Skocz do zawartości
passat_B5

dziwny dzwiek przy odpalaniu na zimnym silniku passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

wiatm. mam problem mianowicie od jakiegos czasu w moim passacie b 5 1.6 bezn + gaz przy odpaleniu na zimnym silniku podczas rozruchu slychac dziwne rzężotanie , brzeczenie , pukanie sam nie wiem jak to nazwac. dzieje sie tak tylko na zimnym silniku i podczas rozruchu przez okolo 2 sekundy czasem krucej. wydaje mi sie ze jest to przy razrządzie gdy ruszy sie rolka napinacza, co o tym myslicie mozliwe ze to to czy cos gorszego ? pokaze mi to pod vag - comem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz hydrauliczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być napinacz rozrządu, może być wiskoza na wentylatorze lub po prostu olej jest juz stary i dlatego przez pierwsze 2-3 sekundy klekocze. Droższą opcją sa zużyte hydropopychacze. Wiec jak juz odpalasz auto, to niech ktoś z przodu stanie i słucha - skąd dźwięk dochodzi. Z przodu silnika czy ze środka silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kilka razy juz odpalalal mi kolega a ja sluchalem i dochodzi z przodu silnika wiec mysle ze to albo wiskoza (muszę o tym poczytac co to jest bo nie wiem dokladnie) albo napinacz hydrauliczny.

 

---------- Post added at 23:43 ---------- Previous post was at 23:38 ----------

 

nie wiem jeszcze czy dobrze mysle ale jesli to by bylo cos z wentylatorem to mysle ze ten dzwięk by byl caly czas a on sie pojawia wtedy gdy silnik jest odpalany i napinacz sie ruszy i ustaje. jak olej sie rozgrzeje i jest cieply silnik przy odpalaniu nie ma wiec mozzna by tez olej na gesciejszy moze zmienic. mysle ze bardziej bym na napinacz obstawial ale sam do konca nie wiem . a tak z ciekawosci drogi taki napinasz ? przy okazji bym rozrzad wymienil caly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kilka razy juz odpalalal mi kolega a ja sluchalem i dochodzi z przodu silnika wiec mysle ze to albo wiskoza (muszę o tym poczytac co to jest bo nie wiem dokladnie) albo napinacz hydrauliczny.

 

Jeśli z przodu silnika, to wiskoza kolego. Napinacz hydrauliczny masz z tyłu silnika. A mi się wydaje, że na zimnym ci po prostu zawory przez chwilę klepią - czyli wina oleju lub zużywających się hydropopychaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam juz nie wiem jedynie mechanik mi zostaje. a powiedzicie mi jak moge sprawdzic wyskoze ? moge odlaczyc jakos wentylator na chwile i wtedy odpalic i zobaczyc czy tak sie dzieje ? a jak tak to gdzie go odlaczyc ?

 

---------- Post added at 00:17 ---------- Previous post was at 00:14 ----------

 

moge wam jeszcze dodac ze mam laptopa i prgram vag do diagnostyki i nie mam błedów na silniku ani niegdzie indziej bo sprawdzalem a nie wiem czy popychacze bedzie widac blad ale mysle ze powinni byc cos widac jesli y sie dzialo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że odświeżę trochę tego kotleta ;) Podobnie, jak u kolegi wyżej, pojawił się u mnie dziwny terkot podczas rozruchu. Dźwięk pojawia się tylko przy zimnym silniku. Gdy temperatura jest > 50-60 st., wszystko jest ok.

 

Posłuchajcie plizzz i dajcie znać, czym może być spowodowany ten hałas: http://youtu.be/CGnp7fL0yMM

Postaram się nagrać to jeszcze raz od strony komory silnika, ale może uda się Wam wyłapać wystarczająco dużo z w/w materiału.

 

A swoją drogą, Jericho, czy rozwiązałeś problem u siebie?

 

Dzięki z góry! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest to 1.6 fsi to winowajca jest napisacz hydrauliczny lancuszka

Napinacz jest napedzany olejem silnikowym i nim napinacz go zaciagnie minie kilka ulamkow i wydobywa sie owy dzwiek przy luzach w napinaczu ktory przypomina wrecz diesla. Przerabialem to juz u kolegi w golfie i jesli masz fsi to radze to zrobic bo jesli przeskoczy Ci lancuszek o jedno oczko to nie chce nawet myslec co sie stanie.

Najpierw wymien olej i wtedy sprawdz jak reagujejesli bez zmian rozrzad do roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o silnik, to jest taki, jak w opisie mojego profilu - 150-cio konny 1.8T AWT. Również myślałem o napinaczu łańcucha wałków, ale posiłkując się wieloma nagraniami, gdzie tematem był dźwięk silnika przy uszkodzonym/zużytym owym napinaczu, nie dosłuchałem się podobnych dźwięków.

 

Olej wymieniłem ~4kkm temu na Motul 6100 Synergie+ 10W40. Niestety nie syntetyk, bo nie do końca byłem pewien, na jakim oleju jeździł u poprzedniego właściciela. A skoro o oleju mowa - czy może to być dźwięk padającej pompy oleju?

 

Dodam jeszcze, że co jakiś czas zapala mi się MIL i wtedy na skanerze wywala mi, znany wszystkim, błąd P0411. Na przestrzeni wspomnianych 4000 km kasowałem ten błąd 4 lub 5 razy, więc nie jakoś masakrycznie często. Niemniej jednak gdzieś problem musi być. Pytanie tylko czy może mieć to związek z omawianym dźwiękiem? Może SAIP?

 

Tutaj jest kolejne nagranie, gdzie wyraźniej słychać ten dźwięk ->http://youtu.be/LENPiEuMCng

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A swoją drogą, Jericho, czy rozwiązałeś problem u siebie?
Problem rozwiazal sie sam. Po jakims czasie dzwiek znikl i juz sie od 1,5 roku nie pojawil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem rozwiazal sie sam. Po jakims czasie dzwiek znikl i juz sie od 1,5 roku nie pojawil.

 

Hehe, no to gitara ;) Rozumiem, że rozwiązał się zanim namierzyłeś źródło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, że rozwiązał się zanim namierzyłeś źródło?
Dokladnie, ale ktos mi mowil ze to rozrusznik wydaje ten dzwiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po zapaleniu rano po dodaniu gazu coś świszczy , na wolnych ewidetnie slyszę łanuszek.

Jako że auto ma 300.000 km chcę go wymienić.

Może ktoś poleci jakiś zamiennik?

 

http://allegro.pl/napinacz-lancucha-rozrzadu-vw-audi-1-8-20v-zestaw-i6696913567.html

 

moze ten będzie okey?

 

Wymianę robić na zimnym czy ciepłym silniku?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana raczej na zimnym bo ciężko działać jak silnik gorący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maxam9 rozwiązałeś problem bo mam dokładnie taki sam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności