pfirst Zgłoś #1 Napisano 30 Stycznia 2010 Witam. Może się powtarzam ale nie mogę znależć na forum odpowiedzi na pytanie czy w moim silniku jest koło dwumasowe czy go nie ma - chodzi o to że muszę wymienić silnik (stary padł ) , znalazłem już takowy też AHU z Paska z 1998 roku z przebiegiem 80000 km:eek: i jest przy nim sprzęgło z kołem dwumasowym w bardzo dobrym stanie i nie wiem czy go dokupić czy nie (dopiero za dwa dni będę wiedział na pewno - wyjmą stary silnik), bo opinie na forum są podzielone jedni twierdzą że w tych silnikach nie ma dwumasy a inni że jest - może w końcu ktoś jasno to określi. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 30 Stycznia 2010 Silniki AHU jak i AFN mają koło dwu masowe. Kiedyś do takiego silnika kupowałem cały zestaw sprzęgła oraz dwu masy itp. Skoro masz zamiar założyć używany silnik z dwu masą to warto najpierw rozkręcić i sprawdzić jak to wygląda. Bo tarcza może być już zjarana przy 50000 tyś jęli ktoś ciągnął przyczepę lub trzymał nogę na sprzęgle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #3 Napisano 30 Stycznia 2010 tak jak Marek pisze, w AHU jest dwumas, a u kolegi jarucki już go nie ma, bo wywalił i włożył jednomas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #4 Napisano 30 Stycznia 2010 znalazłem już takowy też AHU z Paska z 1998 roku z przebiegiem 80000 km trochę dziwne : jak silnik siedzi w aucie nie przekracza 200000km, ale jak stoi na półce nie przekracza 100000km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 30 Stycznia 2010 (edytowane) Marcin chyba za dużo zer dopisałeś jest dobrze //Majcin Edytowane 30 Stycznia 2010 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pfirst Zgłoś #6 Napisano 30 Stycznia 2010 dzięki tylko ja w mam prawie 300 000 przejechane i sprzęgło nie zmieniane to chyba jak auto ma ók 80 000 to to sprzęgło na pewno lepsze tym bardziej że u mnie jak jechałem długo w korku to im dłużej tym gorzej mi było ruszyć coraz bardziej szarpało autem. Gość co rozbierał to auto twierdzi ze ten dwumas jest w bardzo dobrym stanie , oferował mi go za 300 zł więc chyba nie za dużo. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolb8 Zgłoś #7 Napisano 31 Stycznia 2010 nie porownoj swojego sprzegla do innego kazdy inaczej jezdzi a poza tym masz pewnosc ze ma 80 tys:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m@rcin86 Zgłoś #8 Napisano 31 Stycznia 2010 ja mam AHH z 99r. i mam jednomasowe sprzęgło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2010 Nigdy nie się nie dowiesz na 100% czy silnik ten ma przejechane 80 tyś. Przynajmniej kup nową tarczę z dociskiem i łożyskiem wyciskowym. Za pół roku może się okazać, że jednak trzeba wymienić sprzęgło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys152 Zgłoś #10 Napisano 14 Czerwca 2010 Witam. Właśnie jestem świeżo po wymianie sprzęgła w moim pasku. Musze potwierdzić że ja nie miałem koła dwumasowego i całe szczęście .Koszt całego zestawu włącznie z robocizną wyszedł mnie 900 złotych. Sprzęgło LUK. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #11 Napisano 14 Czerwca 2010 kolega przed zakupem auta używanego (audi a4) w serwisie mechaniorów pytał jakie silniki mają dwumasę. odpowiedź brzmiała ; ani audi ani vw nigdy tego nie znakowali w nr. VIN ani nr. silnika jak też nigdzie indziej! a więc przekonać się o tym czy koło jest dwumasowe czy nie, można TYLKO rozkręcając i oglądając. jak twierdzi lubelski serwis, dotyczy to również silnika AJM (115 KM) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #12 Napisano 9 Października 2010 Ja pojechałem do dilera volkswagena zapytac o cene koła dwumasowego, dla mojego silnika są dwa rodzaje, jedne za 100 funtów a drugie za ponad 500. Powiedzieli mi też że jak podam vin to mi powiedzą po tym numerze co mam w środku...podałem, okazuje się że mam to późniejsze czyli za 500 funtów. Więc jednak można to sprawdzić... albo Polskie serwisy i dilerzy robią problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnybstok Zgłoś #13 Napisano 15 Października 2010 Właśnie jestem po wymianie sprzęgła i w moim ahu nie było koła dwu masowego:-) koszt wymiany na valeo z robocizną i uszczelniaczem 1000 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #14 Napisano 16 Października 2010 Mialem AHU i osobiscie tez robilem sprzeglo ... i byl tam JEDNOMAS... Pierwsze slysze zeby w AHU byl dwumas ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #15 Napisano 16 Października 2010 u mnie siedzial 2mass. zmiana chyba bedzie na jednomase. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kardynalski Zgłoś #16 Napisano 16 Października 2010 Mają, mają, mnie to też dotknęło, w moim " budyniu" też poleciało i dwumas i sprzęgło, trzeba było go wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #17 Napisano 16 Października 2010 Tak jak sprawdzałem, są dwa rodzaje dla tych silników... Jedne mają jednomasę a drugie dwumasę... jak mi mówili ja mam ten późniejszy typ czyli dwumase. To może najpierw montowali jednomas a później zaprzestali i montowali dwumas? Każdy może sprawdzić bez rozbierania u dilera po numerze VIN... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #18 Napisano 30 Października 2010 (edytowane) A właśnie, mam pytanko. Czy sa jakieś problemy z zmianą dwumasy na jednomas? Trzeba coś zmieniać? Czy tylko kupuje jednomas i wstawiam? Jak to sie później sprawuje? Słyszałem że skrzynia pada. Edytowane 30 Października 2010 przez Bashful Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #19 Napisano 30 Października 2010 (edytowane) A właśnie, mam pytanko. Czy sa jakieś problemy z zmianą dwumasy na jednomas? Trzeba coś zmieniać? Czy tylko kupuje jednomas i wstawiam? Jak to sie później sprawuje? Słyszałem że skrzynia pada. mialem zakladac jednomas, ale sie nasluchalem, naczytalem i zrezygnowalem. Roznica w cenie 1 a 2masy jest duza,czy sie oplaci nie wiadomo. jesli chcesz zalozyc 1mas to kupujesz gotowy zestaw valeo lub zobacz tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=73716 tak na marginesie zestaw valeo koło 1masowe + sprzeglo kompletne ok 1450zl a sachs 2masowe + sprzseglo kompletne 1650zl (samo kolo 1100zl) Edytowane 30 Października 2010 przez szynder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach