Jonasz Zgłoś #1 Napisano 11 Lutego 2010 Walczę z tym tematem już chyba rok. Przy niższych temperaturach otoczenia i na luzie drży mi któraś z części wydechu. Głośne brzęczenie dochodzi ewidentnie z prawej tylnej strony. Mechanik mówił, że to "znana" usterka Passatów. Polega ona na tym (podobno), że rura wydechu luzuje się w zaczepach i drży. Drżenie doprowadza mnie do szału. Poprosiłem mechanika żeby ten wydech podokręcał ale wyjechałem od niego i po przejechaniu paru kilometrów jak się nagrzał wydech to znowu zaczęło brzęczeć i tak do zarypania. Macie jakieś doświadczenia albo pomysły jak to naprawić nie rozwalając wcześniej granatem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 11 Lutego 2010 moze plecionka lub któras z gum trzymających układ wydechowy się zuzyła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #3 Napisano 11 Lutego 2010 to buczenie to jest rezonans całego układu wydechowego ma on kilka lat ścianki rur sa cieńsze i cały układ wydechowy stracił sztywnosc. Jedną z metod usuniecia tego buczenia jest wymiana układu wydechowego na nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2010 Ja miałem podobnie dziewne buczenie ale tylko w granicach 1800-2000 obr wymieniłem wszystkie gumy na podwieszkach ale to nic nie dało dopiero pomogło wspawanie dodatkowej plecionki na wysokości skrzyni biegów ale z tego co się orientuje to bardzo częstą przyczyną takiego rezonansu jest popękany tłumik (przegrody w nim się znajdujące) środkowy od wewnątrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ad3k Zgłoś #5 Napisano 11 Lutego 2010 Wiadomo, że najlepiej byłoby wymienić wydech na nowy ale proponuje wyregulować (zwiększyć lub delikatnie zmniejszyć) obroty silnika na biegu jałowym (VAGiem). Na 95% wyddech drży tylko przy określonych obrotach. Zwiększenie o minimum powinno znacząco pomóc. Na forum można znaleźć informacje jak to się robi: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3373 i tu http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/passatb5.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #6 Napisano 11 Lutego 2010 no właśnie druga metoda to wspawanie tłumika drgań ja mam to zrobione w swoim aucie zaraz przed ostatnik tłumikiem i spełnia swoje zadanie 1,5 roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej 77 Zgłoś #7 Napisano 11 Lutego 2010 ja też wspawałem siatke i CISZA!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13post Zgłoś #8 Napisano 11 Lutego 2010 Równie dobrze może powodem tych drgań jest za mała odległość rury kolana nad tylną belką. Starsze, zużyte zawieszenie zmniejsza tą odległość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #9 Napisano 1 Marca 2010 Równie dobrze może powodem tych drgań jest za mała odległość rury kolana nad tylną belką. Starsze, zużyte zawieszenie zmniejsza tą odległość. W przypadku B5 ten przepust jest znaczny, więc nawet jeśli obniży się cały układ znacznie, to i tak pozostaje dużo miejsca. Ja miałem podobnie dziewne buczenie ale tylko w granicach 1800-2000 obr wymieniłem wszystkie gumy na podwieszkach ale to nic nie dało dopiero pomogło wspawanie dodatkowej plecionki na wysokości skrzyni biegów ale z tego co się orientuje to bardzo częstą przyczyną takiego rezonansu jest popękany tłumik (przegrody w nim się znajdujące) środkowy od wewnątrz Tak, dokładnie przerdzewiały z zewnątrz środkowy tłumik bardzo potrafi rezonować, właśnie tak do max. 2000 obrotów. Najciekawszy, jest to, że zaczyna rdzewieć od góry (od strony podłogi) i na pierwszy rzut okaz trudno jest znaleźć. Ja diagnozowałem wydech w ten sposób, że jedna osoba trzymała na takich obrotach, gdzie rezonans był największy, a ja stojąc w kanale przykładałem ucho do poszczególnych tłumików. W ten sposób znalazłem "buczka". Dodatkowo szarpiąc za cały układ podczas jego pracy można sprawdzić samą plecionkę. Można też sprawdzić, czy na jałowym biegu czuć w komorze silnika spaliny oraz lekko unoszący się dymek. Jeśli tak, na 95% plecionka do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #10 Napisano 1 Marca 2010 A ja ze swojej strony dodoam ze buczała mi ta cienka aluminiowa blacha nad tłumikiem. poprostu orginalne nakretki przeszły przez nia i blacha opadła. dałem wieksze podkładki i jest cisza. trzeba wleźć pod auto i popatrzec co dzwoni. innej rady niema. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #11 Napisano 1 Marca 2010 U mnie jest to samo,tyle że drżenie występuje przy ruszaniu.Ale jak tylko temperatura otoczenie przekroczy 10 C ,to jak ręką odjął ustaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #12 Napisano 1 Marca 2010 U mnie jest to samo,tyle że drżenie występuje przy ruszaniu.Ale jak tylko temperatura otoczenie przekroczy 10 C ,to jak ręką odjął ustaje. Musisz wskoczyć do kanału i obadać co tłucze. Możliwe, że wieszaki w niskiej temperaturze twardnieją i przenoszą wibrację, ale to tylko takie tam zdalne dywagacje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kinderek3 Zgłoś #13 Napisano 1 Marca 2010 koledzy mam podobny problem tylko drgania występują w przedziale 1500 do 2000 obrotów byłem w piątek z tym u mechanika sprawdził wszystko i powiedział że wszystko jest OK że plecionka z zewnątrz jest jak nowa. Co robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 1 Marca 2010 to moze dwumasa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #15 Napisano 1 Marca 2010 koledzy mam podobny problem tylko drgania występują w przedziale 1500 do 2000 obrotów byłem w piątek z tym u mechanika sprawdził wszystko i powiedział że wszystko jest OK że plecionka z zewnątrz jest jak nowa. Co robić Może tłumik środkowy? http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=810873&postcount=9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kinderek3 Zgłoś #16 Napisano 1 Marca 2010 a możliwe że plecionka jest padnięta a jej wygląd świadczy że jest dobra?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #17 Napisano 1 Marca 2010 a możliwe że plecionka jest padnięta a jej wygląd świadczy że jest dobra?? Wszystko jest możliwe, ale jeżeli jest uszkodzona, to zwykle widać pewne przebarwienie (osmolenie), chyba, że sprawa jest świeża. Najlepiej odpalić i szarpać przód-tył na kanale i osłuchiwać wydech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kinderek3 Zgłoś #18 Napisano 1 Marca 2010 a nie orientujecie się jaka jest cena wymiany tej plecionki w serwisie VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #19 Napisano 1 Marca 2010 a nie orientujecie się jaka jest cena wymiany tej plecionki w serwisie VW Serwis nie wymienia samej plecionki, ona występuje jako jeden element wraz z katalizatorem, to ten odcinek: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-k Zgłoś #20 Napisano 29 Lipca 2013 Ja mam podobny problem,tylko,że jak jest zimny to nic nie słychać.Dopiero jak się rozgrzeje to słychać metaliczne brzmienie ze spodu samochodu,w okolicach tłumika i auto jakby bardziej drży.Czy miał ktoś taki przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach