Gość Krystius Zgłoś #1 Napisano 17 Stycznia 2006 Od dłuższego czasu zauważyłem ze zapala mi sie lampka chamulca recznego mimo ze nie jest zaciągnięty za dzieje się tak przy jećdzie w prawo i coraz cześciej na wprost na nierównościach oraz gdy zachamuje do zera. Kiedy ruszam lampka gaśnie ale tak dzieje sie za każdym razem. Co to może być dodam tylko że poziom płynu chamulcowego sprawdzałem i jest tyle ile powinno byc czyli w normie. Proszę POMOCY PASSAT B4 1,8 CL 94r Silnik ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #2 Napisano 17 Stycznia 2006 Sprawdz czujnik, ktory sprawdza poziom plynu hamulcowego. Wyglada jak by on wariowal w momencie ruchow plynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2006 moge sie zalozyc ze masz delikatny luz na dzwigni recznego ( chyba ze sie myle ), tak ok 1 cm, przyczyna - linki od recznego do wymiany. Ja juz to przerabialem.... [ Dodano: Wto Sty 17, 2006 9:09 am ] i jeszcze jedno, plyn hamulcowy nie ma nic do recznego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2006 i jeszcze jedno, plyn hamulcowy nie ma nic do recznego Do recznego to napewno ale do jego kontrolki to bardzo. W 99% samochodow jak jest za niski poziom plynu hamulcowego to wlasnie jest to sygnalizowane przez kontrolke hamulca recznego no chyba, ze przedmiotowe auto to wyjatek :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2006 Siem!!! Pod dzwignia od ham.recznego jest wlacznik sygnalizujacy jego podniesienie lub opuszczenie.Byc moze trzpien zuzyl sie na tyle ze nie dolega do stopki,ktora go blokuje i z tad jest to mruganie,swiecenie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2006 Vax dobrze gada. W zbiorniczku plynu hamulcowego jest czujnik jego ilosci. Gdy zuzywaja sie klocki hamulcowe maja one dalej do tarczy, sa ciensze. By mogly przylegac do tarczy w przewody musi wejsc wiecej plynu hamulcowego co skutkuje jego wiekszym ubytkiem w zbiorniczku. O ile moze na postoju jest go wystarczajaco to jazda po nierownosciach albo branie zakretow powoduje to, ze plyn sie przemieszcza. Przemieszcza sie na tyle, ze czujnik dochodzi do wniosku, ze ejst go za malo i zapala kontrolke. To jest sprawdzony sposob informujacy o konczacych sie klockach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2006 No i masz już dwie prawidłowe podpowiedzi, moja będzie trzecią. Oczywiście niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku spowodowany zużyciem okładzin ciernych. Możesz dolać nieco płynu (DOT4) co ja zrobiłem miesiąc temu, bo mnie denerwowała ta mrugająca kontrolka, a lepiej zrobisz wymieniając okładziny. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krystius Zgłoś #8 Napisano 18 Stycznia 2006 Dzieki ALL sprawdze jeszcze to dzis [ Dodano: Sro Sty 18, 2006 11:52 ] A moze to poprostu te klocki do wymiany juz sa ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___ Zgłoś #9 Napisano 18 Stycznia 2006 Szanowny pan Moderator kubelt ma racje w 100%.Ja przerabiałem to samo w moim pasku, wymieniłem klocki i jest OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krystius Zgłoś #10 Napisano 18 Stycznia 2006 Vax dobrze gada. W zbiorniczku plynu hamulcowego jest czujnik jego ilosci. Gdy zuzywaja sie klocki hamulcowe maja one dalej do tarczy, sa ciensze. By mogly przylegac do tarczy w przewody musi wejsc wiecej plynu hamulcowego co skutkuje jego wiekszym ubytkiem w zbiorniczku. O ile moze na postoju jest go wystarczajaco to jazda po nierownosciach albo branie zakretow powoduje to, ze plyn sie przemieszcza. Przemieszcza sie na tyle, ze czujnik dochodzi do wniosku, ze ejst go za malo i zapala kontrolke. To jest sprawdzony sposob informujacy o konczacych sie klockach. Dzieki za rade to chyba jest to jak sprawdze to napisze ale dzieki :mrgreen: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo588 Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2014 odnawiam temat , gdzyż mam też problem z kontrolką recznego, mianowicie u mnie kontrolka wcale się nie zapala gdy zaciągnę reczny, byłem pewien że to czujnik pod recznym , wiec wziełem się za rozkrecanie, rozkreciłem tunel środkowy (tu pod podłokietnikiem) i ku mojemuu zdziwieniuu żadnegoo czujnikaa tam nie znalazłem , znajduje się gdzieś jeszcze jakiś czujnik od recznego? chciałbym aby to było sprawne, a nie wiem gdzie tego szukać . passek z 1999 roku , 1.9 TDI 110 KM . Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2014 (edytowane) znajduje się gdzieś jeszcze jakiś czujnik od recznego Na tym samym pinie jest kontrolka płynu hamulcowego, odkręć korek w zbiorniczku i połóż go lużno ale pionowo i zajrzyj w zegary, kontrolka powinna sie zapalić. Czy pod lewarkiem nie ma żadnego kabelka? Musisz go odnaleźć, kupić byle jaki włącznik krańcowy typu włącznik drzwiowy, może być nawet od malucha, odnajdziesz blachę do której przykręcony powinien być ori włącznik, zamontujesz nowy podepniesz kabelek i kontrolka odżyje. Ręczny i pływak w zbiorniczku ida do skrzynki przekaźników do wtyczki X pin 3. Jak by sie nie zapaliła kontrolka po wyjęciu pływaka ze zbiorniczka to trzeba sprawdzić w skrzynce wtyczkę U2 pin 10. Z tego pinu idzie na zegary i jak się poda na ten pin masę to kontrolka musi sie zaświecić. EDIT. Weź napisz w dziale B5 bo namordowałem sie tym moim postem a wszystko co w nim napisałem przyda Ci się jak świni siodło... ....ale z korkiem na zbiorniczku jest to samo. Widzę że już naskrobałeś w odpowiednim dziale. Edytowane 10 Lutego 2014 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo588 Zgłoś #13 Napisano 11 Lutego 2014 Na tym samym pinie jest kontrolka płynu hamulcowego, odkręć korek w zbiorniczku i połóż go lużno ale pionowo i zajrzyj w zegary, kontrolka powinna sie zapalić.Czy pod lewarkiem nie ma żadnego kabelka? Musisz go odnaleźć, kupić byle jaki włącznik krańcowy typu włącznik drzwiowy, może być nawet od malucha, odnajdziesz blachę do której przykręcony powinien być ori włącznik, zamontujesz nowy podepniesz kabelek i kontrolka odżyje. Ręczny i pływak w zbiorniczku ida do skrzynki przekaźników do wtyczki X pin 3. Jak by sie nie zapaliła kontrolka po wyjęciu pływaka ze zbiorniczka to trzeba sprawdzić w skrzynce wtyczkę U2 pin 10. Z tego pinu idzie na zegary i jak się poda na ten pin masę to kontrolka musi sie zaświecić. EDIT. Weź napisz w dziale B5 bo namordowałem sie tym moim postem a wszystko co w nim napisałem przyda Ci się jak świni siodło... ....ale z korkiem na zbiorniczku jest to samo. Widzę że już naskrobałeś w odpowiednim dziale. Dzięki : ) odnalazłem kabelek idący do czujnika, był schowany gdzieś przy drążku zmiany biegów, zamówiiłem już czujnik którego nie było wgl, wkrótce próba ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #14 Napisano 12 Lutego 2014 A u mnie wgl nie dochodzi prąd do czujnika recznego i kontrolka nigdy sie jeszcze nie palila od kiedy go mam heh... od czego zaczac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 12 Lutego 2014 dochodzi prąd Jak Ty prądu tam szukasz to nie dziwota że kontrolka nie świeci. Odnajdź kabelek i dotknij do masy jak nie zaświeci się to... Ręczny i pływak w zbiorniczku ida do skrzynki przekaźników do wtyczki X pin 3.Jak by sie nie zapaliła kontrolka po wyjęciu pływaka ze zbiorniczka to trzeba sprawdzić w skrzynce wtyczkę U2 pin 10. Z tego pinu idzie na zegary i jak się poda na ten pin masę to kontrolka musi sie zaświecić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach