Skocz do zawartości
robrze

Kontrolka ciśnienia oleju

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, bubas16 napisał:

odłączyłem czujnik poziomu - odpalam auto  kontrolka nie świeci się i żadnego dźwięku

odłączyłem czujnik ciśnienia - odpalam auto kontrolka nie świeci się i żadnego dźwięku 

Licznik powinien "zauważyć" brak tych czujników, chyba, że odłączałeś coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Licznik niczego nie "zauważy". bo licznik nie jest od tego. To tak jakby żyrandol zauważył, że ma 3 żarówki wkręcone a nie 4. Co najwyżej w ecu zapisały się błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, mkpol napisał:

bo licznik nie jest od tego

obraz.thumb.png.ca40ea53b0d58e52cce92de93f7ee9aa.png

Wszystko jasne, czy wytłumaczyć schemat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mkpol napisał:

Licznik niczego nie "zauważy". bo licznik nie jest od tego.

w B5 przedlift nawet 1/2 FIS wskaże problem z czujnikiem poziomu/ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odłaczyłem czujnik ten co jest w misce  i pod filtrem oleju  , żadnych błędów mi nie zapisało. Zrobiłem  testy i przy czujniku  poziomu oleju żadnych informacji nie pokazało tzn ani kontrolki i dźwięku ,  przy czujniku ciśnienia  kontrolki  też nie było tylko  dźwięk. Niestety  mam ODIS   i nie bardzo wiem  jak sprawdzić  czy jest aktywne  chyba muszę  kupić VCDS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, jihad napisał:

problem z czujnikiem poziomu/ciśnienia.

Nie wiem jak jest w b5 ale w b6 to są dwie różne kontrolki.

9 godzin temu, nTomek napisał:

Wszystko jasne, czy wytłumaczyć schemat?

Dnia 18.11.2018 o 17:34, nTomek napisał:

jak można tu przeczytać - to normalne, że się nie świeci przed odpaleniem silnika. Na moich białych zegarach tak właśnie jest.

Dnia 19.11.2018 o 22:15, nTomek napisał:

W moich białych zegarach próba testu wspomnianej kontrolki kończy się komunikatem o braku obsługi wybranego wyjścia przez sterownik.

Tomek zdecyduj się :D . Proponuję żebyś to sprawdził organoleptycznie :)

Napisałem jak sprawdzić czy czujniki działają. Może chamskie metody, ale skuteczne :)

30 minut temu, bubas16 napisał:

odłaczyłem czujnik ten co jest w misce  i pod filtrem oleju  , żadnych błędów mi nie zapisało.

Przejedź się kilka kilometrów z odłączonymi czujnikami ...

Co do sprawdzenia:
Zestaw wskaźników (17) - adaptacja (10) - kanał 39 - zmieniamy na 0 wtedy jest wyłączony. Żeby włączyć zmieniamy na 1 i zapisujemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, mkpol napisał:

proponuję żebyś to sprawdził organoleptycznie

...właśnie to lubię robić. 

Mam licznik od B6 na stole, stary czerwony anglik 1/2 FIS, taki do zabawy. 

Jak pin 27 wisi w powietrzu to pali się kontrolka od ciśnienia oleju i drze się alarm. Po zwarciu do masy znika.

Gorzej z symulacją G266, bo tam jest jakiś sygnał PWM. Brak tego czujnika też generuje komunikat na FIS i oczywiście zapisuje błąd w pamięci licznika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, nTomek napisał:

Mam licznik od B6 na stole

Podpięty po CAN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale nie ma tam całego samochodu, tylko kilka modułów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, nTomek napisał:

Gorzej z symulacją G266, bo tam jest jakiś sygnał PWM.

powyżej 2k rpm podajesz PWM HIGH. poniżej - PWM LOW. U mnie działa i alarm nie drze mordy. Jak chcesz bardziej 'profesjonalnie' to prosta mapa wystarczy:
- do 1K rpm PWM = LOW (0),
- ponad 4,5K rpm PWM = HIGH (255).
- wartości pośrednie możesz wyliczyć ;)

1 godzinę temu, mkpol napisał:

Podpięty po CAN?

Do sprawdzenia alarmu oleju nie potrzeba by było podpięty po CAN, ale jak chcesz sprawdzić czy drze japę powyżej 1K rpm - wtedy CAN jest niezbędny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, bubas16 napisał:

przy czujniku ciśnienia  kontrolki  też nie było tylko  dźwięk

Czyli była reakcja? Dźwięk i żadnego napisu?

Jeśli chodzi o adaptację/dopasowanie w ODISie to zdaje się, że robi się ją jak na tym filmie - ale zaznaczam, że pewności nie mam bo nie mam ODIS'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności