Mate0 Zgłoś #1 Napisano 14 Lutego 2010 Pytanko do wszystkich speców od "tuningu" . Czy możliwe jest wsadzenie do b3 1.8 kompresora? Ile to by kosztowało i czy w ogóle jest to opłacalne? Wydaje mi się że będzie to tańsze od wsadzenia turbo? Proszę o wyrozumiałość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2010 zawsze jest mozliwosc, ale oplacalnosc zadna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2010 zawsze jest mozliwosc, ale oplacalnosc zadna. Czemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2010 Czemu? A choćby ze względu na samą zasadę działania. Kompresor napędzany jest przez silnik (mechanicznie) a turbo przez spaliny. O ile założenie turba polega tylko na dopasowaniu kolektora wydechowego do turbiny i doprowadzeniu oleju do smarowania to z kompresorem nie jest tak łatwo bo trzeba bo jakoś połączyć mechanicznie z silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #5 Napisano 15 Lutego 2010 bardziej chodzilo mi o nakladay jakie trzeba poniesc... taniej bedzie kupic B4 VR6 niz rzezbic w b3 1.8.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #6 Napisano 15 Lutego 2010 bardziej chodzilo mi o nakladay jakie trzeba poniesc... taniej bedzie kupic B4 VR6 niz rzezbic w b3 1.8.... W sumie racja . Może ktoś mi wyjaśnić jak można podnieść moc w silniku z kompresorem , mam na mysli passata g60 lub polo g40? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 15 Lutego 2010 W sumie racja . Może ktoś mi wyjaśnić jak można podnieść moc w silniku z kompresorem , mam na mysli passata g60 lub polo g40? passata g60moze tu cos znajdzieszhttp://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,vw-g60.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2010 moze tu cos znajdzieszhttp://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,vw-g60.html Słyszałem że z tego g60 można bez problemu wyciągnąć 200 km bez dużych wydatków . Czy to prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2010 Mniejsze kolko kompresora, regulator cisnienia i wtryski, program i bedzie 200:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2010 założenie turba polega tylko na dopasowaniu kolektora wydechowego do turbiny i doprowadzeniu oleju do smarowania jeszcze zapomniałeś o odprężeniu auta i innych detalach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #11 Napisano 16 Lutego 2010 jeszcze zapomniałeś o odprężeniu auta i innych detalach To w dalszej części jeśli ktoś sie porwie na uturbianie benzyny i ma dużo pieniedzy:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #12 Napisano 16 Lutego 2010 To w dalszej części jeśli ktoś sie porwie na uturbianie benzyny i ma dużo pieniedzy:D Zapewne tak Widziałem ostatnio tego g60 i bardzo wpadł mi w oko Ale słyszałem że ten model z kompresorem jest bardzo drogi w utrzymaniu? To prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2010 Ale słyszałem że ten model z kompresorem jest bardzo drogi w utrzymaniu? To prawda? Może nie tyle sam silnik co trzeba bardzo dbać o kompresor. Chodzi o to, że te kompresory bywały awaryjne i zastępowali je pożniej innymi. Faktem jednak jest, że da sie ten kompresor utrzymać w dobrym stanie trzeba tylko regularnie wymieniać listwy uszczelniające, łożyska, pasek i smarować to odpowiednim smarem. W sumie po kliku przeróbkach G60 w zdrowym stanie, staje sie lepsze od VR6 bo zaletą tego silnika w przeciwieństwie do VR-y jest mała masa i czołg już jest lżejszy:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #14 Napisano 17 Lutego 2010 (edytowane) Może nie tyle sam silnik co trzeba bardzo dbać o kompresor. Chodzi o to, że te kompresory bywały awaryjne i zastępowali je pożniej innymi. Faktem jednak jest, że da sie ten kompresor utrzymać w dobrym stanie trzeba tylko regularnie wymieniać listwy uszczelniające, łożyska, pasek i smarować to odpowiednim smarem. W sumie po kliku przeróbkach G60 w zdrowym stanie, staje sie lepsze od VR6 bo zaletą tego silnika w przeciwieństwie do VR-y jest mała masa i czołg już jest lżejszy:D Co racja to racja Czyli g60 jest dobra alternatywą dla vr6 i innych turbo benzyniaków ponieważ jest mniej podatny na awarie niż turbo . Dobrze dobrze, będzie się trzeba zastanowić nad takim niż na vr6, tylko znalezienie g60 graniczy z cudem.. i ponadto jest ich na rynko wtórnym bardzo mało.. http://www.passat.blauu.de/modellgeschichte/typb3g60.html - bardzo fajnie opisany g60 Edytowane 17 Lutego 2010 przez Mate0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #15 Napisano 17 Lutego 2010 W sumie po kliku przeróbkach G60 w zdrowym stanie, staje sie lepsze od VR6 Zwłaszcza 16V G60 który ma 210KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #16 Napisano 17 Lutego 2010 (edytowane) Zwłaszcza 16V G60 który ma 210KM OO tak , kultowa wersja g60 robiona na zamówienie przez VW Motorsport To musiało latać http://www.vwgolf.pl/2008/07/28/golf-limited-zrob-to-sam/ Edytowane 17 Lutego 2010 przez Mate0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #17 Napisano 17 Lutego 2010 lepiej VRe wyposażyć w "T" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #18 Napisano 17 Lutego 2010 Zwłaszcza 16V G60 który ma 210KM Fajna sprawa ale w naszym kraju to moze pojedyncze egzemplarze tego cuda znalezienie g60 graniczy z cudem.. i ponadto jest ich na rynko wtórnym bardzo mało.. Tak to prawda, ale można znaleźć G60, ostatnio koleś na alledrogo gonił B3 G60 ale w opisie było, że niby mu kompresor nie działał bo nie był podłączony jak kupił. I kosztowało ten samochodzik 2.000zł. Cena nie jest duża ale doprowadzenie silnika do serii i kompresora wymagało by worka pieniędzy:p lepiej VRe wyposażyć w "T" Jest to alternatywa nawet fajna;) Tyle, że zeby dołożyć turbawke to trzeba doprowadzić silnik do serii odprężyć go, zamontować turbo a jak turbo to nowy układ dolotowy i przeróbka kolektora ssącego nie wiem jak tam z wydechowym ale lekka przeróbka na bank, IC do tego jeszcze jakieś sensowne strojenie kompa:D W sumie, żeby sie brać za cokolwiek trzeba mieć dobre zaplecze finansowe:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #19 Napisano 17 Lutego 2010 Fajna sprawa ale w naszym kraju to moze pojedyncze egzemplarze tego cuda Tak to prawda, ale można znaleźć G60, ostatnio koleś na alledrogo gonił B3 G60 ale w opisie było, że niby mu kompresor nie działał bo nie był podłączony jak kupił. I kosztowało ten samochodzik 2.000zł. Cena nie jest duża ale doprowadzenie silnika do serii i kompresora wymagało by worka pieniędzy:p Jest to alternatywa nawet fajna;) Tyle, że zeby dołożyć turbawke to trzeba doprowadzić silnik do serii odprężyć go, zamontować turbo a jak turbo to nowy układ dolotowy i przeróbka kolektora ssącego nie wiem jak tam z wydechowym ale lekka przeróbka na bank, IC do tego jeszcze jakieś sensowne strojenie kompa:D W sumie, żeby sie brać za cokolwiek trzeba mieć dobre zaplecze finansowe:D Dokładnie , na każde z auto z charakterem trzeba mieć troszkę kasy w portfelu.. Vr6 +t musi być troszkę drogie do zrobienia . Zastanawiałem się czy kompresor z Merców wszedłby do VW? Wtedy chyba można uzyskać z tego g60 jeszcze większą moc? Np. wsadzić kompresor z silnika Merca 2,3 L ? Bardzo ciekawy link : http://www.vwgolf.pl/2008/07/28/golf-limited-zrob-to-sam/ Coś nie wierzę że można wszystkie części dostać do tego Golfika , a jeśli tak to musi być to bardzo bardzo kosztowne.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #20 Napisano 17 Lutego 2010 (edytowane) Zastanawiałem się czy kompresor z Merców wszedłby do VW? Jak się popieści to się wszystko zmieści:D wsadzić kompresor z silnika Merca 2,3 L ? Jeśli by podpasował to można było by się na to porwać, ale to niesie ze sobą troche przeróbek. Więcej jeśli auto nie miało kompresora, mniej jeśli je miało. Po pierwsze czy da sie go tam upchać. po drugie jak wygląda sprawa z wyprowadzeniem koła na pasek. Po trzecie jak umiejscowiony jest wlot i wylot powietrza. Coś nie wierzę że można wszystkie części dostać do tego Golfika , a jeśli tak to musi być to bardzo bardzo kosztowne.. Jak by było jeszcze po Polsku lub angielsku ten link to było by Świetnie:p Co do części... Trudno coś powiedzieć ale tak: Wersja II golfa Limited była robiona od 1989 więc możliwe jest, że takie części by jeszcze w ASO skompletował, tylko obawiam sie, że ich cena przekroczyłaby 8 raz wartość samochodu:D Edytowane 17 Lutego 2010 przez Paradoks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach