Jump to content
Jonasz

Drżenie wydechu

Recommended Posts

Walczę z tym tematem już chyba rok. Przy niższych temperaturach otoczenia i na luzie drży mi któraś z części wydechu. Głośne brzęczenie dochodzi ewidentnie z prawej tylnej strony. Mechanik mówił, że to "znana" usterka Passatów. Polega ona na tym (podobno), że rura wydechu luzuje się w zaczepach i drży. Drżenie doprowadza mnie do szału. Poprosiłem mechanika żeby ten wydech podokręcał ale wyjechałem od niego i po przejechaniu paru kilometrów jak się nagrzał wydech to znowu zaczęło brzęczeć :( i tak do zarypania. Macie jakieś doświadczenia albo pomysły jak to naprawić nie rozwalając wcześniej granatem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze plecionka lub któras z gum trzymających układ wydechowy się zuzyła

Share this post


Link to post
Share on other sites

to buczenie to jest rezonans całego układu wydechowego ma on kilka lat ścianki rur sa cieńsze i cały układ wydechowy stracił sztywnosc. Jedną z metod usuniecia tego buczenia jest wymiana układu wydechowego na nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobnie dziewne buczenie ale tylko w granicach 1800-2000 obr wymieniłem wszystkie gumy na podwieszkach ale to nic nie dało dopiero pomogło wspawanie dodatkowej plecionki na wysokości skrzyni biegów ale z tego co się orientuje to bardzo częstą przyczyną takiego rezonansu jest popękany tłumik (przegrody w nim się znajdujące) środkowy od wewnątrz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo, że najlepiej byłoby wymienić wydech na nowy ale proponuje wyregulować (zwiększyć lub delikatnie zmniejszyć) obroty silnika na biegu jałowym (VAGiem). Na 95% wyddech drży tylko przy określonych obrotach. Zwiększenie o minimum powinno znacząco pomóc.

Na forum można znaleźć informacje jak to się robi:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3373 i tu

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/passatb5.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie druga metoda to wspawanie tłumika drgań ja mam to zrobione w swoim aucie zaraz przed ostatnik tłumikiem i spełnia swoje zadanie 1,5 roku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Równie dobrze może powodem tych drgań jest za mała odległość rury kolana nad tylną belką. Starsze, zużyte zawieszenie zmniejsza tą odległość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Równie dobrze może powodem tych drgań jest za mała odległość rury kolana nad tylną belką. Starsze, zużyte zawieszenie zmniejsza tą odległość.

W przypadku B5 ten przepust jest znaczny, więc nawet jeśli obniży się cały układ znacznie, to i tak pozostaje dużo miejsca. :)

Ja miałem podobnie dziewne buczenie ale tylko w granicach 1800-2000 obr wymieniłem wszystkie gumy na podwieszkach ale to nic nie dało dopiero pomogło wspawanie dodatkowej plecionki na wysokości skrzyni biegów ale z tego co się orientuje to bardzo częstą przyczyną takiego rezonansu jest popękany tłumik (przegrody w nim się znajdujące) środkowy od wewnątrz

Tak, dokładnie przerdzewiały z zewnątrz środkowy tłumik bardzo potrafi rezonować, właśnie tak do max. 2000 obrotów. Najciekawszy, jest to, że zaczyna rdzewieć od góry (od strony podłogi) i na pierwszy rzut okaz trudno jest znaleźć. Ja diagnozowałem wydech w ten sposób, że jedna osoba trzymała na takich obrotach, gdzie rezonans był największy, a ja stojąc w kanale przykładałem ucho do poszczególnych tłumików. W ten sposób znalazłem "buczka". :) Dodatkowo szarpiąc za cały układ podczas jego pracy można sprawdzić samą plecionkę. Można też sprawdzić, czy na jałowym biegu czuć w komorze silnika spaliny oraz lekko unoszący się dymek. Jeśli tak, na 95% plecionka do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja ze swojej strony dodoam ze buczała mi ta cienka aluminiowa blacha nad tłumikiem. poprostu orginalne nakretki przeszły przez nia i blacha opadła. dałem wieksze podkładki i jest cisza. trzeba wleźć pod auto i popatrzec co dzwoni. innej rady niema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest to samo,tyle że drżenie występuje przy ruszaniu.Ale jak tylko temperatura otoczenie przekroczy 10 C ,to jak ręką odjął ustaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie jest to samo,tyle że drżenie występuje przy ruszaniu.Ale jak tylko temperatura otoczenie przekroczy 10 C ,to jak ręką odjął ustaje.

Musisz wskoczyć do kanału i obadać co tłucze. Możliwe, że wieszaki w niskiej temperaturze twardnieją i przenoszą wibrację, ale to tylko takie tam zdalne dywagacje... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy mam podobny problem tylko drgania występują w przedziale 1500 do 2000 obrotów byłem w piątek z tym u mechanika sprawdził wszystko i powiedział że wszystko jest OK że plecionka z zewnątrz jest jak nowa. Co robić

Share this post


Link to post
Share on other sites
koledzy mam podobny problem tylko drgania występują w przedziale 1500 do 2000 obrotów byłem w piątek z tym u mechanika sprawdził wszystko i powiedział że wszystko jest OK że plecionka z zewnątrz jest jak nowa. Co robić

Może tłumik środkowy?

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=810873&postcount=9

Share this post


Link to post
Share on other sites

a możliwe że plecionka jest padnięta a jej wygląd świadczy że jest dobra??

Share this post


Link to post
Share on other sites
a możliwe że plecionka jest padnięta a jej wygląd świadczy że jest dobra??

Wszystko jest możliwe, ale jeżeli jest uszkodzona, to zwykle widać pewne przebarwienie (osmolenie), chyba, że sprawa jest świeża. Najlepiej odpalić i szarpać przód-tył na kanale i osłuchiwać wydech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie orientujecie się jaka jest cena wymiany tej plecionki w serwisie VW

Share this post


Link to post
Share on other sites
a nie orientujecie się jaka jest cena wymiany tej plecionki w serwisie VW

Serwis nie wymienia samej plecionki, ona występuje jako jeden element wraz z katalizatorem, to ten odcinek:

 

wydechawx.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobny problem,tylko,że jak jest zimny to nic nie słychać.Dopiero jak się rozgrzeje to słychać metaliczne brzmienie ze spodu samochodu,w okolicach tłumika i auto jakby bardziej drży.Czy miał ktoś taki przypadek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy