Skocz do zawartości
Dawido89

Diagnostyka silnika TD.

Rekomendowane odpowiedzi

Po zimie przymierzam się do małej diagnostyki mojego TurboDymomena :taksobie ,nie ukrywam że chcę również fajnie się pokazać na debiutanckim ogólnopolskim zlocie :kumple To zaczynam się przygotowywać :) i dziś mam kilka pytam odnośnie silnika.Zaznaczam że do tej pory miałem tylko doczynienia z silnikami benzynowymi wiec wybaczcie braki.

 

1. Spaliny

Bieg jałowy - jakieś kilka dni temu autko stało sobie z zaciągniętym ręcznym na wolnych obrotach z załączoną dmuchawa tylko po to by wygonić z samochodu wilgoć.Pracował sobie tak dobrą godzinkę,postanowiłem się przyjrzeć "dymkowi".MINIMALNIE niebieskawy.Naprawde sporo się trzebabyło przypatrzeć by to dostrzec.Plucia wodą nie stwierdzono,sadzą też nie.

 

obroty do 2k - spaliny szare

 

powyżej 2k - czarno-szare(tylko w momencie kiedy juz turbawka solidnie pracuje)

 

2.Odpalanie

-20(warunki garażowe) - na ssaniu zapalał przy max 2 próbie :).Teraz po postojach 3-4 dniowych(pełne dni) przy pierwszym odpalaniu dosłownie na sekunde dwe przydawało się ssanie.Od razu po zapaleniu można schować.Chociaż to wszystko zależy gdzie leje ON

 

3) Dźwięk garretki :)

Ni to pisk,ni syk...Raczej świst w połączeniu z furkotem.ot taki wibrujący dźwięk.W momencie przekroczenia 2k obrotów wyraźnie czuć że auto "odlatuje"

 

4)Spalanie.

Raczej nie stwierdzam uchybień.Miastowo wychodzi ok.6,5l przy spokojnej jeździe.To jest ok?

 

5.Klekot

Bezpośrednio po odpaleniu - dosyć "twardy"

Na ciepłym silniku - "miękki",taki przyjemny :) jak rasowy mietek :marecek

 

Wnioski? Sugestie? Temat dla mnie czysto informacyjny(jak również dla innych użytkowników).Co sprawdzić a co nie trzeba?

 

Aha...debilne pytanie :zeco Gdzie szukac gniazdka VAG :) o ile je posiadam :taksobie na elektryce sie nie znam :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aha...debilne pytanie Gdzie szukac gniazdka VAG o ile je posiadam na elektryce sie nie znam

VAGa to TY nie podepniesz bo nie masz do czego, silniczek to czysta mechanika, no chyba że masz ABS albo poduszki, to się jedynie da zdiagnozować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VAGa to TY nie podepniesz bo nie masz do czego, silniczek to czysta mechanika, no chyba że masz ABS albo poduszki, to się jedynie da zdiagnozować
domyślałem się ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3) Dźwięk garretki

Ni to pisk,ni syk...Raczej świst w połączeniu z furkotem.ot taki wibrujący dźwięk.W momencie przekroczenia 2k obrotów wyraźnie czuć że auto "odlatuje"

 

W tych klekotach turbiny raczej nie słychac, chyba że jest z nią coś nie tak. Moja ma spory luz poprzeczny i wyrzuca olej do intercoolera (jakieś 3l na 10 000km) i właśnie przy 2k obrotów wydaje świst połączony z dźwiękiem zacierającej się rolki ;p, ale jak nie ubywa Ci oleju, nie zostawiasz wielkiej czarnej chmury za sobą (trochę musisz zostawic, bez dymu nie ma ognia :]) to nie masz się czym martwic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak nie ubywa Ci oleju

0.9l na 1kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
0.9l na 1kkm

To już zdecydowanie za dużo. Może byc to wina turbo. Zdejmij wąż idący od filtra powietrza do turbiny i sprawdź w jakim stanie jest wirnik i czy nie ma luzów. Możesz też obejrzec wąż idacy do intercoolera, czy nie jest mocno zaolejony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
intercoolera
a co to IC w moim autku:taksobie :rozpacz

 

Troche oliwy wypluwa do węża od filtra pow. ale niedużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności