Skocz do zawartości
Batrek

AVF turbina brak mocy serwis dobry diagnosta - pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem Passata 1,9 AVF 11.2002 przebieg 233000 km. Systematyczna wymiana filtrów i oleju Castrol Edge TD 5w40.

 

Sprawa z paskiem wyglądanie niestety nieciekawie. Mianowicie w czwartek wymieniłem rozrząd, resztę napinaczy rolek i pasków jakie się da, termostat( mam problem z temperaturą wody) oraz płyn chłodniczy. Dodam, że problem z temperaturą nadal jest. Tzn. Temperatura na zegarach jest w granicach 70-75 stopni na rozgrzanym silniku. Temperatura po podpięciu kompa 78 -80 stopni na VAGu. Wcześniej wymieniałem czujnik od temp. cieczy, jednak komp nie pokazuje błędu tego czujnika . Proszę napiszcie co może być przyczyną, że nie dogrzewa mi silnika?

 

Teraz problem drugi już znacznie poważniejszy. Następnego dnia po wymianie rozrządu pojechałem w traskę i po 30 km auto przeszło mi tryb serwisowy. Wróciłem do warsztatu. Laptop i w drogę. Pokazał się błąd od ciśnienia doładowania. Po skasowaniu błędu samochód jechał ale i tak tragicznie. Komp pokazał, że turbina nie pompuje odpowiedniego ciśnienia. Mój mechanik stwierdził, że zacząłby od wymiany przepływomierza. Nie mówił przekonywująco, więc poszukałem gościa, który ma oryginalnego KTSa. Ten stwierdził, że turbo nie doładowuje, przepływomierz pokazuje wartości wyższe od wymaganych, N75 jest w 100 % sprawy po teście. Powiedział, że zapiekły się kierowniczki.

 

Dla mnie to trochę dziwne, ponieważ wiem doskonale, że mułowata jazda jest najczęstszą przyczyną zapiekania. Ja tak nie jeżdże. Tym bardziej, że w zeszłym tygodniu auto robiło trasy, dużo wyprzedzania itd. A tu nagle z nikąd trach- serwis. Niestety wczoraj znowu musowo musiałem jechać 400km. I tak – od 3 tys auto zaczyna jechać, także śmiało można wyprzedzać. Jednak co pewien czas przechodzi w tryb serwisowy ( Nigdy, gdy przyspieszam, raczej przy równej jeździe 90-120 km) Turbinę słychać.

 

Przeczytałem, chyba wszystkie wątki i mam już mętlik w głowie. Proszę poradźcie od czego zacząć już na spokojnie. Nie widzi mi się regeneracja turba, bo słyszałęm, że to krótkotrwałe rozwiązanie.

 

Teraz moja prośba.

Poszukuję dobrego diagnostę, który zrobi mi logi dynamiczne w okolicach Ostrowa Wielkopolskiego lub ew. Poznań Wrocław Kalisz.

 

Z góry dziękuję za porady,

Bartek

 

PS. Kontakt do mnie 668 335 499 lub gg: 1407985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz niedoładowanie, jeśli n75 bankowo sprawny, kierownice chodzą bez zarzutu to pozostaje Ci sprawdzić czy masz szczelne podciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może przy wymianie rozrządu coś naruszyli poluzowali jakiś wężyk. :) Są też takie warsztaty które podmieniają dobre części i robią klientów w bambuko. Tak miałem z ASO kiedyś Opla jak mi na FV podali że wymienili filtry a tak naprawę to wytrzepali stare.

Albo wymiana płynu hamulcowego, strzykawką wyssali stary ze zbiornika i dolali nowego, tego w przewodach nie ruszyli.

 

że mułowata jazda jest najczęstszą przyczyną zapiekania. Ja tak nie jeżdże.

to jak jeździsz? przy jakich obrotach zmieniasz biegi? piszesz że jeździsz 90-120 km zapewne wbijasz 6bieg i sobie jedziesz to masz przyczynę zapieczonych kierownic. Przy tych prędkościach powinieneś jeździć na 5biegu. Trzymaj obroty w trasie w przedziale 2500rpm, na zapieczone kierownice także wpływ ma jakość paliwa, czym bardziej dziadowskie to przy spalaniu powstaje większa sadza.

 

Co do temperatury może być walnięty termostat (nowe też się trafiają uszkodzone) lub warsztat powiedział ze wymienił a tak naprawdę nie wymienił :) zdarzają się i takie warsztaty.

 

Ja bym pojechał do tego warszta gdzie wymieniałeś rozrząd i niech szukają przyczyny, oddałeś dobry samochód na wymianę a po wymianie jakieś kwiatki wyszły. Trochę kasy za rozrząd wydałeś ja bym im nie odpuścił.

Edytowane przez maxdax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdy silnik się rozgrzeje biegi w mieście zmieniam przy 3 000 - 3 200. W trasie chyba było by głupotą przy statycznej jeżdzie 120 km jechać na innym biegu niż 6. Często przeganiany do 4500.

 

 

Z tym zdaniem : "( Nigdy, gdy przyspieszam, raczej przy równej jeździe 90-120 km) Turbinę słychać"

 

chodziło o wczorajszą jazde. Poprostu nie było szansy przekroczyć 120 bo łapał serwis

Edytowane przez Batrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maxdax tak do końca nie jest, że wolna jazda, czasem trzeba na jednym biegu przegonić i tyle. Jakoś zdarza mi się jeździć na 5tce 70km/h, później redukuję na 4 przycisnę mocniej i wrzucam kolejny. Zależy jaki jest stan rolek od prowadnic, niektóre turba są czyste, wsio sprawne a jednak mają tendencje to strzelania fochów.

 

---------- Post added at 16:42 ---------- Previous post was at 16:41 ----------

 

Batrek dzwoniłem do Ciebie, nie odbierasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobne objawy do twoich i okzazło się że wałek rozrządu i hydrostaty były do wymiany - wałek zjechany a hydrostaty dziurawe. sprawdziłbym to na twoim miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja miałem podobne objawy do twoich i okzazło się że wałek rozrządu i hydrostaty były do wymiany - wałek zjechany a hydrostaty dziurawe. sprawdziłbym to na twoim miejscu.

to chyba kolega jeździł na niewłaściwym oleju, lub nie wymieniany za często albo przebieg samochodu to grubo ponad 500tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z porady Ceglarza sprawdziłem sztangę i przewód podciśnieniowy dochodzący do gruszki.

 

I jednak sztanga rusza bardzo słabo (skacze jakie 10mm dopiero przy dosyć wysokich obrotach) Przewód podciśnieniowy- prawie w ogóle nie czuje żeby zasysał.

 

Najciekawsze, że koleś od KTSa stwierdził, że sztanga chodzi ok heh. Tragedia normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o poznan to odwiedz diesel service tam CI na pewno zrobią wszystko co potrzebujesz...

ja ostatnio robiłem tam swojego paska.... czyszczenie turbiny i EGR

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze zmierzyć podciśnienie musi być przynajmniej -0,7 przy gruszce żeby sterowanie prawidłowo działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobne objawy - okazało sie zę weżyk sparciały i ssał lewe powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wiesz jak jezdzil poprzedni wlasciciel czy tak przeganial autko????jak sztanga niema pewnego skoku to kierowniczki do czyszczenia a jak sa bardzo zapieczone to rozgladaj sie za turbo posprawdzaj wezyki kazdy pokolei czujniki a rorzad sam robiles??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto sprowadzone z niemiec. Rozrząd robił mechanik u którego zawsze naprawiam auto. Chłopaki maja oryginalne blokady do rozrządu, także wątpię żeby go przestawili.

 

Koledzy, dzięki za zainteresowanie.

 

Wiem, że jestem pewien diagnosta pod Pleszewem. Czekam na dalsze propozycje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja miałem podobne objawy do twoich i okzazło się że wałek rozrządu i hydrostaty były do wymiany - wałek zjechany a hydrostaty dziurawe. sprawdziłbym to na twoim miejscu.
u mnie właśnie to samo się stało,mół,drżenie kierownicy przy przyspieszaniu,spalanie ok 9,5L/100, V MAX-150 km/h, przyczyna?? najpierw był uszkodzony pompowtrysk,lał okrutnie,dawki przy przyspieszaniu dwukrotnie przekroczone,po wymianie pompki dalej objawy pozostały,po wnikliwej ingerencji w silnik diagnoza:wałek rozrządu do wymiany na 3 cyl. krzywka wytarta,2 mm różnicy,dwa zawory wypalone,szklanki też dostały po dupie,dojdzie uszczelka pod głowicę i inne pierdoły,koszt ok 2500 zł,dzisiaj odbieram auto z warsztatu......jak ktoś chce to mogę więcej powiedzieć na gg 9056164 lub tel. podam na gg.. MADAX, kolega PIKSA jak i ja i wielu z nas dbamy o swoje auta tylko że nie wiadomo jak poprzedni właściciel dbał o te sprawy,a teraz to się mści po wielu tysiącach kilometrów, cóż takie życie!! pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

Z tego co widzę są dwa elektrozawory do których dochodzą przewody podciśnieniowe. Jeden na pokrywie filtra powietrza, drugi przy rozrządzie. Proszę napiszcie. który jest do czego, który to N75.

 

Dzięki i pozdrawiam,

Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
który to N75.

patrząc na przód auta po lewej stronie obok takiej "piłki/kulki" i chłodnicy, a N18 szukaj pod zbiorniczkiem wyrównawczym G12

 

 

Filtr powietrza wymieniałeś :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!mam pytanie czy jest ktoś z lublina lub okolicy kto zna się na czyszczeniu turbiny w passacie b5 1.9 tdi 110KM AFN?zapiekły mi się kierownice,zatem trzeba wyczyścić całe turbo z nagaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Lublinie czyściłem a raczej skończyło się na regeneracji

REAM-POLAND Sp. z O.o.

20-442 LUBLIN

ul. Abramowicka 5

tel.(0-81) 751-81-42, 751-81-43

fax (0-81) 751-81-44

Wszystko zrobili ok tylko zaczęła gwizdać turbina (tak myślę że to ona) - myślę że przez to że wycieli mi kata. Teraz Mam drugiego paska i chyba też będę ich musiał niedługo odwiedzić bo po zimie (wolna jazda przeważnie po mieście , krótkie odcinki i taki efefekt że już raz wszedł mi w tryb awaryjny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Ponieważ mam problem podobny do opisanego w tym poście i po długim poszukiwaniu i sprawdzeniu porad kolegów nie rozwiązałem mego problemu postanowiłem podłączyć się do tematu i prosić znawców tematu o pomoc.

Silnik AVB rok 2002 brak mocy ,wchodzi w tryb awaryjny, błąd 17965 przeładowanie. Czytając porady kolegów z tego forum sprawdziłem następujące rzeczy:sztanga od turbo porusza się lekko i płynnie, odłączyłem wężyk podciśnienia i wciągnołem powietrze z gruszki turbo i sztanga pracowała, na pracującym silniku wyciągałem wężyk podciśnienia z gruchy i wkładałem z powrotem i sztanga pracowała prawidłowo, na pracującym silniku dodawałem gazu i obserwowałem sztange i pracowała prawidłowo (skok ponad 1 cm, praca płynna), zmierzyłem oporność N75 - wynosi 16,6 om, wężyki podciśnienia całe i drożne. Na zgaszonym silniku ciśnienie doładowania w grupie 11 pokazuje 1020mbar, w czasie jazdy( 3 bieg gaz do podłogi) ewidentne przeładowanie 2600 mbar (przy ok 3000obr/min). Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale zawór EGR zarzygany olejem, auto mam od 3 miesięcy przejechałem przez ten czas 10 000 km i zauważyłem ubytek oleju 05-07litra. Wąż od turbo dolotowy zdjołem też są widoczne ślady oleju.

Proszę kolegów o pomoc, jakieś sugestie, co jeszcze mogę sprawdzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://www.goodhope.pl/, lepszego diagnosty nie ma w okolicy, ma hamownie potężna wiedzę na temat tdi i nie tylko, polecam Go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności