Skocz do zawartości
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, dajcie sobie spokój z tym, że jeden zrobił tyle a drugi tyle.

To wszystko są wartości względne. A już na 100% w automacie czy Dsg nie wytrzymają klocki tyle co w manualnej skrzyni biegów.

 

Klocki można też załatwić w 20tkm jak się traktuje auto jak wyścigówkę.

 

Oczywiście sobie i wam życzę jak największych przebiegów na klockach i wspaniałych hamulców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, taką odpowiedź dostałem z ASO VW po podaniu numeru VIN. Klocki mają czujniki i powinien wyswietlić się komunikat .

Edytowane przez Robertulus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżając temat, wywołałem małą burzę więc się wytłumaczę po co była mi ta informacja a myslę też cenna dla innych w podobnej sytuacji.

Na przeglądzie ok. 1000 km temu dostałem informację- klocki z przodu maja jeszcze ok. 20%. Szykuje mi się właśnie trasa 2000km (jednak głównie autostradami) i brak czasu nie pozwala jechać na wymianę. Stoję więc przed decyzją czy ryzykować i jechać w trasę i zrobić wymianę po przyjeździe ( i tak mam planowana wymianę oleju w DSG) czy absolutnie, nie ma żadnego tłumaczenia i wymieniać teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kontrolka od klocków jeszcze nie świeci śmiało możesz jechać. Ja przy oglądaniu swoich z przodu w sierpniu stwierdziłem ze też maja ok 25-20% i do dziś kontrolka się nie zapalał a zrobiłem ponad 10tyś km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawka, nie stresuj sie tak z tą wymiana. Mojego paska kupilem w pazdzierniku i mial 119000 km i zaraz po paru dniach zapalila sie kontrolka od klockow. Nawet nie zdejmowalem kola, tylko skrecilem ostro w lewo i w lewym kole zwarlem przewody od klocka co spowodowalo wylaczenie kontrolki. Dzis jest juz 137700 km i nic sie jeszcze nie trze. Nawet w miedzyczasie bylem na swieta w polsce a z norwegii troche jest km. Dodam iz na półce w garazu lezy kpl klockow i tarcz na czarna godzine, w razie tarcia blach na kanal i wymiana pare minut. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jesli sie kontrolka hamulcow zapali, to nie trzeba zaraz jechac do warsztatu wymieniac klocki. Zawsze jakis zapas jest. Jesli trasa jest glownie autostrada, to te 2 tys. mozna spokojnie zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, dajcie sobie spokój z tym, że jeden zrobił tyle a drugi tyle.

To wszystko są wartości względne. A już na 100% w automacie czy Dsg nie wytrzymają klocki tyle co w manualnej skrzyni biegów.

 

Klocki można też załatwić w 20tkm jak się traktuje auto jak wyścigówkę.

 

Oczywiście sobie i wam życzę jak największych przebiegów na klockach i wspaniałych hamulców.

A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać?

a dlatego,że w manualu częściej wykorzystuje się hamowanie silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak największych przebiegów na klockach i wspaniałych hamulców

albo jedno albo drugie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a dlatego,że w manualu częściej wykorzystuje się hamowanie silnikiem.

A to nie wiedziałem mam DSG ale mój styl jazdy jeżeli chodzi o hamowanie silnikiem się nie zmienił i bardzo często hamuje silnikiem oczywiście że nie mam takiego wpływu na redukcję ale automat tez redukuje jak spada prędkośc- ale zobaczę ile mi klocki wytrzymają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać?
Auto -hold też wpływa na klocki z tyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlatego,że w manualu częściej wykorzystuje się hamowanie silnikiem

 

Przy starych automatach to prawda.

Ale z nowymi jest zupełnie inaczej.

Ja prawie w ogóle nie dotykam pedału hamulca (Poznań).

W dsg możesz wyhamować silnikiem do zera.

W manualu musiałbyś redukować biegi.

W trakcie samej redukcji auto i tak toczy się bezwładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać?

 

Koledzy już ci odpowiedzieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja prawie w ogóle nie dotykam pedału hamulca (Poznań).
w takim razie problem wymiany klocków cię nie dotyczy.
W dsg możesz wyhamować silnikiem do zera.

niestety nie.

W manualu musiałbyś redukować biegi.

po to są.

Najlepiej sprawdzić w górach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy starych automatach to prawda.

Ale z nowymi jest zupełnie inaczej.

Ja prawie w ogóle nie dotykam pedału hamulca (Poznań).

W dsg możesz wyhamować silnikiem do zera.

W manualu musiałbyś redukować biegi.

W trakcie samej redukcji auto i tak toczy się bezwładnie.

 

Oczywiście, że nie jest tak do końca jak w starych automatach. Ale jestem pewny, że większość z nas na skrzyżowaniach trzyma auto na hamulcu albo na Auto Hold - raczej nikt nie przełącza w pozycję N .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o wyhamowanie prawie do zera, czyli do tych kilku km/h jak auto samo się toczy.

Dsg zrobi to szybciej niż stary automat i pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że szybciej niż manual.

Myślę tu oczywiście o bezwładnym wyhamowaniu.

A jeśli mowa o "rygorystycznym" wbijaniu niższych biegów dla wyhamowania to i w dsg na S też można.

 

Ja lubię trzymać na hamulcu.

Chyba, że jest dłuższe stanie to wbijam na chwilę autohold.

Dlatego mam na stałe zapiętą klamrę od pasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja już po wymianie tarcz i klocków. Od momentu zapalenia się kontrolki jeszcze z 1tkm przejechałem. Fakt, że od wewnątrz były już bardzo przytyrane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek jaka firme dales na przód?Koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem oryginały w Aso - tarcze 233 pln szt, klocki 225 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jaka firme puszcza teraz aso w oryginały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności