Skocz do zawartości
viperjn

Błąd Steering Angle (G85) i padnięty akum.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy .

 

Po miesiącu nieużytkowania mojego paska od dwóch dni przeżywam koszmar w reanimacji i doprowadzeniu do użytkowania mojego paska.

Padł akumulator po miesiącu czuwania, co poskutkowało nie wiem czy ktos miał taki przypadek reset wielu ustawień.

 

Po walce Vagiem kilka pozostało i nie mam pojęcia jak się ich pozbyć.

 

1) zaczęło wyrzucać bład auto-hold , którego w samochodzie nie mam, okazało się że sterownik zakodował funkcje auta z auto-holdem ??? jak to możliwe nie wiem.

2) awaria elektycznego hamulca ręcznego, po procedurze kalibracji wykasowaniu błędów ruszył ale co jakiś czas wyrzuca błąd i daje sygnał dźwiekowy ????

 

3) najważniejszy błąd w module ABS- 03, bład kalibracji kąta skrętu lub złe nastawy początkowe

 

błąd ten wystepuje też w module Steering Assist 44

 

postępuje zgodnie z procedurą

 

[select]

[03 - Brake Electronics]

[security Access - 16]

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 3 should say "OK".

[Done, Go Back]

 

[select]

[44 - Steering Assist]

[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [sec.Access - 16] instead

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 1 should say "OK".

[Done, Go Back]

 

wyniki sa ok a błąd nadal powtarza się, i takie odczucie jakby wspomaganie słabiej zaczeło na postoju działać.

 

Z drugiej strony jeżeli po padnięciu akumulatora takie rzeczy się dzieje , w samochodzie tej klasy to chyba jakaś porażka , proszę o pomoc lub jakieś naprowadzenie jak to usunąć:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalne ze tak się dzieje. Chcialo nam się elektroniki to mamy. G85 kalibruje sie tak, ale najpierw :

-koła na wprost

- na max-a w prawo, po chwili na max-a w lewo, wyprostowac

-przejechac ok 20m i nie ruszac kierownica

-zatrzymac

-i dopiero wchodzisz jesli juz w adaptacje, ale po odpieciu akku to nie jest wymagane, wystarczą nastway do oporu. To robisz jak wymieniasz sterownik, przynajmniej jak tak robiłem.

Daj screeny jakie są wartości w 10 (adaptation) jak podasz security code.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego stan na parkingu przkręć kierownice do oporu w jedna stronę, powienio byc sygnal dzwiekowy,poczekaj az przestanie pikac, zrób to samo w drugą strone i bład powinien sie wykasowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest procedura z G85 w Passacie B7? Ta z B6 nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka

 

Mam podobny problem.

 

Zrobiłem diagnostyke i mam nastepujacy bład na vag:

 

Fault: 44 - Steering Assist --> (!) 00778 Steering angle sensor

 

To co zrobiłem:

 

1.Skasowałem błedy - nie pomogło - blad ciagle wisi

2.odepnij aku.. na 30s. podłącz. odpal auto z kierownicą na wprost, pozniej na maxa w lewo, jeżeli będą 3 dźwięki lub odczekaj 3 s, później max w prawo na 3s /3 dźwięki i wróć do pozycji na wprost

 

nie pomogło

 

3.Adaptacja czyjnika ruchu przez VAG.

 

 

1.Go to EBS control module

2.component ESP MK60EC1 H445

3.open basic settings (2 lewy przycisck)

4.thirsts window from up - click up

5.turn steering wheel streat

6.showing 0 in window - do not turn steering any more

7.go to security access(bottom in right corner - thirst from down)

8.login 40168 - do it

9.confirm - basic settings - scroll to G85 adjustment - adjustment OK

 

czyli w skrócie - obróciłem kiere na wprost i ustawiłem kat na 0 st - zapisałem w ustawieniach.

 

Niestety - błąd dalej widnieje w DTP

 

Czy ktos ma jeszcze jakis inny pomysł dlaczego ten bład mi wisi (albo jak to naprawic)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś pomóc. Wczoraj wymieniłem czujnik g85 i straciłem wspomaganie. w VCDS wartość steering angle sensor pokazuje cały czas 0.00* bez względu czy skręcam czy nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja jak powyżej, jakieś błędy ? W ciemno to wiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może mi ktoś pomóc. Wczoraj wymieniłem czujnik g85 i straciłem wspomaganie. w VCDS wartość steering angle sensor pokazuje cały czas 0.00* bez względu czy skręcam czy nie...

 

Kolego po co wymieniałeś czujnik one się nie psują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego po co wymieniałeś czujnik one się nie psują

 

Hm - ciekawa teoria. Tez mam podobny problem, robiłem adaptacje jednak bezskutecznie. Przymierzam się do wymiany czujnika bo to jedyna opcja która mi została - ale chętnie posłucham innych możliwych metod naprawy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oświeżę temat , montowałem nowy sterownik kierownicy z 5K0 953 569 R na wersję H żeby móc cieszyć się multifunkcją.Poszło spoko guziki wszystkie działają ale za cholerę nie mogę zrobić adaptacji nowego czujnika skrętu. Cały czas pokazuje 0 w wartościach ale podobno to normalne dopóki nie zrobisz adaptacji.

Robię według procedury ross-tech ale nic, przy nastawach podstawowych cały czas świeci się NOT OK i nic się nie da zrobić.

Robił ktoś z powodzeniem adaptację w CC albo w B7 bo u mnie jest już G85 w 44-sterring assist i tam trzeba robić adaptację.

Pozdrawiam

Edytowane przez pompeusz666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem adaptację w moim B7 po wymianie sterownika na 5K0 953 569 AS ale na pewno nie w module wspomagania (44) tylko w ABS (03)!

Faktycznie wszystko ci działa (oprócz G85) na tym sterowniku? Nawet elektryczna blokada kierownicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektryczna blokada się wyłączyła po wymianie sterownika i w ogóle nie blokuje kiery co w sumie mnie trochę cieszy bo mam lekkie problemy z tą blokadą , jak jest wilgotno to się przycina, wymieniałem krańcówki ale niewiele to dało.

Dodatkowo w długim kodowaniu pojawiła się opcja do wyłączenia elektrycznej blokady czego wcześniej nie miałem.

Spróbuje dzisiaj zrobić adaptację w ABS zobaczymy czy pójdzie.

 

Edytowane przez pompeusz666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Sterowniki z końcówką 5K0 953 569 H i AL nie obsługują tej blokady, ale skoro ci to pasuje to ok.

Jeśli będziesz miał dalej problem z adaptacją G85 to może świadczyć np. o awarii jednego z czujników ABS, nawet jeśli skanowanie błędów niczego nie pokazuje.

Tematy do poczytania: adaptacja czujnika g85 oraz Błąd czujnika ABS - oporność czujnika, stłuczka (B6)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem odczyty z kół i wszystko OK ale adaptacji nadal nie da się zrobić. Spróbuje na starym sterowniku czy wszystko wróci do normy choć taśma jest na pewno dobra bo mogę kręcić na maksa w lewo i na maksa w prawo i sama kiera i przyciski działają więc taśma jest OK.

Mam wątpliwości czy czasem nie stało się coś ze sterownikiem ABS, bo po montażu kiery nie mam AUTO-HOLD i tak samo zaczęło wywalać dziwny błąd od TPMS (1325 no signal / communication with (J502)).

U siebie miałem TPMS ale z ABS i tak jest sterownik zaprogramowany a on próbuje się łączyć ze sterownikiem J502 którego nawet nie ma liście instalacyjnej GATEWAY (numer 65).

Znalazłem na ROSS-TECH informację że kilka numerów sterowników ABS miało potrzebę flasha bo właśnie wyskakiwał ten rodzaj błędów.

Powiedz mi tylko czy ty też straciłeś AUTO-HOLD po zmianie sterownika kierownicy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam czy AH działał zaraz po wymianie modułu, ale prawdopodobnie nie. Dopóki ABS zgłasza błąd "nastaw podstawowych" wynikający z braku kalibracji G85 to raczej normalne, że wszystkie funkcje powiązane z tym czujnikiem i ABS'em nie będą aktywne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznijmy od  błędów bo  "błąd g85" nic tu nie mówi"

Wklej autoscan cały.

 

Trzeba było sobie kiere od Golf 7 z CCS wsadzic i zatrzymał byś  aktualny sterownik  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniżej autoscan , wywaliłem niepotrzebne moduły żeby nie zaśmiecać.

Próbowałem przez ABS kalibrować i nic ni da się , wrócę do starej taśmy i sprawdzę czy przejdzie

Wednesday,17,January,2018,16:06:29:05031
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows XP x86
VCDS Version: 15.7.1.0
Data version: 20150904
www.Ross-Tech.com


VIN:    License Plate:
Mileage: 137514_2   Repair Order:


Chassis Type: 3C (7N0)
Scan: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 4F 52 53 56 61 62 69
72

VIN: WVWZZZ3CZBE737047   

03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 3AA-614-109.clb
   Part No SW: 3AA 614 109 N    HW: 3AA 614 109 N
   Component: J104   C2 450M VD44 0005  
   Revision: --H07---    Serial number: 00000003391476
   Coding: 0000372
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3878B0CF4B402CFEA5-806C

1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel (J527)       Labels: 5K0-953-569.clb
   Part No SW: 5K0 953 501 BA    HW: 5K0 953 569 H
   Component: LENKS.MODUL   014 0140  
   Revision: FF010041    Serial number: 20120902100013
   Coding: 018A240000
   Shop #: WSC 00020 999 12345
   ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004
   ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod
   VCID: 6ADC5A878D6C4E6EE3-803E

   Multi Function Steering Wheel Control Module:
   Subsystem 1 - Part No SW: 3C8 959 537 D    HW: 3C8 959 537 D
   Component: E221__MFL-TK6  H06 0022
   Coding: E30000

1 Fault Found:
1140738 - Steering angle sensor
          B1168 54 [009] - Missing Calibration / Basic Setting
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 66
                    Mileage: 137442 km
                    Date: 2079.14.30
                    Time: 16:27:01

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer        Labels: 3C0-959-433-25.clb
   Part No SW: 3AA 959 433     HW: 3AA 959 433
   Component:    IMMO         043 0399  
   Revision: 00043000    Serial number: VWZCZ000000000
   Shop #: WSC 131071 1023 2097151
   VCID: 76E47EF701D49A8E77-8022

   Subsystem 1 - Part No: 3C0 905 861 J
   Component:    ELV          029 0380
   3C0905861J     ELV          029 0380   

3 Faults Found:
02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 60
                    Mileage: 137315 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.14.27
                    Time: 16:13:26

02861 - Electronic Steering Column Lock Check Sum Error
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 9
                    Reset counter: 82
                    Mileage: 132627 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2014.14.07
                    Time: 05:48:06

02811 - Control Module for Electronic Steering Column Lock (J764)
            014 - Defective - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101110
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 95
                    Mileage: 137176 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.14.25
                    Time: 18:32:09

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist        Labels: 5N1-909-144.clb
   Part No SW: 5N1 909 144 L    HW: 5N1 909 148 G
   Component: J500__APA-BS KL.302 0802  
   Revision: 1AH03729    Serial number: 00103100036701
   Coding: 0000258
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 3B72AFC37A7607E648-806E

3 Faults Found:
02546 - Steering Limit Stop
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100101
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 68
                    Mileage: 137514 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.14.31
                    Time: 15:52:08

             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    (no units): 4.0
                    Voltage: 12.00 V

00566 - Steering Assistance Operation
            008 - Implausible Signal - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 68
                    Mileage: 137514 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.14.31
                    Time: 15:48:11

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x7301
                    Hex Value: 0x7601
                    Hex Value: 0x7301
                    Hex Value: 0x7601
                    Hex Value: 0x7301

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100101
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 68
                    Mileage: 137514 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.14.31
                    Time: 15:52:11

             Freeze Frame:
                    (no units): 4.0
                    Steering Angle: 0.00°
                        Not OK
                    Steering Angle: 0.00°
                    (no units): 1


-------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. (J840)       Labels: 1K0-907-534.clb
   Part No SW: 7N0 907 534     HW: 1K0 907 951
   Component: Batt.regelung H35 0614  
   Serial number: 031110F1000760
   Coding: 03220858
   Shop #: WSC 05314 123 12345
   VCID: 71EE4DEBA8BABDB6A2-8024

1 Fault Found:
02071 - Local Databus
            012 - Electrical Fault in Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 68
                    Mileage: 137514 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.14.31
                    Time: 16:00:35

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam,  to taśma (zwijak) ma w jedną stronę więcej luzu/zapasu niż w drugą. Kręcąc w stronę zwijania taśmy było niespełna 2 obroty do lekkiego oporu (nie za mocno żeby nie zerwać). W drugą stronę, gdy taśma się rozwija było więcej zapasu. Może "nowa" taśma była źle ustawiona przed założeniem (obrócona o 360' w stronę rozwijania). Taki przypadek jest teoretycznie możliwy i niekoniecznie kończy się zerwaniem taśmy, a raczej na pewno daje efekt źle ustawionego G85 i problemu z kalibracją. Możesz porównać obie taśmy.

Co do błędów to chyba wszystkie są związane z wymianą modułu i brakiem kalibracji oraz obsługi blokady, poza 02861 i 02811 (pisałeś, że szwankuje ci blokada więc się zgadza).

Jest jeszcze błąd 02071 co wygląda na brak połączenia między Gateway'em i Sterownikiem układu kontroli akumulatora J367 (przy minusowej klemie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strzał w dziesiątkę nTomek. Tasma obrócona o 360 stopni. 

Dzieki za pomoc. Wszystkie bledy zniknęły po kalibracji. Dzieki jeszcze raz.

 

Edytowane przez pompeusz666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności