Skocz do zawartości
robrze

Kontrolka ciśnienia oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zapaliła mi się żółta kontrolka ciśnienia oleju z taką falą pod spodem i napisem olsensor werkstatt. Co to oznacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ölsensor Werkstatt

 

Uszkodzenie czujnika oleju (nie wiem tylko czy poziomu, czy ciśnienia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak żółta to jest czujnik poziomu oleju. A przy czerwonej było by ciśnienia oleju. Sam to przerabiałem. Najlepiej podłączyć paska pod waga i odczytać błędy. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :D i maniaków VW

 

Jest to informacja o niskim poziomie oleju w silniku, to nie żadna awaria tylko musisz dolać oleju do silnika. Procedura jest taka:

 

1. wsiadasz, zamykasz drzwi, zapalasz auto, pali się kontrolka , gasisz auto

2. otwierasz drzwi, otwierasz maskę , dolewasz oleju, zamykasz maskę.

3. wsiadasz, zamykasz drzwi,odpalasz auto, kontrolka świeci, gasisz auto

3. otwierasz drzwi, otwierasz maskę, sprawdzasz stan oleju na bagnecie, zamykasz maskę

4. wsiadasz, zamykasz drzwi zapalasz auto i kontrolka powinna zgasnąć.

 

Taka procedura jest konieczna ponieważ ECU musi widzieć dolanie oleju, następnie jego sprawdzenie po dolaniu i dopiero wtedy gasi kontrolkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo (ta sama ikona tylko komenda motorolstand prufen) trzeba dokładnie zrobić to co napisał kolega mariusz75 tylko ja wtedy tego nie wiedziałem i była panika :D ale jakoś się udało... dolałem a tu dalej świeci hehe ale pare razy sprawdzałem poziom oleju (otwieranie maski+gaszenie auta :)) ) i po jakimś czasie zgasła.

Edytowane przez Michał2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. otwierasz drzwi, otwierasz maskę , dolewasz oleju, zamykasz maskę.

Dodałbym jeszcze po "otwierasz drzwi" - wysiadasz - opis będzie dokładniejszy, bo ktoś może się pogubić i będzie próbował otworzyć maskę siedząc w aucie :D.

 

Tak naprawdę czasem wystarczy otworzyć i zamknać maskę, bo głupi komputer myśli, że dolałeś oleju i zgasi lampkę. Co prawda ona zgaśnie ale za kilka, kilkanaście kilometów zaświeci się znowu.

Lepiej tego nie lekceważyć, bo co prawda żółta kontrolka tak jak w paliwie oznacza rezerwę i można z tym jakiś czas pojechać, ale wiadomo co się dzieje jak nie ma oleju...

 

P.S. Najlepiej zmieć też sobie język na angielski, komendy przynajmniej dla mnie są bardziej zrozumiałe :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. Najlepiej zmieć też sobie język na angielski, komendy przynajmniej dla mnie są bardziej zrozumiałe .

 

True ;) Ale przy komendzie o uszkodzonym czujniku POZIOMU oleju, na nic nam będzie jego dolewka ;)

 

Witam wszystkich i maniaków VW

 

Jest to informacja o niskim poziomie oleju w silniku, to nie żadna awaria tylko musisz dolać oleju do silnika. Procedura jest taka:

 

1. wsiadasz, zamykasz drzwi, zapalasz auto, pali się kontrolka , gasisz auto

2. otwierasz drzwi, otwierasz maskę , dolewasz oleju, zamykasz maskę.

3. wsiadasz, zamykasz drzwi,odpalasz auto, kontrolka świeci, gasisz auto

3. otwierasz drzwi, otwierasz maskę, sprawdzasz stan oleju na bagnecie, zamykasz maskę

4. wsiadasz, zamykasz drzwi zapalasz auto i kontrolka powinna zgasnąć.

 

Taka procedura jest konieczna ponieważ ECU musi widzieć dolanie oleju, następnie jego sprawdzenie po dolaniu i dopiero wtedy gasi kontrolkę.

 

Oczywiscie tak jest jesli krancówka maski jest sprawna. W be5 mielismy uszkodzoną i niestety po dolewce trzeba było odpinać klemę z aku na chwilkę.

 

 

A co do gaśnięcia kontrolki to o ile dobrze pamiętam do jest procedura taka, ze komputer wyłącza kontrolkę po otworzeniu i zamknięciu maski (gdy nie dolejemy oleju zaświeci się ona ponownie dopiero za 100 km, jesli dolejemy to już się nie zaświeci :D ) - gdzieś to w dziale be5 czytałem...

Edytowane przez Michal.Enter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to informacja o niskim poziomie oleju w silniku,
,

 

niestety nie i w tym przypadku cała procedura nie pomaga - sprawdziłem. Jest to info o uszkodzonym czujniku poziomu oleju. W przypadku niskiego poziomu byłby komunikat OLSTAND PRUFEN. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy może ktoś posiada nr. katalogowy czujnika poziomu oleju do silnika BKC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za reakcję ,ale do BKC widzę tu tylko czujnik ciśnienia a potrzebuję poziomu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za reakcję ,ale do BKC widzę tu tylko czujnik ciśnienia a potrzebuję poziomu.
nr 6 to czujnik poziomu oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z kontrolką oleju w passacie b6 silnik 2.0tdi 140KM BMP, wyświetlacz 1/2 MFA, po włączeniu zapłonu kontrolka ciśnienia oleju zaświeci na chwilę i gaśnie, po odpaleniu samochodu i zduszeniu go powinna zaświecić kontrolka ciśnienia a u mnie nie świeci, nawet jak odłącze czujnik ciśnienia to też nie zapala się kontrolka, czujnik sprawny bo mierzyłem miernikiem, na zgaszonym nie ma obwodu a na zapalonym obwód jest zamknięty. Proszę o pomoc, gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego twierdzisz że musi się zapalić po zduszeniu . Kontrolka zapala się po włożeniu kluczyka do stacyjki aby można było zobaczyć czy się nie spaliła i do momentu wystąpienia usterki nie zapali się . Dopiero po ponownym wożeniu kluczyka następuje kontrola i zapalenie . Zdejmij przewody na pracującym silniku ,powinna się zapalić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zdejmuję przewód z czujnika w trakcie pracy silnika i nic się nie dzieje, no i to mnie własnie martwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem dziś przegląd wymiany oleju, i mechanik po zalaniu oleju kazał odpalić na chwile i zgasić jak zniknie kontrolka ciśnienia oleju, ale kontrolki wcale nie było, tak maja paski???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robiłem dziś przegląd wymiany oleju, i mechanik po zalaniu oleju kazał odpalić na chwile i zgasić jak zniknie kontrolka ciśnienia oleju, ale kontrolki wcale nie było, tak maja paski???

U mnie jest to samo, jak wymienię olej i odpalam silnik to nie ma żadnej kontrolki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma kontrolki , jak coś się dzieje z olejem to pokazuje na FIS-ie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma kontrolki , jak coś się dzieje z olejem to pokazuje na FIS-ie .
Nie ma kontrolki , jak coś się dzieje z olejem to pokazuje na FIS-ie .

Czy to znaczy że w B6 kontrolka ciśnienia oleju zapala się tylko i wyłącznie wtedy gdy coś się dzieje w magistrali olejowej ? Nie zaświeca się nawet w chwili włączania stacyjki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności