zbozak Zgłoś #1 Napisano 22 Stycznia 2010 Ponawiam pytanie:) Witam, W związku z tym iż zostałem uznany za nowego użytkownika forum, muszę napisać tutaj. Właśnie planuję sprzedaż swojego Passata B6 (2006) i chcę zamienić go na młodszego. Pytanie mam następujące. Czy kupując Passata ze skrzynią DSG, która nie ma łopatek przy kierownicy, wystarczy dokupić taką kierownicę z łopatkami, czy trzeba kupić dodatkowo jakieś moduły. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Dużo to roboty? Da się w ogóle to zrobić? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WolF Zgłoś #2 Napisano 22 Stycznia 2010 Czy kupując Passata ze skrzynią DSG, która nie ma łopatek przy kierownicy, wystarczy dokupić taką kierownicę z łopatkami, czy trzeba kupić dodatkowo jakieś moduły. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Dużo to roboty? Da się w ogóle to zrobić? Musisz chyba pociagnac jedna wiązkę od kierownicy i zakodowac to w wszystko Vagiem (ale na 100% cie nie powiem:) ) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #3 Napisano 22 Stycznia 2010 Cześć, przede wszystkim zastanów się czy te łopatki ci są potrzebne. Ja mam, używałem kilka razy i to na tyle... Taki bajer który bardzo szybko sie nudzi. Główna zaleta DSG to to że nic nie robisz tylko wciskasz gaz Pozdr 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #4 Napisano 22 Stycznia 2010 Potrzebne będą: - kierownica z łopatkami, - nowy moduł kierownicy (obsługujący nową kierownicę), - VCDS. Do tego kodowanie i powinno działać. Tak ja to widzę, nie przerabiałem nigdy takiego tematu, ale wszystko leci przez CAN, więc zapewne tak to będzie wyglądało. Ewentualnie dojdzie również kodowanie skrzyni DSG (oprócz modułu kierownicy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #5 Napisano 22 Stycznia 2010 (edytowane) Nie wiem coście się uparli na wymianę modułów? W moduł kierownicy zaznaczasz że masz z manetkami i koniec nawet ja mam w swoim tą opcje do uruchomienia, nie mam DSG. Nie wiem jak w zwijaku czy jest miejsce na dodatkową opcję czy wystarczy tylko kiera z manetkami. Coś mi się wydaje że klawiatura jest kodowana i nie ma potrzeby dokładać kabelków. Kodowanie masz tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60626&highlight=mojego+do%B6wiadczenia Edytowane 22 Stycznia 2010 przez api13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbozak Zgłoś #6 Napisano 22 Stycznia 2010 W takim razie dziękuję za odpowiedź. Pozostaję teraz tylko sprzedać mojego obecnego paszczaka:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #7 Napisano 23 Stycznia 2010 Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku dokładania kierownicy multifunkcyjnej. Jeżeli nasz juz kierownicę z multifunkcją, to nie potrzeba nowego modułu tylko kierownicy z łopatkami oraz samo kodowanie. Jeżeli multifunkcji nie ma to należy sprawdzić jaki masz moduł pod kierownicą (3C0 953 549) - jeżeli z oznaczeniem P, AF lub AH, to te moduły obsługują multifunkcję i łopatki - zakładam, że jeżeli kupujesz auto nowsze, to nie będzie z tym problemu, moduł P był standardowo montowany od 01.12.2007. Także w przypadku braku multifunkcji należy zaopatrzeć się w wiązkę poduszki powietrznej 1K0 971 584 L. Wiązka bez multifunkcji obsługuje tylko poduszkę powietrzną i klakson. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Matip Zgłoś #8 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Witam drodzy użytkownicy passatów , chciał bym się włączyć do dyskusji chyba nie sądzicie ze vw passat wyposażony w skrzynie DSG jest pozbawiony seryjnie łopatek przy kierownicy ?? Jeśli auto ich nie posiada tz ze skrzynia nie jest DSG . Dodam tez ze wciskają ludzią ciemnote i niektórzy sprzedają passaty 2.0 TFSI z skrzynią DSG są idiotami , te silniki nie były w ogóle wyposażone w skrzynie DSG tylko zwykłe tiptronic 6 biegów Edytowane 30 Stycznia 2010 przez bimbol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek.w Zgłoś #9 Napisano 25 Stycznia 2010 Kolego - ja mam DSG i nie mam łopatek! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #10 Napisano 25 Stycznia 2010 Dodam tez ze wciśkają ludzią ciemnote i niektórzy sprzedają passaty 2.0 TFSI z skrzynią DSG są idiotami , te silniki wogule nie były wyposarzone w skrzynie DSG tylko zwykłe tiptronic 6 biegów 1. Zainstaluj chłopie Mozille albo poczytaj słownik wieczorem do spania. 2. Masz racje lecz (nie jestem dokładnie pewny) od drugiej połowy 2009 roku w TFSI montowane są także DSG. W swoim masz TIPTRONICA. 3. Przy DSG nie musisz mieć łopatek (F1 SHIFT, jak się nie mylę) zależy co wybrałeś jak kupowałeś nowy np. 4. Co do manetek tak jak kolega Matsil napisał wsio się zgadza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WolF Zgłoś #11 Napisano 25 Stycznia 2010 Łopatki przy kierownicy dostepne sa jako opcja tylko z kierownica multifunkcyjna (przynajmniej tak pisze w konfiguratorze ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #12 Napisano 25 Stycznia 2010 łopatek przy kierownicy ?? Jeśli auto ich nie posiada tz ze skrzynia nie jest DSG Najlepiej to usuń ten wątek, żeby nie wprowadzać innych w błąd, kto Ci takich, za przeproszeniem głupot naopowiadał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #13 Napisano 26 Stycznia 2010 tak jak wyzej wspomnieli koledzy przys DSG moga byc ale nie musza manerki to zalezy jak kto sobie skonfiguruje auto. a co do dolozenia lopatek. to wystarczy kupic kierownice z lopatkami i zmienic kodowanie vagiem. Tak samo jest i w A6. Wszystko zalezy od kodowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbozak Zgłoś #14 Napisano 26 Stycznia 2010 W takim razie wiem już wszystko:) czas tylko zmienić auto na DSG, ale niestety, przestój na rynku sprzedaży i nie idzie:), ale coś każdy samochód znajduję w końcu swojego właściciela. Raz jeszcze dziękuję za pomoc. Jak zainstaluje łopatki zrobię z tego jakiś tutorial:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert.gda Zgłoś #15 Napisano 26 Stycznia 2010 Witam Może troche nie na temat ale co do łopatek to moim zdaniem troche szkoda zachodu mam to ustrojstwo i przy skrzyni DSG uważam to za zbędne używałem to może ze trzy albo cztery razy. Sama skrzynia DSG jest ok jak na automat ale ja i tak wolał bym manuala . 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #16 Napisano 26 Stycznia 2010 Ja dokładałem u siebie kierownice z łopatkami, a ze kierownica jest z 2009 roku to i sterownik musial bys najnowszy, pech ze na alledrogo nie ma najnowszego i multiufunkcje nie działaly jak powinny, wiec wizyta w ASO i 650zł za nowy sterownik. Teraz wszystko dziala, łopatek na drodze 200km uzywam moze 5-6 razy, zazwyczaj przy szybkim wyprzedzaniu, normalnie to nie jest potrzebne, a tak samo moza to robic tiptrionickiem. Uzywasz łopatek, i jak nie dotykasz po ok 5sek przechodzi na tiptrionic, albo jak przytrzymasz dluzej OFF, dajesz ON (-) i zienia się na tiptrionic i do dolu mozesz zchodzic ile chcesz. Touran to nie Passat czy EOS, wiec szalec tez nie ma czym, no ale dodatek jest na kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbozak Zgłoś #17 Napisano 27 Stycznia 2010 Robert:) Możemy się zamienić ja mam manuala:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2010 Najlepiej to usuń ten wątek, żeby nie wprowadzać innych w błąd, kto Ci takich, za przeproszeniem głupot naopowiadał? Teraz wszyscy z DSG bez łopatek mają niezły problem - kto im je podprowadził . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #19 Napisano 27 Stycznia 2010 Teraz wszyscy z DSG bez łopatek mają niezły problem nie wszyscy,po to kupiłem dsg,żeby pozbawić się nadmiernej aktywności w aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GT-AUTO-GT Zgłoś #20 Napisano 26 Grudnia 2014 Witam Mam takie pytanko. Czy moduł 3C0 953 549 M obsługuję łopatki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach