mlekon Zgłoś #1 Napisano 1 Lutego 2010 Panowie, pytanie co moze byc przyczyna przeładowania.... do momentu osiagniecia temperatury roboczej silnik wpada w tryb awaryjny tak około 2200/obrotów. Jak osiagnie temperature robocza nie ma wogole probelmu... Vag pokazał mi tylko bład przeładowania... POZMÓZCIE !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LORD SIDIUS Zgłoś #2 Napisano 2 Lutego 2010 Logi kochany wrzuć zobaczymy (może turbinka może jakiś zaworek albo filterek) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #3 Napisano 2 Lutego 2010 (edytowane) Podłącze się pod temat. Moje auto znowu wpada w tryb awaryjny ale w trochę dziwny sposób. Jadę sobie równo w okolicach 2000 obrotów powoli dochodzę do 2100 2200 i wszystko niby ok.ale auto ma takie chwilowe zacięcia które nawet sekundy nie trwają, i nagle chce dodać gazu aby auto zaczęło przyspieszać i **** już jest tryb awaryjny nawet nie wiem kiedy wskakuje. To zacięcie jest wyczuwalne tylko przy spokojnym dochodzeniu do obrotów powyżej 2000. Te zacięcia to tak jakby przy pełnym bucie wskoczył tryb awaryjny czyli nagły spadek mocy tylko o setki procent słabiej wyczuwalne pod pedałem gazu i kilkukrotne. Takie milisekundowe braki paliwa, mocy czy jak to inaczej nazwać. Delikatnym poszarpywaniem też tego nazwać nie mogę. Tak jakby auto przez milisekundę nie chciało "iść", i tak kilka razy. Dodam tylko że półtora roku temu wstawiona regenerowana turbina ze starej tylko jedna obudowa została. Edytowane 2 Lutego 2010 przez wiolkor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kornat Zgłoś #4 Napisano 2 Lutego 2010 Jeśli turbina dmucha za dużo, to może być uszkodzony regulator ciśnienia. Kiedyś padł mi w BMW e39 530D i turbina dmuchnęła tak, że rozerwało plastikowy kolektor ssący. BTW. Po zdiagnozowaniu usterki regulatora został założony regulator od Paska i wszystko wróciło do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #5 Napisano 2 Lutego 2010 Podłącze się pod temat. Moje auto znowu wpada w tryb awaryjny ale w trochę dziwny sposób. Jadę sobie równo w okolicach 2000 obrotów powoli dochodzę do 2100 2200 i wszystko niby ok.ale auto ma takie chwilowe zacięcia które nawet sekundy nie trwają, i nagle chce dodać gazu aby auto zaczęło przyspieszać i **** już jest tryb awaryjny nawet nie wiem kiedy wskakuje. To zacięcie jest wyczuwalne tylko przy spokojnym dochodzeniu do obrotów powyżej 2000. Te zacięcia to tak jakby przy pełnym bucie wskoczył tryb awaryjny czyli nagły spadek mocy tylko o setki procent słabiej wyczuwalne pod pedałem gazu i kilkukrotne. Takie milisekundowe braki paliwa, mocy czy jak to inaczej nazwać. Delikatnym poszarpywaniem też tego nazwać nie mogę. Tak jakby auto przez milisekundę nie chciało "iść", i tak kilka razy. Dodam tylko że półtora roku temu wstawiona regenerowana turbina ze starej tylko jedna obudowa została. Podmień N75 z N18. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #6 Napisano 3 Lutego 2010 Podmień N75 z N18 Przepraszam ale nie rozumiem. A po drugie dlaczego mam coś podmieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fxxx Zgłoś #7 Napisano 3 Lutego 2010 chodzi o zaworki podcisnieniowe, za n75 musisz troche pogrzebac, najlatwiej idac za wezykiem z gruszki turbo, n18 jest na wierzchu z tego co pamietam, on steruje EGRem. poszukaj na forum, latwo znalezc. ja dodam ze u mnie mial podobne objawy jak u was, i wczoraj poszedl na czyszczenie, a dzis wali sniegiem wiec nie stwierdzilem roznicy poza tym ze sie przyjemniej jedzie na wolnych obrotach (bardziej elastyczny sie zrobil) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anrzej30 Zgłoś #8 Napisano 3 Lutego 2010 Łopatki pewnie zapieczone w turbinie sprawdz czy dzialaja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #9 Napisano 3 Lutego 2010 Łopatki pewnie zapieczone w turbinie sprawdz czy dzialaja Tryb awaryjny włączył się w sposób opisany powyżej po raz pierwszy, to po pierwsze. Po drugie po wymianie turbiny półtora roku temu system włącza mi się znowu od kilku miesięcy i to sporadycznie głównie na 5 biegu, po przekroczeniu 3000 obrotów. Czasem auto przyspiesza lepiej a czasem jakby ta turbina była lekko przymulona ale to może tylko moje wrażenie. Przy wymianie turbiny oprócz sprawdzenia drożności przewodów olejowych nie było robione nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fxxx Zgłoś #10 Napisano 3 Lutego 2010 no to sprawdz zawor n75 bo on steruje praca kierownic w turbinie, to podstawa skoro masz nowa turbine i nie dales jej okazji do zapchania sie sadza. poprzedni wlasciciel mojeo paska tez stwierdzil ze jedne raz mu sie to zdazylo ze braklo mocy, a mi co 2 raz przy podjezdzie pod jedna i ta sama gorke (wiadukt), a tak to sporadycznie tylko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #11 Napisano 3 Lutego 2010 no to sprawdz zawor n75 bo on steruje praca kierownic w turbinie, to podstawa skoro masz nowa turbine i nie dales jej okazji do zapchania sie sadza No nowa już nie jest ale dbam o nią nie przekraczam 2000 obrotów dopóki wskazówka temperatury się nie podniesie a w przedziale 2000 do 3000 obrotów z hakiem tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. Nigdy nie gaszę zaraz po zatrzymaniu się wszystko w zależności od tego jak jechałem wcześniej. Nie wiem czy można jakoś jeszcze o nią zadbać. A może robię coś źle i znowu padła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek111 Zgłoś #12 Napisano 3 Lutego 2010 Co jakis czas na rozgrzanym silniku wkręc ją troche mocniej na obroty żeby sadze wygonic i łopatki w turbinie rozruszac. Dbanie o turbinę nie polega tylko na delikatnej jezdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #13 Napisano 3 Lutego 2010 Co jakis czas na rozgrzanym silniku wkręc ją troche mocniej na obroty żeby sadze wygonic i łopatki w turbinie rozruszac. Dbanie o turbinę nie polega tylko na delikatnej jezdzie. Do najdelikatniejszych to moja noga nie należy chociaż na co dzień nie przekraczam tych 3000 obrotów, a jak już chce przekroczyć to co jakiś czas właśnie ten tryb się załącza. Mogę chyba zaryzykować stwierdzenie że wiem kiedy się włączy. Przed wejściem w ten tryb przyspieszenie jest tak jakby trochę zamulone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fxxx Zgłoś #14 Napisano 4 Lutego 2010 no to jak dbasz tak masz, diesel musi czasem dostac w ****, a jak silnik jest rozgrzany to nic sie nie stanie jak pociagniesz pare razy do czerwonego pola i pojezdzisz na wyzszych obrotach czasem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bigi28yh Zgłoś #15 Napisano 26 Maja 2010 Witam dołącze sie do tego wątku. Posiadam VW Passata 1.9 tdi 101KM 2001r Lifta i mam taki problem że na zimnym silniku przeważnie z rana przeładowuje mi turbina. Przepływomierz założyłem nówkę turbina była czyszczona podpiołem go pod waga i pokazało mi następujące błedy; 1.17552 - Przepływomierz powietrza G70 przer/zwar do masy. 2.17965 - Regulacja ciśnienia doładowania przekroczona granica. Przed wymianą przepływomierza też mi się tak działo bo przepływomierz padł mi i musiałem go wymienić. Po wymianie było ok może tydzień i teraz znowu zaczął wchodzić w tryb awaryjny. Co panowie radzicie jaka może być przyczyna i jak ją można zlikwidować. Proszę o pomoc w miarę możliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #16 Napisano 26 Maja 2010 Sprawdzić warto właśnie ten element. Jest to czujnik ciśnienia turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bigi28yh Zgłoś #17 Napisano 26 Maja 2010 Czy to chodzi o te zawory N75 i N18 ---------- Post added at 14:43 ---------- Previous post was at 14:42 ---------- Mówią ze można je podobno zamienić bo jeden bodajrze jest do turbiny a drugi do egru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach