Skocz do zawartości
Mietek_85

Dziwne pikanie w kabinie--kierunkowskaz

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Witam

     

    Wczoraj dopadł mnie taki oto problem. W trakcie jazdy po wyłączeniu kierunkowskazu w kabinie dochodzi do charakterystycznego pikania ( samo od siebie) jakie jest podczas wlaczenia kierunkowskazu tylko ze u mnie teraz pojawia sie samo od siebie nie właczajac kierunkowskazu. Nie pika przez caly czas ale co jakis czas daje o sobie znac, poza tym jest to dosc denerwujace Co jest odpowiedzialne za te pikanie w kabinie ? jakis przekaznik ? VAG powinien to rozpoznac jako blad ?

     

    Miał ktos cos takiego ?

     

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Masz do wymiany przerywacz lub jak bylo u mnie przeczyscic manetke od kierunkow

     

    ---------- Post added at 17:16 ---------- Previous post was at 17:15 ----------

     

    ja bym zaczol od manetki.Pzdr

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Sprawdź jeszcze czy żarówka ci się żadna nie spaliła. Miałem podobne objawy wtedy.

    Jeśli żarówki są ok to przerywacz szwankuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Robert ale klega napisal ze dzieje mu sie to podczas jazdy bez wlanczania kierunkow wiec wnioski sa dwa na 100%Przerywacz lub manetka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    a czy ten przerywacz jest zintegrowany czasem z przyciskiem do swiatel awaryjnych ? jesli tak to jak go sie wyjmuje ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001
    Robert ale klega napisal ze dzieje mu sie to podczas jazdy bez wlanczania kierunkow wiec wnioski sa dwa na 100%Przerywacz lub manetka

     

    No ok nie przeczę. Tak jak piszesz zapewne przerywacz albo manetka.

     

    Ale mnie było tak jak mi sie spaliła żarówka to kierunkowskaz zaczął szybko pikać. Potem w czasie jazdy tak jak koledze coś mi pikało samo się włączało, musiałem zgasić auto żeby się uspokoiło. Wymieniłem spaloną żarówkę i dalej to samo było, dopiero po przeczyszczeniu styków w lampie się uspokoiło.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Mietek dolkadnie tak jak napisales przerywacz jest od kierunkow i od awaryjnych .Znajduje sie pod przyciskiem awryjnych wymontujesz go bezproblemowo gorzej sie ma z ta manetka bo jest troche rozbierania

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    do Mietka_85

     

    1. Najpierw trzeba zdjąć pokrywkę wyłącznika, w tym celu należy podważyć ostrożnie pokrywkę wyłącznika przy węższym boku za pomocą wąskiego klina z tworzywa sztucznego lub wkrętaka i wyjąc pokrywką.

    2. Przy pomocy cienkich szczypiec (kombinerki) (chwytając za obudowę) wyciągamy przełącznik -delikatnie! (ciągniemy do środka pojazdu)

    Odłączamy złącze.:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Na moje manetka u mnie było to samo i wymiana przerywacza nic nie dała a czyszczenie manetki i cisza.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998
    a czy ten przerywacz jest zintegrowany czasem z przyciskiem do swiatel awaryjnych ? jesli tak to jak go sie wyjmuje ?

     

    Jest zintegrowany.Nie wymieniaj go,na początek do wyczyszczenia manetka kierunkowskazów ;) bo najprawdobniej to jej wina.I nie smaruj jej po wyczyszczeniu bo później zbiera się tam każdy syf,a przy okazji jak jest smar przyklejają się do niego małe opiłki ścierających się blaszek-to przez nie występuje takie zjawisko.

    Pzdr.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002
    Jest zintegrowany.Nie wymieniaj go,na początek do wyczyszczenia manetka kierunkowskazów bo najprawdobniej to jej wina.I nie smaruj jej po wyczyszczeniu bo później zbiera się tam każdy syf,a przy okazji jak jest smar przyklejają się do niego małe opiłki ścierających się blaszek-to przez nie występuje takie zjawisko.

    Pzdr.

     

    a zeby dojsc do tej manetki czy trzeba ja calkowicie demontowac czy mozna tylko ewentualnie zdjac te plastiki gorny i dolny ktore sa za kierownica i jakos tak probowac ?

     

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Trzeba ją całkowicie rozmontować,wyczyścić.Smaru można użyć ale znikome ilości,chociaż wcześniej napisałem że lepiej nie dawać.Można dać-w rozsądnych ilościach,byle nie było za dużo nababrane,bo opiłki łapią się do smaru i to właśnie cyka...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    U mnie pika cos w bagazniku jak wciskan awaryjki lub lewy kierunek Co to moze byc ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Może się komuś coś na to przyda, bo też miałem z tym problem...

     

    1. Odłączyć akumulator.

    2. Przekręcić kierownicę o 90 stopni i wypiąć pierwszy zatrzask poduszki z tyłu kierownicy. (Gdy trafi się na zatrzask lekko odciągnąć poduszkę)

    3. Przekręcić kierownicę 180 stopni i wypiąć drugi zatrzask poduszki.

    4. Odpiąć kabelki poduszki.

    5. Odkręcić śrubę dociskającą kierownicę. (Klucz 12-kątny M12)

    6. Jeśli nie ma kresek pozycyjnych, to nanieść je markerem.

    7. Ściągnąć kierownicę.

    8. Odpiąć 3 zatrzaski od mechanizmu z gniazdami od poduszki.

    9. Zdjąć obudowę kolumny kierownicy. 2 śrubki od przodu (krzyżak), 1 od dołu (Torx 20 albo 25)

    10. Odpiąć 2 wielkie wtyczki od dźwigni manetek.

    11. Poluzować śrubę na obejmie manetki (Imbus 4)

    12. Przekręcić manetkę lekko w lewo aby poprawić dostęp do ostatniej wtyczki.

    13. Zdjąć manetkę.

    14. Odkręcić 2 maleńkie torkxowe śrubki na manetce.

    15. Odpiąć 4 plastikowe ukryte w obudowie zatrzaski.

    16. Przeczyścić ścieżki benzyną.

     

    Należy uważać na 2 białe plastiki znajdujące się w środku.

     

    IMAG0391.jpg

    IMAG0362.jpg

    IMAG0364.jpg

    IMAG0388.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Witam, czy mogłem zepsuć manetkę kierunkowskazu przytrzymując ją podczas gdy ona odbiła przy prostowaniu kierownicy?? Teraz słyszę jakieś takie cykanie jednorazowe przy niewielkich ruchach kierownicy przy włączonym kierunku.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999
    8 godzin temu, ruslan napisał:

    czy mogłem zepsuć manetkę kierunkowskazu przytrzymując ją podczas gdy ona odbiła przy prostowaniu kierownicy??

    Bardzo mało prawdopodobne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2004

    Witam,

    Pozwolę sobie odświeżyć trochę temat. Posiadam w/w problem z tykajacym dźwiękiem przerywacz wymieniłem i przez 2 dni byla cisza i znów zaczęło tykać gdy przełączam swiatla pozycyjne na mijania zaczyna nie zawsze ale tykać no i w czasie jazdy szleje od czasu do czasu albo odzywa się pojedynczo dodtakowo jak lekko nacisnę manetkę to wariuje z tego co piszecie przyczyna w tym przypadku to czyszczenie manetki a co z przełącznikiem świateł czy też przeczyscic jeśli tak to w jakim miejscu? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności