radok Zgłoś #1 Napisano 21 Lutego 2010 Witam. Do demontażu zbiornika płynu do spryskiwaczy dostajemy sie od strony nadkola lewego.Zdejmujemy koło, odkręcamy nadkole i osłone dolną i co i jak dalej ?, jedna śruba na górze przy wlewie- jak dalej, dobrze podążam??? Proszę o jakieś porady ( tylko nie szukajka bo więcej nie znalazłem), z góry dzięki za sugestje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek85 Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2010 dostajemy sie od strony nadkola lewego.Zdejmujemy koło, odkręcamy nadkole i osłone dolną i co i jak dalej ?, jedna śruba na górze przy wlewie- jak dalej, dobrze podążam???jak zdejmiesz nadkole to masz na widoku srubke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2010 Nigdy nie demontowałem zbiorniczka, mam tylko zdjęcie jak to wygląda przy zdemontowanym zderzaku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radok Zgłoś #4 Napisano 21 Lutego 2010 pytanie: trzeba zdejmować zderzak, czy da sie bez tego-bo to wygląda na większą operację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spwaw Zgłoś #5 Napisano 22 Lutego 2010 Witam Musisz zdjąć zderzak, zdemontować intercooler i niestety roznitować górne mocowanie intercoolera. (dwa nity zrywane) Oczywiście jeżeli chcesz go całkiem wyjąć z samochodu. Da się zrobić. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #6 Napisano 8 Lutego 2012 Witam. Odświeżę trochę temat. Mam paska B5 fl 2001 AWX. Chciałbym zapytać czy do wymiany silniczka spryskiwaczy w AWX trzeba ściągać przedni zderzak ( jak w poście #3) czy można dostać się tam od góry lub od strony nadkola ?. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
netadmin_47 Zgłoś #7 Napisano 8 Lutego 2012 Witam. Odświeżę trochę temat. Mam paska B5 fl 2001 AWX. Chciałbym zapytać czy do wymiany silniczka spryskiwaczy w AWX trzeba ściągać przedni zderzak ( jak w poście #3) czy można dostać się tam od góry lub od strony nadkola ?. Pozdrawiam To nie silniczek, tylko pompka. Nie trzeba demontować zderzaka, lepiej zdjąć koło (jest wtedy więcej miejsca) i cześciowo (od przodu) zdemontować nadkole. I wszystko masz jak na dłoni. Proponuję zabezpieczyć się w nową uszczelkę (oring) do pompki płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #8 Napisano 8 Lutego 2012 Witam. Jestem po sprawdzeniu pompki i wygląda to tak samo jak na zdjęciu wyżej. Ja poszedłem trochę na łatwiznę i nie odkręcałem koła, tylko 3 śrubki od nadkola i odsunąłem ten plastik przytrzymując go śrubokrętem i pompkę miałem prawie na wierzchu. 15 min zajęło mi rozkręcenie, sprawdzenie pompki i założenie tego do kupy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #9 Napisano 9 Lutego 2012 Panowie miałem spotkanie z sarną. Czeka mnie wymiana zbiorniczka do spryskiwaczy. Mam następujące pytania. Czy odkręcę i wyciągnę zbiorniczek bez demontażu błotnika? Nadkole będę musiał chyba zdemontować. Chodzi mi o dojście do śrub zaznaczonych czerwonymi strzałkami na zdjęciu numer 1 i 2. Jak w ogóle najprostszym sposobem zlikwidować spryskiwacze reflektorów? Doszedłem do wniosku że nie potrzebuje spryskiwacza reflektorów. W związku z tym kolejne pytanie. Na zdjęciu numer 1 są trzy znaki zapytania. Prośba o pomoc. Górny i dolny to jak zakładam pompki. Która do czego służy? A ta wtyczka w środku to kontrolka poziomu płynu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #10 Napisano 9 Lutego 2012 Na samym model masz pompkę do sprysku szyby, wyżej pompka do reflektorów i czujnik. W poście nr 5 masz opisane jak zdemontować zbiornik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #11 Napisano 9 Lutego 2012 Trzeba koniecznie demontować intercooler? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #12 Napisano 9 Lutego 2012 Trzeba koniecznie demontować intercooler? Tak, inaczej nie wyjmiesz zbiorniczka z samochodu. Mam taki zbiornik na 2 pompki jeżeli jesteś zainteresowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #13 Napisano 10 Lutego 2012 Slaweeek Na 90% bede potrzebował nowy zbiornik. Tylko musze poczekać aż zima troche złagodnieje to rozbiore Passata i zobacze co się tam narobiło. Masz ten zbiornik z dwoma pompkami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #14 Napisano 10 Lutego 2012 Mam goły zbiornik z miejscem na 2 pompki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misior1993 Zgłoś #15 Napisano 19 Lutego 2016 (edytowane) Zamieszczam informacje jak zdemontować/wymienić zbiornik spryskiwaczy w Passacie B5FL 1.9tdi AVF. Ja gotowej instrukcji nie znalazłem a wcale nie jest to taka prosta sprawa i trzeba najpierw zdemontować sporo innych rzeczy. 1.Zdejmujemy zderzak 2.Zdejmujemy koło lewe i demontujemy nadkole plastikowe 3.Demontujemy intercooler. 4.Odkręcamy 4 śruby trzymające zbiornik. 5.Odkręcamy ślizg zderzaka 6.Od góry odkręcamy śrubę mocującą zbiorniczek od wspomagania a następnie wyjmujemy pod spodem go z uchwytu(kołek rozporowy) i odsuwamy do przodu auta ile się da. 7.Odkręcamy 3 śruby mocujące pompę abs o odsuwamy ja lekko(1cm) w stronę silnika. 8.odkręcamy jedną śrubę mocowania Intercoolera a dwa nity rozwiercamy. 9.Wyjmujemy mocowanie icka 10.Wysuwamy obie pompki z uszczelek lub odpinamy wszystkie przewody 11.Dopiero teraz mozna manewrować zbiorniczkiem i liczyc ze wyjdzie. Polecam to robić w dwie osoby. Co do rozwierconych nitow mozna je zanitowac na nowo lub wkrecic z wyczuciem srubki drobnozwojne fi5mm Edytowane 19 Lutego 2016 przez Misior1993 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach