irek30 Zgłoś #1 Napisano 13 Kwietnia 2009 Może mi ktoś powiedzieć czy krzyżak kolumny z wersji angielskiej będzie pasował do "normalnego" auta? Czy polecacie kupno używanego krzyżaka? I jak najlepiej sprawdzić czy stuki na kierownicy są spowodowane na 100% walniętym krzyżakiem? U mnie stuka gdy: na postoju lekkie, energiczne ruchy kierownicą lub przy przejeżdżaniu przez np tory kolejowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #2 Napisano 13 Kwietnia 2009 Sprawdz luz na łożysku kolumny kierowniczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #3 Napisano 13 Kwietnia 2009 W którym miejscu jest te łożysko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #4 Napisano 13 Kwietnia 2009 Wyciągnij ją na maxa i poruszaj,a jak wyczuwałeś pyknięcia podczas obracania w czasie manewru to stawiam na kolumnę,ma poprostu luz,jak coś to od angola pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
max83 Zgłoś #5 Napisano 27 Lutego 2010 Po wymianie końcówek drążka kierowniczego nadal słychać stuki. Myślę teraz nad wymianą krzyżaka układu kierowniczego czy można kupić sam krzyżak jaki jest nr części , w etce nie znalazłem. czy różni się tylko przed liftem i po lifcie czy tez pojemnością silnika ? A może macie jakiś inny pomysł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 27 Lutego 2010 niestety tu jest cała kolumna do wymiany nie ma oddzielnie krzyżaka http://img706.imageshack.us/img706/1530/kolumnan.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2010 ta obstawiam przekładnie - do wymiany/regenracji.W poprzednim pasku miałem stuki/przeskoki, regeneracja pomogła, koszt jakies 550zł. Szczerze wątpie bardzo że to krzyżak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2010 jesli jest luz na krzyzaku to i przekladnia ma luzy,sama wymiana krzyzaka nic nie da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
max83 Zgłoś #9 Napisano 28 Lutego 2010 dzięki za odpowiedz spróbuje pierw wymienić krzyżak na allgerio parę jest za niewielkie pieniądze tylko nie bardzo wiem na co zwrócić uwagę przy kupnie żeby na 100% pasował do mojego Passata Stuki są słyszalne jadąc po drodze brukowej i jak złapałem za koniec kolumny głęboko za pedałami w nogach to też podobny dźwięk jest gdy poruszyłem lewo prawo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecia Zgłoś #10 Napisano 6 Kwietnia 2010 Kolego wymień krzyżak na początek. Takich doradców jak tu się wypowiadają jest najwięcej. Oczywiście, najlepiej wymienić od razu samochód może ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #11 Napisano 6 Kwietnia 2010 luz na przekladni nie bierze sie znikad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jar091 Zgłoś #12 Napisano 9 Sierpnia 2016 Odkopie tego schabowego z pytaniem czy jest ktoś po wymianie tego krzyżaka? ciężko się z tym uporać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #13 Napisano 9 Sierpnia 2016 Przede wszystkim w B5 przedliftowym powinieneś zmienić całą kolumnę na taką od 3BG. Przedliftowa kolumna ma wadliwie rozwiązane połączenie części górnej z dolną (wsuwa się jedna rurka w drugą, połączenie na wielofrezie, które łapie luzy). Ja u siebie zrobiłem taką zamianę i wreszcie nie mam żadnych luzów na kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jar091 Zgłoś #14 Napisano 9 Sierpnia 2016 Dużo roboty z taką przekładką jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #15 Napisano 9 Sierpnia 2016 Około 2 godzin spokojnej roboty. Troszkę pracy jest ale nic skomplikowanego. 1. Ściągasz osłonę spod kierownicy - 2 wkręty pod zaślepką klapki bezpieczników, 2 wkręty na wysokości kolan kierowcy 2. Ściągasz kierownicę - instrukcja 3. Odkręcasz "łapkę" regulacji kolumny kierowniczej - 2 śruby torx. 4. Demontujesz górną i dolną osłonę kolumny - 2 małe wkręty na froncie, 2 małe wkręty od dołu. 5. Odłączasz kostki elektryczne od manetek oraz przewód od immobilizera - mała wtyczka przy samej stacyjce. Odłączasz przewód od kostki stacyjki. 6. Luzujesz śrubę mocującą zespół manetek na kolumnie - śruba na płaski śrubokręt zaciskająca stalową obejmę na manetkach. 7. Demontujesz plastikową żaluzję wraz z oprawą- 2 wkręty torx na górze, schowane pod licznikiem , 2 wkręty na dole. 8. Odkręcasz nakrętkę na łączeniu przegubu krzyżakowego z przekładnią kierowniczą. Następnie wyciągasz śrubę z mocowania. Prawdopodobnie będziesz musiał pokręcić trochę kierownicą żeby znaleźć odpowiednią pozycję - nie w każdym położeniu odkręcisz nakrętkę i wyjmiesz śrubę. 9. Imbusem 6mm na przedłużce odkręcasz śruby mocujące aluminiowy stelaż kolumny do stalowej belki pod deską rozdzielczą. Jeżeli czegoś nie pominąłem, to kolumnę masz już luzem i możesz ją wyciągnąć z auta. Do odkręcenia pozostają 2 śruby mocujące stacyjkę do kolumny - te śruby mają soczewkowate łebki bez żadnego gniazda na klucz. Trzeba je odkręcić młotkiem i przecinakiem. Musisz kupić taką kolumnę - od poliftowego passata b5 - można poznać po blaszanych żeberkach po obu stronach kolumny oraz wyraźnie mniejszym krzyżaku. Taka kolumna posiada poprawione łączenie górnej części z dolną, poprawione łożyskowanie oraz, co najważniejsze, gruntownie zmodyfikowany mechanizm blokady regulacji. Po zaciśnięciu blokady kolumna jest ufixowana we wszystkich 3 płaszczyznach (stara wersja fixowała w jednej płaszczyźnie, a pozostałe obciążenia przekazywała na krzyżak i połączenie suwliwe). Dzięki tym wszystkim zmianom poliftowa kolumna jest zdecydowanie trwalsza i nie łapie luzów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #16 Napisano 27 Sierpnia 2016 No i to jest rozwiązanie. Też ostatnio zacząłem wyczuwać luzy. Takie pyknięcie na kierownicy jak dohamowuje. Nie jest to coś co mogłoby się przenosić z zawieszenia, tylko ewidentnie gdzieś z kolumny. I też stawiałem na te połaczenie... No to nic, trzeba się brać za przekładkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach