viperjn Zgłoś #1 Napisano 25 Lutego 2010 Witam wszystkich posiadaczy . Po miesiącu nieużytkowania mojego paska od dwóch dni przeżywam koszmar w reanimacji i doprowadzeniu do użytkowania mojego paska. Padł akumulator po miesiącu czuwania, co poskutkowało nie wiem czy ktos miał taki przypadek reset wielu ustawień. Po walce Vagiem kilka pozostało i nie mam pojęcia jak się ich pozbyć. 1) zaczęło wyrzucać bład auto-hold , którego w samochodzie nie mam, okazało się że sterownik zakodował funkcje auta z auto-holdem ??? jak to możliwe nie wiem. 2) awaria elektycznego hamulca ręcznego, po procedurze kalibracji wykasowaniu błędów ruszył ale co jakiś czas wyrzuca błąd i daje sygnał dźwiekowy ???? 3) najważniejszy błąd w module ABS- 03, bład kalibracji kąta skrętu lub złe nastawy początkowe błąd ten wystepuje też w module Steering Assist 44 postępuje zgodnie z procedurą [select] [03 - Brake Electronics] [security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [basic Settings - 04] Group 060 [Go!] Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] After a successful basic setting, field 3 should say "OK". [Done, Go Back] [select] [44 - Steering Assist] [Coding-II - 11] or if that function is not available then use [sec.Access - 16] instead Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [basic Settings - 04] Group 060 [Go!] Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] After a successful basic setting, field 1 should say "OK". [Done, Go Back] wyniki sa ok a błąd nadal powtarza się, i takie odczucie jakby wspomaganie słabiej zaczeło na postoju działać. Z drugiej strony jeżeli po padnięciu akumulatora takie rzeczy się dzieje , w samochodzie tej klasy to chyba jakaś porażka , proszę o pomoc lub jakieś naprowadzenie jak to usunąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2010 Normalne ze tak się dzieje. Chcialo nam się elektroniki to mamy. G85 kalibruje sie tak, ale najpierw : -koła na wprost - na max-a w prawo, po chwili na max-a w lewo, wyprostowac -przejechac ok 20m i nie ruszac kierownica -zatrzymac -i dopiero wchodzisz jesli juz w adaptacje, ale po odpieciu akku to nie jest wymagane, wystarczą nastway do oporu. To robisz jak wymieniasz sterownik, przynajmniej jak tak robiłem. Daj screeny jakie są wartości w 10 (adaptation) jak podasz security code. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #3 Napisano 26 Lutego 2010 kolego stan na parkingu przkręć kierownice do oporu w jedna stronę, powienio byc sygnal dzwiekowy,poczekaj az przestanie pikac, zrób to samo w drugą strone i bład powinien sie wykasowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcopollo Zgłoś #4 Napisano 28 Czerwca 2016 a jaka jest procedura z G85 w Passacie B7? Ta z B6 nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cas Zgłoś #5 Napisano 24 Października 2016 Hejka Mam podobny problem. Zrobiłem diagnostyke i mam nastepujacy bład na vag: Fault: 44 - Steering Assist - (!) 00778 Steering angle sensor To co zrobiłem: 1.Skasowałem błedy - nie pomogło - blad ciagle wisi 2.odepnij aku.. na 30s. podłącz. odpal auto z kierownicą na wprost, pozniej na maxa w lewo, jeżeli będą 3 dźwięki lub odczekaj 3 s, później max w prawo na 3s /3 dźwięki i wróć do pozycji na wprost nie pomogło 3.Adaptacja czyjnika ruchu przez VAG. 1.Go to EBS control module 2.component ESP MK60EC1 H445 3.open basic settings (2 lewy przycisck) 4.thirsts window from up - click up 5.turn steering wheel streat 6.showing 0 in window - do not turn steering any more 7.go to security access(bottom in right corner - thirst from down) 8.login 40168 - do it 9.confirm - basic settings - scroll to G85 adjustment - adjustment OK czyli w skrócie - obróciłem kiere na wprost i ustawiłem kat na 0 st - zapisałem w ustawieniach. Niestety - błąd dalej widnieje w DTP Czy ktos ma jeszcze jakis inny pomysł dlaczego ten bład mi wisi (albo jak to naprawic)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dexter90 Zgłoś #6 Napisano 28 Grudnia 2016 Może mi ktoś pomóc. Wczoraj wymieniłem czujnik g85 i straciłem wspomaganie. w VCDS wartość steering angle sensor pokazuje cały czas 0.00* bez względu czy skręcam czy nie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #7 Napisano 29 Grudnia 2016 Adaptacja jak powyżej, jakieś błędy ? W ciemno to wiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2017 Może mi ktoś pomóc. Wczoraj wymieniłem czujnik g85 i straciłem wspomaganie. w VCDS wartość steering angle sensor pokazuje cały czas 0.00* bez względu czy skręcam czy nie... Kolego po co wymieniałeś czujnik one się nie psują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cas Zgłoś #9 Napisano 2 Stycznia 2017 Kolego po co wymieniałeś czujnik one się nie psują Hm - ciekawa teoria. Tez mam podobny problem, robiłem adaptacje jednak bezskutecznie. Przymierzam się do wymiany czujnika bo to jedyna opcja która mi została - ale chętnie posłucham innych możliwych metod naprawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #10 Napisano 15 Stycznia 2018 (edytowane) Oświeżę temat , montowałem nowy sterownik kierownicy z 5K0 953 569 R na wersję H żeby móc cieszyć się multifunkcją.Poszło spoko guziki wszystkie działają ale za cholerę nie mogę zrobić adaptacji nowego czujnika skrętu. Cały czas pokazuje 0 w wartościach ale podobno to normalne dopóki nie zrobisz adaptacji. Robię według procedury ross-tech ale nic, przy nastawach podstawowych cały czas świeci się NOT OK i nic się nie da zrobić. Robił ktoś z powodzeniem adaptację w CC albo w B7 bo u mnie jest już G85 w 44-sterring assist i tam trzeba robić adaptację. Pozdrawiam Edytowane 15 Stycznia 2018 przez pompeusz666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2018 Robiłem adaptację w moim B7 po wymianie sterownika na 5K0 953 569 AS ale na pewno nie w module wspomagania (44) tylko w ABS (03)! Faktycznie wszystko ci działa (oprócz G85) na tym sterowniku? Nawet elektryczna blokada kierownicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #12 Napisano 16 Stycznia 2018 (edytowane) Elektryczna blokada się wyłączyła po wymianie sterownika i w ogóle nie blokuje kiery co w sumie mnie trochę cieszy bo mam lekkie problemy z tą blokadą , jak jest wilgotno to się przycina, wymieniałem krańcówki ale niewiele to dało. Dodatkowo w długim kodowaniu pojawiła się opcja do wyłączenia elektrycznej blokady czego wcześniej nie miałem. Spróbuje dzisiaj zrobić adaptację w ABS zobaczymy czy pójdzie. Edytowane 16 Stycznia 2018 przez pompeusz666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #13 Napisano 16 Stycznia 2018 No właśnie. Sterowniki z końcówką 5K0 953 569 H i AL nie obsługują tej blokady, ale skoro ci to pasuje to ok. Jeśli będziesz miał dalej problem z adaptacją G85 to może świadczyć np. o awarii jednego z czujników ABS, nawet jeśli skanowanie błędów niczego nie pokazuje. Tematy do poczytania: adaptacja czujnika g85 oraz Błąd czujnika ABS - oporność czujnika, stłuczka (B6) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #14 Napisano 16 Stycznia 2018 Sprawdziłem odczyty z kół i wszystko OK ale adaptacji nadal nie da się zrobić. Spróbuje na starym sterowniku czy wszystko wróci do normy choć taśma jest na pewno dobra bo mogę kręcić na maksa w lewo i na maksa w prawo i sama kiera i przyciski działają więc taśma jest OK. Mam wątpliwości czy czasem nie stało się coś ze sterownikiem ABS, bo po montażu kiery nie mam AUTO-HOLD i tak samo zaczęło wywalać dziwny błąd od TPMS (1325 no signal / communication with (J502)). U siebie miałem TPMS ale z ABS i tak jest sterownik zaprogramowany a on próbuje się łączyć ze sterownikiem J502 którego nawet nie ma liście instalacyjnej GATEWAY (numer 65). Znalazłem na ROSS-TECH informację że kilka numerów sterowników ABS miało potrzebę flasha bo właśnie wyskakiwał ten rodzaj błędów. Powiedz mi tylko czy ty też straciłeś AUTO-HOLD po zmianie sterownika kierownicy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #15 Napisano 16 Stycznia 2018 Nie pamiętam czy AH działał zaraz po wymianie modułu, ale prawdopodobnie nie. Dopóki ABS zgłasza błąd "nastaw podstawowych" wynikający z braku kalibracji G85 to raczej normalne, że wszystkie funkcje powiązane z tym czujnikiem i ABS'em nie będą aktywne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #16 Napisano 16 Stycznia 2018 zacznijmy od błędów bo "błąd g85" nic tu nie mówi" Wklej autoscan cały. Trzeba było sobie kiere od Golf 7 z CCS wsadzic i zatrzymał byś aktualny sterownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #17 Napisano 17 Stycznia 2018 Poniżej autoscan , wywaliłem niepotrzebne moduły żeby nie zaśmiecać. Próbowałem przez ABS kalibrować i nic ni da się , wrócę do starej taśmy i sprawdzę czy przejdzie Wednesday,17,January,2018,16:06:29:05031 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows XP x86 VCDS Version: 15.7.1.0 Data version: 20150904 www.Ross-Tech.com VIN: License Plate: Mileage: 137514_2 Repair Order: Chassis Type: 3C (7N0) Scan: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 4F 52 53 56 61 62 69 72 VIN: WVWZZZ3CZBE737047 03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010 04-Steering Angle -- Status: OK 0000 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000 10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010 25-Immobilizer -- Status: Malfunction 0010 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010 46-Central Conv. -- Status: OK 0000 4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000 52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000 53-Parking Brake -- Status: OK 0000 61-Battery Regul. -- Status: Malfunction 0010 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 69-Trailer -- Status: OK 0000 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 3AA-614-109.clb Part No SW: 3AA 614 109 N HW: 3AA 614 109 N Component: J104 C2 450M VD44 0005 Revision: --H07--- Serial number: 00000003391476 Coding: 0000372 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 3878B0CF4B402CFEA5-806C 1 Fault Found: 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb Part No SW: 5K0 953 501 BA HW: 5K0 953 569 H Component: LENKS.MODUL 014 0140 Revision: FF010041 Serial number: 20120902100013 Coding: 018A240000 Shop #: WSC 00020 999 12345 ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004 ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod VCID: 6ADC5A878D6C4E6EE3-803E Multi Function Steering Wheel Control Module: Subsystem 1 - Part No SW: 3C8 959 537 D HW: 3C8 959 537 D Component: E221__MFL-TK6 H06 0022 Coding: E30000 1 Fault Found: 1140738 - Steering angle sensor B1168 54 [009] - Missing Calibration / Basic Setting Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 66 Mileage: 137442 km Date: 2079.14.30 Time: 16:27:01 ------------------------------------------------------------------------------- Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.clb Part No SW: 3AA 959 433 HW: 3AA 959 433 Component: IMMO 043 0399 Revision: 00043000 Serial number: VWZCZ000000000 Shop #: WSC 131071 1023 2097151 VCID: 76E47EF701D49A8E77-8022 Subsystem 1 - Part No: 3C0 905 861 J Component: ELV 029 0380 3C0905861J ELV 029 0380 3 Faults Found: 02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 1 Reset counter: 60 Mileage: 137315 km Time Indication: 0 Date: 2015.14.27 Time: 16:13:26 02861 - Electronic Steering Column Lock Check Sum Error 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 9 Reset counter: 82 Mileage: 132627 km Time Indication: 0 Date: 2014.14.07 Time: 05:48:06 02811 - Control Module for Electronic Steering Column Lock (J764) 014 - Defective - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101110 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 95 Mileage: 137176 km Time Indication: 0 Date: 2015.14.25 Time: 18:32:09 ------------------------------------------------------------------------------- Address 44: Steering Assist Labels: 5N1-909-144.clb Part No SW: 5N1 909 144 L HW: 5N1 909 148 G Component: J500__APA-BS KL.302 0802 Revision: 1AH03729 Serial number: 00103100036701 Coding: 0000258 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 3B72AFC37A7607E648-806E 3 Faults Found: 02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100101 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 68 Mileage: 137514 km Time Indication: 0 Date: 2015.14.31 Time: 15:52:08 Freeze Frame: Term 15 On RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h (no units): 4.0 Voltage: 12.00 V 00566 - Steering Assistance Operation 008 - Implausible Signal - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 68 Mileage: 137514 km Time Indication: 0 Date: 2015.14.31 Time: 15:48:11 Freeze Frame: Hex Value: 0x7301 Hex Value: 0x7601 Hex Value: 0x7301 Hex Value: 0x7601 Hex Value: 0x7301 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100101 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 68 Mileage: 137514 km Time Indication: 0 Date: 2015.14.31 Time: 15:52:11 Freeze Frame: (no units): 4.0 Steering Angle: 0.00° Not OK Steering Angle: 0.00° (no units): 1 ------------------------------------------------------------------------------- Address 61: Battery Regul. (J840) Labels: 1K0-907-534.clb Part No SW: 7N0 907 534 HW: 1K0 907 951 Component: Batt.regelung H35 0614 Serial number: 031110F1000760 Coding: 03220858 Shop #: WSC 05314 123 12345 VCID: 71EE4DEBA8BABDB6A2-8024 1 Fault Found: 02071 - Local Databus 012 - Electrical Fault in Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 68 Mileage: 137514 km Time Indication: 0 Date: 2015.14.31 Time: 16:00:35 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #18 Napisano 18 Stycznia 2018 Z tego co pamiętam, to taśma (zwijak) ma w jedną stronę więcej luzu/zapasu niż w drugą. Kręcąc w stronę zwijania taśmy było niespełna 2 obroty do lekkiego oporu (nie za mocno żeby nie zerwać). W drugą stronę, gdy taśma się rozwija było więcej zapasu. Może "nowa" taśma była źle ustawiona przed założeniem (obrócona o 360' w stronę rozwijania). Taki przypadek jest teoretycznie możliwy i niekoniecznie kończy się zerwaniem taśmy, a raczej na pewno daje efekt źle ustawionego G85 i problemu z kalibracją. Możesz porównać obie taśmy. Co do błędów to chyba wszystkie są związane z wymianą modułu i brakiem kalibracji oraz obsługi blokady, poza 02861 i 02811 (pisałeś, że szwankuje ci blokada więc się zgadza). Jest jeszcze błąd 02071 co wygląda na brak połączenia między Gateway'em i Sterownikiem układu kontroli akumulatora J367 (przy minusowej klemie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #19 Napisano 23 Stycznia 2018 (edytowane) Strzał w dziesiątkę nTomek. Tasma obrócona o 360 stopni. Dzieki za pomoc. Wszystkie bledy zniknęły po kalibracji. Dzieki jeszcze raz. Edytowane 23 Stycznia 2018 przez pompeusz666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach