Skocz do zawartości
aron20000

AUY PD 85 kW 03r. wyciek z EGR błąd 17965 objawy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam trochę czytałem o wycieku z oleju z zaworu EGR, ale nie znalazłem odpowiedzi.

Zacznę może od początku, zaznaczam, że nie jest to moje auto, a chodzi o Alhambrę z którą znajomy nie może sobie poradzić (ja na szczęście jeżdżę swoim b4, i nie mam, odpukać żadnych problemów ;)). Na początku pojawiał się słynny błąd 17965, wyczyściliśmy N75 (dostęp w tym aucie tragiczny! trzeba dwóch osób, żeby bez rozbiórki połowy silnika się z tym uporać, jedna osoba z góry druga w kanale!), przy okazji rozruszaliśmy sztangę turbiny (1,5h roboty [ruszania w tą i spowrotem+WD40]) turbiny która poruszała się na początku ok. 3mm. Po tej operacji zakres ruchu w miarę swobodny (jakby w dół trzymała sprężyna) zwiększył się do 1,5-2cm, jakby do krańcówek, więc chyba ok. Po tej całej zabawie wykasowaliśmy błędy i chcieliśmy zrobić log'a w gr. 011, ale poczekamy z tym do poniedziałku, bo niestety lapek rozładowany.

Jest jeszcze jeden niepokojący objaw (po wszystkich tych operacjach i przed nimi też), przy przygazowaniu silnika do ok. 4000obr/min przy schodzeniu z obrotów zaczyna coś jakby rzęzić, w okolicy rozrządu chociaż trudno powiedzieć czy faktycznie tam. W pewnym momencie przy tym schodzeniu z obrotów dziwnie zaczął pracować "kulawo" przez ok. 2 sekundy jakby nierówno na 3 cylindrach. Proszę o jakieś wskazówki może to zawór EGR daje o sobie znać bo cieknie z niego olej (i to dość sporo), czy go też da się wyczyścić czy tylko wymiana, a może rozrząd który nie był wymieniany przez X czasu, może jakieś wskazówki, proszę o pomoc? Szukałem tutaj i znalazłem coś o nastawniku, ale sam nie wiem chyba on powinien dawać objawy przy obrotach jałowych lub przy przyśpieszaniu, a nie przy schodzeniu z obrotów. Sorki za błędy ortograficzne, ale przed chwilą wróciłem z garażu, bo za kasę którą on zostawił w warsztatach i serwisach można byłoby spokojnie drugi kompletny silnik kupić z gwarancją :638:.

Edytowane przez aron20000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zerknąć do rozrządu... czy aby pasek nie pracuje już na strzępach lub nie wysiada napinacz... przy pracującym silniku i bez osłony plastikowej w miarę można się zorientować....

 

Po drugie rozpiąć rurę od pomiędzy sprężarką a IC i wywalić olej - oceniając ile go tam jest... następnie trzeba zobaczyć czy olej dostaje się odmą z silnika czy turbina puszcza, można zerknąć jakie wirnik ma luzy...

 

A tak po objawach stawiam że turbina będzie do wymiany, chyba że nadal jest zapieczona pomimo rozruszania... tylko ten olej martwi.

 

Najlepiej byłoby wywalić turbinę i zobaczyć co, a przy okazji wyczyścić ją, a jak nie to zakup używki - około 600-700 zł i cieszyć się dalej jazdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności