Skocz do zawartości
irek30

[3BG] krzyżak układu kierowniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Może mi ktoś powiedzieć czy krzyżak kolumny z wersji angielskiej będzie pasował do "normalnego" auta? Czy polecacie kupno używanego krzyżaka? I jak najlepiej sprawdzić czy stuki na kierownicy są spowodowane na 100% walniętym krzyżakiem? U mnie stuka gdy: na postoju lekkie, energiczne ruchy kierownicą lub przy przejeżdżaniu przez np tory kolejowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz luz na łożysku kolumny kierowniczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu jest te łożysko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij ją na maxa i poruszaj,a jak wyczuwałeś pyknięcia podczas obracania w czasie manewru to stawiam na kolumnę,ma poprostu luz,jak coś to od angola pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie końcówek drążka kierowniczego nadal słychać stuki.

Myślę teraz nad wymianą krzyżaka układu kierowniczego czy można kupić sam krzyżak jaki jest nr części , w etce nie znalazłem. czy różni się tylko przed liftem i po lifcie czy tez pojemnością silnika ? A może macie jakiś inny pomysł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta obstawiam przekładnie - do wymiany/regenracji.W poprzednim pasku miałem stuki/przeskoki, regeneracja pomogła, koszt jakies 550zł. Szczerze wątpie bardzo że to krzyżak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli jest luz na krzyzaku to i przekladnia ma luzy,sama wymiana krzyzaka nic nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz spróbuje pierw wymienić krzyżak na allgerio parę jest za niewielkie pieniądze tylko nie bardzo wiem na co zwrócić uwagę przy kupnie żeby na 100% pasował do mojego Passata Stuki są słyszalne jadąc po drodze brukowej i jak złapałem za koniec kolumny głęboko za pedałami w nogach to też podobny dźwięk jest gdy poruszyłem lewo prawo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymień krzyżak na początek. Takich doradców jak tu się wypowiadają jest najwięcej. Oczywiście, najlepiej wymienić od razu samochód może ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luz na przekladni nie bierze sie znikad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie tego schabowego z pytaniem czy jest ktoś po wymianie tego krzyżaka? ciężko się z tym uporać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim w B5 przedliftowym powinieneś zmienić całą kolumnę na taką od 3BG. Przedliftowa kolumna ma wadliwie rozwiązane połączenie części górnej z dolną (wsuwa się jedna rurka w drugą, połączenie na wielofrezie, które łapie luzy).

 

Ja u siebie zrobiłem taką zamianę i wreszcie nie mam żadnych luzów na kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo roboty z taką przekładką jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Około 2 godzin spokojnej roboty.

 

Troszkę pracy jest ale nic skomplikowanego.

1. Ściągasz osłonę spod kierownicy - 2 wkręty pod zaślepką klapki bezpieczników, 2 wkręty na wysokości kolan kierowcy

2. Ściągasz kierownicę - instrukcja

3. Odkręcasz "łapkę" regulacji kolumny kierowniczej - 2 śruby torx.

4. Demontujesz górną i dolną osłonę kolumny - 2 małe wkręty na froncie, 2 małe wkręty od dołu.

5. Odłączasz kostki elektryczne od manetek oraz przewód od immobilizera - mała wtyczka przy samej stacyjce. Odłączasz przewód od kostki stacyjki.

6. Luzujesz śrubę mocującą zespół manetek na kolumnie - śruba na płaski śrubokręt zaciskająca stalową obejmę na manetkach.

7. Demontujesz plastikową żaluzję wraz z oprawą- 2 wkręty torx na górze, schowane pod licznikiem , 2 wkręty na dole.

8. Odkręcasz nakrętkę na łączeniu przegubu krzyżakowego z przekładnią kierowniczą. Następnie wyciągasz śrubę z mocowania. Prawdopodobnie będziesz musiał pokręcić trochę kierownicą żeby znaleźć odpowiednią pozycję - nie w każdym położeniu odkręcisz nakrętkę i wyjmiesz śrubę.

 

9. Imbusem 6mm na przedłużce odkręcasz śruby mocujące aluminiowy stelaż kolumny do stalowej belki pod deską rozdzielczą.

 

Jeżeli czegoś nie pominąłem, to kolumnę masz już luzem i możesz ją wyciągnąć z auta.

 

Do odkręcenia pozostają 2 śruby mocujące stacyjkę do kolumny - te śruby mają soczewkowate łebki bez żadnego gniazda na klucz. Trzeba je odkręcić młotkiem i przecinakiem.

 

 

Musisz kupić taką kolumnę - od poliftowego passata b5 - można poznać po blaszanych żeberkach po obu stronach kolumny oraz wyraźnie mniejszym krzyżaku.

 

Taka kolumna posiada poprawione łączenie górnej części z dolną, poprawione łożyskowanie oraz, co najważniejsze, gruntownie zmodyfikowany mechanizm blokady regulacji. Po zaciśnięciu blokady kolumna jest ufixowana we wszystkich 3 płaszczyznach (stara wersja fixowała w jednej płaszczyźnie, a pozostałe obciążenia przekazywała na krzyżak i połączenie suwliwe).

 

Dzięki tym wszystkim zmianom poliftowa kolumna jest zdecydowanie trwalsza i nie łapie luzów.

kolumna.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i to jest rozwiązanie. Też ostatnio zacząłem wyczuwać luzy. Takie pyknięcie na kierownicy jak dohamowuje. Nie jest to coś co mogłoby się przenosić z zawieszenia, tylko ewidentnie gdzieś z kolumny. I też stawiałem na te połaczenie... No to nic, trzeba się brać za przekładkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności