Skocz do zawartości
laki

Wymiana Gateway'a CAN

Rekomendowane odpowiedzi

No to teraz pytanie, czy po podłączeniu sterownika J769, GW będzie się komunikował z tym sterownikiem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pospieszyłem się i kupiłem bramkę 7N0907530 AF za grosze nóweczkę, po analizie ta bramka była stosowana w Scirocco, Golf, Sharan, Caddy, Eos, Jetta, Tiguan ale w liście nie widzę passata :/ Nic mam nadzieję że podejdzie do passka :) bramkę wygrałem na aukcji za śmieszne pieniądze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bramkę wygrałem na aukcji za śmieszne pieniądze :)

 

Pewnie dlatego że w przypadku Passata ten GW ma wartość wyłącznie kolekcjonerską :)

 

  • CADDY [CA]
  • GOLF CABRIOLET [GOC]
  • GOLF/VARIANT/4MOTION [GOLF]
  • GOLF PLUS [GOPL]
  • JETTA/SYNCRO [JE]
  • SCIROCCO [sCI]
  • TIGUAN [TIG]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic zobaczymy, wersja np. 7n0.... AE była stosowana w golfach, PASSATACH, Caddy, CC, Eos, tiguan, touran, Sharan.

 

Czyli jakieś powiązanie jest, zobacze moze się uda :)

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja niestety też mam chińskie radio Erisin i też mam problem z prądem.

Mam rozłączone przewody a za duży pobór występuje.

Kupiłem gatewaya "L"

W przyszłym tygodniu wymienię go.

Postaram się potwierdzić czy problem z poborem dotyczy też innych producentów radii.

 

Dla tych co mają problem z wymianą gatewaya, jego kodowaniem i poborem prądu przez inne radia...

 

UWAGA !

Wbrew ogólnie panującej informacji problem z nadmiernym poborem prądu dotyczy także sprzętu chińskiego - w moim przypadku firmy Erisin.

Wymiana gatewaya naprawia problem !

 

...............

a tu podpowiedź dla tych którzy chcą wymienić gatewaya i boją się to zrobić. :

 

oryginalnie posiadałem gatewaya w wersji 3C0907530C

na aukcji internetowej kupiłem 3C0907530L z so 152

Zapłaciłem za niego 250 zł. Sprzedawca wstępnie wystawił go za 300, lecz zmienił na 250 - cena jaką mu zaproponowałem.

Tu aukcje - zwracać uwagę aby był L

Mój gateway miał oznaczenie L w kwadraciku (zaklejone :)) - podobno ma to znaczenie. lepiej aby była normalnie natłoczona litera.

 

Gateway umieszczony jest pod pokrywą przykręconą na trzy torxy nad pedałami kierowcy.

Najpierw podłączyłem VCDS

wszedłem

01.png

dalej

01a.png

i coding -07

01c.png

porobiłem zrzuty wszystkich "zakładek"

czyli klikałem kolejno na komórki w pozycji 3)

3D , FD , 0C.....

a5.jpg

a6.jpg

a7.jpg

a8.jpg

dla pewności wszedłem jeszcze w listę połączeń (przycisk Installation List) i zrobiłem zrzuty ekranu wszystkich ustawień ("zaptaszkowań")

a1.jpg

 

odłączyłem VCDSa

Odłączyłem akumulator

Odkręciłem pokrywę nad pedałami (jest ona na zawiasach)

i teraz najtrudniejsze.

Trzeba zlokalizować gatewaya. Jest on równo nad pedałem gazu. Widać jego niebieską wtyczkę.

Image.jpg

Oświetlenie latarką, ręka do środka, wypięcie wtyczki (zatrzask na wcisk)

Image2.png

wypięcie z blachy podtrzymującej jego i wyjęcie.

Następnie analogicznie włożenie nowego - L :)

Podłączenie akumulatora

 

cdn.

Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cd.

Podłączenie VCDSa

ponownie analogicznie wszedłem w

01.png

dalej

01a.png

i coding 07

i jest już L

b1.jpg

i tu należy zakodować parametry nowego gatewaya - czyli zaznaczyć ptaszki takie same jak były przy starym:

czyli klikamy na

New Coding : Long Coding Helper i zahaczam to co miałem pierwotnie

b5.png

b6.jpg

b7.jpg

itd.

teraz klikam na : Exit lub literę E na klawiaturze i zapisuję nowe ustawienia.

Koniec. Zamontowany i Zakodowany nowy gateway.

I jeszcze uwaga:

W czasie gdy zbierałem informację potrzebne do wymiany gatewaya uzyskałem parę przydatnych informacji:

Do Passata B6 pasują tylko gatewaye od Passata b6 czyli te z oznaczeniem 3C0 907 530 ...

Wszyscy którzy mają VAG CAN PRO i nie mogą wejść w kodowanie w GATEWAY-u muszą wejść w ustawienia programu i zaznaczyć opcję "Ignoruj funkcje ECU" następnie wejść ponownie do GATEWAY-a i przycisk kodowania będzie już aktywny.

Od innych modeli VW (Golf, Sharan) pomimo, że fizycznie pasują na pewno nie będą poprawnie współpracowały.

W serwisie można dostać do mojego rocznika tylko kompatybilny Gateway z oznaczeniem Q - jego cena to coś ok 700 netto.

Tu i Tu jeszcze można coś doczytać. A także i u nas też.

 

........

wykorzystałem parę nie moich zdjęć. jeżeli ich autorzy nie życzą sobie tego proszę o info. usunę.

Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam prośbę, czy ktoś zrobi mi screena z ""Listy połączeń"" GW 7N0 i Długiego kodowania ? Prawie wszystko działa oprócz blokady kolumny (komfort 3c0 na dniach zmienie na 3AA) i nie działa mi analogowy zegarek tzn. działa ale nie mogę ustawić godziny w liczniku inna godzina jak na zegarku, zegarek podłączony pod pin T20/2- Lin

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szylo jaki masz dokładnie gtw masz na pewno od passata? W pierwszych gtw z Leona itp te zegarki nie działały. Po 2 centralna elektronika 2 i tam go aktywujesz. Blokada to nie tylko komfort. Odezwij się na pw lub czacie tapatalka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szylo jaki masz dokładnie gtw masz na pewno od passata? W pierwszych gtw z Leona itp te zegarki nie działały. Po 2 centralna elektronika 2 i tam go aktywujesz. Blokada to nie tylko komfort. Odezwij się na pw lub czacie tapatalka.

Ja juz mam ABS 3AA, EPB 3AA teraz zostało wymienić komfortu na 3AA i przepinować kabel z blokady kolumny który był w GW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ABS nie musi być 3aa. Może być 109.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak chce pla2.0 to abs 3aa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja juz mam ABS 3AA, EPB 3AA teraz zostało wymienić komfortu na 3AA i przepinować kabel z blokady kolumny który był w GW

 

Ze strony Bronkena, ale pewnie już to znalazłeś :)

 

http://www.bronken.de/b7ksg/

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jak chce pla2.0 to abs 3aa

No niestety tak. Komfort z tego wszystkiego jest najłatwiejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szylo jaki masz dokładnie gtw masz na pewno od passata? W pierwszych gtw z Leona itp te zegarki nie działały. Po 2 centralna elektronika 2 i tam go aktywujesz. Blokada to nie tylko komfort. Odezwij się na pw lub czacie tapatalka.

 

**** blada, włączyłem w liście poleceń 4F centralny zes. elek. II, wchodząc w sterownik 4F wywala błąd braku komunikacji ze sterownikiem, dodatkowo w GW wywala błąd centralny sterownik 2 systemu komfort j773 brak komunikacji ! Może to wina komfortu 3C0 ??

 

GW to 7N0 wersja AF (niestosowana w passatach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
**** blada, włączyłem w liście poleceń 4F centralny zes. elek. II, wchodząc w sterownik 4F wywala błąd braku komunikacji ze sterownikiem, dodatkowo w GW wywala błąd centralny sterownik 2 systemu komfort j773 brak komunikacji ! Może to wina komfortu 3C0 ??

 

GW to 7N0 wersja AF (niestosowana w passatach)

 

A mówili że AF ma wartość wyłącznie kolekcjonerską :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7N0 907 530 E taki podejdzie do Passata i Rns510?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest z B7, podejdzie, ale trzeba przerabiać instalacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca twierdzi że wyjęty z b6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może i był w b6, ale testowym, a tam różne klamoty mogą się znaleźć, 7N0 nigdy oficjalnie nie był w B6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gateway założony z końcówką L ale problem jest nadal napięcie nadal skacze tj. spada do wartości 0.033A tak jak w przypadku gateway z lit. E ale po kilku minutach wzrasta do około 1.3 A i po chwili spada do 0.033A. ale zauważyłem dziwną sytuację gdy napięcie spadnie do wartości 0.033A i po kilku minutach w samochodzie słychać z okolicy schowka załączenie przekaźnika i w tej chwili napięcie wzrasta właśnie do około 1.3A i po kilkunastu sekundach słychać jego rozłączenie i napięcie powoli spada do wartości 0.033A i tak jest cały czas. Nie wiem jak się dostać do tego przekaźnika którego słychać z okolicy schowka. Nie wiem za co on odpowiada i pytanie czy można to w jakiś sposób ustalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności