Skocz do zawartości
kris22bln

samopoziomowanie ,poziomowanie xenonow passat 3bg

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczniemy od listy częsci i schematów elektrycznych poziomowania nadwozia

 

4Z7 907 357 - sterownik regulacji zasięgu reflektorów [1](szt 1)

4B0 907 503 - czujnik poziomu przód i tył (szt 2)[4 i 15]

8D0 941 299 B -zespół regulacji ustawienia świateł przód -prawa strona ( szt 1)[6]

3B0 505 465 - łącznik stabilizatora tył (szt 1)[10]

3B0 505 573 - uchwyt łącznik stabilizatora (szt 1)[12]

3B0 941 291 - blacha- wspornik ( szt 1)[5]

3B0 505 575 A - blacha-wspornik (szt1)[13]

N 104 343 01 -śruba z łbem walcowym M5x10(szt 2)[8]

N 011 183 12 - nakrętka 6k samozabezp. M6 (szt 2)[7 i 16]

N 023 002 8 - nakrętka 6k samozabezp. AM6 (szt 2)[17]

07be7677d4be5d77m.png

 

Schematy elektryczne,rozmieszczenie przekazników

c039e5e93a150eeam.png 16946b09fc7e6e11m.png 76fe9cb8156e4f99m.png

ukłony dla kolegi JurekW, za udostępnienie powyższych schematów

 

Plan 105.2 sterwonik regulacji,czujniki ,podłączenie obd

D-zapłon-rozrusznik

E1 -włącznik świateł

G76 -czujnik poziomowania tylni lewy

G78 -czujnik przedni prawy

J431 -sterownik regulacji poziomowania

s8 -bezpiecznik w skrzynce bezpieczników

T3x -kostka 3 pin czarna ,prawy słupek A

T4y -kostka 4 pin obok słubka B lewa strona

T10s -kostka 10 pin różowa

T15x -kostka 15 pin czarna prawy słupek A

T16 kostka 16 pin ,blisko ręcznego hamulca ,połączenie OBD

T20-kostka 20 pin sterownik regulacji

A2 połączenie plusa 15

A51 połączenie 56

A76 połączenie OBD

N2 połączenie 1 k.samopo.

N3 połączenie 2 k.samopo

 

Plan 105.3

C-alternator

J104 -sterownik od Abs z Eds

J431 -sterownik sampoziomowania

T3x -kostka 3pin czarna ,prawy słupek A

T6k kostka 6 pin ,czerwona prawy słupek A

T10j -kostka 10 pin lampy prawej

T10k -kostka 10 pin lampy lewej

T10s -kostka 10 pin różowa lewy słupek A

T10t -kostka 10 pin czerwona lewy słupek A

T10w kostka 10 pin siwa prawy słupek A

T15y kostka 15 pin czarna prawy słupek A

T20 kostka 20 pin -sterwonik regulacji

44 -masa lewy słupek A

A17 -połączenie 61

A127 -połączenie (tylni lewy sensor abs)

* -tylko dla samochodów z nawigacją

 

 

Wiąska elektryczna = okablowanie

VW Aso oferuje w sprzedaży wiązke elektryczną o nr 3BO 971 397 ,ale niestety nie jest ona za tania i kompletna i trzeba samemu dorabiać kable do czujników,silniczków itd .

Można samemu zrobić wiązke lub zaopatrzyć się w gotową firmy KUFATEC

http://www.kufatec.de/shop/

Koszt wiązki wynosi 90 euro

jakość wykonania za tą cene pozostawia wiele do życznia,

b4ff422171189e68m.jpg

 

Sprawe części i okablowania mamy już za sobą więc przejdzmy do montażu

 

Zaczełem od najbrudniejszej roboty czyli zamontowaniu czujników poziomowania nadwozia.Przed montażem należy zaopatrzyć się w nitownice i jakiegoś specyfiku do konserwacji nadwoznia.

 

Przedni czujnik -strona kierowcy

 

odkręcamy koło i co widzimy? dwie piękne dziurki które przygotowała nam już fabryka do zamontowania wspornika,przykładamy blache wkładamy dwa nity i nitujemy.Jak blacha jest już na fest przykręcamy czujnik a potem łącznik zapinamy na zawieszeniu.

478a28adf95aa3bbm.png fb24753c70cbf18am.jpg 7b23da1267ba9504m.jpg

 

 

Tylni czujnik -lewa strona

Tu będziemy mieli troche więcej do zrobienia ,zaczniemy od zdjęcia plastykowej osłony nadwozia odkręcamy 4 dzięsiątki i jedną srubke na środku.Teraz będziemy musieli zdrapać troche konserwacji nadwozia by dostać się do dziur na śruby.Najlepiej zakonserwować czymś te miejsca i jak wyschnie przykręcamy wspornik i łącznik do tylniej belki.

 

dbe1c43b056aedaam.png 23d3cb197f0bfdadm.jpge01613d2fb0d2db2m.jpg

 

Przyszedł czas na położenie wiązki

Zaczynamy od tyłu odkręcamy lewy boczek w bagażniku i przykręcamy sterownik

cb82b95e062416a2m.jpg

 

Odkrecamy lewy próg ,wyciągamy boczki i podnosimy siedzisko tylniej kanapy,w zaznaczonym miejscu na zdjęciu puszczamy kabel do tylniego czujnika po przewodzie od abs.

de39aa7fd14054e9m.jpg

 

Puszczamy wiązke do przodu w progu odkręcamy dolny plastik na lewym słubku ,domontujemy plastik pod kierownicą,odkręcamy skrzynke bezpieczników i luzujemy listwe z przekaznikami

8c3e02148ea8fa77m.jpg 14435b82dffa8d2cm.jpg

 

Odkręcamy obudowe skrzynki komputera na podszybiu i przez nią przebijemy sie od środka do przodu z kablami

1914a4e7b437be86m.jpg b8b276f4077766a2m.jpg

Można puścić wiązke inaczej ale ten sposób wydawał się najszybszy ,a tak po za tym to była tylko przymiarka czy wogóle będzie to chodziło,puszczamy dalej wiązke do lamp i przedniego czujnika

f11e106599eca9efm.jpg 6f675670c8872bbam.jpg ae4544a0337a2382m.jpg

 

Kabelek położony,można zacząć podpinać

48de7f9990f36662m.jpg da53bc8f1ba8cc2cm.jpg 2a6d413201f4493fm.jpg

Kauftec wypuścił także wiązki jednego koloru (może z oszczędności :lol2)

ale są one opisane więc niema problemu.

Nie licząc kabli od czujników i lamp pozostało nam 7 kabelków do podłączenia

 

Niebieski przewód na T10B PIN1

Ten kabel podłaczamy w skrzynce komputera w czarnej kostce t10b na pin1,Klema 61 ( daje sygnał na załaczenie samopoziomowania przy odpaleniu )

61f5873508eb6525m.jpg

 

Siwy przewód DIAGNOSESTECKER PIN7 Zlącze OBD

Podłaczamy się w pin 7 we wtyczce diagnostycznej

123308a35ddef49cm.jpg

 

Brązowy kabel masse

Przykręcamy kabel masowy na lewym słubku

26a1db7940d52ae3m.jpg

 

Niebieski przewód PIN1 WIWA RELAIS GALA SIGNAL

Podłaczamy się w pin1 od przekaznika wycieraczek -niebiesko biały przewód (u mnie przekaznik nr 389) lub bieżemy z radia sygnał gala lub z skrzynki komfortu

0f87f9cb0d585238m.jpg

 

Żółty przewód SICHERUNG S8

Musimy zrobić bezpiecznik 5A dla samopoziomowania

W skrzynce bezpieczników jest wolne miejsce nr 8

e1e2e9b089758a54m.jpg

Rozbieramy skrzynke bezpieczników wpinamy w wolne miejsce żółty kabel s8 a w drugi pin musimy doprowadzić plus po zapłonnie,czyli cofamy się do listwy przekazników i szukamy klemy x75 z niej ciągniemy przewód i wpinamy w 2 wolnym pin,wkładamy bezpiecznik 5 amper.

27ecc93acffbb5e5m.jpgda1c973e8b93776bm.jpg

 

Żółto zielony przewód SICHERUNG S20

 

Tym kablem wpinamy się w bezpiecznik nr 20 jak na załączonym zdjęciu

1d7fe948e13cbeb8m.jpg

 

Należy także wymienic bezpieczniki od świateł z 10A na 15A

Na Końcu podłaczamy pod vaga wykonujemy test lamp i cieszymy się samopoziomowaniem

cdn

Edytowane przez kris22bln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przenoszę do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra robota Krystian, jak będę wszystko podłączał to porobię więcej fotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje kolego:ok

 

Możesz mi napisać jak umieścić ten dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników? Próbowałem go tam wsadzić ale jest jakieś zabezpieczenie i zdaje się że bez odblokowania nie wejdzie kabelek, a żeby odblokować to chyba trza by wszystkie bezpieczniki wyjąć, tak gdzieś czytałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak umieścić ten dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników? Próbowałem go tam wsadzić ale jest jakieś zabezpieczenie i zdaje się że bez odblokowania nie wejdzie kabelek, a żeby odblokować to chyba trza by wszystkie bezpieczniki wyjąć, tak gdzieś czytałem.

 

chodzi Ci o bezpiecznik czy o instalację pod bezpiecznik? jeśli o instalację to rzeczywiście bez odblokowania plastikowego zabezpieczenia nie da rady wsunąć złączek od tyłu w gniazdo bezpiecznika

z tego co pamiętam jest tam taka różowa szyna blokująca ewentualne wysunięcie się złączek (oprócz ich blaszanych języczków) z gniazd bezpiecznikowych, którą się przesuwa a po obsadzeniu gniazda bezpiecznika nową instalacją należy tą szynę przesunąć na jej pierwotne miejsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobra robota Krystian, jak będę wszystko podłączał to porobię więcej fotek

 

Bartek, zastanawiam się nad jedną rzeczą. Krystian miał gotową wiązkę a my będziemy ją "rzeźbili" więc w zasadzie on nie miał wyboru by coś zmieniać. Ale czy nie lepiej sterownik umieścić gdzieś z przodu auta, a na tył pociągnąć tylko trzy przewody do tylnego czujnika?? Praktycznie wszystkie przewody podłącza się z przodu auta. Po co ciągnąć np. aż 8 przewodów z lamp (silniczków krokowych) do sterownika na tył. Masę czy też zasilanie podłącza się również z przodu auta!! Wtyka diagnostyczne też jest z przodu. A z tyłu jest tylko czujnik. Nie podejrzewam że zmiana umieszczenia sterownika z tylu na przód pociągnie za sobą jakieś problemy ze sterowaniem (ekektryczne lub elektroniczne). A ile mniej przy takiej okazji przewodów i ile mniej zbędnego ich ciągnięcia. Rozumiem że w oryginale tak jest ale przy dokładaniu jest wg mnie to dużo prostsze rozwiązanie. Co Ty na to Bartku no i pozostali zainteresowani również??

 

Panowie, chciałem zapodać że działa już link (przez długi czas strona nie była dostępna) do niemieckiej strony z montażem samopoziomowania :hurra:

http://www.planet-passat.de/umbauten/xenon-nachruestung/

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy nie lepiej sterownik umieścić gdzieś z przodu auta, a na tył pociągnąć tylko trzy przewody do tylnego czujnika??

Co Ty na to Bartku no i pozostali zainteresowani również??

 

hmm w sumie masz rację można z produ zamontować gdzieś w okolicy skrzynki bezpiecznikowej :)

 

---------- Post added at 16:04 ---------- Previous post was at 16:01 ----------

 

Panowie, chciałem zapodać że działa już link (przez długi czas strona nie była dostępna) do niemieckiej strony z montażem samopoziomowania

http://www.planet-passat.de/umbauten...-nachruestung/

 

żeby ktoś to jeszcze sensownie przetłumaczył ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żeby ktoś to jeszcze sensownie przetłumaczył

Sensownie czy nie sensownie ale następne (kolejne) już wskazówki do wykonania montażu. Brak tam jeszcze wszystkich fotek (a pisał ten gość że są na tamtejszym forum), ale może niemiecki admin weźmie się do pracy i uzupełni. Skoro strona ruszyła to może i resztę powrzuca.

Bartek zrób tak: pobierz i zainstaluj sobie pasek narzędzi google Toolbar:

http://www.google.com/toolbar/ie/index.html#tbbrand=GZEV

A później spróbuj przetłumaczyć kolejne strony. Nie jest to tłumaczenie techniczne ale coś można złapać w miarę jak się mniej więcej wie o co chodzi ;-) . Ale zamotałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz mi napisać jak umieścić ten dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników

kolega Bartek ladnie to wytlumaczyl

Ale czy nie lepiej sterownik umieścić gdzieś z przodu auta, a na tył pociągnąć tylko trzy przewody do tylnego czujnika

dokładnie po co ciągnąc tyle kabli

 

żeby ktoś to jeszcze sensownie przetłumaczył

znam tą strone ,ten sam sposób montazu jak moj czyli gotowy kabelek wiecej sie z tamtad nie dowiecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie licząc kabli od czujników i lamp pozostało nam 7 kabelków do podłączenia

 

Krystian napisałeś, że jest 7 kabli a opisałeś 6, gdzie podłączyłeś ten 7 kabelek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krystian napisałeś, że jest 7 kabli a opisałeś 6, gdzie podłączyłeś ten 7 kabelek?
w sobote uzepelnie opis do konca ,

7 idzie do tacha ,ale ja niemam fisu wiec go nie podpielem ,chodzi o komunikat spalonej zarowki ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kriss, możesz jeszcze tylko porobić zdjęcia jak to jest odpięte do przednich lamp?

ogólnie 1klasa robota :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
G78 -czujnik przedni prawy

 

czy tu nie powinno byc lewy?

 

czy wiesz ew jak sprawdzic czy czujnik jest OK?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy wymieniłem lewy przedni czujnik .podłaczyłęm pod vagcoma i bład od czunika znikną

leczy wywala mi taki błąd:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 4B0 907 357

Component and/or Version: LEUCHTWEITEREGLER D003

Software Coding: 00015

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

01539 - Headlights Not Adjusted

35-00 - -

Co jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy wymieniłem lewy przedni czujnik .podłaczyłęm pod vagcoma i bład od czunika znikną

leczy wywala mi taki błąd:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 4B0 907 357

Component and/or Version: LEUCHTWEITEREGLER D003

Software Coding: 00015

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

01539 - Headlights Not Adjusted

35-00 - -

Co jest nie tak?

A przeprowadziłeś adaptację xenonów :?:

W poniższym temacie kolega Charakterek opisał, jak to przeprowadzić:

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54069&highlight=samopoziomowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki kolego Krawcol82.pozycjonowanie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u meni czujnik byl jednak walniety :( juz dziala :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś coś takiego widział? i testował?

http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=78

 

już było poruszane to na forum aczkolwiek ja wychodzę z założenia, że jak mam dać 360pln to niewiele drożej wyszły mnie części do ori samopoziomowania

poza tym nie wiadomo czy ten zestaw jest do zastosowania ze standardowymi silniczkami regulacji zasięgu reflektorów czy i również z krokowcami zastosowanymi w lampach po lifcie, jeśli tylko (a tak właśnie myślę) ze zwykłymi to mając ori reflektory bi-xenonowe do 3bg i tak trzeba było by rzeźbić by wymienić silniczki z krokowców na zwykłe - więc dochodzi dodatkowy koszt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności