Skocz do zawartości
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 23.10.2018 o 10:09, lysy78_03 napisał:

braku homologacji na tarczach i klockach.

90% tarcz i klocków o podwyższonej skuteczności hamowania posiada homologację. Wiem że mi nie uwierzysz, więc napisz do nich maila https://www.brakeparts.pl Twoje wątpliwości zostaną rozwiane. I dalej nie masz pojęcia o czyn mówisz. Nie ośmieszaj się

Edytowane przez truna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mają znaki dopuszczające do poruszania się po drogach UE to w czym problem? Jeśli produkt nie ma homologacji to jest o tym napisane, a takie niedomówienia to raczej w tanich zamiennikach docinanych na kolanie niż w normalnych produktach.

Co do wymiarów opon - niech się doczepiają, bo i słusznie. Szczególnie w przypadku wszelkiej maści naciągów, które mają znaczny wpływ na bezpieczeństwo.

Pytanie jednak czy główny cel tego tematu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2018 o 13:55, truna napisał:

Zapomniałeś jeszcze doczytać, że lepsza odporność termiczna przekłada się na to że, nie ma szans skrzywić tarcz przy ostrym hamowaniu 

Nie skrzywić a przegrzać ;) Wiesz, że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele :)

Dnia 22.10.2018 o 07:38, rosol napisał:

na pierwszy montaż z logiem VW idą klocki np. od TRW ale one muszą spełnić odpowiednie normy narzucone przez VW.

Potem TRW zaczyna produkcję identycznych ale już tylko ze swoim logiem i te klocki aby były w odpowiedniej cenie nie spełniają już wyśrubowanych norm na pierwszy montaż... 

Tak to się odbywa np. przy produkcji akumulatorów....

Klocki, które idą na pierwszy montaż pochodzą w wielu przypadkach z tej samej taśmy produkcyjnej tyle tylko, że partia przeznaczona na OE przechodzi więcej testów, nie powiedziane jest, że klocki które nie załapały się do tej partii by tych testów nie przeszły ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, hamulcesklep napisał:

Nie skrzywić a przegrzać ;) Wiesz, że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele :)

No jak przegrzejesz to masz prawie pewne że będą krzywe, więc na jedno wychodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, prawa fizyki to dla Ciebie bzdura i masz je za nic jak widzę więc nie będę Cię uświadamiał skoro jesteś tak pewny swoich racji :)

Czasami łatwiej żyć w niewiedzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetaczasz tarcze powiadasz ? :) Pewnie te pogięte :)

Polecam udać się choć na jedno podstawowe szkolenie dotyczące układów hamulcowych nim zaczniesz podejmować dyskusje w tym temacie. Przy okazji może nauczą też kultury wypowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro to nie "krzywizna" tarczy powoduje bicie to co? Lokalne rozhartowanie materiału? Wychodzi na to samo, bo lokalnie tarcza ma wtedy inny wymiar (gdy się ponownie nagrzeje).

Kolega wyżej ma rację - jeśli już mówi się "A", to należy powiedzieć "B". Skoro więc wiesz co to powoduje to, co zawsze potarzam, oświeć nas niedouczonych ;)

I nie używaj argumentów typu głupi i tak nie zrozumie, bo wielu już na tym forum na tym popłynęło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej różnica grubości, drugi powód to przegrzanie, które powoduje zmiany strukturalne materiału uniemożliwiające wytworzenie filmu ciernego. To tak w bardzo mocnym uproszczeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli albo bicie, albo rozhartowanie mówiąc ogólnie i zrozumiale dla przeciętnego zjadacza chleba...

Oczywiście nie jest to bicie w pojęciu takim, że tarcza jest zwichrowana ale traci swoje wymiary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Traci swoje wymiary ale nie ma to nic wspólnego ze skrzywieniem.

Różnica grubości powstaje najczęściej na skutek nierównej powierzchni stykowej tarczy z piastą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Borykam się z problemem piszczących klocków hamulcowych z przodu.Zauważyłem że klocki nie stykają się z tarczą .Jak wyciskałem tłoczek to zauważyłem że za każdym razem po odpuszczenia hamulca tłoczek cofa się o jakieś 2mm. Podejrzewam że te ok 2mm powoduje pisk.Według mojej wiedzy klocek zawsze musi trochę szurać po tarczy.

Czy tłoczek ma się sam cofnąć po odpuszczeniu hamulca? 

 

Nurtuje mnie jeszcze jedno....Gdzieś wyczytałem że prowadnic zacisku się nie smaruje przy układzie ATE z przodu.

Edytowane przez pasek489

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ATE nie smaruje się. Jedyne miejsce do smarowania to styk klocka z jarzmem, który smaruje się ATE Plastilube (zapobiega korozji i piskom właśnie).

Oczywiście miejsce styku klocka i jarzma wcześniej trzeba dokładnie oczyścić, wręcz wyszlifować. I nie stosuje się tam smaru miedziowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, pasek489 napisał:

Czy tłoczek ma się sam cofnąć po odpuszczeniu hamulca?

Innej opcji nie ma. Kup dobre kolcki, a problem zniknie. Polecam ori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, truna napisał:

Innej opcji nie ma. Kup dobre kolcki, a problem zniknie. Polecam ori

Wydaje mnie się że wymiana klocków nic nie da,klocki piszczą jak jadę bo tworzy się przestrzeń(poduszka powietrzna) między klockiem a tarczą.Po hamowaniu tłoczek lekko się cofa i raczej tak powinno być zaś prowadnice zacisku przy tym systemie ate mają za zadanie trzymać trochę ciaśniej zacisk.Ja nasmarowałem prowadnice i tu być może jest za bardzo luźno bo zacisk pływa a ma za zadanie przytrzymywać.Prowadnice i gumki mam nowe, złożyłem to na sucho i prowadnice bardzo ciężko chodziły wiec użyłem smaru ate. 

Być może smar jest za lekki,może pasta byłaby cięższa?Oczywiście chodzi mi o siłę przesuwu prowadnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - ile razy jeszcze będę ten temat czyścił?

Proszę o dyskusję w temacie bez prywatnych wycieczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.10.2018 o 21:23, radekrp90 napisał:

W ATE nie smaruje się. Jedyne miejsce do smarowania to styk klocka z jarzmem, który smaruje się ATE Plastilube (zapobiega korozji i piskom właśnie).

Oczywiście miejsce styku klocka i jarzma wcześniej trzeba dokładnie oczyścić, wręcz wyszlifować. I nie stosuje się tam smaru miedziowego.

Miałeś racje,prowadnice wyczyściłem i nastała cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy kupując klocki hamulcowe na tył do mojego PASSATA muszę znać jakieś parametry tzn grubość,szerokość? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Piotr_g_92 napisał:

Panowie czy kupując klocki hamulcowe na tył do mojego PASSATA muszę znać jakieś parametry tzn grubość,szerokość? 

Musisz znać kod PR tyłu.

Podeślij VIN to się sprawdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności