Skocz do zawartości
Jabol2.0

Przy włączonym ogrzewaniu temperatura silnika spada

Rekomendowane odpowiedzi

Może to i sposób ale możesz sobie w bardzo prosty sposób przegrzac i załatwic silnik!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KERMIT u mnie wlasnie slychac przelewanie sie tej wody , raz slychac na zimnym silniku raz na goracym. a ogrzewania prawie brak w samochodzie:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie teraz przy tych mrozach silnik jak osiągnie temp 90 to może chodzić na jałowym i pół godziny a temp trzyma te 90 nawet na włączonym na max ogrzewaniu. Wcześniej spadała tak o jedna kreskę ale powodem był walnięty termostat oraz czujnik temp. Polecam wymianę czujnika temp na oryginał vw gdyż po wymianie na zamiennik dalej temp spadała a po zamontowaniu oryginalnego czujnika temp vw problem ustał:)

Edytowane przez MDZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde a u mnie spada jak go nagrzeje do 90 w te mrozy i wlacze ogrzewanie to spada i spada a jak rusze ponownnie to znowu mam 90 stopni, wczesniej tego nie mialem a teraz jakos spada na tym mrozie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Marko002 czyli masz problem taki jak ok 90% posiadaczy b5,od tygodnia wertuje wszystkie wątki i szczerze jest tyle porad na ten temat ile gwiazd na niebie!

1.pierwsza najprostsza masz zapowietrzony układ chlodzenia:rada:dolej płynu do max zagrzej autko do 90 i odkręc korek od zbiornika wyrówwnawczego

2.autko nie grzeje bo masz przytkaną nagrzewnice mozesz ja przepłukac albo w najgorszym razie wymienic

3.wadliwy termostat(najczestsza przyczyna) wymiana ok 30zl na zamiennik orginał 110

4.padła pompa wody o nie ma dobrego obiegu a dodatkowo gdy właczysz ogrzewanie na max to jeszcze wychładzasz auto bo to działa jak dodatkowa chłodnica

5. najgorsza wersja to walnieta uszczelka pod głowicą wtedy to juz koszt i szczerze masakra

pare rzeczy ominąlem ale wszystkie te watki czyli słabe ogrzewanie,spadek temp i bulgotanie sa opisane i porady na głownym poscie pt;przelewanie,bulgotanie,kamyczki jest tam tego troche wie c jak kto ma ochote miłej lektury pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak KERMIT

ad1: juz to robilem dolewalem do max jezdzilem bez korka odpowietrzalem kilka razy waz idacy do nagrzewnicy a bulgotac lubi pod kokpitem

ad2 mysle ze mam przytkana bo jak walnlem woda z weza ogrodowego to wylal sie z niej jakis mul i tydzien czasu grzala NIECO LEPIEJ tak ze lecialo dosc cieple powietrze a po tygodniu znowu slablo ogrzewanie.

ad3 termosttat niewymieniany tylko wczoraj jak nagrzalem do 90 bo zawsze tyle dochodzi i wlaczylem na postoju nawiew goracy to zaczala spadac temp bardzo powoli , a jak dalem mu na 2 tys obrotow na minutke czasu to od razu 90 stopni znowu mialem, wiec z waszych postow wynika ze to normalne inni pisza ze nie normalne dodam jeszcze ze waz gorny cieply a nie parzacy a dolny zimny jak lodowka

ad4pompa wody tez nie sprawdzana bo mechanik mi mowil ze taka pompa jak w afn sie wymienia gdy szumi lub cieknie wiec nieweim czy to prawda.

ad5 uszczelka?? olej w normie plynu nie wywala nie ucieka niema mazi na korku od oleju silnik pali na dotyk nawet w tych mrozach i nie dymi gdy sie rozgrzeje i weze od chlodnicy gorny lekko elastyczny . CZEKAM NA WASZE ODP:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie. Jak podepne sie pod VAGa i przejade na tyle by rozgrzac samochod to Vag pokazuje 90C, ale jak stane i silnik pracuje na jalowym biegu przy wlaczonym ogrzewaniu to widze jak temperatura zaczyna spadac na Vagu. Spada do pomiedzy 78-82C. Termostat niedawno wymieniony na nowy orginalny. U mnie dolny waz jest cieply/goracy ten od termostatu, a gorny zimny, tak samo chlodny jest plyn chlodzacy w zbiorniczku wyrownawczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest ciekawiej. Silnik się nie grzał, więc wymieniłem termostat. Nabiera temperatury w normie (przy 15 st. mrozie trzeba przejechać 5 km na 4 biegu 70km/h). Nawiew włączam zwykle na 2, ale czasami też na 3. Temperatura nie zmienia się. Ciągle pokazuje 90 st. Ciekawe rzeczy dzieją się gdy włączę nawiew np. na 2 i wcisnę przycisk (ten koło AC) zawiniętą strzałkę. Wtedy dmuchawa zwiększą obroty i słychać że coś tam się przestawia. Daje gorące powietrze, ale za to temp. silnika spada do pierwszej cienkiej kreski.

Zastanawiam się czy to tak ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawiniętą strzałkę

Obieg zamknięty auto nie pobiera powietrza z zewnątrz tylko "mieli" coraz to cieplejsze powietrze z auta. Wnętrze pojazdu szybciej się nagrzewa. Minus tego w dni wilgotne zaczynają parować szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się domyślałem, ale czemu dmuchawa podnosi obroty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak się domyślałem, ale czemu dmuchawa podnosi obroty?

Obieg zamknięty służy do szybkiego schładzania lub w miarę możliwości szybkiego ogrzania auta to wymusza szybsze obroty dmuchawy które notabene możesz sam ręcznie zmniejszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak się domyślałem, ale czemu dmuchawa podnosi obroty?

Tak ma być. Samoczynnie dmuchawa zwiększa obroty do ost. kreski aby szybko osuszyć zaparowaną szybę przednią ze względu na bezpieczeństwo kierującego. Przy mocno zaparowanych szybach zamknąć kratki nawiewu na kabinę oprócz tych na boczne lusterka.

Wyłączyć też przyciskami nawiew na nogi i klatkę.

Maks powietrza pójdzie na przednią szybę.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noi jak u Was wskazuje te 90 stopni - wskazówka idealnie na kresce 90 czy o grubość wskazówki przed kreską??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi wskazuje 90 rowniutko po 8 lub 10 km przy dzisiejszych mrozach. tylko jak stane na postoju z wlaczonym ogrzewaniem to temperatura spada bardzo powoli ale spada a jak dodam gazu z minutke to po chwili jest znowu 90;)

chyba tak ma byc z tego co sie doczytalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba tak ma byc z tego co sie doczytalem

 

cholera to wie, na mój gust to raczej gdy zacznie spadać temp to termostat zamknie obieg i generalnie wskaźnik nie powinien się ruszyć w dół.

 

realia są takie że termostaty można wymieniać i wymieniać aż trafi się ideał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez sie z tym zgodze , kiedys tez tak wymienialem az trafilem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
termostat 100%

Dokładnie tak

Ja się nie zgodzę,że to termostat bo mam takie same objawy jak koledzy wyżej a wymieniłem czujnik temp w lecie(zaraz po kupnie bo wskażnik wariował) i zauwazyłem ze autko sie nie dogrzewa wiec wymieniłem termostat przyszła zima i zuwazyłem ze znów to samo,mechanik powiedział ze czasem sie zawieszają wiec wymieniłem znów bez rezultatu!Dalej autko po zapaleniu pochodzi 10min potem jade 20 km i cos podskoczy ale tylko zatrzymam sie na światłach spada do 0 a powinna rosnąc przecież wtedy nie ma chłodzenia!koledzy poratujcie!! z gory dzięki za odp
jak juz napisalem wczesniej kupilem nowy termostat,a poprzedni mial okolo 3 miesiecy.

I oczywiście za każdym razem zakładaliście oryginały z ASO??

 

Walczyłem z tym w grudniu - wpierw założyłem zamiennik Wahlera (czy jakoś tak). A po tygodniu rozleciała się pompa wody ...

Moje testy "książkowe" termostatów - sprawdzone organoleptycznie:

stary termostat - otwierał sie na 1,5 cm (cały czas miałem niedogrzany silnik)

zamiennik Wahler - otwierał się na 2 mm (silnik sie prawie zagotował a pompa wody rozleciała)

nowy termostat z ASO - otwiera sie na 7-8 mm (dokładnie tyle ile w książce). A w aucie ciepło i miło po kilku kilometrach i żadnych wahań temp... ;)

Więc najpierw zacznijcie koledzy od "najtańszych" usterek (i żadnych półśrodków) a potem będziemy szukac dalej...

kiedys tez tak wymienialem az trafilem

i podlicz to co wydałeś na te "testy"czy nie miałbyś nowiutkiego i pachnącego z ASO :);)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie tak

 

 

I oczywiście za każdym razem zakładaliście oryginały z ASO??

 

Walczyłem z tym w grudniu - wpierw założyłem zamiennik Wahlera (czy jakoś tak). A po tygodniu rozleciała się pompa wody ...

Moje testy "książkowe" termostatów - sprawdzone organoleptycznie:

stary termostat - otwierał sie na 1,5 cm (cały czas miałem niedogrzany silnik)

zamiennik Wahler - otwierał się na 2 mm (silnik sie prawie zagotował a pompa wody rozleciała)

nowy termostat z ASO - otwiera sie na 7-8 mm (dokładnie tyle ile w książce). A w aucie ciepło i miło po kilku kilometrach i żadnych wahań temp... ;)

Więc najpierw zacznijcie koledzy od "najtańszych" usterek (i żadnych półśrodków) a potem będziemy szukac dalej...

 

i podlicz to co wydałeś na te "testy"czy nie miałbyś nowiutkiego i pachnącego z ASO :);)

jak juz wczesniej napisalem kupilem nowy w ASO ten ma zakres temp87-102 stopnie.Nieoryginały miały 87-92 a wiec roznica 10 stopni.Jak zaloze a zrobie to w tygodniu przy wymianie oleju to zaraz napisze czy to bylo przyczyna.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj w podlaskim bylo -32 i po 10 km. jazdy silnik sie zagrzal do 90 stopni , ale gdy stalem 20 min. na jalowych obrotach silnika temp.spadla o jedna kreske .

Panowie trzeba to tlumaczyc tak : nba biegu jalowym malo paliwa do rozgrzania scianek komory spalania (ssie mrozne powietrze i chlodzi silnik)

termostat nic tu nie ma do gadania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki sam problem jak wy wszyscy tyle że mój passat AJM przy załączonym ogrzewaniu przy temperaturach jakie teraz mamy tzn -15 nie zagrzewa sie nawet po 100km chyba że wyłącze klime w tedy szybko sie zagrzewa przez całe lato i jesien było ok mechanik stwierdził mi że pompa wody nie wydala co sądzicie ?? dodam że czujnik wody wymieniony bo jak kupiłem autko to był walnięty a termostat wymieniłem kilka dni temu efekt dalej taki sam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności