Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki koledzy za rady, zobaczę jeszcze co zrobię. Ale jakby co to wystarczy wymienić połówkę + uszczelka - bez całej obudowy? I jakie firmy polecacie? HEPU dobre są?

Edytowane przez RAFAL10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Hepu graf SKF reszta to nie wiadomo co to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś mi popiskiwało w silniku w okolicach paska rozrządu, alternatora i nie mogłem dojść co to jest. Podejrzewałem alternator. Kupiłem do niego łożyska aby być przygotowanym do wymiany. Pompa wody była całkowicie poza podejrzeniami, ponieważ ani kropla z niej nie wyciekała. Dopiero na trasie powyżej 100 km dowiedziałem się co to jest. Dojechałem na miejsce i wszystko było ok i dopiero jak wracałem, zaraz po uruchomieniu sinika pojawił się zgrzyt straszliwy. Padło łożysko pompy wodnej która nadal była całkowicie szczelna. Na szczęście miałem klucze. Zdjąłem pasek wielorowkowy. Zalałem pompę wody od góry, olejem ze strzykawki i olej dostał się do łożyska. Dzięki temu udało mi się dojechać bez problemu i jeszcze szukać pompy po sklepach. Rozrządu nie trzeba ruszać, tylko wyciągamy całą pompę i wymieniamy jej pokrywę z łożyskiem i uszczelnieniem, bo w takiej postaci sprzedają. Także nie radzę lekceważyć popiskiwania wydobywającego się z silnika.

Edytowane przez brox
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dla ścisłości: wymienia się tylko tę połówkę pompy z wirnikiem? Ta druga nie podlega zużyciu? Termostat w tym przypadku wychodzi z auta razem z pompą (nie jest osobno)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Mozesz wymienic i calosc,czasem potrafi sie ukrecic gwint przy termostacie ale jak jest ok to wymienia sie tylko mniejsza polówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, już wiem co istotne w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tutaj nie rozumiem. brox piszesz że nie trzeba ruszać rozrządu. Ja chciałem wymienić u siebie pompę no i wykręciłem alternator, opuściłem pompę wspomagania, odkręciłem osłonę rozrządu, zaczęłem odkręcać pompę o okazuje sie że nie ma dostępu do odkręcenia jednej śrubki od pompy ponieważ jest za kołem od na którym chodzi pasek rozrządu. Niestety odpouściłem bo ro rozrządu nie chcę wsadzać paluchów. Niestety w warsztacie powiedzieli mi że najmniej będzie mnie kosztowała robocizna 500pln. i co teraz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompe od wspomagania trzeba zdjąć potem te koło co idzie na wale bo tak nie odkręcisz jej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie sukces!!!

Wymieniłem pompę wody bez zdejmowania rozrządu. Odkręciłem pompę z całą obudową. Wstawiona nowa pompa wody, nowy termostat, nowy pasek wielorowkowy, nowy pasek klinowy i teraz osiąga normalną temperaturę w granicach do 90, mam cieplej w samochodzie, nie piszczą paski poprostu rewelacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, koledzy proszę o radę jaki zestaw rozrządu + pompa kupić? do wyboru mam dwa:

1. rolki RUVILLE, pasek CONTITECH, pompa RUVILLE. cena ok 340pln/kpl.

2. rolki INA pasek CONTITECH, pompa HEPU. cena ok 400pln/kpl.

 

o ile ceny rozrządów są podobne to różnica cenowa jest w pompie.

-mechanik który to ma montować mówi żę pompa RUVILLA jest o.k montował i zero problemów, zaś pompy HEPU nie zna!

Sprzedawca mówi że Hepu jest o niebo lepsza od Ruvilla i będzie polecał wszystkim właśnię tę pompę!

 

proszę o pomoc w wyborze wszak różnica cenowa nie wielka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
proszę o pomoc w wyborze wszak różnica cenowa nie wielka!

pytasz o b3/b4 czy o b5??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, b5 afn 110ps. ale widze ze tu sami posiadacze b3/4.

o.k postaram się przekierować swój post do odpowiedniego działy, sorrky!

Edytowane przez thomas71
rozszeżenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałem zabrać się za wymianę pompy wody w moim b3 1.9 1Y, ale już sam nie wiem, czy sobie poradzę. Wymontowałem alternator. Chciałem odkręcić łapę, która go trzyma (ona chyba trzyma również pompę wody). Dwie śruby udało mi się okręcić bardzo łatwo, ale dwie kolejne wydają się być nie do ruszenia, ponieważ znajdują się bardzoo blisko pompy wtryskowej. Czy, żeby wyjąć całość, to trzeba ruszać pompę wtryskową i rozrząd?

 

W zasadzie moja pompa wodna jest chyba ok. Ale nie ma ogrzewania, więc pomyślałem, że to sprawka termostatu. Gdy się zacząłem do niego dobierać, to zauważyłem, że cały króciec nad którym znajduje się termostat jest grubo wysmarowany silikonem. Jak się później okazało ów króciec trzyma się na jednej śrubie, druga jest urwana i siedzi w pompie. Dlatego chciałem wymienić całość i mieć spokój. Nie wiem teraz jak to ruszyć.

Edytowane przez janusz91ff

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już dokładnie nie pamiętam jak to było.

Z tego co pamiętam to aby wykręcić połówkę pompy to musisz zdejmować rozrząd, a do zdemontowania całej, rozrządu się nie rusza.

Wyjmij całą pompę, do śrub jest ładny dostęp tylko potrzebny jest klucz rurowy lub długa nasadka, podajże 17 lub 19.

Jak odkręcisz pompę i będziesz ją miał na stole to bardzo ładnie się rozkłada.

Potrzebny jedt dodatkowy oring taki jak do termostatu, który idzie między pompę a blok.

Jak nie chcesz rozbierać wszystkiego drugi raz to składaj wszystko na silikon nawet jak są nowe uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę wyjąć całość i została mi już tylko jedna śruba, ta mniej więcej na środku pompy wtryskowej, tuż po nią. Ciężko to będzie zrobić. Niestety nie mam klucza, który umożliwia jakikolwiek manewr. Chyba trzeba będzie takowy stworzyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jak w temacie musze wymienić plastykowy element z którego cieknie mi plyn chłodniczy tuz przy pompie układu chłodzenia i tu moje pytanie czy dużo jest przy tym roboty z wymiana tego elementu. Sprawdzalem jest dostępny od reki ten lelement . Pytam ponieważ jest zimno a mam kanal na działce pod chmurka. Ewentualnie jak by się komus chciało napisac krotka instrukcje jak to zrobić byl bym wdzięczny.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony zgodnie z pkt. 2.1.a regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągasz węża z tego elementu

Odkręcasz dwie śruby kluczem M6 kluczem 10

Zakładasz nowy króciec z nowym oringiem

Dokręcasz z wyczuciem

Zakładasz węża

Uzupełniasz płyn chłodniczy

Odpowietrzasz układ.

Przygotuj sobie wiaderko/miskę bo trochę płynu chłodniczego uleci..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności