Skocz do zawartości
Skalpel TFSI

Problem po wymianie klocków

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy

Sytuacja jest następująca. Wczoraj brałem się za wymianę klocków. Zdjąłem sobie koło, wyjąłem stare klocki i w tym momencie dostałem olśnienia, że nie poradzę sobie bez vag'a, z którym mam problem spowodowany brakiem możliwości połączenia. Tu z resztą też jest dziwny psikus. Ale nie o tym. Złożyłem wszystko do kupy na starych klockach, odpaliłem i zaczęła się dyskoteka. Przycisk ręcznego uparcie miga, napis "brake" również a na mfa komunikat o błędzie hamulca ręcznego, "check owner's manual". Po przekroczeniu 10km/h nieustający dźwięk doprowadzający mnie do szału. Zaprowadziłem go do ...kompetentnego mechanika, ten wymienił klocki ale z tą dyskoteką nie zrobił nic. Wyskakuje mu błąd o braku zasilania w tylnym lewym zacisku. Wszystko jest tak, jak powinno być, podpięte jak Bóg przykazał a dyskoteka jak była, tak jest ;) I.... co z tym fantem zrobić chłopaki? Nie mam bardzo czasu, żeby wybrać się do Danelczyka. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A klemy próbowałeś? To w pasku dobre na polowe problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to znaczy ze dyskoteka jest przez tylny zacisk nie przód czyli musisz sprawdzić cały kabel od tego zacisku na całej długości do sterownika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjąłem sobie koło, wyjąłem stare klocki i w tym momencie dostałem olśnienia, że nie poradzę sobie bez vag'a,

 

to co już nie da rady wymienić samemu klocków ? no to wesoło jest, a chciałem sobie właśnie samemu zmienić klocki :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie bo tloczki w zaciskach musisz cofnac vagiem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie da sie bo tloczki w zaciskach musisz cofnac vagiem

 

no to nie za wesoło :/ dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

170Ł zawolali ode mnie w VW za ta operacje z Vatem. Klocki kupilem sam tylko teraz kogos z Vagiem i 100 w kieszeni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
170Ł zawolali ode mnie w VW za ta operacje z Vatem. Klocki kupilem sam tylko teraz kogos z Vagiem i 100 w kieszeni

to z tyłu tylko trzeba podpiąć pod Vaga ? a z przodu to normalnie, się zmienia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a z przodu to normalnie, się zmienia ?

 

Tak, normalnie tak jak było w B5, nie jest potrzebny Vag, tylko do tylnich potrzebny jest Vag...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie trzeba nastawy wprowadzić vagiem i powinno być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj otworzyć, zamknąć i skalibrować tylne zaciski VCDSem/VCP. Jeśli to nie pomoże, to uszkodzeniu mógł ulec silnik wykonawczy tylnego lewego zacisku lub wiązka elektryczna tegoż silnika. Podczas tej operacji dobrze byłoby gdyby mechanik sprawdził czy silnik w jakiś sposób reaguje na polecenia sterownika EPB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adamq ma racje ...prawdopodobnie zostal uszkodzony silnik(i).NIE WOLNO wycofywac mechanicznie samego silnika.Najpierw sie wycofuje Vag-em i dopiero pozniej wycofuje tloczek mechanicznie(po prostu sie wciska bez przekrecania go jak to trzeba bylo robic w starszych modelach).Po wymianie klockow najpierw wciskamy pedal az dojdzie do gory , pozniej znow Vag-iem adaptuje sie hamulec reczny ...Byc moze , ze jednak Ci sie udalo i jedyne co trzeba to reczny zaadoptowac(mam nadzieje),bo te zaciski sa drogie...Ktos z Vag-iem musi sprawdzic co tam slychac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszyskie sugestie i podpowiedzi. Dziś będę miał trochę czasu i razem z kolegą go z vagujemy. Dodam jeszcze, że silniczek podpięty na "krótko" działa jak należy, czyli jedna kosztowna opcja odpada. Zamelduję jak poszło. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wszystko było sprawne, wystarczyła jedynie kalibracja. Zrobił to chyba jedyny nieupośledzony mechanik w mojej okolicy. Chciałem przyznać pomógł, ale nie bardzo wiem jak ;) Pozdrawiam i przy okazji polecam Auto Service Warowny s.c 5km za Rykami w stronę Wawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopię temat. Dopadła mnie bolączka nie działającego ręcznego w prawym kole. Nie mogłem odkręcić jednej śruby od mechanizmu ręcznego, tak się zapiekła że aż wyrobiłem gniazdo w śrubie, chyba już było odkręcane bo od początku się ślizgał torx. Postanowiłem zdjąć zacisk zgodnie z filmikiem z naprawy przekładni tego mechanizmu. Przytrzymałem 15 nakrętkę na zacisku bo się wszystko kręciło, i odkręciłem zacisk. Zszedł bez problemu, może dlatego że przekładnia zatarta. I stwierdziłem że mogę sam wymienić klocki, bo mogłem je zdjąć. O co chodzi z tą potrzebą użycia VAG przy wymianie tylnych klocków? Fizycznie da się to zrobić tylko komputer zeświruje, i po to jest to całe odblokowywanie programem?\

Ale nadal nie odkręciłem tej śruby obudowy i nie naprawię tego głupiego ręcznego teraz, chyba natnę brzeszczotem śrubę i jakoś będę męczył. Sory że trochę OT, ale ciekawi mnie ta sprawa z VAG'iem, może mi ktoś wytłumaczyć?

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego tak jak napisał wyzej kolega T-Rex ze nie wolno wycofywac mechanicznie samego silnika bo go szlag trafi ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cała zabawa z VAGiem jest dla tego, że ręczny jest elektryczny. Dzięki VAGowi jesteś w stanie cofnąć silniczek. Na siłę cofając uszkodzisz go. najprościej to wytłumaczyć jest tak: w zacisku masz coś w rodzaju przekładni ślimakowej, której nie da się cofnąć za pomocą koła napędzanego, trzeba to zrobić za pomocą koła napędzającego. Dlatego musisz podłączyć komputer w wycofać tłoczek. Jeśli zrobisz to bez komputera to potem komp ześfiruje bo bęszesz miał uszkodzony zacisk. Mam nadzieję, że wyjaśniło się już :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam koledzy

Sytuacja jest następująca. Wczoraj brałem się za wymianę klocków. Zdjąłem sobie koło, wyjąłem stare klocki i w tym momencie dostałem olśnienia, że nie poradzę sobie bez vag'a, z którym mam problem spowodowany brakiem możliwości połączenia. Tu z resztą też jest dziwny psikus. Ale nie o tym. Złożyłem wszystko do kupy na starych klockach, odpaliłem i zaczęła się dyskoteka. Przycisk ręcznego uparcie miga, napis "brake" również a na mfa komunikat o błędzie hamulca ręcznego, "check owner's manual". Po przekroczeniu 10km/h nieustający dźwięk doprowadzający mnie do szału. Zaprowadziłem go do ...kompetentnego mechanika, ten wymienił klocki ale z tą dyskoteką nie zrobił nic. Wyskakuje mu błąd o braku zasilania w tylnym lewym zacisku. Wszystko jest tak, jak powinno być, podpięte jak Bóg przykazał a dyskoteka jak była, tak jest ;) I.... co z tym fantem zrobić chłopaki? Nie mam bardzo czasu, żeby wybrać się do Danelczyka. Pozdrawiam!

 

Heem "koledzy".... ;d too ja się nie udzielam alee powodzenia życzę ;);)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienilem juz trz razy w b6 i jakos nie cofalem vagiem i jakos dzialaja nic sie nie dzieje zlego dziwne . Jesli ktos potrzebuje pomocy w wymianie zapraszam na prva :) pisalem o tym z paroma kolegami w innym temacie nie tylko ja wymienialem bez vag niechce byc ponownie zbesztany :P

Edytowane przez wojta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności