pawelstaszow Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2010 Witam, czy ma ktoś cos takiego z was i czy to się sprawdza,czy to badziewie jakies? http://moto.allegro.pl/item924854093_turbo_timer_pro_sport_pocket_od_mtuning.html Turbo timer – jest to urządzenie, które powoduje, że silnik spalinowy[/url] z turbosprężarką wyłącza się z opóźnieniem w celu zwiększenia żywotności turbiny. Temperatura turbiny może sięgać setek stopni Celsjusza, dlatego ważne jest aby przed zgaszeniem silnika pozostawić go przez pewien czas włączonym w celu ochłodzenia turbiny. Turbo timer pozwala na pracę silnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki przez określony przez użytkownika czas. Dzięki temu urządzeniu kierowca nie musi pozostawać w samochodzie, a silnik sam się wyłączy po ochłodzeniu turbiny PROSZĘ O PORADY I INFO OD LUDZI CO MAJĄ COŚ TAKIEGO TANIEGO DO 200ZŁ - CZY TO SIE SPRAWDZA ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandit57 Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2010 Wszystko fajnie, a da się obejśc immo bez problemow ? Jesli tak to to nie glupi pomysl.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2010 Ja nie mam z tym żadnego doświadczenia pytam co to jest i jak sie to podłącza hee,pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #4 Napisano 17 Lutego 2010 Z tego co wiem to jest to seryjnie monotowane w Subaru na pewno w Forester. Kolega ma cos takiego w Octavii 1.9TDI. Osobiscie wole chyba sam odczekac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #5 Napisano 17 Lutego 2010 napisz do usera seba1-2 on ma takie coś na pokładzie swojego auta! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #6 Napisano 17 Lutego 2010 Ale jeśli dużo ludzi tego nie ma i za bardzo nie jest to polecane na forum to znaczy ze to jest mało co warte,lub kazdy woli sam gasić samochód i boi się zostawiać zapalony i wychodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #7 Napisano 17 Lutego 2010 lepiej kupic "dlugopis" apexi. jest dosc tani. tylko uwazaj na chinskie pordobki... zaleznie od modelu TT i informacji jakie zbiera i uwzglednia przy wyliczaniu czasu potrzebnego do ostudzenia sprezarki/oleju, podlacza sie go pod rozne piny przy ecu. wiekszosc tanich TT zbiera info tylko po lambdzie, wiec podpinasz do lamby. Podlaczenie TT wyglada mniej wiecej tak. Stały PLUS STACYJKA(miejsce gdzie pojawia sie napiecie przy rozruchu) Stacyjka lub inne zrodlo w ktorym znika prad po wyjeciu klucza Hamulec reczny. IMMO bedzie dzialalo bez problemu, nie zauwazy roznicy nawet. Klopotow moze dostarczyc alarm jesli nie ma funkcji opozniania zalaczenia. TT to fajna i przydatna rzecz, jednak ja uzywam manualnego odliczania, bo niestety moj TT bierze info tylko z lambdy. seryjnie w zadnym subaraku nie bylo/nie jest to montowane. Z ciekawych funkcji TT to zazwyczaj są: napiecie aku napiecie lambdy AFR (bardziej jako ciekawostka niz wiarygodna informacja) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #8 Napisano 17 Lutego 2010 Tak tylko w dieslach nie ma lambdy ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #9 Napisano 17 Lutego 2010 (edytowane) jeju nie ma lamdby to sie nie da nic podlaczyc...nawet radia... jakie to pazdzierze ze nawet lamby nie maja.... dobrze ze jezdza w ogole:p nie widze przeszkod zeby podlaczyc bez lambdy. a boost maja? jesli tak to lepszy model mozna podlaczc pod boost i bedzie sam liczyl. Edytowane 17 Lutego 2010 przez the.wolf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #10 Napisano 29 Sierpnia 2010 Takie cudo jest montowane seryjnie w Mitshubishi EVO 9 kolega w Islandii miał i bardzo sobie chwalił ten patent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #11 Napisano 29 Sierpnia 2010 tylko ręczny musisz mieć sprawny i żeby w zimie linki nie łapało:-D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #12 Napisano 30 Sierpnia 2010 (edytowane) Takie cudo jest montowane seryjnie w Mitshubishi EVO 9 kolega w Islandii miał i bardzo sobie chwalił ten patent. to musi miec wersje limitowana bo seryjnie nie bylo takich bajerów w reszcie europy. niestety w zimie trzeba uwazac na reczny i mróz. cos za cos. Z reszta kto wpada ogniem pod dom i zostawia samochod na tt? :manga Edytowane 30 Sierpnia 2010 przez the.wolf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #13 Napisano 30 Sierpnia 2010 Z reszta kto wpada ogniem pod dom i zostawia samochod na tt? Może nie ogniem, ale czasem jak wracasz z długiej trasy, to chciałbyś szybko wysiąść i legnąć w domu z zimnym browarkiem a TT sam by za Ciebie ostudził turbawkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #14 Napisano 7 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, z okazji ze nawiazalismy(w pewnym watku) temat turbo timera, jak tez z uwagi na to iz posadam takie urzadzenia, postanowilem zamontowac jeden na probe do passata. Do tego celu niezbedne sa (prawdopodobnie) proste informacje odnosnie polaczen do ECU i stacyjki. System ochronny Apexi ktory wybralem jest w pelni oryginalny (ma chlologram i jest z pewnego zrodla) i nie jest monozadaniowym zegarkiem jakich pelno na rynku. System posiada funkcje: -A/F Ratio -O2 -Batt -Time Czyli o 3 (wydaje mi sie) przydatne opcje wiecej niz zwykle ''chinskie'' timery zdolne jedynie wylaczac auto z opuznieniem-to moze zrobic przekaznik czasowy, nie trzeba turbo timera. Tak wiec do rzeczy, turbo timer nalezy podlaczyc do 3 zrodel sterujacych: -hamulec reczny(aktywacja systemu wygaszania) -stacyjka(3 stopnie stacyjki do zasilania ciaglego i pomiaru bat, oraz sygnaly sterujace) -ECU(sensor O2) Jezeli ktos posiada informacje(schemat)wyjsci z ECU bede wdzieczny za udostepnienie nastepujacych wskasowek: -Ktory kabel jest sygnalem sensora O2? -Ktory kabel jest masa ECU? (informacje te sa potrzebne by uzywac odczytu z sondy) W przypadku gdy nie chcemy sie bawic i nie potrzebny nam odczyt O2 jest opcja rezygnacji za pomoca podlaczenia kabla masy (ktory powinnismy podlaczyc do masy ECU) do karoserii (masy pojazdu). Poniewaz system dziala bez udzialu kluczyka, prawdopodobnie potrzebna bedzie dezaktywacja imobilajsera, lub modyfikacji zalaczania sie imo po casie wygasniecia silnika(o ile to mozliwe). Jak juz wspomnialem montuje to w ramach testu bo nie slyszalem na forum aby sie taki pomysl pojawil, wiec prosze wszelkie glupie uwagi zachowac dla siebie i nie zasmiecac watku, tylko info na temat i konkretne. Edytowane 7 Stycznia 2011 przez Stavros Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #15 Napisano 7 Stycznia 2011 Może to Ci pomoże. Pzdr ECU 1.9 TDI PD 2001-05 AVF.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darnok07 Zgłoś #16 Napisano 2 Czerwca 2011 Stavros nie trzeba ingerować w immo przy podłączaniu TT ponieważ immo działa tylko przy odpalaniu ( pozwolenie na uruchomienie silnika ) potem już nie. Więc jak podłączysz TT i wyjmiesz kluczyk silnik będzie pracował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość plastus1 Zgłoś #17 Napisano 2 Maja 2013 Witam, z okazji ze nawiazalismy(w pewnym watku) temat turbo timera, jak tez z uwagi na to iz posadam takie urzadzenia, postanowilem zamontowac jeden na probe do passata.Do tego celu niezbedne sa (prawdopodobnie) proste informacje odnosnie polaczen do ECU i stacyjki. System ochronny Apexi ktory wybralem jest w pelni oryginalny (ma chlologram i jest z pewnego zrodla) i nie jest monozadaniowym zegarkiem jakich pelno na rynku. System posiada funkcje: -A/F Ratio -O2 -Batt -Time Czyli o 3 (wydaje mi sie) przydatne opcje wiecej niz zwykle ''chinskie'' timery zdolne jedynie wylaczac auto z opuznieniem-to moze zrobic przekaznik czasowy, nie trzeba turbo timera. Tak wiec do rzeczy, turbo timer nalezy podlaczyc do 3 zrodel sterujacych: -hamulec reczny(aktywacja systemu wygaszania) -stacyjka(3 stopnie stacyjki do zasilania ciaglego i pomiaru bat, oraz sygnaly sterujace) -ECU(sensor O2) Jezeli ktos posiada informacje(schemat)wyjsci z ECU bede wdzieczny za udostepnienie nastepujacych wskasowek: -Ktory kabel jest sygnalem sensora O2? -Ktory kabel jest masa ECU? (informacje te sa potrzebne by uzywac odczytu z sondy) W przypadku gdy nie chcemy sie bawic i nie potrzebny nam odczyt O2 jest opcja rezygnacji za pomoca podlaczenia kabla masy (ktory powinnismy podlaczyc do masy ECU) do karoserii (masy pojazdu). Poniewaz system dziala bez udzialu kluczyka, prawdopodobnie potrzebna bedzie dezaktywacja imobilajsera, lub modyfikacji zalaczania sie imo po casie wygasniecia silnika(o ile to mozliwe). Jak juz wspomnialem montuje to w ramach testu bo nie slyszalem na forum aby sie taki pomysl pojawil, wiec prosze wszelkie glupie uwagi zachowac dla siebie i nie zasmiecac watku, tylko info na temat i konkretne. Witam ja mam taki sam turbo timer i mam taki problem ze jak wyciągnę kluczyk to mi gaśnie czy może ktoś podpowiedzieć gdzie te kable podpiąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfmat3d Zgłoś #18 Napisano 25 Kwietnia 2015 witam, odkopuje troche temat ale dostałem od znajomego turbo timer hks type-0 , wszystko już jest podłączone i chodzi nie było problemu z immo . ale autko nie chce sie zamknąć z pilota w kluczyku jak silnik pracuje . jak to obejsć ? gdzieś na forum seata wyczytałem że trzeba jakiś kabelek od modułu komfortu obciąć . passat b5 fl 2005 rok 1.9 avb sedan comfortline. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach