Jump to content
viperjn

Błąd Steering Angle (G85) i padnięty akum.

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2006

    Witam wszystkich posiadaczy .

     

    Po miesiącu nieużytkowania mojego paska od dwóch dni przeżywam koszmar w reanimacji i doprowadzeniu do użytkowania mojego paska.

    Padł akumulator po miesiącu czuwania, co poskutkowało nie wiem czy ktos miał taki przypadek reset wielu ustawień.

     

    Po walce Vagiem kilka pozostało i nie mam pojęcia jak się ich pozbyć.

     

    1) zaczęło wyrzucać bład auto-hold , którego w samochodzie nie mam, okazało się że sterownik zakodował funkcje auta z auto-holdem ??? jak to możliwe nie wiem.

    2) awaria elektycznego hamulca ręcznego, po procedurze kalibracji wykasowaniu błędów ruszył ale co jakiś czas wyrzuca błąd i daje sygnał dźwiekowy ????

     

    3) najważniejszy błąd w module ABS- 03, bład kalibracji kąta skrętu lub złe nastawy początkowe

     

    błąd ten wystepuje też w module Steering Assist 44

     

    postępuje zgodnie z procedurą

     

    [select]

    [03 - Brake Electronics]

    [security Access - 16]

    Enter 40168, to enable the basic setting.

    [Do it!]

    [basic Settings - 04]

    Group 060

    [Go!]

    Activate the Basic Setting.

    [ON/OFF/Next]

    After a successful basic setting, field 3 should say "OK".

    [Done, Go Back]

     

    [select]

    [44 - Steering Assist]

    [Coding-II - 11] or if that function is not available then use [sec.Access - 16] instead

    Enter 40168, to enable the basic setting.

    [Do it!]

    [basic Settings - 04]

    Group 060

    [Go!]

    Activate the Basic Setting.

    [ON/OFF/Next]

    After a successful basic setting, field 1 should say "OK".

    [Done, Go Back]

     

    wyniki sa ok a błąd nadal powtarza się, i takie odczucie jakby wspomaganie słabiej zaczeło na postoju działać.

     

    Z drugiej strony jeżeli po padnięciu akumulatora takie rzeczy się dzieje , w samochodzie tej klasy to chyba jakaś porażka , proszę o pomoc lub jakieś naprowadzenie jak to usunąć:(

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG
    Rok prod: 2005

    Normalne ze tak się dzieje. Chcialo nam się elektroniki to mamy. G85 kalibruje sie tak, ale najpierw :

    -koła na wprost

    - na max-a w prawo, po chwili na max-a w lewo, wyprostowac

    -przejechac ok 20m i nie ruszac kierownica

    -zatrzymac

    -i dopiero wchodzisz jesli juz w adaptacje, ale po odpieciu akku to nie jest wymagane, wystarczą nastway do oporu. To robisz jak wymieniasz sterownik, przynajmniej jak tak robiłem.

    Daj screeny jakie są wartości w 10 (adaptation) jak podasz security code.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    kolego stan na parkingu przkręć kierownice do oporu w jedna stronę, powienio byc sygnal dzwiekowy,poczekaj az przestanie pikac, zrób to samo w drugą strone i bład powinien sie wykasowac

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    a jaka jest procedura z G85 w Passacie B7? Ta z B6 nie działa.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2008

    Hejka

     

    Mam podobny problem.

     

    Zrobiłem diagnostyke i mam nastepujacy bład na vag:

     

    Fault: 44 - Steering Assist --> (!) 00778 Steering angle sensor

     

    To co zrobiłem:

     

    1.Skasowałem błedy - nie pomogło - blad ciagle wisi

    2.odepnij aku.. na 30s. podłącz. odpal auto z kierownicą na wprost, pozniej na maxa w lewo, jeżeli będą 3 dźwięki lub odczekaj 3 s, później max w prawo na 3s /3 dźwięki i wróć do pozycji na wprost

     

    nie pomogło

     

    3.Adaptacja czyjnika ruchu przez VAG.

     

     

    1.Go to EBS control module

    2.component ESP MK60EC1 H445

    3.open basic settings (2 lewy przycisck)

    4.thirsts window from up - click up

    5.turn steering wheel streat

    6.showing 0 in window - do not turn steering any more

    7.go to security access(bottom in right corner - thirst from down)

    8.login 40168 - do it

    9.confirm - basic settings - scroll to G85 adjustment - adjustment OK

     

    czyli w skrócie - obróciłem kiere na wprost i ustawiłem kat na 0 st - zapisałem w ustawieniach.

     

    Niestety - błąd dalej widnieje w DTP

     

    Czy ktos ma jeszcze jakis inny pomysł dlaczego ten bład mi wisi (albo jak to naprawic)?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2006

    Może mi ktoś pomóc. Wczoraj wymieniłem czujnik g85 i straciłem wspomaganie. w VCDS wartość steering angle sensor pokazuje cały czas 0.00* bez względu czy skręcam czy nie...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2005

    Adaptacja jak powyżej, jakieś błędy ? W ciemno to wiesz.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2006
    Może mi ktoś pomóc. Wczoraj wymieniłem czujnik g85 i straciłem wspomaganie. w VCDS wartość steering angle sensor pokazuje cały czas 0.00* bez względu czy skręcam czy nie...

     

    Kolego po co wymieniałeś czujnik one się nie psują

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2008
    Kolego po co wymieniałeś czujnik one się nie psują

     

    Hm - ciekawa teoria. Tez mam podobny problem, robiłem adaptacje jednak bezskutecznie. Przymierzam się do wymiany czujnika bo to jedyna opcja która mi została - ale chętnie posłucham innych możliwych metod naprawy :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2011

    Oświeżę temat , montowałem nowy sterownik kierownicy z 5K0 953 569 R na wersję H żeby móc cieszyć się multifunkcją.Poszło spoko guziki wszystkie działają ale za cholerę nie mogę zrobić adaptacji nowego czujnika skrętu. Cały czas pokazuje 0 w wartościach ale podobno to normalne dopóki nie zrobisz adaptacji.

    Robię według procedury ross-tech ale nic, przy nastawach podstawowych cały czas świeci się NOT OK i nic się nie da zrobić.

    Robił ktoś z powodzeniem adaptację w CC albo w B7 bo u mnie jest już G85 w 44-sterring assist i tam trzeba robić adaptację.

    Pozdrawiam

    Edited by pompeusz666

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Robiłem adaptację w moim B7 po wymianie sterownika na 5K0 953 569 AS ale na pewno nie w module wspomagania (44) tylko w ABS (03)!

    Faktycznie wszystko ci działa (oprócz G85) na tym sterowniku? Nawet elektryczna blokada kierownicy?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2011

    Elektryczna blokada się wyłączyła po wymianie sterownika i w ogóle nie blokuje kiery co w sumie mnie trochę cieszy bo mam lekkie problemy z tą blokadą , jak jest wilgotno to się przycina, wymieniałem krańcówki ale niewiele to dało.

    Dodatkowo w długim kodowaniu pojawiła się opcja do wyłączenia elektrycznej blokady czego wcześniej nie miałem.

    Spróbuje dzisiaj zrobić adaptację w ABS zobaczymy czy pójdzie.

     

    Edited by pompeusz666

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    No właśnie. Sterowniki z końcówką 5K0 953 569 H i AL nie obsługują tej blokady, ale skoro ci to pasuje to ok.

    Jeśli będziesz miał dalej problem z adaptacją G85 to może świadczyć np. o awarii jednego z czujników ABS, nawet jeśli skanowanie błędów niczego nie pokazuje.

    Tematy do poczytania: adaptacja czujnika g85 oraz Błąd czujnika ABS - oporność czujnika, stłuczka (B6)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2011

    Sprawdziłem odczyty z kół i wszystko OK ale adaptacji nadal nie da się zrobić. Spróbuje na starym sterowniku czy wszystko wróci do normy choć taśma jest na pewno dobra bo mogę kręcić na maksa w lewo i na maksa w prawo i sama kiera i przyciski działają więc taśma jest OK.

    Mam wątpliwości czy czasem nie stało się coś ze sterownikiem ABS, bo po montażu kiery nie mam AUTO-HOLD i tak samo zaczęło wywalać dziwny błąd od TPMS (1325 no signal / communication with (J502)).

    U siebie miałem TPMS ale z ABS i tak jest sterownik zaprogramowany a on próbuje się łączyć ze sterownikiem J502 którego nawet nie ma liście instalacyjnej GATEWAY (numer 65).

    Znalazłem na ROSS-TECH informację że kilka numerów sterowników ABS miało potrzebę flasha bo właśnie wyskakiwał ten rodzaj błędów.

    Powiedz mi tylko czy ty też straciłeś AUTO-HOLD po zmianie sterownika kierownicy ??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Nie pamiętam czy AH działał zaraz po wymianie modułu, ale prawdopodobnie nie. Dopóki ABS zgłasza błąd "nastaw podstawowych" wynikający z braku kalibracji G85 to raczej normalne, że wszystkie funkcje powiązane z tym czujnikiem i ABS'em nie będą aktywne. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG
    Rok prod: 2005

    zacznijmy od  błędów bo  "błąd g85" nic tu nie mówi"

    Wklej autoscan cały.

     

    Trzeba było sobie kiere od Golf 7 z CCS wsadzic i zatrzymał byś  aktualny sterownik  

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2011

    Poniżej autoscan , wywaliłem niepotrzebne moduły żeby nie zaśmiecać.

    Próbowałem przez ABS kalibrować i nic ni da się , wrócę do starej taśmy i sprawdzę czy przejdzie

    Wednesday,17,January,2018,16:06:29:05031
    VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows XP x86
    VCDS Version: 15.7.1.0
    Data version: 20150904
    www.Ross-Tech.com


    VIN:    License Plate:
    Mileage: 137514_2   Repair Order:


    Chassis Type: 3C (7N0)
    Scan: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 4F 52 53 56 61 62 69
    72

    VIN: WVWZZZ3CZBE737047   

    03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
    04-Steering Angle -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
    09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
    10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010
    25-Immobilizer -- Status: Malfunction 0010
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    53-Parking Brake -- Status: OK 0000
    61-Battery Regul. -- Status: Malfunction 0010
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    69-Trailer -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
     
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes        Labels: 3AA-614-109.clb
       Part No SW: 3AA 614 109 N    HW: 3AA 614 109 N
       Component: J104   C2 450M VD44 0005  
       Revision: --H07---    Serial number: 00000003391476
       Coding: 0000372
       Shop #: WSC 05311 000 00000
       VCID: 3878B0CF4B402CFEA5-806C

    1 Fault Found:
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
                005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 16: Steering wheel (J527)       Labels: 5K0-953-569.clb
       Part No SW: 5K0 953 501 BA    HW: 5K0 953 569 H
       Component: LENKS.MODUL   014 0140  
       Revision: FF010041    Serial number: 20120902100013
       Coding: 018A240000
       Shop #: WSC 00020 999 12345
       ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004
       ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod
       VCID: 6ADC5A878D6C4E6EE3-803E

       Multi Function Steering Wheel Control Module:
       Subsystem 1 - Part No SW: 3C8 959 537 D    HW: 3C8 959 537 D
       Component: E221__MFL-TK6  H06 0022
       Coding: E30000

    1 Fault Found:
    1140738 - Steering angle sensor
              B1168 54 [009] - Missing Calibration / Basic Setting
              Confirmed - Tested Since Memory Clear
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00000001
                        Fault Priority: 2
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 66
                        Mileage: 137442 km
                        Date: 2079.14.30
                        Time: 16:27:01

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 25: Immobilizer        Labels: 3C0-959-433-25.clb
       Part No SW: 3AA 959 433     HW: 3AA 959 433
       Component:    IMMO         043 0399  
       Revision: 00043000    Serial number: VWZCZ000000000
       Shop #: WSC 131071 1023 2097151
       VCID: 76E47EF701D49A8E77-8022

       Subsystem 1 - Part No: 3C0 905 861 J
       Component:    ELV          029 0380
       3C0905861J     ELV          029 0380   

    3 Faults Found:
    02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met
                000 -  -
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01100000
                        Fault Priority: 7
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 60
                        Mileage: 137315 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2015.14.27
                        Time: 16:13:26

    02861 - Electronic Steering Column Lock Check Sum Error
                008 - Implausible Signal - Intermittent
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00101000
                        Fault Priority: 4
                        Fault Frequency: 9
                        Reset counter: 82
                        Mileage: 132627 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2014.14.07
                        Time: 05:48:06

    02811 - Control Module for Electronic Steering Column Lock (J764)
                014 - Defective - Intermittent
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00101110
                        Fault Priority: 1
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 95
                        Mileage: 137176 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2015.14.25
                        Time: 18:32:09

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 44: Steering Assist        Labels: 5N1-909-144.clb
       Part No SW: 5N1 909 144 L    HW: 5N1 909 148 G
       Component: J500__APA-BS KL.302 0802  
       Revision: 1AH03729    Serial number: 00103100036701
       Coding: 0000258
       Shop #: WSC 00000 000 00000
       VCID: 3B72AFC37A7607E648-806E

    3 Faults Found:
    02546 - Steering Limit Stop
                005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 11100101
                        Fault Priority: 2
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 68
                        Mileage: 137514 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2015.14.31
                        Time: 15:52:08

                 Freeze Frame:
                            Term 15 On
                        RPM: 0 /min
                        Speed: 0.0 km/h
                        (no units): 4.0
                        Voltage: 12.00 V

    00566 - Steering Assistance Operation
                008 - Implausible Signal - MIL ON
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 11101000
                        Fault Priority: 1
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 68
                        Mileage: 137514 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2015.14.31
                        Time: 15:48:11

                 Freeze Frame:
                        Hex Value: 0x7301
                        Hex Value: 0x7601
                        Hex Value: 0x7301
                        Hex Value: 0x7601
                        Hex Value: 0x7301

    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
                005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 11100101
                        Fault Priority: 2
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 68
                        Mileage: 137514 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2015.14.31
                        Time: 15:52:11

                 Freeze Frame:
                        (no units): 4.0
                        Steering Angle: 0.00°
                            Not OK
                        Steering Angle: 0.00°
                        (no units): 1


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 61: Battery Regul. (J840)       Labels: 1K0-907-534.clb
       Part No SW: 7N0 907 534     HW: 1K0 907 951
       Component: Batt.regelung H35 0614  
       Serial number: 031110F1000760
       Coding: 03220858
       Shop #: WSC 05314 123 12345
       VCID: 71EE4DEBA8BABDB6A2-8024

    1 Fault Found:
    02071 - Local Databus
                012 - Electrical Fault in Circuit
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01101100
                        Fault Priority: 2
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 68
                        Mileage: 137514 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2015.14.31
                        Time: 16:00:35

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Z tego co pamiętam,  to taśma (zwijak) ma w jedną stronę więcej luzu/zapasu niż w drugą. Kręcąc w stronę zwijania taśmy było niespełna 2 obroty do lekkiego oporu (nie za mocno żeby nie zerwać). W drugą stronę, gdy taśma się rozwija było więcej zapasu. Może "nowa" taśma była źle ustawiona przed założeniem (obrócona o 360' w stronę rozwijania). Taki przypadek jest teoretycznie możliwy i niekoniecznie kończy się zerwaniem taśmy, a raczej na pewno daje efekt źle ustawionego G85 i problemu z kalibracją. Możesz porównać obie taśmy.

    Co do błędów to chyba wszystkie są związane z wymianą modułu i brakiem kalibracji oraz obsługi blokady, poza 02861 i 02811 (pisałeś, że szwankuje ci blokada więc się zgadza).

    Jest jeszcze błąd 02071 co wygląda na brak połączenia między Gateway'em i Sterownikiem układu kontroli akumulatora J367 (przy minusowej klemie).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2011

    Strzał w dziesiątkę nTomek. Tasma obrócona o 360 stopni. 

    Dzieki za pomoc. Wszystkie bledy zniknęły po kalibracji. Dzieki jeszcze raz.

     

    Edited by pompeusz666

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy