, cenę)?? czy przednie amotryzatory będą pasowały te co mam , czy też mam się szykować na wymianę? nie ukrywam, że jestem zły, bo na daremne rozbierałem cały tył, żeby spowrotem złożyłem ori.. Będę wdzięczny za każde info..

 

Tak wyglądają ori sprężyny tył w porównaniu do sportowych tył..42696211.jpg

40229825.jpg

 

80496635.jpg

Edytowane przez Vipergti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zakupiłem od kolegi Camell990

 

Zapytaj go czy mial tak samo jak Ty

 

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno wogóle ich nie zamontował, bo auto poszło na sell..;( a ja teraz jestem w kropce..:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz normalne amory nie ma co sie dziwic.

Sprezyna bedzie scisnieta jak postawisz auto. Jezeli sprezyny sa wiecej jak -30, -40mm juz powinienes miec sportowe amorki o krotszym skoku, bo ori powyzej tej granicy juz nie pracuja prawidlowo i szybko je wykonczysz.

Amor dlatego nie sciska bo sprezyna jest krotsza, a przeciez amorek caly czas rozpreza:)

Skladajac komplet bedzie ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale, ori sprężyny musiałem ściągnąć ściągaczami żeby je wyciągnąć z amora, natomiast, te weszły bez, i nie było problemu zakręcić górnej nakrętki na amorku, a sprężyna ma wyraźny i wyczuwalny luz..Boję się, że może to być a duży luz..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale, ori sprężyny musiałem ściągnąć ściągaczami żeby je wyciągnąć z amora, natomiast, te weszły bez, i nie było problemu zakręcić górnej nakrętki na amorku, a sprężyna ma wyraźny i wyczuwalny luz..

No właśnie dlatego że te sportowe są krótsze od oryginału, a amortyzator ma skok taki jak do oryginalnych sprężyn.

Amortyzatory do wymiany, na takie z krótszym skokiem. Wtedy poskładasz wszystko tak jak należy. Inaczej nie kombinuj.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak myślicie, przednie amortyzatory podejdą, czy też są do wymiany..?? Jaki może być koszt takich amorów na tył i ew. na przód..?? Macie jakieś namiary na takie amorki?

Edytowane przez Vipergti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale, ori sprężyny musiałem ściągnąć ściągaczami żeby je wyciągnąć z amora, natomiast, te weszły bez, i nie było problemu zakręcić górnej nakrętki na amorku, a sprężyna ma wyraźny i wyczuwalny luz..Boję się, że może to być a duży luz..

Ale jak postawisz auto na kołach to sprężyna będzie ściśnięta .... Składaj śmiało na tych amortyzatorach, żadnych luzów nie będzie. Ja tak przejeździłem całe lato - mam sprężyny weitec -40 i wszystkie złożyłem bez użycia ściągacza. Pojeździsz, przekonasz się czy odpowiada Ci taka gleba i powrócisz do ori springów lub dokupisz sportowe amortyzatory

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jak postawisz auto na kołach to sprężyna będzie ściśnięta ....

No, jeśli postawi auto to faktycznie będzie git. Ale ja myślałem, że Vipergti chciał tym autem jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No, jeśli postawi auto to faktycznie będzie git. Ale ja myślałem, że Vipergti chciał tym autem jeździć.

Sądzisz że Vipergti będzie tym autem skakać na 2 metry??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sądzisz że Vipergti będzie tym autem skakać na 2 metry??

Zastanów się najpierw co będzie na pierwszej lepszej wulkanizacji jak podniosą mu samochód do góry na podnośniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanów się najpierw co będzie na pierwszej lepszej wulkanizacji jak podniosą mu samochód do góry na podnośniku.

No co będzie? Koła wypadną? Może sprężyna się wysunie z talerzyka i stanie ukosem??? Bez jaj panowie, nic złego się nie stanie, mój pasek stał u mnie na podnośniku kilkanaście razy ;) Powtarzam że przejeździłem tak całe lato i na następny sezon też je zakładam. W moim przypadku sprężyna prawie że była luźna po skręceniu, ale nie było na tyle luzu żeby mogło coś złego się stać. I dam sobie rękę uciąć że u kolegi Vipergti będzie tak samo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może sprężyna się wysunie z talerzyka i stanie ukosem???

Na przykład. Ja tam nie lubię takich patentów dlatego nadal będę odradzał taką rzeźbę. Po to produkują amortyzatory o skróconym skoku żeby uniknąć takich historii.

Ale jak dla mnie - można nawet nawiercić talerz amortyzatora w kilku miejscach i przywiązać dolny zwój sprężyny drutem albo sznurkiem od snopowiązałki. To samo zrobić u góry. Wtedy nie wypadnie ;) Byle by taki samochód nie jechał z naprzeciwka na mnie kiedy to z "niewiadomych przyczyn" będzie zjeżdżał na lewą stronę. Nie masz kasy na amory lub nie chce ci się ich zmieniać - zostawiasz serie. EOT.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym roku też chciałem założyć sprężyny obniżające, ale potem poczytałem trochę o zestawie sprężyna sportowa + zwykłe amorki i wyszło z tego, że dołożyłem trochę kasy i kupiłem całe zawieszenie sportowe firmy MTS-Technik. Obniżyło o jakieś 35mm i jest git.:) Koszt to jakieś 749,-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie ja bym nigdy nie zalozyl krótszej sprezyny do ori amora -40/-40 to jeszcze ale -60 to juz nie ma opcji. znajomek tak zalozyl do bilsteina b4 -60 i mu przedni amor przy wiekszej dziurze tak dobił że wybuchł. rozerwalo cala osłone amora a amor do smieci po tym manewrze kupil kita a potem gwinta. wiec kolego albo kupisz sobie jeszcze krotkie amory do zestawu albo bedziesz jezdzil 40km/h bo jak ci wybuchnie amor przy wiekszej predkosci to nie chce mowic co moze sie stac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, Przekonaliście mnie o tyle już wiem na 100% że nie mogą zostać ori, w takim razie jak wygląda sprawa z przodem?? Amory przód też nie podejdą?? Macie jakieś namiary na komplet takich amorów w rozsądnej cenie, albo numery takich amorków, żebym mógł szukać ich po sklepach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego to nie jest tak ze nie podejdą, podejść podejdą bedzie gleba ale bedzie ryzyko ze ci umrze któryś z amorów przy takich sprezynach wiec ja ci proponuje takie np amory ta technix albo fk, sam mam kit fk i nie ma tragedii ajak masz wiecej $$$ to kup bilstein b6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, problem właśnie leży po stronie $$ :( Próbuję uzyskać glebę jak najniższym kosztem..Wiem że tył nie podejdzie na 100%, jakby przednie amorki podeszły, byłbym zadowolony, nawet,jakby miały pośmigać 2, 3 miesiące, dopóki nie nazbieram trochę funduszy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakby przednie amorki podeszły, byłbym zadowolony

Pewnie będziesz musiał rozebrać i zobaczyć samemu. Na allegro czasami można znaleźć amortyzatory o krótszym skoku właśnie do "gleby" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakby przednie amorki podeszły, byłbym zadowolony

Wyjmij jeden amortyzator, załóż sprężynę, skręć poduszkę i sprawdź czy jakimś cudem uda Ci się postawić sprężynę ukosem w amortyzatorze ;)

 

Do springów -35 i -40 nie są wymagane krótsze amortyzatory-po to sprzedają je luzem, do -60 już trzeba. I sprawdź w jakim stanie są odboje a najlepiej kup nowe bo może być tak jak Matys wyżej napisał

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności