Skocz do zawartości
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wymieniałem klocki z tyłu, zostały wymienione bez żadnego podłączania do komputera. Teraz mam problem, ręczy świruje. Raz działa, raz wyskakuje błąd. Wystarczy kalibracja jakaś czy może coś mi spatolili?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze spatolili. Całą wymianę klocków, ciekawe czy zacisków nie rozwalili. Zrób kalibrację ręcznego, jak nie pomoże to znaczy że mogli uwalić zaciski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kalibracje to tylko kompem? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2018 o 08:49, hamulcesklep napisał:

Klocki ceramiczne to nie najlepszy pomysł do tarcz perforowanych lub nacinanych, raz, że przez dodatek transferowy się po prostu z nimi nie sprawują dobrze a dwa, że tarcze modyfikowane zakłada się po to by poprawić skuteczność hamulców natomiast klocki ceramiczne tą skuteczność mają niższą od tradycyjnych więc samo przez siebie to mówi, że się tego nie łączy na zdrowy rozsądek :P

Czyli albo chcemy poprawić skuteczność hamulców i zakładamy tarcze modyfikowane (najlepiej perforowane) i do tego dobre klocki (tradycyjne) albo zależy nam na czystych felgach i do naszego stylu jazdy skuteczność hamulców jest mocno zadowalająca wtedy stosujemy gładkie tarcze właśnie z klockami ceramicznymi :)

Przód 312mm PR 1ZM

Tył 282mm PR 1KW

Chodzi mi o numery katalogowe klocków ATE na przód i tył do mego Paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podeślij naklejkę z książki to będzie wiadomo jaki masz PR kod układu hamulcowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Dymekgd napisał:

Kalibracje to tylko kompem? :)

Tak tylko kompem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Forumowicze pomóżcie, nadszedł czas wymiany klocków i tarcz. 
Na przód w garażu mam leżeć tarcze ATE i myśle na doborem jakiś klocków (szkoda wymieniać tarcze na inna firmę skoro już leżą), natomiast na tył sprawa otwarta. Zależy mi na poprawie siły hamowania i na tym żeby nie piszczały, a kwestia pylenia jest  mało istotna. 

Tył to może zestaw: Textara, TRW albo ATE 
A do przednich tarcz ATE, może jakieś ostrzejsze klocki: Ferodo DS albo EBC??? Co wy na to? Czy zostawić standard?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, dioda2806 napisał:

Forumowicze pomóżcie, nadszedł czas wymiany klocków i tarcz. 
Na przód w garażu mam leżeć tarcze ATE i myśle na doborem jakiś klocków (szkoda wymieniać tarcze na inna firmę skoro już leżą), natomiast na tył sprawa otwarta. Zależy mi na poprawie siły hamowania i na tym żeby nie piszczały, a kwestia pylenia jest  mało istotna. 

Tył to może zestaw: Textara, TRW albo ATE 
A do przednich tarcz ATE, może jakieś ostrzejsze klocki: Ferodo DS albo EBC??? Co wy na to? Czy zostawić standard?

Skoro tarcze ATE już leżą no to wiadomo, że nie wyrzucisz ale jeśli teraz chciałbyś podnieść skuteczność hamulców mając już te tarcze to pozostają Ci np klocki Ferodo DS a te do tanich nie należą :)

 

Na oś tylną komplet Zimmermann i nic lepszego tam nie znajdziesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejność wykonywania wymiany klocków przód i tył mógłby mi ktoś podpowiedzieć jestem amatorem więc chciałbym spróbować sam wymienić. Mam także zamiar przed wymianą klocków na tyle zakupić oto taki sprzęt diagnostyczny na swój użytek. https://viaken.pl/pl/skaner-vscan-vag-mini-z-obsluga-can-j-po czy będzie on przydatny do mojego PASSATA B6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup VCDS'a z aliexpres, starczy tobie z zapasem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie co do oznaczeń tylnych klocków i tarcz. Zarówno w katalogach ATE / TRW jak i sklepach tylko przy niektórych częściach do Passata CC 2.0 TDI 140KM pojawia się informacja "do pojazdów z elektronicznym hamulcem postojowym".

Czytając ten temat mam wrażenie, że wszystkie B6 mają elektroniczny hamulec postojowy. Skąd więc ta różnica w opisach? 

Na nalepce nie mam kodu wyposażenia mówiącego jaki mam wariant tylnych hamulców  (1KU / 1KW / 2EA / ....)

 

 

Bez tytułu.jpg

2.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według mnie klocki i tarcze 1KW to zestaw do tarcz niewentylowanych

2EA to wentylowane,  średnica 310mm

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, rosol napisał:

według mnie klocki i tarcze 1KW to zestaw do tarcz niewentylowanych

2EA to wentylowane,  średnica 310mm

Miałoby to sens. Dzięki za odpowiedź :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś opisać adaptację po wymianie klocków? Czy jest potrzebne wpisanie przez VCDSa grubości nowych?

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grubość dotyczy tylko Audi A8 D3. Przecież wszystko jest opisane już wielokrotnie na forum ;)

Ewentualnie jeśli język angielski nie straszny:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnej adaptacji po wymianie. Włączasz hamulec, zwalniasz i jedziesz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za odp. Czyli włączenie trybu serwisowego a po wymianie jego wyłączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wczoraj do późna przeglądałem ETKE ONLINE i nie jestem pewien czy mój model passata posiada na tylnych klockach czujnik zużycia. Dodam załącznik mojego numeru vin 

CAM00741.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma z tyłu czujników zużycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności