Skocz do zawartości
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Rekomendowane odpowiedzi

Moze mieć znaczenie ze mam płyn hamulcowy w zbiorniku na minimum? Mogę normalnie dolać dot 4 czy musze wymienić cały płyn z odpowietrzaniem itd.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze mieć znaczenie ze mam płyn hamulcowy w zbiorniku na minimum? Mogę normalnie dolać dot 4 czy musze wymienić cały płyn z odpowietrzaniem itd.?

 

możesz dolać ale kontroluj poziom, bo to nie jest normalne. Jeśli będzie schodzić poziom to musisz sprawdzić cały układ na nieszczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka z butem wyświetla się tylko w tedy jak masz skrzynie DSG ( nie wiem jak jest w B6 z manualną skrzynią byc może jest to sygnalizacja problemu z hamulcem ) Podepnij kompa i sprawdź błedy. Co do płynu hamulcowego to najpierw sprawdź zawartość wody w płynie ( oczywiście miernikiem do tego wskazanym ) następnie zdejmij koła i posprawdzaj klocki od wewnętrznej strony oraz tak jak kolega 77Marek napisał przeczyść jarzma.

Edytowane przez Darko81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam, to w manualu ta kontrola zapali się, jak chcesz ruszyć autem a masz zaciągnięty ręczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się opinią o Trw , które zakupiłem u naszego Kolegi z forum ze Szczecina.

 

Mam zamontowane tarcze + klocki na tył. TRW. Nic nie piszczy, a droga hamowania OK.

 

Przesyłka ekspresowa, szybka i profesjonalna obsługa.

Przed instalacją sprawdźcie czy macie nasadkę M14 torx (odkręcamy jarzmo szczęk hamulcowych - bez tego nie zmienicie tarcz), straciłem trochę czasu na zlokalizowaniu takiej w okolicy gdy auto już było rozebrane na kobyłkach :(.

 

Klucze do B7:

13 grzechotka

15

T30 bit gwiazda ?

M14 torx (12 ramienny)

 

VCDS do cofnięcia hamulca el.

Ścisk z śruby i blaszki do cofnięcia tłoczka (wcześniej na kompie)

 

Mechanik amator ze mnie ;)

 

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez pirzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To tarcze i klocki wymieniłeś w końcu na Textar czy na TRW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki, TRW .

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zielona kontrolka "buta" zapala się w manualu,jak chcesz ruszyć,przy zaciągnietym ręcznym,a NIE masz zapiętych pasów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak mówiłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie wymiana przednich tarcz hamulcowych śr 312mm. Spoglądałem na klocki hamulcowe i są jeszcze grube. Zastanawiam się nad modelem ATE 24.0125.0158 oraz TRW 4464S. Czy pomimo grubych klocków hamulcowych wymieniając tarcze też należy wymienić klocki hamulcowe? Te tarcze ate pokrywane są jakąś szarą powłoką bo nie widać aby się one świeciły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powłoka się zetrze po kilku hamowaniach, tak samo ma Zimermann. Ja bym wymienił tarcze i klocki na nowe, a obecne klocki zostawił jak nowe padną i potem do już używanej tarczy założył. Stare klocki na nowe tarcze trochę nie bardzo imho... oczywiście można, ale jak klocek ma już jakieś rowki od starej tarczy to mu chwilę zajmie aby się dotarł i hamował 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W swoim Passacie mam założone na przodzie klocki ATE, a na tyle Kamoka, oba zestawy sprawują się bardzo dobrze, mimo dużych przebiegów i zróżnicowanych warunków jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przeszedłem na Trw. Mniej pylą niż Ate 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2017 o 00:26, prezess7 napisał:

O ile dobrze pamiętam, to w manualu ta kontrola zapali się, jak chcesz ruszyć autem a masz zaciągnięty ręczny.

dokladnie, poniewaz aby odpuscil reczny trzeba trzymac  pedal hamulca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to powiem Ci kolego, że ja właśnie z tego powodu przeszedłem z Boscha na TRW a teraz na ATE, bo u mnie te mniej pylą. To samo tyczy się Kamoki, które bardzo dobrze się sprawują na tyle. Miałem kiedyś Mikodę, a te dopiero pyliły :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2017 o 00:03, gromek napisał:

W swoim Passacie mam założone na przodzie klocki ATE, a na tyle Kamoka, oba zestawy sprawują się bardzo dobrze, mimo dużych przebiegów i zróżnicowanych warunków jazdy.

gromek też mam okazję jeździć na zestawie od kamoki i nie ma się do czego doczepić. Jak za te pieniądzę to mogę smiało polecić każdemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.12.2017 o 11:56, maicatlo napisał:

gromek też mam okazję jeździć na zestawie od kamoki i nie ma się do czego doczepić. Jak za te pieniądzę to mogę smiało polecić każdemu

No to może czasami warto na siłę, nie przepłacać. Zobaczymy jak będą się sprawować na dłuższą metę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że zjadło mi od środka klocki (ate ceramic) i przez brak czyszczenia dziurek w zimmermanach sportach (od zewnatrz czyste ale od wewnatrz zabite pylem/brudem) poszła wymiana na zwykłe tarcze ate i klocki ate ceramic. Roznica juz jest kolosalna w jakości hamowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy któryś z doświadczonych kolegów podpowie jakie numery klocków firmy ATE będą pasowały do mojego Paska . Chyba czas na wymianę z tyłu i przodu . 

Nr VIN WVWZZZ3CZCE153857

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.12.2017 o 14:07, artmin napisał:

Jako że zjadło mi od środka klocki (ate ceramic) i przez brak czyszczenia dziurek w zimmermanach sportach (od zewnatrz czyste ale od wewnatrz zabite pylem/brudem) poszła wymiana na zwykłe tarcze ate i klocki ate ceramic. Roznica juz jest kolosalna w jakości hamowania.

Klocki ceramiczne to nie najlepszy pomysł do tarcz perforowanych lub nacinanych, raz, że przez dodatek transferowy się po prostu z nimi nie sprawują dobrze a dwa, że tarcze modyfikowane zakłada się po to by poprawić skuteczność hamulców natomiast klocki ceramiczne tą skuteczność mają niższą od tradycyjnych więc samo przez siebie to mówi, że się tego nie łączy na zdrowy rozsądek :P

Czyli albo chcemy poprawić skuteczność hamulców i zakładamy tarcze modyfikowane (najlepiej perforowane) i do tego dobre klocki (tradycyjne) albo zależy nam na czystych felgach i do naszego stylu jazdy skuteczność hamulców jest mocno zadowalająca wtedy stosujemy gładkie tarcze właśnie z klockami ceramicznymi :)

11 godzin temu, speedy1953 napisał:

Witam

Czy któryś z doświadczonych kolegów podpowie jakie numery klocków firmy ATE będą pasowały do mojego Paska . Chyba czas na wymianę z tyłu i przodu . 

Nr VIN WVWZZZ3CZCE153857

Przód 312mm PR 1ZM

Tył 282mm PR 1KW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności