Skocz do zawartości
kris22bln

samopoziomowanie ,poziomowanie xenonow passat 3bg

Rekomendowane odpowiedzi

Pasuje również od silniczków climatronika, które sterują klapkami.U mnie zdają egzamin od prawie dwóch lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasuje, ale te od climatrona nie mają uszczelek na przewodach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może problem masz w lampach. Może wyskoczyły ci z pypci od podnoszenia.

Jest tam takie ustrojstwo które podnosi , opuszcza lampe. Może wyskoczyło....co zdarzyć się może.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może problem masz w lampach. Może wyskoczyły ci z pypci od podnoszenia.

Jest tam takie ustrojstwo które podnosi , opuszcza lampe. Może wyskoczyło....co zdarzyć się może.

Eee że co? Do kogo to? Przecież pisał, że wtyczka się rozpadła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak można sprawdzić ktory czujnik padł ? Lampy tylko niekiedy podczas jazdy sie poziomują co nie jest przyjemne zwłaszcza podczas jazdy w nocy. Test na komputerze jest ok wiec czujnik padł, tylko który ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnij kompa, wejdź w ksenony i pobujaj autem. Zobaczysz w którym stoi napięcie.

Ja podnosiłem całą lewą stronę auta i na tzw cegły :) wtedy lewarek pod każde koło i w górę. I udało się znaleźć, ze tylny był uwalony.

Edytowane przez Krzych_MetFuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrozumiałem, ciekawa technika. Tam gdzie wartości napiecia nie beda ulegać zmianie bedzie to znaczyło żę jest zepsuty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Gdy wszystko jest sprawne to praca zawieszenia powoduje zmianę wartości napięcia na czujnikach. Oczywiście w zakresach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panów pora na małe pracę ręczne. Wstawiłem do paska w soczewkę żaróweczki ledowe pod h7 i pasuję kilka rzeczy jeszcze dorobić i mam kilka pytań.

Wiela wynosi koszt części

Jeśli na ktoś nie przykręcone blachy mocujące to się uśmiecham o zmierzenie i jakiś rysunek techniczny to wytnę takie na laserze i zagnę w robocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vagiem w blokach pomiarowych sterownika samopoziomowania

 

---------- Post added at 17:06 ---------- Previous post was at 15:51 ----------

 

w związku z tym, iż również zamontowałem samopoziomowanie chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami i uwagami

 

najlepiej jeśli wyjmie się z wtyczki reflektora piny nr 2,4,6 oraz zaślepkę pinu nr3 (we wtyczce jest różowa blokada, którą należy cofnąć by wyjąć piny, piny demontujemy śrubokrętem zegarmistrzowskim prostując metalowe języczki pinów) i obsadzamy je uprzednio przygotowanymi nowymi pinami (najlepiej kupić na szrocie wtyczkę reflektora z pinami i krótkimi kabelkami, pinów wystarczy na obie wtyczki)

po wyjęciu pinów wtyczka wyglądać będzie następująco:

 

pict0279.th.jpg

 

po obsadzeniu nowymi pinami wyglądać będzie tak:

 

pict0280a.th.jpg

 

i to samo z wtyczką prawego reflektora:

 

pict0277.th.jpg

 

pict0278.th.jpg

 

wiązki po obsadzeniu pinami obu reflektorów najlepiej jest puścić błotnikami, w tym celu odkręcami plastikowe nadkola i przekładamy do nich wiązki od strony komory silnika

 

pict0282.th.jpg

 

pict0284j.th.jpg

 

podpinamy je w uchwyty istniejących wiązek idących błotnikami i wchodzimy do kabiny istniejącymi przelotkami

 

pict0283.th.jpg

 

w kabinie wiązkę od strony pasażera przeciągamy na stronę kierowcy i zostawiamy z zapasem do podłączenia się pod wtyczkę sterownika samopoziomowania

lewą stroną za jednym zamachem z wiązką od dołożonych pinów wtyczki reflektora należy pociągnąć wiązkę 3 przewodów do przedniego czujnika samopoziomowania, przy reflektorze wiązką należy zejść na dół by wyjść pod plastikowym nadkolem przy metalowych przewodach hamulcowych (na fotce owe przewody oraz istniejące otwory do zamontowania czujnika przedniego

 

pict0286i.th.jpg

 

wiązkę (również 3 - przewodową) ciągniemy od sterownika pod plastikiem progowym, wchodzimy pod siedzisko węższej kanapy tylnej i poprzez przelotkę, którą idzie wiązka czujnika ABS'u i podłączamy do uprzednio zamontowanego czujnika tylnego

 

nie będę powielał fotek ani opisu podłączeń wykonanych w pierwszym poście tego wątku przez Krystiana, bez którego zapewne nie wykonał bym samopoziomowania gdzyż świetnie to opisał, dodam od siebie mam nadzieję pomocne informację gdyby ktoś chciał zamontować sterownik tak jak zaproponował Wojtek czyli z przodu auta by nie ciągnąć od tyłu auta na przód wiązki 18 przewodów (na tył idą tylko 3)

 

sterownik zamontowałem nad listwą przekaźnikową tak jak na poniższych fotkach:

 

pict0293j.th.jpg

 

pict0295n.th.jpg

 

pict0296e.th.jpg

 

w autach, które nie miały fabrycznie samopoziomowania miejsce bezpiecznika nr8 jest wolne i należy je uzbroić takimi pinami:

 

pict0314v.th.jpg

 

nie pamiętam skąd te piny mam ale można je nabyć w aso z kawałkiem przewodu, a zobaczyć jakie są w ofercie można na TEJ stronie

(potrzebny będzie kawałek kabla z pinami o nr 000 979 133 E)

oczywiście obsadzamy wolne miejsce bezpiecznikiem 5A

 

jeszcze przerabiamy drobny szczegół a mianowicie zamieniamy potencjometr natężenia podświetlenia zegarów z wbudowaną regulację zasięgu reflektorów na wersję bez regulacji zasięgu reflektórów

 

nr kostki oraz podłączenie przedstawia TA strona więc nie będę się rozpisywał na ten temat

tak wyglądało przed wymianą klawisza:

 

dsc00800xz.th.jpg

 

a tak po wymianie:

 

dsc00811mn.th.jpg

 

na koniec należy wykonać adaptację samopoziomowania opisaną m.in w TYM wątku

 

dodam tylko, że może pojawić się błąd

01539 - Headlights Not Adjusted

35-00 - -

oznaczający, iż nie została zakończona adaptacja samopoziomowania

jeśli błąd da się usunąć problemu nie ma przystępujemy do adaptacji samopoziomowania wg instrukcji, jeśli zaś błąd usunąć się nie chce należy co nie co posprawdzać gdyż sterownik poza ewentualnym błędem czujników czy silniczków regulacji za dużo więcej nam nie powie

u mnie problem był z za dużym napięciem na czujniku przednim (było ponad 4,5V) a z tego co podał Krystian powinno być między 2,3 - 2,8V, na tylnym między 1,9 - 3,3V

problem rozwiązałem w sposób taki, że podgiąłem blachę montażową czujnika przedniego i teraz mam około 2,5V na czujniku przednim

po tym zabiegu błąd mogłem wykasować i wykonać adaptację samopoziomowania :)

 

na koniec chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym w pomoc, którą udzielili mi w znalezieniu problemu z adaptacją samopoziomowania

mam nadzieję, że mój opis w uzupełnieniu fotoporady Krystiana pomoże innym użytkownikom, którzy podejmą się wykonania samopoziomowania w swoim aucie ;)

a oto efekt końcowy:

 

[ame]

[/ame]

 

niestety wszsytkie foty juz dawno wyparowaly, dalbys rade na odswiezenie tego posta? z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś czy sterownik + czujniki podejdą od Superba 1 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będą pasować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam
mam pytanie bo zbieram graty na poziomowanie i kupilem przedni czujnik tylko nie wiem czy sprawny

bo ramie ktore jest na osce w czujniku obraca sie 360* wokół osi czy tak powinno byc?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

U mnie w 3BG taki efekt... czy to znaczy że oba czujniki szlak trafił? Bujając autem nic się nie zmienia :/

1.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2018 o 15:20, raafik84 napisał:

czy to znaczy że oba czujniki szlak trafił? Bujając autem nic się nie zmienia

Niestety, oczywiście przy założeniu że się nie powypinały/połamały cięgna. :ok

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, przeglądam forum odkąd mam passata ale nie zakładałem konta bo wszystkie problemy które miałem rozwiązywaliście tutaj i nie miałem potrzeby pisać do dzisiaj a mianowicie chodzi o adaptacje xenonów. Jest błąd Headlights not adjusted. Nie mogę przeprowadzić adaptacji. Wchodząc w Nastawy podstawowe, i klikając Group 01 wyswietla się adjust headlights ale nie mogę kliknąć GO!. Czy miał ktoś taki problem? Napięcia na czujnikach: przód 2,72V tył 2,41V. Soczewki wykonują self test. Pozdrawiam.
 

Edytowane przez sikoor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniają się wartości napięć przy ręcznym kołysaniu autem?

Self test robi się przy rozruchu auta czy sam go robisz w Output Test?

P.S. W mojej ocenie wartości napięć są za wysokie a różnica napięć między czujnikami nie co za mała.

Sterownik lubi napięcia rzędu 2,2-2,4 dla przedniego czujnika i 1,8-2,0 dla tylnego. :ok

Pozdro.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, wszystko działa, wystarczyło wyregulować napięcie na czujnikach i już :) mam tylko problem z odbijającym sie światłem od odbłyśników bo oświetla wszystkie znaki w odległości 300m. światła były ustawione na diagnostyce i niby wiązka światła idzie prawidłowo ale ten odbłysk mocno razi. miał ktoś taki problem?

Edytowane przez sikoor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamontowane czujniki przód oraz tył, sterownik wraz z wiązką problem z wykasowaniem błedów silniczków... Mam dwa komplety silniczków i wątpię aby 4 padły... wiązka sprawdzana miernikiem , wszystko podłączone wg schematu niżej.

Już nawet głupie myśli przechodzą mi przez głowę że prawa lampa wg tego schematu to lampa po stronie kierowcy ale nie chcę jeszcze raz rozbebeszać wiązki zanim nie będę pewny co to może być...

opis podłączenia poziomowania.jpg

bl.jpg

bledy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki podpięte parami cewek? 1 z 3 i 2 z 4 ma mieć rezystancję. Inaczej wywala jak wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności