Skocz do zawartości
kac222

Wyłączenie EVAP-u VAG-iem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam silnik jak w opisie.Chcę pozbyć się zbiornika z węglem aktywnym,który u mnie znajduje się pod kołem zapasowym.Czytałem,że po wyrzuceniu samego filtra wywala błędy.Czy jest możliwość wyłączenia pomiarów oparów Vagiem,czy raczej się nie da.Chcę to zrobić,ponieważ zamierzam założyć gaz,a ten filtr trochę przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz założyć jakiś opornik (odpowiedni do wartości jaką komp uznaje za prawidłową) zamiast czujnika DPFa i nie będzie błędu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale gdzie ten opornik wstawić?Chyba przy zbiorniku paliwa jest zawór od EVAP-u,może tam?

 

A może ktoś kto ma wersję USA jak moja,przenosił ten filtr w nadkole,tak jak w europejskich wersjach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może ktoś kto ma wersję USA jak moja,przenosił ten filtr w nadkole,tak jak w europejskich wersjach?

Przekop dobrze forum, bo było coś na ten temat (już dość dawno temu) Tylko ze nie umiem tego znaleźć. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak przekodować sterownik silnika z USA na Europę,bo wchodzę w

silnik->kodowanie

i tam mam 06001 a chcę zmienić na 04001,ale nie chce mi zapamiętać ustawień.Używam VAG-a 311.2 (pełna opcja) a kabel niebieski,na usb,kupiony od kolegi YASSEK.

Może interfejs mam zły?

Proszę o poradę.

 

---------- Post added at 17:16 ---------- Previous post was at 16:30 ----------

 

Tomek najpierw przeczytaj wszystko,potem pisz.

Gdzie napisałem,że mam DPF-a.

Po drugie u mnie filtr z węglem aktywnym jest właśnie pod kołem zapasowym,a nie po prawym nadkolem,gdyż mam wersję USA i dlatego jest w innym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już doczytałem, mielke pisze o DPF

Wywalenia filtra nie polecam, bo będzie strasznie śmierdziało benzyną, jeśli parkujesz w garażu to w ogóle zapomnij. EVAP-a nie da się wyłączyć VAG-iem, można obejść rezystorkiem, ale tak jak napisałem to złe wyjście. Można pomyśleć gdzie go wywalić, albo wsadzić w nadkole tak jak wersje europejskie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli zmienię kodowanie sterownika silnika Europejskie to też nic nie da?

 

 

AEB (07/1996 >)

??xxx: Land/Abgas / ??xxx: Country/Emissions

02 - Nichtmitgliedsländer der Europäischen Union (MVEG I) / non-EU (MVEG I)

04 - Mitgliedsländer der Europäischen Union (MVEG II) / EU (MVEG II)

06 - USA (with EVAP system leak detection pump)

08 - China und Gemeinschaft unabhängiger Staaten (GUS) / China and CIS (Commonwealth of Independent States)

Edytowane przez kac222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Europejskie też miały filtr więc nie sądzę żeby coś to dało, jak masz vaga to możesz spróbować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem. Od pewnego czasu dochodzą mnie dziwne dźwięki z okolic tylnego zderzaka a dokładnie prawej strony gdzie umieszczona jest chyba pompa i kanister systemu EVAP. Dźwięki raczej podobne są do piszczenia a czasami nawet tak jak by tam coś szarpało. Na Vag-u pokazują się błędy < 16825 System kontroli emisji wydechu (EVAP) niewłaściwy przepływ odpowietrzenia A > i < 17544 rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki system za ubogi >. Może nadmienię jeszcze że mój Passat jest z 1999r. i jest to wersja ze Stanów Zjednoczonych. Silnik ma oznaczenie AEB 1.8T 150km.

Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, trochę stary temat ale... :)

Panowie nie mogę zlokalizować filtra z węglem aktywnym passat b6 1.8 tsi bzb. Pod maską nie ma pod nadkolem od strony pasażera tez nie ma, pod kołem zapasowym nie ma :) gdzie mogę jeszcze szukać? 

A moze tego wynalazku u mnie nie ma? - ale to chyba mało prawdopodobne. 

A moze ktos to wymontował? 

 

Szukam ponieważ robi mi się spore podcisnienie w baku.

Więc albo zawór n80 albo odpowietrznik w filtrze z węglem. 

Pozdr. 

Edytowane przez iiktorn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności