nTomek Zgłoś #41 Napisano 18 Lipca 2019 2 godziny temu, bubas16 napisał: odłączyłem czujnik poziomu - odpalam auto kontrolka nie świeci się i żadnego dźwięku odłączyłem czujnik ciśnienia - odpalam auto kontrolka nie świeci się i żadnego dźwięku Licznik powinien "zauważyć" brak tych czujników, chyba, że odłączałeś coś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #42 Napisano 18 Lipca 2019 Licznik niczego nie "zauważy". bo licznik nie jest od tego. To tak jakby żyrandol zauważył, że ma 3 żarówki wkręcone a nie 4. Co najwyżej w ecu zapisały się błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #43 Napisano 18 Lipca 2019 50 minut temu, mkpol napisał: bo licznik nie jest od tego Wszystko jasne, czy wytłumaczyć schemat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #44 Napisano 18 Lipca 2019 Godzinę temu, mkpol napisał: Licznik niczego nie "zauważy". bo licznik nie jest od tego. w B5 przedlift nawet 1/2 FIS wskaże problem z czujnikiem poziomu/ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubas16 Zgłoś #45 Napisano 19 Lipca 2019 odłaczyłem czujnik ten co jest w misce i pod filtrem oleju , żadnych błędów mi nie zapisało. Zrobiłem testy i przy czujniku poziomu oleju żadnych informacji nie pokazało tzn ani kontrolki i dźwięku , przy czujniku ciśnienia kontrolki też nie było tylko dźwięk. Niestety mam ODIS i nie bardzo wiem jak sprawdzić czy jest aktywne chyba muszę kupić VCDS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #46 Napisano 19 Lipca 2019 9 godzin temu, jihad napisał: problem z czujnikiem poziomu/ciśnienia. Nie wiem jak jest w b5 ale w b6 to są dwie różne kontrolki. 9 godzin temu, nTomek napisał: Wszystko jasne, czy wytłumaczyć schemat? Dnia 18.11.2018 o 17:34, nTomek napisał: jak można tu przeczytać - to normalne, że się nie świeci przed odpaleniem silnika. Na moich białych zegarach tak właśnie jest. Dnia 19.11.2018 o 22:15, nTomek napisał: W moich białych zegarach próba testu wspomnianej kontrolki kończy się komunikatem o braku obsługi wybranego wyjścia przez sterownik. Tomek zdecyduj się . Proponuję żebyś to sprawdził organoleptycznie . Napisałem jak sprawdzić czy czujniki działają. Może chamskie metody, ale skuteczne 30 minut temu, bubas16 napisał: odłaczyłem czujnik ten co jest w misce i pod filtrem oleju , żadnych błędów mi nie zapisało. Przejedź się kilka kilometrów z odłączonymi czujnikami ... Co do sprawdzenia: Zestaw wskaźników (17) - adaptacja (10) - kanał 39 - zmieniamy na 0 wtedy jest wyłączony. Żeby włączyć zmieniamy na 1 i zapisujemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #47 Napisano 19 Lipca 2019 21 minut temu, mkpol napisał: proponuję żebyś to sprawdził organoleptycznie ...właśnie to lubię robić. Mam licznik od B6 na stole, stary czerwony anglik 1/2 FIS, taki do zabawy. Jak pin 27 wisi w powietrzu to pali się kontrolka od ciśnienia oleju i drze się alarm. Po zwarciu do masy znika. Gorzej z symulacją G266, bo tam jest jakiś sygnał PWM. Brak tego czujnika też generuje komunikat na FIS i oczywiście zapisuje błąd w pamięci licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #48 Napisano 19 Lipca 2019 8 minut temu, nTomek napisał: Mam licznik od B6 na stole Podpięty po CAN? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #49 Napisano 19 Lipca 2019 Tak, ale nie ma tam całego samochodu, tylko kilka modułów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #50 Napisano 19 Lipca 2019 2 godziny temu, nTomek napisał: Gorzej z symulacją G266, bo tam jest jakiś sygnał PWM. powyżej 2k rpm podajesz PWM HIGH. poniżej - PWM LOW. U mnie działa i alarm nie drze mordy. Jak chcesz bardziej 'profesjonalnie' to prosta mapa wystarczy: - do 1K rpm PWM = LOW (0), - ponad 4,5K rpm PWM = HIGH (255). - wartości pośrednie możesz wyliczyć 1 godzinę temu, mkpol napisał: Podpięty po CAN? Do sprawdzenia alarmu oleju nie potrzeba by było podpięty po CAN, ale jak chcesz sprawdzić czy drze japę powyżej 1K rpm - wtedy CAN jest niezbędny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #51 Napisano 19 Lipca 2019 12 godzin temu, bubas16 napisał: przy czujniku ciśnienia kontrolki też nie było tylko dźwięk Czyli była reakcja? Dźwięk i żadnego napisu? Jeśli chodzi o adaptację/dopasowanie w ODISie to zdaje się, że robi się ją jak na tym filmie - ale zaznaczam, że pewności nie mam bo nie mam ODIS'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach