Skocz do zawartości
laki

Aktualizacja oprogramowania sterownika silnika TDI

Rekomendowane odpowiedzi

A powiedzcie jak zaktualizować taki sterownik.

 

VASem albo VAG CAN Professional. Trzeba mieć też plik ".SGO" dla danego sterownika z oprogramowaniem o określonej wersji.

 

Mam jeszcze pytanie ponieważ mam filtr dpf i nosze sie z zamiarem jego wywalenia czy jest opcja abym podczas aktualizacji wgrał soft z paska bez dpf-a?

 

Na 99% nie podejdzie. Nie wierzę w to, żeby VW nie zabezpieczył plików flash'a odpowiednimi nagłówkami. Są programy, które obrabiają flash'a w taki sposób, aby zachowywał się jakby ignorował działanie DPF. Ostatnio walczyłem z samochodem po takim zabiegu (Audi A4 B7). Okazało się, że uszkodzony został czujnik EGT, lecz po obróbce flash'a sterownik nie odnotował pewnego rodzaju błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najnowsza wersja firmware dla tego sterownika to: 3898
a czy można znaleźć gdzieś w sieci tę aktualizację ? Czym można to wgrać ? VCDS odpada, vag can też, ale galletto powinien sobie poradzić, prawda ?

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czym można to wgrać ? VCDS odpada, vag can też, ale galletto powinien sobie poradzić, prawda ?

 

Z moich informacji wynika, że tylko VAS oraz VCP potrafi dokonać aktualizacji FW. Galletto nie poradzi sobie z tym zagadnieniem z prostej przyczyny - nie obsługuje plików ".SGO".

 

Co do dostępności aktualizacji zapraszam na priv :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim BMP mam takie coś:

 

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 021 NK HW: 03G 906 021 AB

Component: R4 2,0L EDC G000SG 9354

Revision: --H07--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000072

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 75E5E5E76701

 

Jaka będzie najnowsza wersja do tego sterownika? 9972 tak jak u demo74?

I jeszcze pytanie odnośnie przeprowadzenia aktualizacji w ASO,mianowicie jeżeli coś pójdzie u nich nie tak to chyba nie interesują mnie żadne koszty oprócz opłaty za aktualizację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Interesujęcy temat. U mnie mam tak:

 

Przed chiptuningiem

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 021 NG HW: 03G 906 021 AB

Component: R4 1,9L EDC G000SG 9308

Revision: --H05--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000071

Shop #: WSC 00028 028 00001

VCID: 71E2D79A57F30C94

 

Po chiptuningu

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 021 NG HW: 03G 906 021 AB

Component: R4 1,9L EDC G000SG 9308

Revision: --H05--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000071

Shop #: WSC 66565 257 00032

VCID: 71E2D79A57F30C94

Pytanie:

Czy jest nowsza wersja oprogramowania?

Silnik jest po wirusku jak w opisie i stopce. Czy serwis zrobi mi aktualizację jeżeli istnieje i czy po aktualizacji będę musiał robić "czipa" od nowa?

Edytowane przez bbbb
Doprecyzowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem aktualizację oprogramowania sterownika silnika z 0420 na 4369. Wnioski uzupełnię po dzisiejszej trasie.

W serwisie pytali czy nie ma "czegoś robionego" bo po aktualizacji wyjdzie podobno czysty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mariusz, jaki koszt aktualizacji i ile czasu trwała?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

to i ja wtrace swoje co nieco...

 

mianowicie ktos pytal o aktualizacje po zawirusowaniu, wg mnie wyczysci nam wirusika i bedzie stan poczatkowy, reki nie dalbym odciac ale pracoje jako technik serwisant w DAFie i mam kilka dafuw po wirusie z 510 na 650 koni i aktualizacja oprogramowania DMCI czyli sterownika silnika przywraca stan poczatkowy wnioskuje iz w vagu bedzie to samo, inne sterowniki jak EAS - wtrys adblue, ASTronik-automatyczna skrzynia ++++ moge aktualizowac bez przeszkod, a i do aktualizacji nie jest w moim przypadku potrzebny online tryb z serwerem w holandi, wszystko ladoje sie na kompa diagnostycznego samo raz na tydzien tylko wystarczy podpiac auto i sprawdzic czy jest cos nowego dla auta, no i najwazniejsze to to iz aktualizacje sa darmowe wiec za cholere nie rozumiem czemu vag chce za to 150 zl....

 

a i jak beda wam robic aktualizacje to moze ktos zapytac czy robia to bezprzewodowo czy kablem? komp diagnostyczny dafa jest bezprzewodowy tylko wpinam nadajnik-odbiornik do ODBII w aucie a komp na zewnacz, ale przy akualizacji lacze oba kablem usb gdyz wszystkie terazniejsze wifi, bluetoth, i inne zaklucaja sygnal diagnozera i juz kilkarazy utknolem podczas aktualizacji a wtedy to zaczyna sie mlyn.. telefony do helpdesku w holandji i kody dostepu..... ale idzie ozywic uwalony sterownik....

 

ciekawe jak to dziala w vag.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapłaciłem 180 z VAT, czas około godziny

zapomniałem dodać że jakiś szczególnych zmian w zachowaniu podczas jazdy nie zauważyłem - tydzień temu jak i dzisiaj jechałem tą samą trasę różnica w spalaniu 0,1l/100 (tankowanie pod korek na tej samej stacji) chociaż za pierwszym razem warunki jazdy były trochę lepsze. I wydaje mi się że DPF wypala się mniej zauważalnie - ale to ocenię podczas jazdy po mieście.

Edytowane przez bocheno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u Chylińskich bo mam najbliżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić jakie ma sie teraz opragromowanie przed aktualizacja? i czy rocznik 2005 koncowka jest brany pod uwage czy tylko roczniki mlodsze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co sie orientuje aktualizacja oprogramowania tylko w serwisie, chyba nikt inny tego nie robi.

 

Wystarczy posiadać urządzenie VAS albo VCP i do tego odpowiedni plik (*.SGO), którym będziemy flashowali sterownik. W moim przypadku aktualizację wykonałem u siebie w garażu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Usowanie filtra czasteczek stalych to jest inna bajka i nie robi sie tego za pomoca oprogramowania serwisowego,mozesz co prawda zakombinowac w granie sterownika o inego passka co go nie ma ,ale ,no wlasnie ,po pierwsze to musisz uzyc n/p galleto,BDM,drugie ale to takie,ze czesto zdaza sie ,ze ludzie blokuja w tem sposob caly komputer i jest w tedy prawie po zawodach.Najprosciej to wyjac swoj sterownik z kompa i go przerobic,a nastepnie wgrac,pozostaje tylko mala przerubka samego filtra (nie usowanie).

Jak jestes z okolic Warszawy moge podac Ci tel.do kolegi,do mnie masz za daleko :)

Ale jak tu rozmawiamy, o sterownikach to moze ktos z Was ma kod do zaprogramowania ABS w passku moim po przez VASa

adamq napisalem Ci cos na priva.

Pozdrawiam

 

---------- Post added at 01:11 ---------- Previous post was at 01:08 ----------

 

Silnik jest po wirusku jak w opisie i stopce. Czy serwis zrobi mi aktualizację jeżeli istnieje i czy po aktualizacji będę musiał robić "czipa" od nowa?

Tak powinienes,ale to nic trudnego ,wystarczy do tego,nowe Galleto a jak nie to MPPS od v.6 ,albo co juz trudniejsze BDM.Program ktorym chcesz to zrobic musi robic kontrolsumy.Przed aktualizacja wyciagasz swoja przerobiona mape,a po aktualizacji spowrotem ja wczytujesz.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kto wie jaka jest najnowsza wersja oprogramowania na silnik 2.0TDI BMP 4Motion

Bo ja mam jakąś wersję 9391 albo 9193 już nie pamiętam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak napisałem wcześniej DPF nawet przy jeździe miejskiej wypala się mniej zauważalnie - silnik podczas wypalania nie pracuje już głośniej, nie zamula przy niskich obrotach - czyli zauważalny pozytywny efekt zmiany oprogramowania jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie(Panie), a czy jak byliście aktualizować soft to mówili Wam o akcjach serwisowych? Mi w e-mailu na pytanie o nowszy soft odpowiedzieli zdawkowo, że dla mojego samochodu nie ma akcji serwisowej, więc nie ma nowego softu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przy okazji pytałem w ASO o procedurę aktualizacji softu to szef serwisu powiedział mi, że jak przyjeżdża auto objęte akcją serwisową to zaraz po podpięciu pod VAS-a wyświetla komunikat o konieczności aktualizacji. Wtedy robią to za darmo - o ile właściciel sobie tego życzy.

 

Mój wniosek z tego taki, że w pozostałych przypadkach pewnie zrobią, ale odpłatnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

czy ktoś się orientuje jaka jest najnowsza wersja FW do silnika BMR 170km 2006 manual to z VCDS mego passka

Adres 01: Silnik Oznaczenie elementu SW: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM

Komponent: R4 2.0l PPD1.2 G 1881

Weryfikacja: --H22--- Numer seryjny: VWZCZ000000000

Kodowanie: 0000072

Kod serwisu: WSC 00060 259 90613

czy wersja fw to 1881

poprzedni właściciel był na akcji serwisowej wymiany softu silnika w 2007r(chyba) czy jest może jakaś nowsza wersja softu?

Edytowane przez szczetke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności