Bond29 Zgłoś #21 Napisano 7 Lutego 2010 Kolego "maslog" jeżli można wiedzieć gdzie dokonywałeś wymiany silnika . Chodzi mi owarsztat z adresem lub jego nazwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #22 Napisano 7 Lutego 2010 Niejaki Stanisław Żelawski. Ul.Podkamycze ale nie wiem czy należy to jeszcze do krakowa czy juz do balic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #23 Napisano 7 Lutego 2010 Ja za wymianę silnika zapłaciłem 300 zł.Gdybyś mieszkał bliżej,poleciłbym Ci mojego mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #24 Napisano 7 Lutego 2010 Ja za wymianę silnika zapłaciłem 300 zł No to bardzo dobra cena. Ja jestem laikiem w tym temacie ale za tą kwotę na pewno bym się tego nie podjął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #25 Napisano 7 Lutego 2010 Ja gdybym miał swój garaż to sam bym to zrobiił,ale zmieniłem miejsce zamieszkania i niestety na razie garażu brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soulraver1984 Zgłoś #26 Napisano 12 Sierpnia 2010 podepnę się pod temat . Ja też mam swój silnik 1.6 ARM do wymiany.Ogólnie mieszkam teraz w Danii i tutaj niestety muszę wymienić silnik.Żaden z mechaników nie mógł znaleźć silnika z tym oznaczeniem .Znalezli za to 1.6 AHL w super stanie.Moje pytanie jest takie - czy da się wymienić ten silnik bez wymiany komputera bo komputera do nowego nie posiadam.Dodam iż ci mechanicy chyba nie maja Vaga.Proszę o pomoc bo nie chcę kupować niepotrzebnie silnika który będzie sobie leżał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tinker7 Zgłoś #27 Napisano 24 Listopada 2010 nie mogę znaleźć silnika ALZ bo stary się zdarł. czy mogę w zamian włożyć AVU?? czy coś innego proponujecie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #28 Napisano 27 Lutego 2013 Siema !! Będę powoli się szykował do wymiany silnika "BGW" w moim pasacie b5 fl 2.0 tdi. Te silniki były produkowane od 2003 do 2005 r. Ja mam model z 2004 roku. Mam pytanie czy po wymianie muszę coś przestawiać w kompie, czy po prostu wyciągam silnik wkładam nowy, podpinam wszystko jak było i koniec ? oczywiście pewnie będę musiał od razu wymienić rozrząd wlać nowy olej . Pozdrawiam i trzymajcie kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@Ti Zgłoś #29 Napisano 27 Lutego 2013 wymiana silnika za 300zł? to serwis czy ktoś to robił w garażu/stodole??? 700 Zł to nie jest dużo. Mechanik będzie wiedział co i jak a ty możesz bardziej namieszać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczuS Zgłoś #30 Napisano 27 Lutego 2013 Mi znajomy powiedział 350zł gdy wymienia sam, a jak mu pomagam to 150 (ale nadmieniam że to przy dobrej znajomości). Inni mi powiedzieli od 900 do 1000.A więc 900zł nie powinno nikogo dziwić gdy przekłada dotyczy całego silnika z osprzętem. Nie mówię o kablach Sama wymiana słupka to koszt 700zł najmarniej. Niższe ceny dają tylko podwórkowi lepiarze. Takie moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #31 Napisano 27 Lutego 2013 wymiana silnika za 300zł? to serwis czy ktoś to robił w garażu/stodole??? Komu Ty odpowiadasz?? Popatrzyłeś chociaż na datę posta do którego się odnosisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #32 Napisano 28 Lutego 2013 Z całym szacunkiem Panowie, ale ja się nie pytam o cenę wymiany silnika, tylko o to czy jeżeli wsadzam ten sam silnik, o tym samym oznaczeniu "BGW" , mocy itd ... pomijając ze byly pordukowane od 2003 do 2005 r. Nie chce wydawać dodatkowo kasy za wymiane sam silnik dużo kosztuje około 4 tyś. do tego nowy rozrząd olej i filtry, więc myślę że sobie poradzę z przeżuceniem silnika razem z tatą i wujkiem. Tylko moje pytanie brzmi czy oprócz wymiany silnika coś się jeszcze przestawia w komputerze ... bo wydaje mi się że skoro silnik będzie taki sam to nic ale wole się upewnić z góry dzięki koledzy trzymajcie kciuki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #33 Napisano 28 Lutego 2013 jak silnik jest ten sam , pompki te same ( z starego czy z nowego) to po poprawnym ustawieniu wszystkiego mechanicznie i poprawnej przekładce co tam byś chciał ustawiać jak można powiedzieć wszystko zostanie po staremu ? Jak byś zmieniał pompki silnik na inny model itp. wtedy trzeba ingerować a tak to nie powinno być komplikacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #34 Napisano 28 Lutego 2013 Pompki "pompowtryski" będą przełożone ze starego do nowego tak jak wszystko , ja kupuję tylko goły słupek więc wszystko będę przekładał. Dzięki pozdrawiam !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamikatze Zgłoś #35 Napisano 28 Lutego 2013 1,5 roku temu też zatarł mi się silnik, remont kosztował ok.3000. Zdaje się z głupoty bo pękł pierścionek i olej w krótkiej trasie (ok.80km) się wypalił, konsekwencje jak wyżej. Jestem ok 60tysięcy po remoncie, po silniku nie widać zmęczenia ani poważniejszych usterek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #36 Napisano 28 Lutego 2013 (edytowane) A co Tobie robili w tym silniku ?? Bo mi najprawdopodobniej złapała panewka, bo nie idzie obrócić wałem ani kołem na 5 biegu ciągnie silnik do dołu:/. Mechanik który zajmuje się remontami silników, powiedział że się nie opłaca remontować tylko kupić używany ... Edytowane 28 Lutego 2013 przez Leba brak tytułu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamikatze Zgłoś #37 Napisano 28 Lutego 2013 Gdzieś w domu mam jeszcze listę zakupów i zdjęcia z z remontu. Wieczorem po pracy postaram się dokładnie wypisać. Z tego co pamiętam to panewki też wymieniałem bo były zdrowo wytarte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #38 Napisano 28 Lutego 2013 przed wymianą nie lepiej rozebrać swój i zrobić kosztorys co należało by wymienić i porównać koszta z zakupem innego. Jak wyjdzie nie aż tak duża różnica warto robić swój bo wiesz że na nowych częściach , a w używce jak to w używce różnie może być , zależy jak się trafi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #39 Napisano 15 Marca 2013 (edytowane) Passat b5 fl 2.0 tdi 136 km 2004 rok DPF highline kod silnika BGW przebieg 240 tyś zatarty silnik na panewkach i wale.(ktoś przy regeneracji turbiny źle przymocował rurke która idzie od filtra oleju do turbiny była z byt mocno naprężona i pod wpływem drgań rurka pękła i wydupcyło olej) Już wiem co mniej więcej do wymiany , 1 Tłok z korbowodem,Wał,panewki główne, korbowodowe, uszczelka głowicy,pompa waku, popychacze (szklanki) 8szt, uszczelki + uszczelniacze, pompa oleju, termostat, perścienie, rozrząd + pompa wody, olej + filtry. Wał - kupie używany bo pasuje z AWX albo z AVF Tłok + korbowód - nie wiem co robić bo z tego co mi wiadomo nie pasuje z AWX,AVF Pompa waku - kupie używaną , pasuje z AWX,AVF (nową wycenili mi na 875 zł) reszta wszystko nowe koszt ok. 3 tyś zł wycena z inter cars niby po rabacie 30 % - moim zdaniem i tak przesadzili z cenami wiecie może gdzie taniej moge kupić ? + robocizna mechanika 1500 zł reasumując : używany silnik kosztuje ok. 4 tyś zł niby z przebiegiem ok. 140 tyś- 180 tyś (dlaczego te silniki są droższe od tych w b6 ??????) chyba ich pojeb...o !!! + wymiana rozrządu , płynów, pompy oleju, i cholera wie w jakim stanie + wymiana silnika 700-1000 zł. Jedyna rzecz w tym wszystkim jaka mnie cieszy to to że ujrzałem swój silnik i rozwiało moje wątpliwości co do pompy oleju, jest taka sama jak w 1.9 AWX,AVF ogólnie budowa też się niczym nie różni, bez wałków samopoziomujących i tych wybieraków imbusowych co sie niby wyrabiają. Ogólnie silnik jest całkiem inny jak w B6 !!! Bałem sie go jak cholera !! mam wycięty DPF i wgrany program, 3 nowe pompowtryski + 1 po regeneracji, nowa dwumasówka. + kupa nerwów i ze stresu mam wyłysienie plackowate buhahaa jakies propozycje z Waszej strony ? co robić ? Edytowane 16 Marca 2013 przez Leba dokładny opis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #40 Napisano 16 Marca 2013 Tutaj wrzuce jeszcze ETKE online z forum skody może sie przyda. http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=9&t=2232 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach