Skalpel TFSI Zgłoś #1 Napisano 11 Marca 2010 Witam koledzy Sytuacja jest następująca. Wczoraj brałem się za wymianę klocków. Zdjąłem sobie koło, wyjąłem stare klocki i w tym momencie dostałem olśnienia, że nie poradzę sobie bez vag'a, z którym mam problem spowodowany brakiem możliwości połączenia. Tu z resztą też jest dziwny psikus. Ale nie o tym. Złożyłem wszystko do kupy na starych klockach, odpaliłem i zaczęła się dyskoteka. Przycisk ręcznego uparcie miga, napis "brake" również a na mfa komunikat o błędzie hamulca ręcznego, "check owner's manual". Po przekroczeniu 10km/h nieustający dźwięk doprowadzający mnie do szału. Zaprowadziłem go do ...kompetentnego mechanika, ten wymienił klocki ale z tą dyskoteką nie zrobił nic. Wyskakuje mu błąd o braku zasilania w tylnym lewym zacisku. Wszystko jest tak, jak powinno być, podpięte jak Bóg przykazał a dyskoteka jak była, tak jest I.... co z tym fantem zrobić chłopaki? Nie mam bardzo czasu, żeby wybrać się do Danelczyka. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vertec Zgłoś #2 Napisano 11 Marca 2010 A klemy próbowałeś? To w pasku dobre na polowe problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2010 to znaczy ze dyskoteka jest przez tylny zacisk nie przód czyli musisz sprawdzić cały kabel od tego zacisku na całej długości do sterownika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #4 Napisano 11 Marca 2010 Zdjąłem sobie koło, wyjąłem stare klocki i w tym momencie dostałem olśnienia, że nie poradzę sobie bez vag'a, to co już nie da rady wymienić samemu klocków ? no to wesoło jest, a chciałem sobie właśnie samemu zmienić klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #5 Napisano 11 Marca 2010 Nie da sie bo tloczki w zaciskach musisz cofnac vagiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #6 Napisano 11 Marca 2010 Nie da sie bo tloczki w zaciskach musisz cofnac vagiem no to nie za wesoło dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #7 Napisano 11 Marca 2010 170Ł zawolali ode mnie w VW za ta operacje z Vatem. Klocki kupilem sam tylko teraz kogos z Vagiem i 100 w kieszeni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #8 Napisano 11 Marca 2010 170Ł zawolali ode mnie w VW za ta operacje z Vatem. Klocki kupilem sam tylko teraz kogos z Vagiem i 100 w kieszeni to z tyłu tylko trzeba podpiąć pod Vaga ? a z przodu to normalnie, się zmienia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #9 Napisano 11 Marca 2010 a z przodu to normalnie, się zmienia ? Tak, normalnie tak jak było w B5, nie jest potrzebny Vag, tylko do tylnich potrzebny jest Vag... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinek668 Zgłoś #10 Napisano 11 Marca 2010 pewnie trzeba nastawy wprowadzić vagiem i powinno być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #11 Napisano 11 Marca 2010 Spróbuj otworzyć, zamknąć i skalibrować tylne zaciski VCDSem/VCP. Jeśli to nie pomoże, to uszkodzeniu mógł ulec silnik wykonawczy tylnego lewego zacisku lub wiązka elektryczna tegoż silnika. Podczas tej operacji dobrze byłoby gdyby mechanik sprawdził czy silnik w jakiś sposób reaguje na polecenia sterownika EPB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
T-Rex Zgłoś #12 Napisano 12 Marca 2010 Adamq ma racje ...prawdopodobnie zostal uszkodzony silnik(i).NIE WOLNO wycofywac mechanicznie samego silnika.Najpierw sie wycofuje Vag-em i dopiero pozniej wycofuje tloczek mechanicznie(po prostu sie wciska bez przekrecania go jak to trzeba bylo robic w starszych modelach).Po wymianie klockow najpierw wciskamy pedal az dojdzie do gory , pozniej znow Vag-iem adaptuje sie hamulec reczny ...Byc moze , ze jednak Ci sie udalo i jedyne co trzeba to reczny zaadoptowac(mam nadzieje),bo te zaciski sa drogie...Ktos z Vag-iem musi sprawdzic co tam slychac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #13 Napisano 12 Marca 2010 Trzeba przeprowadzić adaptację nowych klocków. http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=10:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #14 Napisano 12 Marca 2010 Dziękuję za wszyskie sugestie i podpowiedzi. Dziś będę miał trochę czasu i razem z kolegą go z vagujemy. Dodam jeszcze, że silniczek podpięty na "krótko" działa jak należy, czyli jedna kosztowna opcja odpada. Zamelduję jak poszło. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #15 Napisano 28 Marca 2010 Witam! Wszystko było sprawne, wystarczyła jedynie kalibracja. Zrobił to chyba jedyny nieupośledzony mechanik w mojej okolicy. Chciałem przyznać pomógł, ale nie bardzo wiem jak Pozdrawiam i przy okazji polecam Auto Service Warowny s.c 5km za Rykami w stronę Wawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernidok Zgłoś #16 Napisano 6 Sierpnia 2012 Witam, odkopię temat. Dopadła mnie bolączka nie działającego ręcznego w prawym kole. Nie mogłem odkręcić jednej śruby od mechanizmu ręcznego, tak się zapiekła że aż wyrobiłem gniazdo w śrubie, chyba już było odkręcane bo od początku się ślizgał torx. Postanowiłem zdjąć zacisk zgodnie z filmikiem z naprawy przekładni tego mechanizmu. Przytrzymałem 15 nakrętkę na zacisku bo się wszystko kręciło, i odkręciłem zacisk. Zszedł bez problemu, może dlatego że przekładnia zatarta. I stwierdziłem że mogę sam wymienić klocki, bo mogłem je zdjąć. O co chodzi z tą potrzebą użycia VAG przy wymianie tylnych klocków? Fizycznie da się to zrobić tylko komputer zeświruje, i po to jest to całe odblokowywanie programem?\ Ale nadal nie odkręciłem tej śruby obudowy i nie naprawię tego głupiego ręcznego teraz, chyba natnę brzeszczotem śrubę i jakoś będę męczył. Sory że trochę OT, ale ciekawi mnie ta sprawa z VAG'iem, może mi ktoś wytłumaczyć? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek2006 Zgłoś #17 Napisano 6 Sierpnia 2012 kolego tak jak napisał wyzej kolega T-Rex ze nie wolno wycofywac mechanicznie samego silnika bo go szlag trafi ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #18 Napisano 6 Sierpnia 2012 Cała zabawa z VAGiem jest dla tego, że ręczny jest elektryczny. Dzięki VAGowi jesteś w stanie cofnąć silniczek. Na siłę cofając uszkodzisz go. najprościej to wytłumaczyć jest tak: w zacisku masz coś w rodzaju przekładni ślimakowej, której nie da się cofnąć za pomocą koła napędzanego, trzeba to zrobić za pomocą koła napędzającego. Dlatego musisz podłączyć komputer w wycofać tłoczek. Jeśli zrobisz to bez komputera to potem komp ześfiruje bo bęszesz miał uszkodzony zacisk. Mam nadzieję, że wyjaśniło się już Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krejzolkaaa Zgłoś #19 Napisano 7 Sierpnia 2012 Witam koledzy Sytuacja jest następująca. Wczoraj brałem się za wymianę klocków. Zdjąłem sobie koło, wyjąłem stare klocki i w tym momencie dostałem olśnienia, że nie poradzę sobie bez vag'a, z którym mam problem spowodowany brakiem możliwości połączenia. Tu z resztą też jest dziwny psikus. Ale nie o tym. Złożyłem wszystko do kupy na starych klockach, odpaliłem i zaczęła się dyskoteka. Przycisk ręcznego uparcie miga, napis "brake" również a na mfa komunikat o błędzie hamulca ręcznego, "check owner's manual". Po przekroczeniu 10km/h nieustający dźwięk doprowadzający mnie do szału. Zaprowadziłem go do ...kompetentnego mechanika, ten wymienił klocki ale z tą dyskoteką nie zrobił nic. Wyskakuje mu błąd o braku zasilania w tylnym lewym zacisku. Wszystko jest tak, jak powinno być, podpięte jak Bóg przykazał a dyskoteka jak była, tak jest I.... co z tym fantem zrobić chłopaki? Nie mam bardzo czasu, żeby wybrać się do Danelczyka. Pozdrawiam! Heem "koledzy".... ;d too ja się nie udzielam alee powodzenia życzę ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #20 Napisano 7 Sierpnia 2012 (edytowane) wymienilem juz trz razy w b6 i jakos nie cofalem vagiem i jakos dzialaja nic sie nie dzieje zlego dziwne . Jesli ktos potrzebuje pomocy w wymianie zapraszam na prva pisalem o tym z paroma kolegami w innym temacie nie tylko ja wymienialem bez vag niechce byc ponownie zbesztany Edytowane 7 Sierpnia 2012 przez wojta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach