mielke Zgłoś #21 Napisano 9 Lipca 2011 Witam panowie mam pytanie czy chlodnica od paska 3b 2000 rok 1.9 tdi 130 ps i chlodnica od klimy tego samego paska 3b bedzie pasować do mojego 3bg 2003 1.9 tdi 130 ps. Z góry dziękuje za odpowiedz o pomoc. chłodnica wody pasuje ale chłodnica klimy wg ETKI nie, pasowała by od 2001 r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sergiej Zgłoś #22 Napisano 2 Sierpnia 2011 Jestem po wymianie chłodnicy, kupiłem NISSENSa, ale cieknie mi na łączeniach. Gdzie dostać takie oringi do węży? Bo ich nie wymieniłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal-LKR Zgłoś #23 Napisano 2 Sierpnia 2011 Jestem po wymianie chłodnicy, kupiłem NISSENSa, ale cieknie mi na łączeniach.Gdzie dostać takie oringi do węży? Bo ich nie wymieniłem. Pytaj w sklepach motoryzacyjnych, z łożyskami/oringami/paskami - powinni mieć. Najlepiej kup kilka mało różniących się wielkością i zobacz który najlepiej będzie pasował. Nie powinny być drogie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sergiej Zgłoś #24 Napisano 3 Sierpnia 2011 Myślałem o serwisie VW, ale nie dzwoniłem do nich, może spróbuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brath100 Zgłoś #25 Napisano 3 Sierpnia 2011 Kolego te oringi dostaniesz w serwisie, kosztują grosze albo podjedz tam gdzie maja serwis klimy i oni tez przewaznie maja. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
V-Power Zgłoś #26 Napisano 7 Sierpnia 2011 Dobra robota, manual się przyda niedługo będę wymieniać chłodnicę klimy - sito jak tralala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
henryk1112 Zgłoś #27 Napisano 11 Sierpnia 2011 Panowie a czy ktoś wie jakie jest ciśnienie cieczy chłodzącej w układzie? pozdr. Dobra robota z opisem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarekilawa Zgłoś #28 Napisano 19 Sierpnia 2011 super opisik na pewno się przyda właśnie mam do wymiany chłodnice , wielkie dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho18 Zgłoś #29 Napisano 25 Sierpnia 2011 a ja mam pytanie. Co to za czujnik na tej rurce przed chłodnicą klimatyzacji o której mowa w punkcie nr 6 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
henryk1112 Zgłoś #30 Napisano 25 Sierpnia 2011 a ja mam pytanie. Co to za czujnik na tej rurce przed chłodnicą klimatyzacji o której mowa w punkcie nr 6 ?? czujnik temp. zewnetrznej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho18 Zgłoś #31 Napisano 26 Sierpnia 2011 czujnik temp. zewnetrznej. dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autosan Zgłoś #32 Napisano 4 Maja 2012 dzięki temu manualowi wymieniłem bezproblemowo chłodnicę. Wielkie dzięki. W passacie przed liftem jeszcze mniej jest grzebania. Minigrill schodzi razem z całym zderzakiem. Gdzie najlepiej kupić takie sprężynki do szybkozłączek? każdy sklep motoryzacyjny? u mnie już zardzewiały.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andragon Zgłoś #33 Napisano 13 Czerwca 2012 Witam, przepraszam za odświeżanie tematu - ale mam pytanie, być może ktoś już je zadał - czy da radę podmienić zderzak, maskę, reflektory oraz nadkola z 3BG do auta 3B? - chyba ze gdzieś jest juz jakis tutorial ale ja znalazłem tylko a propos tylnej klapy pozdrawiam i czekam na odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirula Zgłoś #34 Napisano 12 Lipca 2012 Bez zdejmowania zderzaka też się da zrobić wymiankę (w ten weekend sprawdzone) trza tylko wymontować grill:bry2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david93 Zgłoś #35 Napisano 11 Września 2012 (edytowane) Pytaj w sklepach motoryzacyjnych, z łożyskami/oringami/paskami - powinni mieć. Najlepiej kup kilka mało różniących się wielkością i zobacz który najlepiej będzie pasował. Nie powinny być drogie. o jakie oringi wam chodzi? u mnie spada wąż z górnego króćca... ta zapadka z drutu się wysówa i przy jeździe jak jest te 90 czasami potrafi wąż spaść i wtedy od razu stop i lać wodę, żeby nie przegrzać silnika... ktoś by mógł pomóc w tej sprawie? http://allegro.pl/audi-a3-96-00r-1-8t-kolanko-chlodnicy-wody-rurka-i2594036421.html mam coś takiego założone, nie wypadało przed demontażem chłodnicy, a teraz wypada, kupić oryginalny wąż z końcówką od b5 fl? Edytowane 11 Września 2012 przez david93 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychusu Zgłoś #36 Napisano 11 Września 2012 Pewnie za słabo wcisnełeś wąż i drut nie trafił na swoje miejsce, lub drut jest rozgiety. Ja brałem taki ze szrotu za free. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
El_Chueco Zgłoś #37 Napisano 15 Września 2012 Witam! Ja jestem po wymianie chłodnicy w Passacie B5 1.8 (silnik ADR) - jest trochę rozbieżności z powyższym poradnikiem - ale z grubsza zasada jest ta sama, pozwolę sobie jednak dopisać parę uwag dot. demontażu chłodnicy klimy/cieczy chłodzącej w passatach B5: 1. Nie trzeba demontować grilla (schodzi razem ze zderzakiem - trzeba tylko poodkręcać śruby: - na górnym pasie - w nadkolach - pod spodem auta w osi przodu (na środku) - trzeba zdjąć migacze - tam są jeszcze po jednej śrubie (solidnej) na stronę - po zdjęciu przedniego pasa - wsunąć jezyk otwierania spowrotem w swoje miejsce (może być kłopot jak zamkniemy maskę) 2. Jeżeli wymieniamy chłodnicę wody - to zawczasu trzeba się zaopatrzyć w: - zestaw nasadek TORX - śrubokręt płaski - nasadki - grzechotkę - wiertarko wkrętarkę - podnośnik hydrauliczny (trzeba podnieść auto- żeby zdjąć dolny wąż (leżąc pod autem podniesionym - jest lepszy do niego dostęp) UWAGA!!! Węże wodne bardzo ciężko schodzą - dlatego ściągamy je na "zablokowanej chłodnicy (po spuszczeniu wody uprzednio)" - ściąga sięjest poprzez WYJĘCIE drucików zabezpieczających, dlaej poprzez wyciąganie plastikowej naładki "góra/dół" - gdy nasadka zacznie "tańczyć" - można delikatnie popychać ją śrubokrętem (NIE PODWAŻAĆ)- analogiczna sytuacja z wężem na dole - tylko musimy mieć głowę pod silnikiem (łatwiejszy dostęp). Przed założeniem węży wymieniamy oringi - wysuszamy przewody i nowy króciec szmatką, zdjemujemy druciki - i nasadzamy końcówki na króćce - poprzez szczelinę w nasadzce możemy zobaczyć rowek w króccu - wtedy nakładamy drucik na nasadkę - jeśli drucik jest nasadzony przed nałożeniem na króciec - nie widać szczeliny i nie jesteśmy pewni - czy dobrze osadziliśmy wąż) -4 blaszki montażowe pod gwint śrubowy M5 - 4 śruby M5/16 (pasują też 18 - chłodnicę (w moim przypadku była 8D0 121 251 AC (głęboka na 24 mm) - kupiłem zamiennik SRL w REG-PLAST we Wrocławiu - tam wymiar miał niby zgodny ze specyfikacją chlodnicy 8D0 121 251 P - tylko była głębsza (nowa mabok 36 mm) - ale spokojnie wchodzi. Oringi sztuk 2 : (N 907 653 01), najlepiej druciki mocujące (w ASO VW po10zl sztuka !!!! - więc lepiej zostawić stare - uwaga - bo łatwo się gubi). ok 6-8 litrów wody destylowanej w dwóch kanistrach (pierwsza woda dla sprawdzenia szczelności układu) - druga woda dla rozrobienia z koncentratem G12 (kupić najlpepiej 3 litry): 3. Koszty: - chłodnica 150 zł - oringi: 6 zł - blaszki montażowe ok 6 zł (za 4 sztuki) (VW wycenia sobie wszystko 100% drozej) - druciki szt 2 - 20 zł - 8 litrow wody destylowanej - 5 zł - 3 litry koncentratu G12 FEBI - 60 zł - 3 Książęce Pszeniczne RAZEM: 250 zł Po więcej pytań - PISAĆ!!!! 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominiktdci Zgłoś #38 Napisano 29 Września 2012 Witam mam problem , zamówiłem chłodnicę wziąłem się dzisiaj za wymianę jej wszystko ładnie pięknie ,ale dolne wejście szybko złączka weszła cacy , górne podłączenie mam normalne a z passata wychodzi rurka na szybko złączkę także. ;< i moje pytanie brzmi , czy chłodnica do wymiany czy można jakoś przerobić wąż z szybko złączki na normalne wejście ?( takie jak wychodzi wąż z bloku silnika ) z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gks1 Zgłoś #39 Napisano 12 Października 2012 Simka. Ja mam szybkie pytanko, czy po zdjęciu zderzaka reflektory można już spokojnie i bez problemu wyjąć? czy trzeba coś dodatkowo wykręcać? Muszę przeczyścić lampy bo są już w koszmarnym stanie i wcale że nie świecą. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gracek Zgłoś #40 Napisano 12 Października 2012 Lampy możesz zdjąć bez zdejmowania zderzaka. Po zdjęciu zderzaka powinny łatwiej odejść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach