marianek59tm Zgłoś #741 Napisano 2 Marca 2017 Pasuje również od silniczków climatronika, które sterują klapkami.U mnie zdają egzamin od prawie dwóch lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #742 Napisano 2 Marca 2017 Pasuje, ale te od climatrona nie mają uszczelek na przewodach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaro666 Zgłoś #743 Napisano 9 Marca 2017 A może problem masz w lampach. Może wyskoczyły ci z pypci od podnoszenia. Jest tam takie ustrojstwo które podnosi , opuszcza lampe. Może wyskoczyło....co zdarzyć się może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #744 Napisano 9 Marca 2017 A może problem masz w lampach. Może wyskoczyły ci z pypci od podnoszenia.Jest tam takie ustrojstwo które podnosi , opuszcza lampe. Może wyskoczyło....co zdarzyć się może. Eee że co? Do kogo to? Przecież pisał, że wtyczka się rozpadła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b3tomek Zgłoś #745 Napisano 10 Marca 2017 jak można sprawdzić ktory czujnik padł ? Lampy tylko niekiedy podczas jazdy sie poziomują co nie jest przyjemne zwłaszcza podczas jazdy w nocy. Test na komputerze jest ok wiec czujnik padł, tylko który ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzych_MetFuk Zgłoś #746 Napisano 10 Marca 2017 (edytowane) Podepnij kompa, wejdź w ksenony i pobujaj autem. Zobaczysz w którym stoi napięcie. Ja podnosiłem całą lewą stronę auta i na tzw cegły wtedy lewarek pod każde koło i w górę. I udało się znaleźć, ze tylny był uwalony. Edytowane 10 Marca 2017 przez Krzych_MetFuk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b3tomek Zgłoś #747 Napisano 10 Marca 2017 zrozumiałem, ciekawa technika. Tam gdzie wartości napiecia nie beda ulegać zmianie bedzie to znaczyło żę jest zepsuty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzych_MetFuk Zgłoś #748 Napisano 10 Marca 2017 Tak. Gdy wszystko jest sprawne to praca zawieszenia powoduje zmianę wartości napięcia na czujnikach. Oczywiście w zakresach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FrenzE Zgłoś #749 Napisano 29 Lipca 2017 Witam panów pora na małe pracę ręczne. Wstawiłem do paska w soczewkę żaróweczki ledowe pod h7 i pasuję kilka rzeczy jeszcze dorobić i mam kilka pytań. Wiela wynosi koszt części Jeśli na ktoś nie przykręcone blachy mocujące to się uśmiecham o zmierzenie i jakiś rysunek techniczny to wytnę takie na laserze i zagnę w robocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czayna Zgłoś #750 Napisano 17 Września 2017 vagiem w blokach pomiarowych sterownika samopoziomowania ---------- Post added at 17:06 ---------- Previous post was at 15:51 ---------- w związku z tym, iż również zamontowałem samopoziomowanie chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami i uwagami najlepiej jeśli wyjmie się z wtyczki reflektora piny nr 2,4,6 oraz zaślepkę pinu nr3 (we wtyczce jest różowa blokada, którą należy cofnąć by wyjąć piny, piny demontujemy śrubokrętem zegarmistrzowskim prostując metalowe języczki pinów) i obsadzamy je uprzednio przygotowanymi nowymi pinami (najlepiej kupić na szrocie wtyczkę reflektora z pinami i krótkimi kabelkami, pinów wystarczy na obie wtyczki) po wyjęciu pinów wtyczka wyglądać będzie następująco: po obsadzeniu nowymi pinami wyglądać będzie tak: i to samo z wtyczką prawego reflektora: wiązki po obsadzeniu pinami obu reflektorów najlepiej jest puścić błotnikami, w tym celu odkręcami plastikowe nadkola i przekładamy do nich wiązki od strony komory silnika podpinamy je w uchwyty istniejących wiązek idących błotnikami i wchodzimy do kabiny istniejącymi przelotkami w kabinie wiązkę od strony pasażera przeciągamy na stronę kierowcy i zostawiamy z zapasem do podłączenia się pod wtyczkę sterownika samopoziomowania lewą stroną za jednym zamachem z wiązką od dołożonych pinów wtyczki reflektora należy pociągnąć wiązkę 3 przewodów do przedniego czujnika samopoziomowania, przy reflektorze wiązką należy zejść na dół by wyjść pod plastikowym nadkolem przy metalowych przewodach hamulcowych (na fotce owe przewody oraz istniejące otwory do zamontowania czujnika przedniego wiązkę (również 3 - przewodową) ciągniemy od sterownika pod plastikiem progowym, wchodzimy pod siedzisko węższej kanapy tylnej i poprzez przelotkę, którą idzie wiązka czujnika ABS'u i podłączamy do uprzednio zamontowanego czujnika tylnego nie będę powielał fotek ani opisu podłączeń wykonanych w pierwszym poście tego wątku przez Krystiana, bez którego zapewne nie wykonał bym samopoziomowania gdzyż świetnie to opisał, dodam od siebie mam nadzieję pomocne informację gdyby ktoś chciał zamontować sterownik tak jak zaproponował Wojtek czyli z przodu auta by nie ciągnąć od tyłu auta na przód wiązki 18 przewodów (na tył idą tylko 3) sterownik zamontowałem nad listwą przekaźnikową tak jak na poniższych fotkach: w autach, które nie miały fabrycznie samopoziomowania miejsce bezpiecznika nr8 jest wolne i należy je uzbroić takimi pinami: nie pamiętam skąd te piny mam ale można je nabyć w aso z kawałkiem przewodu, a zobaczyć jakie są w ofercie można na TEJ stronie (potrzebny będzie kawałek kabla z pinami o nr 000 979 133 E) oczywiście obsadzamy wolne miejsce bezpiecznikiem 5A jeszcze przerabiamy drobny szczegół a mianowicie zamieniamy potencjometr natężenia podświetlenia zegarów z wbudowaną regulację zasięgu reflektorów na wersję bez regulacji zasięgu reflektórów nr kostki oraz podłączenie przedstawia TA strona więc nie będę się rozpisywał na ten temat tak wyglądało przed wymianą klawisza: a tak po wymianie: na koniec należy wykonać adaptację samopoziomowania opisaną m.in w TYM wątku dodam tylko, że może pojawić się błąd 01539 - Headlights Not Adjusted 35-00 - - oznaczający, iż nie została zakończona adaptacja samopoziomowania jeśli błąd da się usunąć problemu nie ma przystępujemy do adaptacji samopoziomowania wg instrukcji, jeśli zaś błąd usunąć się nie chce należy co nie co posprawdzać gdyż sterownik poza ewentualnym błędem czujników czy silniczków regulacji za dużo więcej nam nie powie u mnie problem był z za dużym napięciem na czujniku przednim (było ponad 4,5V) a z tego co podał Krystian powinno być między 2,3 - 2,8V, na tylnym między 1,9 - 3,3V problem rozwiązałem w sposób taki, że podgiąłem blachę montażową czujnika przedniego i teraz mam około 2,5V na czujniku przednim po tym zabiegu błąd mogłem wykasować i wykonać adaptację samopoziomowania na koniec chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym w pomoc, którą udzielili mi w znalezieniu problemu z adaptacją samopoziomowania mam nadzieję, że mój opis w uzupełnieniu fotoporady Krystiana pomoże innym użytkownikom, którzy podejmą się wykonania samopoziomowania w swoim aucie a oto efekt końcowy: [ame] [/ame] niestety wszsytkie foty juz dawno wyparowaly, dalbys rade na odswiezenie tego posta? z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krush Zgłoś #751 Napisano 16 Grudnia 2017 Wie ktoś czy sterownik + czujniki podejdą od Superba 1 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #752 Napisano 20 Grudnia 2017 Będą pasować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CoolJakub Zgłoś #753 Napisano 8 Stycznia 2018 witam mam pytanie bo zbieram graty na poziomowanie i kupilem przedni czujnik tylko nie wiem czy sprawny bo ramie ktore jest na osce w czujniku obraca sie 360* wokół osi czy tak powinno byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raafik84 Zgłoś #754 Napisano 22 Stycznia 2018 Cześć U mnie w 3BG taki efekt... czy to znaczy że oba czujniki szlak trafił? Bujając autem nic się nie zmienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #755 Napisano 23 Stycznia 2018 Dnia 22.01.2018 o 15:20, raafik84 napisał: czy to znaczy że oba czujniki szlak trafił? Bujając autem nic się nie zmienia Niestety, oczywiście przy założeniu że się nie powypinały/połamały cięgna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sikoor Zgłoś #756 Napisano 27 Stycznia 2018 (edytowane) Witam wszystkich, przeglądam forum odkąd mam passata ale nie zakładałem konta bo wszystkie problemy które miałem rozwiązywaliście tutaj i nie miałem potrzeby pisać do dzisiaj a mianowicie chodzi o adaptacje xenonów. Jest błąd Headlights not adjusted. Nie mogę przeprowadzić adaptacji. Wchodząc w Nastawy podstawowe, i klikając Group 01 wyswietla się adjust headlights ale nie mogę kliknąć GO!. Czy miał ktoś taki problem? Napięcia na czujnikach: przód 2,72V tył 2,41V. Soczewki wykonują self test. Pozdrawiam. Edytowane 27 Stycznia 2018 przez sikoor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #757 Napisano 27 Stycznia 2018 Zmieniają się wartości napięć przy ręcznym kołysaniu autem? Self test robi się przy rozruchu auta czy sam go robisz w Output Test? P.S. W mojej ocenie wartości napięć są za wysokie a różnica napięć między czujnikami nie co za mała. Sterownik lubi napięcia rzędu 2,2-2,4 dla przedniego czujnika i 1,8-2,0 dla tylnego. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sikoor Zgłoś #758 Napisano 30 Stycznia 2018 (edytowane) Dzięki za radę, wszystko działa, wystarczyło wyregulować napięcie na czujnikach i już mam tylko problem z odbijającym sie światłem od odbłyśników bo oświetla wszystkie znaki w odległości 300m. światła były ustawione na diagnostyce i niby wiązka światła idzie prawidłowo ale ten odbłysk mocno razi. miał ktoś taki problem? Edytowane 30 Stycznia 2018 przez sikoor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #759 Napisano 5 Lutego 2018 Panowie zamontowane czujniki przód oraz tył, sterownik wraz z wiązką problem z wykasowaniem błedów silniczków... Mam dwa komplety silniczków i wątpię aby 4 padły... wiązka sprawdzana miernikiem , wszystko podłączone wg schematu niżej. Już nawet głupie myśli przechodzą mi przez głowę że prawa lampa wg tego schematu to lampa po stronie kierowcy ale nie chcę jeszcze raz rozbebeszać wiązki zanim nie będę pewny co to może być... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #760 Napisano 5 Lutego 2018 Silniki podpięte parami cewek? 1 z 3 i 2 z 4 ma mieć rezystancję. Inaczej wywala jak wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach