Skocz do zawartości
Mate0

B3 Kompresor

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko do wszystkich speców od "tuningu" . Czy możliwe jest wsadzenie do b3 1.8 kompresora? Ile to by kosztowało i czy w ogóle jest to opłacalne? Wydaje mi się że będzie to tańsze od wsadzenia turbo?

 

Proszę o wyrozumiałość ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze jest mozliwosc, ale oplacalnosc zadna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawsze jest mozliwosc, ale oplacalnosc zadna.

 

Czemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czemu?

A choćby ze względu na samą zasadę działania.

Kompresor napędzany jest przez silnik (mechanicznie) a turbo przez spaliny. O ile założenie turba polega tylko na dopasowaniu kolektora wydechowego do turbiny i doprowadzeniu oleju do smarowania to z kompresorem nie jest tak łatwo bo trzeba bo jakoś połączyć mechanicznie z silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardziej chodzilo mi o nakladay jakie trzeba poniesc... taniej bedzie kupic B4 VR6 niz rzezbic w b3 1.8....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardziej chodzilo mi o nakladay jakie trzeba poniesc... taniej bedzie kupic B4 VR6 niz rzezbic w b3 1.8....

 

W sumie racja .

 

Może ktoś mi wyjaśnić jak można podnieść moc w silniku z kompresorem , mam na mysli passata g60 lub polo g40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W sumie racja .

 

Może ktoś mi wyjaśnić jak można podnieść moc w silniku z kompresorem , mam na mysli passata g60 lub polo g40?

passata g60
moze tu cos znajdzieszhttp://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,vw-g60.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze tu cos znajdzieszhttp://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,vw-g60.html

 

Słyszałem że z tego g60 można bez problemu wyciągnąć 200 km bez dużych wydatków . Czy to prawda? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniejsze kolko kompresora, regulator cisnienia i wtryski, program i bedzie 200:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
założenie turba polega tylko na dopasowaniu kolektora wydechowego do turbiny i doprowadzeniu oleju do smarowania

jeszcze zapomniałeś o odprężeniu auta :P i innych detalach :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze zapomniałeś o odprężeniu auta i innych detalach

To w dalszej części jeśli ktoś sie porwie na uturbianie benzyny i ma dużo pieniedzy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To w dalszej części jeśli ktoś sie porwie na uturbianie benzyny i ma dużo pieniedzy:D

 

Zapewne tak ;)

 

Widziałem ostatnio tego g60 i bardzo wpadł mi w oko :D

 

Ale słyszałem że ten model z kompresorem jest bardzo drogi w utrzymaniu? To prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale słyszałem że ten model z kompresorem jest bardzo drogi w utrzymaniu? To prawda?

Może nie tyle sam silnik co trzeba bardzo dbać o kompresor.

Chodzi o to, że te kompresory bywały awaryjne i zastępowali je pożniej innymi.

Faktem jednak jest, że da sie ten kompresor utrzymać w dobrym stanie trzeba tylko regularnie wymieniać listwy uszczelniające, łożyska, pasek i smarować to odpowiednim smarem.

W sumie po kliku przeróbkach G60 w zdrowym stanie, staje sie lepsze od VR6 bo zaletą tego silnika w przeciwieństwie do VR-y jest mała masa i czołg już jest lżejszy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może nie tyle sam silnik co trzeba bardzo dbać o kompresor.

Chodzi o to, że te kompresory bywały awaryjne i zastępowali je pożniej innymi.

Faktem jednak jest, że da sie ten kompresor utrzymać w dobrym stanie trzeba tylko regularnie wymieniać listwy uszczelniające, łożyska, pasek i smarować to odpowiednim smarem.

W sumie po kliku przeróbkach G60 w zdrowym stanie, staje sie lepsze od VR6 bo zaletą tego silnika w przeciwieństwie do VR-y jest mała masa i czołg już jest lżejszy:D

 

 

Co racja to racja ;)

 

Czyli g60 jest dobra alternatywą dla vr6 i innych turbo benzyniaków ponieważ jest mniej podatny na awarie niż turbo . Dobrze dobrze, będzie się trzeba zastanowić nad takim niż na vr6, tylko znalezienie g60 graniczy z cudem.. i ponadto jest ich na rynko wtórnym bardzo mało.. ;)

 

http://www.passat.blauu.de/modellgeschichte/typb3g60.html - bardzo fajnie opisany g60 ;)

Edytowane przez Mate0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W sumie po kliku przeróbkach G60 w zdrowym stanie, staje sie lepsze od VR6

Zwłaszcza 16V G60 który ma 210KM :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zwłaszcza 16V G60 który ma 210KM :D

 

OO tak , kultowa wersja g60 robiona na zamówienie przez VW Motorsport ;) To musiało latać :D

 

http://www.vwgolf.pl/2008/07/28/golf-limited-zrob-to-sam/ :D

Edytowane przez Mate0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepiej VRe wyposażyć w "T"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zwłaszcza 16V G60 który ma 210KM

Fajna sprawa ale w naszym kraju to moze pojedyncze egzemplarze tego cuda

 

znalezienie g60 graniczy z cudem.. i ponadto jest ich na rynko wtórnym bardzo mało..

Tak to prawda, ale można znaleźć G60, ostatnio koleś na alledrogo gonił B3 G60 ale w opisie było, że niby mu kompresor nie działał bo nie był podłączony jak kupił. I kosztowało ten samochodzik 2.000zł. Cena nie jest duża ale doprowadzenie silnika do serii i kompresora wymagało by worka pieniędzy:p

 

lepiej VRe wyposażyć w "T"

Jest to alternatywa nawet fajna;)

Tyle, że zeby dołożyć turbawke to trzeba doprowadzić silnik do serii odprężyć go, zamontować turbo a jak turbo to nowy układ dolotowy i przeróbka kolektora ssącego nie wiem jak tam z wydechowym ale lekka przeróbka na bank, IC do tego jeszcze jakieś sensowne strojenie kompa:D

 

W sumie, żeby sie brać za cokolwiek trzeba mieć dobre zaplecze finansowe:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fajna sprawa ale w naszym kraju to moze pojedyncze egzemplarze tego cuda

 

 

Tak to prawda, ale można znaleźć G60, ostatnio koleś na alledrogo gonił B3 G60 ale w opisie było, że niby mu kompresor nie działał bo nie był podłączony jak kupił. I kosztowało ten samochodzik 2.000zł. Cena nie jest duża ale doprowadzenie silnika do serii i kompresora wymagało by worka pieniędzy:p

 

 

Jest to alternatywa nawet fajna;)

Tyle, że zeby dołożyć turbawke to trzeba doprowadzić silnik do serii odprężyć go, zamontować turbo a jak turbo to nowy układ dolotowy i przeróbka kolektora ssącego nie wiem jak tam z wydechowym ale lekka przeróbka na bank, IC do tego jeszcze jakieś sensowne strojenie kompa:D

 

W sumie, żeby sie brać za cokolwiek trzeba mieć dobre zaplecze finansowe:D

 

Dokładnie , na każde z auto z charakterem trzeba mieć troszkę kasy w portfelu..

 

Vr6 +t musi być troszkę drogie do zrobienia .

 

Zastanawiałem się czy kompresor z Merców wszedłby do VW? ;) Wtedy chyba można uzyskać z tego g60 jeszcze większą moc?

Np. wsadzić kompresor z silnika Merca 2,3 L ?

 

Bardzo ciekawy link :

 

http://www.vwgolf.pl/2008/07/28/golf-limited-zrob-to-sam/

 

Coś nie wierzę że można wszystkie części dostać do tego Golfika , a jeśli tak to musi być to bardzo bardzo kosztowne..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiałem się czy kompresor z Merców wszedłby do VW?

Jak się popieści to się wszystko zmieści:D

wsadzić kompresor z silnika Merca 2,3 L ?

Jeśli by podpasował to można było by się na to porwać, ale to niesie ze sobą troche przeróbek. Więcej jeśli auto nie miało kompresora, mniej jeśli je miało. Po pierwsze czy da sie go tam upchać. po drugie jak wygląda sprawa z wyprowadzeniem koła na pasek.

Po trzecie jak umiejscowiony jest wlot i wylot powietrza.

Coś nie wierzę że można wszystkie części dostać do tego Golfika , a jeśli tak to musi być to bardzo bardzo kosztowne..

Jak by było jeszcze po Polsku lub angielsku ten link to było by Świetnie:p

Co do części... Trudno coś powiedzieć ale tak: Wersja II golfa Limited była robiona od 1989 więc możliwe jest, że takie części by jeszcze w ASO skompletował, tylko obawiam sie, że ich cena przekroczyłaby 8 raz wartość samochodu:D

Edytowane przez Paradoks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności