Skocz do zawartości
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Rekomendowane odpowiedzi

W moim aucie takowego czujnika klocków na tylnej osi nie posiadam, w nowych klockach również nie było !!!

 

U mnie też nie ma.O tym,że mam wymienić klocki dowiedziałem się w dalekiej trasie po tym,jak goła blacha a później nity zaczęły szorować o tarczę hamulcową.Na szczęście w porę wymieniłem bo czekała by mnie wymiana tarcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale kolega mało dokładnie czytał poprzednie wypowiedzi.

Czujnik zużycia klocków hamulcowych występuję tylko na przedniej osi. Natomiast w przypadku tylnej osi jest to realizowane jak opisał to kolega Specu2:

"że tylne klocki są bez czujników a ich rolę przejmuje hamulec elektrohydrauliczny, który mierzy sobie ile jest wysunięty tłoczek i ja już jest za bardzo wysunięty (okładzina cieńka), po tym występuje komunikat na MFA"

 

:doh

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie było żadnego komunikatu.Klocki zdarły się do blachy i blacha zaczęła wydawać dopiero "komunikat" :] Z ciekawości to tylne klocki zużyły się po 80tkm a przednie są jeszcze całkiem ok a mam już 86tkm.Przód jak i tył są fabryczne od nowości samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś oczekuje na komunikat z MFA to się doczeka najlepiej w okolicy MADRYTU ( laweta i service )

 

rozsądniejsze rozwiązanie - podjechać na kompa, podpiąć pod tylne zawieszenie :zeco pokaże w kg. zużycie klocków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy już gdzieś jest, ale jak by ktoś się brał za wymianę tylnych klocków to zamieszczam procedurkę:

VW Passat (3C):

Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

 

[ON/OFF/Dalej]

 

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]

 

 

[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

Zamykanie zacisków hamulcowych:

 

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

 

[ON/OFF/Dalej]

 

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]

 

 

[Koniec odczytu, powrót - 06]

 

Końcowy test funkcjonowania hamulca:

 

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

 

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

 

[Gotowe, powrót]

 

 

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a próbowal ktoś wymieniać tylnie klocki bez używania kompa czy to jest niewykonalne? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam że jest możliwe i mam chęć zrobić eksperyment, odpiąć aku i ewentualnie upuścić płyn tylko czasu brak :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podejrzewam że jest możliwe i mam chęć zrobić eksperyment, odpiąć aku i ewentualnie upuścić płyn tylko czasu brak

 

jak już sprawdzisz to podziel sie wynikami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz bylo kiedys na forum , ze nie ma problemu najmneijszego i nic nie trzeba opuszczac itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuźwa, rozebrałem tył i dopiero teraz szukam rozwiązania bez użycia vaga. Przy okazji pojawił mi się problem z połaczeniem. Nie hula nic a nic. Nie może go wykryć :(

 

Może moglibyście tak na szybko podrzucić instrukcję jak się z tym uporać? Nie z połącznieniem. Z klockami.

Pozdrawiam

Edytowane przez Skalpel TFSI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie wolno wycofywac tloczkow bez uprzedniego wycofania Vag-iem(lub innym sprzetem co potrafi to zrobic), no chyba ze ktos ma za gruby portfel - dosyc drogie sa te zaciski.Tutaj chyba cos kolo 600$ za jeden o ile sie nie myle...

Edytowane przez T-Rex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, Pojawił mi się komunikat na MFA o wymianie klocków hamulcowych. Przeczytałem wątek. Czy dobrze myślę, że najpierw muszę pościągać koła i sprawdzić na której osi kończą się klocki (przód czy tył) ? Rozumiem, że skoro obie osie mają swoje czujniki nie ma koniecznosi wymiany klocków na obu osiach jednocześnie?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki zużycia klocków masz tylko na przedniej osi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie, Pojawił mi się komunikat na MFA o wymianie klocków hamulcowych. Przeczytałem wątek. Czy dobrze myślę, że najpierw muszę pościągać koła i sprawdzić na której osi kończą się klocki (przód czy tył) ? Rozumiem, że skoro obie osie mają swoje czujniki nie ma koniecznosi wymiany klocków na obu osiach jednocześnie?

pozdrawiam

tak jak kolega wyżej napisał czujniki zużycia klocków są tylko na przedniej osi więc sprawdz w pierwszej kolejności tę oś a potem tył dla świętego spokoju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wymieniałem klocki przód ATE zakupiłem u znajomego w hurtowni 165 PLN + montaż 50 PLN (inny serwis).

W moim przypadku miałem komunikat na MFA, potem okazało się że klocek miał oderwany kabelek od czujnika ale okładzina i tak była już zablisko tarczy od wewnetrznej strony więc szybko wymieniłem.

 

Podaje numery klocków:

Klocki przód 5K0698151

Klocki tył 3C0698451B

 

Oraz tarcz:

Przód; 1K0615301AA 312x25 mm

Tył; 1K0615601M 286x12 mm

 

Te dane dostałem od kolegi Gural dla mojego modelu i rocznika 2006.

Edytowane przez vallentino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
potem okazało się że klocek miał oderwany kabelek od czujnika ale okładzina i tak była już zablisko tarczy od wewnetrznej strony więc szybko wymieniłem.

A to kabelek był oderwany od klocka właśnie z powodu cienkiej okładziny w wewnętrznym klocku, bo na klocku wewnętrznym jesz czujnik. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja, czujnik z kabelkiem jest tylko na przedniej osi. Jednak na forum rówież napisano, że na tylnej osi hamulec elektryczny ręczny spełnia funkcję czujnika zużycia mierząc wysunięcie tłoczka. Ktoś to potwierdzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Racja, czujnik z kabelkiem jest tylko na przedniej osi. Jednak na forum rówież napisano, że na tylnej osi hamulec elektryczny ręczny spełnia funkcję czujnika zużycia mierząc wysunięcie tłoczka. Ktoś to potwierdzi?

W ubiegłym tyg. wymieniałem tylne klocki i tarcze na TAE (koszt 480 zł kpl + 90 robocizna) Na liczniku prawie 200 kkm. Od ok. pół roku wyświetlał mi się komunikat "Parking brake Fault; See Owner's Manual" jednak było to spowodowane awarią przycisku od ręcznego jak mi się wydaje. Na forum znalazłem opis jak go naprawić bez wymiany i zadziałało. Jakieś dwa miesiące temu znowu zaczął mi się ten napis pojawiać dosyć często, więc stwierdziłem że naprawa była na krótką metę. Olałem to, bo nauczyłem się używać ręcznego przy pomocy "AUTO HOLD". Dwa tygodnie temu podczas hamowania usłyszałem dźwięk charakterystyczny dla hamowania zużytymi klockami więc wymiana. Okazało się, że zewnętrzne okładziny miały jeszcze po ok 3-4 mm, jeden z wewnętrznych był na wykończeniu ( niecałe 1 mm i okładzina już częściowo odpadała bo brzegach), a drugi był zdarty niesymetrycznie tzn. jedna strona już starła blachę na ok 1 mm, a z drugiej strony klocka było jeszcze ok 2 mm okładziny.

Więc jak widzisz, żadnej innej informacji oprócz tej o uszkodzonym hamulcu ręcznym nie miałem - chyba, że właśnie tak ta informacja powinna brzmieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam sie do wymiany klocków i tarcz. Znalazłem taki zestaw nie wiem czy warto i czy będą pasowały do mojego passata b6 1.9 TD 105KM

 

http://allegro.pl/item1150409672_tarcze_ate_powerdisc_klocki_passat_audi_a6_a4.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten komplet z aukcjii nie będzie pasował do Twojego auta. W B6 średnica tarczy to 312 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności