wojtek_82 Zgłoś #1 Napisano 17 Stycznia 2010 Witam Mam takie szybkie pytanko dotyczące Bip-ów gr 23. Kilka razy zauważyłem ,że logując gr 13 w celu sprawdzenia pompek korekcje wyglądały super (+- 0.5), a grupa 23 strasznie 50-60 jednostek na cylinder. Kilka razy spotkałem się z taką sytuacją w silnikach 101 jak i 130 konnych. Przejrzałem wszystkie posty dotyczące tego tematu na forum ale nic konkretnego nie znalazłem. Teraz moje pytanko czy tak wyglądająca grupa 23 oznacza problem z pompkami choć grupa 13 jest w porządku?? A może ma to związek z czymś innym co pływa na te Bip-y (np. temperatura wody ,ustawienie rozrządu itp.) Dodam ,że z logowanymi autkami nic podejrzanego się nie działo, wskaźnik temp.zawsze na 90st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #2 Napisano 18 Stycznia 2010 wskaźnik temp.zawsze na 90st. A na komputerze jaka temp? Bo często gęsto wskaźnik co innego a komputer co innego. Bipy powinny być w przedziale -30/+30 Tak po krótce: http://www.motofocus.pl/news,4994,pompowtryskiwacze-diagnostyka.html Sygnałem wykorzystywanym do kontroli początku wtrysku jest tzw. sygnał BIP (ang. Beginning of Injection Period = kąt wyprzedzenia wtrysku), odpowiadający momentowi przyciągnięcia kotwicy elektromagnesu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #3 Napisano 18 Stycznia 2010 Ooo tego mi było trzeba:) Temperatura na pewno była w porządku, sprawdzane vagiem. Bib-y na poziomie +- 50-60 jednostek na cylinder na wolnych obrotach. Z powyższego tekstu wynika więc, że te podwyższone czasy mogą być powodem powoli kończącej się pompki pomimo ,że korekcje są w normie i nic złego nie dzieje się z pracą silnika - na razie. Jeżeli się mylę poprawcie mnie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #4 Napisano 19 Stycznia 2010 Dobra jedziemy z teoria: Uderzenie iglicy zaworu w gniazdo wywoluje charakterystyczne zalamanie krzywej przebiegu poradu.To załamanie jest określane skrótem BIP,słowem pochodzącym od Beginning of Injection Period=początek tłoczenia.BIP oznacza chwile całkowitego zamknięcia zaworu,a wiec chwile rzeczywistego początku tłoczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #5 Napisano 19 Stycznia 2010 (edytowane) Widzę , że rozmowa wkroczyła na wyższy poziom Mam więc rozumieć ,że Bip powinien być wyrażony w jednostce czasu, skoro oznacza moment ,chwilę. Dlaczego jednak ten parametr jest tak różny w różnych silnikach. Co powoduje, że ten czas się wydłuża ? Edytowane 19 Stycznia 2010 przez wojtek_82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #6 Napisano 23 Stycznia 2010 (edytowane) Też zadałem kiedyś na forum takie pytanie , bo u mnie sytuacja wygląda podobnie : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=59686&highlight=grupa W grupie 13 wskazania miałem OK , natomiast w grupie 23 podobnie jak ty. Z tym, że u mnie silnik był podczas pomiaru ewidentnie zimny - mechanik wymieniał osłonę przegubu i "dla dobrych relacji" na koniec odpaliliśmy motor i po chwili pracy podłączył kompa żeby sprawdzić błedy (wtedy przy okazji poprosiłem go o rzut oka na gr. 13 i 23). Być może u mnie te wskazania (BIP-y) są zbyt wysokie (niezależnie od temp. pomiaru) - swiadczą chyba o zbyt późno zamykającym się wtryskiwaczu bo spaliny na wolnych obrotach śmierdzą nieprzepalonymi węglowodorami jak ze starego Ikarusa albo Jelcza lub innego Kamaza. Edytowane 23 Stycznia 2010 przez tomery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_2 Zgłoś #7 Napisano 18 Marca 2010 Mam przy okazji jedno pytanie. Mam T5 z silnikiem AXD. Silnik zapala prawidłowo ale jest słaby, ma około 80KM. Parametry doładowania i korekcje ma prawidłowe ale BIP-y wszystkie na -100 (około). Czy wiecie może co oznaczają tak ujemne bip?. Zgodnie z informacjami oznaczało by to że sterownik ucina mocno dawki paliwa i to by się zgadzało bo silnik za chiny nie chce puścić bąka!!. Może dostać tak w dupę że aż go szkoda a zadymienie prawie zero. Mam podejrzenia co do góry silnika i rozrządu, ale co myślicie o tych -100 ??. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #8 Napisano 18 Marca 2010 Ujemne wartości wskazują na problem w zasilaniu paliwem. Trzeba sprawdzić cały układ paliwowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_2 Zgłoś #9 Napisano 18 Marca 2010 Michał, to właśnie będę sprawdzać jutro. Dziś zwaliłem pokrywę głowicy bo myślałem że może wał rozrządu już jest "skończony", ale niestety a może stety wygląda jak nowy. Jutro idzie układ paliwowy. Przy chłodnicy paliwa był mocno zagięty wężyk, a przy pompie jakiś debil założył 4! magnetyzery które tak scisnoł że przewód gumowy się zrobił płaski!. Niestety wywalenie śmieci anie pomogło. Jutro zapinam manometr na pompę i zobaczę jakie ciśnienie będzie robić. Ręce mi już opadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #10 Napisano 1 Kwietnia 2010 (edytowane) Ujemne wartości (BIP) wskazują na problem w zasilaniu paliwem. Trzeba sprawdzić cały układ paliwowy. Jak odczytywać ujemne wartości korekcji dawki pompowtrysku? O czym może świadczyć jeśli dawki na 3 pierwszych cylindrach są dodatnie (na poziomie ok. 0,6) a dawka ostatniego wtrysku jest ujemna: -1.1 ? Jak w takim wypadku odczytywać ujemną wartość korekcji? Edytowane 3 Kwietnia 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #11 Napisano 2 Kwietnia 2010 Nie znam się na tym tak dokładnie, tyle co dowiedziałem się od znajomego majstra. Wydaje mi się że należy to tak odczytywać, jeżeli jest ujemna wartość to ten cylinder wykazuje większą sprawność w stosunku do pozostałych i jest wtryskiwana mniejsza dawka, aby utrzymać odpowiednie obroty biegu jałowego. Gdy jest dodatnia no to jest "słabszy" i trzeba mu więcej wstrzyknąć. Ale tej teorii nie jestem pewny, może ktoś zweryfikuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axidix Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2010 witam wszytkich jestem tutaj nowy i mam pytanko co do pompek . otóż prubuje kupic T5 2,5 TDI i juz troche rozumie ale teraz chciałbym sie dowiedziec czy dane jakie podajecie i sa na innych forach np. na 23 kanale -+30 ? to do wszytkich pompek ? silników ? czy ty tyko w małych silnikach ? laczego na jednych cylidrach sa dodatnie na drugich ujemne ? i jak sparawić czy cilindry sa ok? sprezanie ? i naco jeszcze patrzec przy kupnie i diagnozie uzywanego auta . dziekuje bardzo za pomoc , i tutaj dokleje moje chyba raczej nie udane logi ( dopiero sie ucze ) mozecie spojzeci i ocenic ? Tuesday,06,April,2010,10:27:47 070 906 016 AJ,,R5 2.5L EDC G001SG 7002, ,Group A:,'002,,,,Group B:,'023,,,,Group C:, Not Running ,,RPM,Load,Bin. Bits,Temperature,,(no units),(no units),(no units),(no units),,,,, ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP, /min, %,,°C,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,0.36,798,0.0, 0 01 0,54.0,0.17,-37.0,-19.0,-53.0,-29.0,,,,, ,0.74,777,0.0, 0 01 0,54.0,0.55,-37.0,-19.0,-54.0,-29.0,,,,, ,1.12,777,0.0, 0 01 0,54.0,0.93,-35.0,-23.0,-49.0,-30.0,,,,, ,1.49,798,0.0, 0 01 0,54.0,1.30,-35.0,-22.0,-50.0,-30.0,,,,, ,1.87,819,0.0, 0 01 0,54.0,1.68,-34.0,-19.0,-52.0,-31.0,,,,, ,2.24,798,0.0, 0 01 0,54.0,2.05,-38.0,-19.0,-48.0,-31.0,,,,, ,2.62,798,0.0, 0 01 0,54.0,2.43,-37.0,-17.0,-47.0,-35.0,,,,, ,2.99,777,0.0, 0 01 0,54.0,2.80,-35.0,-20.0,-50.0,-31.0,,,,, ,3.36,777,0.0, 0 01 0,54.0,3.17,-35.0,-21.0,-49.0,-31.0,,,,, ,3.74,798,0.0, 0 01 0,54.0,3.55,-32.0,-17.0,-47.0,-28.0,,,,, ,4.11,819,0.0, 0 01 0,54.0,3.92,-32.0,-18.0,-46.0,-28.0,,,,, ,4.49,798,0.0, 0 01 0,54.0,4.30,-33.0,-18.0,-46.0,-31.0,,,,, ,4.86,861,5.1, 0 00 0,54.0,4.67,-36.0,-19.0,-48.0,-29.0,,,,, ,5.24,1218,13.3, 0 00 0,54.0,5.05,-42.0,-22.0,-55.0,-32.0,,,,, ,5.62,2142,21.6, 0 00 0,54.0,5.42,-48.0,-29.0,-64.0,-36.0,,,,, ,5.99,2604,19.6, 0 00 0,54.0,5.80,-47.0,-24.0,-65.0,-38.0,,,,, ,6.37,2793,19.6, 0 00 0,54.0,6.18,-45.0,-32.0,-54.0,-31.0,,,,, ,6.74,3003,19.2, 0 00 0,54.9,6.55,-55.0,-32.0,-73.0,-41.0,,,,, ,7.11,3213,19.2, 0 00 0,54.9,6.92,-64.0,-40.0,-93.0,-49.0,,,,, ,7.49,3192,14.9, 0 00 0,54.9,7.30,-64.0,-40.0,-93.0,-49.0,,,,, ,7.86,2478,0.0, 0 01 0,54.9,7.67,-64.0,-40.0,-93.0,-49.0,,,,, ,8.24,1785,0.0, 0 01 0,54.9,8.05,-64.0,-40.0,-93.0,-49.0,,,,, ,8.61,1176,0.0, 0 01 0,54.9,8.42,-64.0,-40.0,-93.0,-49.0,,,,, ,8.99,798,0.0, 0 01 0,54.9,8.80,-64.0,-40.0,-93.0,-49.0,,,,, ,9.37,819,0.0, 0 01 0,54.9,9.18,-48.0,-34.0,-65.0,-38.0,,,,, ,9.74,798,0.0, 0 01 0,54.9,9.55,-42.0,-28.0,-60.0,-40.0,,,,, ,10.12,777,0.0, 0 01 0,54.9,9.93,-42.0,-25.0,-63.0,-39.0,,,,, ,10.49,798,0.0, 0 01 0,54.9,10.30,-39.0,-23.0,-62.0,-40.0,,,,, ,10.87,819,0.0, 0 01 0,54.9,10.68,-42.0,-23.0,-63.0,-39.0,,,,, ,11.24,798,0.0, 0 01 0,54.9,11.05,-42.0,-27.0,-62.0,-40.0,,,,, 1,11.62,777,0.0, 0 01 0,54.9,11.43,-38.0,-22.0,-62.0,-39.0,,,,, ,11.99,777,0.0, 0 01 0,54.9,11.80,-38.0,-23.0,-57.0,-40.0,,,,, ,12.37,798,0.0, 0 01 0,54.9,12.18,-37.0,-23.0,-58.0,-40.0,,,,, ,12.74,798,0.0, 0 01 0,54.9,12.55,-35.0,-24.0,-58.0,-38.0,,,,, ,13.12,798,0.0, 0 01 0,54.9,12.93,-34.0,-23.0,-61.0,-41.0,,,,, 2,13.49,798,0.0, 0 01 0,54.9,13.30,-35.0,-21.0,-57.0,-38.0,,,,, ,13.87,777,0.0, 0 01 0,54.9,13.68,-37.0,-21.0,-61.0,-33.0,,,,, ,14.24,777,0.0, 0 01 0,54.9,14.05,-34.0,-21.0,-57.0,-30.0,,,,, ,14.62,798,0.0, 0 01 0,54.9,14.43,-34.0,-18.0,-53.0,-32.0,,,,, ,14.99,819,0.0, 0 01 0,54.9,14.80,-32.0,-18.0,-48.0,-33.0,,,,, ,15.37,798,0.0, 0 01 0,54.9,15.18,-32.0,-15.0,-52.0,-30.0,,,,, Tuesday,06,April,2010,11:47:08 070 906 016 BF,,R5 2.5L EDC G000SG 7000, ,Group A:,'007,,,,Group B:,'014,,,,Group C:,'023 ,,Temperature, ,Temperature,Temperature,,Inj. Quantity, , , ,,(no units),(no units),(no units),(no units) ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP,°C,,°C,°C,STAMP, mg/str,,,,STAMP,,,, ,0.33,27.0, ,12.6,35.1,0.52,-0.33, , , ,0.14,-33.0,6.0,-6.0,-14.0 ,0.89,27.0, ,12.6,35.1,1.07,-0.33, , , ,0.70,-32.0,3.0,-3.0,-16.0 ,1.45,27.0, ,12.6,35.1,1.64,-0.33, , , ,1.26,-31.0,7.0,-5.0,-15.0 ,2.01,27.0, ,12.6,35.1,2.20,-0.35, , , ,1.82,-33.0,5.0,-4.0,-15.0 ,2.58,27.0, ,12.6,35.1,2.77,-0.33, , , ,2.39,-33.0,5.0,-3.0,-11.0 1,3.14,27.0, ,12.6,35.1,3.33,-0.33, , , ,2.95,-35.0,5.0,-3.0,-16.0 ,3.70,27.0, ,12.6,35.1,3.89,-0.33, , , ,3.52,-31.0,5.0,-5.0,-16.0 ,4.27,27.0, ,12.6,35.1,4.45,-0.33, , , ,4.08,-33.0,5.0,-4.0,-15.0 ,4.83,27.0, ,12.6,35.1,5.02,-0.33, , , ,4.64,-30.0,5.0,-3.0,-14.0 ,5.39,27.0, ,12.6,35.1,5.57,-0.35, , , ,5.20,-35.0,5.0,-6.0,-16.0 ,5.95,27.0, ,12.6,35.1,6.14,-0.35, , , ,5.76,-34.0,5.0,-5.0,-13.0 ,6.51,27.0, ,12.6,35.1,6.70,-0.38, , , ,6.32,-33.0,5.0,-4.0,-12.0 ,7.07,27.0, ,12.6,35.1,7.26,-0.38, , , ,6.89,-33.0,5.0,-6.0,-14.0 ,7.64,27.0, ,12.6,35.1,7.83,-0.38, , , ,7.45,-32.0,5.0,-3.0,-16.0 ,8.20,27.0, ,12.6,35.1,8.39,-0.38, , , ,8.02,-34.0,5.0,-5.0,-13.0 ,8.77,27.0, ,12.6,35.1,8.95,-0.38, , , ,8.58,-33.0,5.0,-1.0,-15.0 ,9.32,27.0, ,12.6,35.1,9.51,-0.38, , , ,9.14,-33.0,2.0,-3.0,-14.0 ,9.89,27.0, ,12.6,35.1,10.08,-0.38, , , ,9.70,-35.0,2.0,-6.0,-13.0 ,10.45,27.0, ,12.6,35.1,10.64,-0.40, , , ,10.27,-34.0,2.0,-5.0,-13.0 ,11.02,27.0, ,12.6,35.1,11.20,-0.40, , , ,10.83,-33.0,2.0,-4.0,-15.0 ,11.58,27.0, ,12.6,35.1,11.77,-0.40, , , ,11.39,-33.0,2.0,-3.0,-14.0 ,12.14,27.0, ,12.6,35.1,12.33,-0.38, , , ,11.95,-32.0,3.0,-3.0,-16.0 ,12.70,27.0, ,12.6,35.1,12.89,-0.35, , , ,12.52,-32.0,7.0,-4.0,-10.0 ,13.27,27.0, ,12.6,35.1,13.45,-0.35, , , ,13.08,-24.0,20.0,5.0,-1.0 ,13.83,27.0, ,12.6,35.1,14.02,-0.35, , , ,13.64,-21.0,27.0,0.0,-3.0 ,14.39,27.0, ,12.6,35.1,14.58,-0.35, , , ,14.20,-18.0,30.0,5.0,-1.0 ,14.95,27.0, ,12.6,35.1,15.14,-0.35, , , ,14.77,-24.0,29.0,-11.0,-14.0 ,15.52,27.0, ,12.6,35.1,15.70,-0.35, , , ,15.33,-25.0,29.0,-13.0,-19.0 ,16.08,27.0, ,12.6,35.1,16.27,-0.35, , , ,15.89,-25.0,29.0,-13.0,-19.0 ,16.64,27.0, ,12.6,35.1,16.83,-0.35, , , ,16.45,-25.0,29.0,-13.0,-19.0 ,17.20,27.0, ,12.6,35.1,17.39,-0.31, , , ,17.02,-24.0,17.0,-8.0,-14.0 ,17.77,27.0, ,12.6,35.1,17.95,-0.31, , , ,17.58,-32.0,12.0,-4.0,-16.0 ,18.33,27.0, ,13.5,35.1,18.52,-0.31, , , ,18.14,-33.0,9.0,-9.0,-15.0 ,18.89,27.0, ,13.5,35.1,19.08,-0.33, , , ,18.70,-33.0,6.0,-5.0,-14.0 ,19.45,27.0, ,13.5,35.1,19.64,-0.33, , , ,19.27,-32.0,7.0,-5.0,-13.0 ,20.02,27.0, ,13.5,35.1,20.21,-0.35, , , ,19.83,-30.0,5.0,-4.0,-15.0 ,20.58,27.0, ,13.5,35.1,20.77,-0.33, , , ,20.39,-32.0,5.0,-3.0,-15.0 ,21.14,27.0, ,13.5,35.1,21.33,-0.35, , , ,20.95,-32.0,5.0,-5.0,-14.0 ,21.70,27.0, ,13.5,36.0,21.89,-0.35, , , ,21.52,-34.0,2.0,-5.0,-13.0 2,22.27,27.0, ,13.5,36.0,22.45,-0.35, , , ,22.08,-33.0,2.0,-4.0,-15.0 ,22.83,27.9, ,13.5,36.0,23.02,-0.33, , , ,22.64,-32.0,2.0,-3.0,-12.0 ,23.39,27.0, ,13.5,36.0,23.57,-0.33, , , ,23.20,-32.0,2.0,-5.0,-14.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axidix Zgłoś #13 Napisano 7 Kwietnia 2010 dzis miałem dziwny przypadek :? ogladałem multivana z 2003 roku ktury miał 90tys według zegara a według kompa 70 ? lol a wnetrze wygladało na 40 ? i oco chodzi ? wiem ze przebieg moze odbiegac w przód ale w tył pierwszy raz słysze moze ktos miał podobne zjawisko ? ale co do silnika silniczek 2,5 TDI 170 KM i zrobiłem jakies tam logi moze ktos mi powiedziec co znich wychodzi ? ,Group A:,'001,,,,Group B:,'013,,,,Group C:,'014 ,,RPM,Inj. Quantity,Idle Stabilization,Temperature,,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,,Inj. Quantity, , , ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP, /min, mg/str,°KW,°C,STAMP, mg/str, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP, mg/str,,, ,0.34,798,5.8,6.6,65.7,0.51,0.35,-0.09,0.05,-0.31,0.17,0.00, , , ,0.86,798,6.0,7.1,65.7,1.03,0.35,-0.12,0.07,-0.31,0.69,0.00, , , 1,1.37,798,6.3,7.1,65.7,1.54,0.35,-0.14,0.07,-0.33,1.20,0.00, , , ,1.88,798,6.0,7.1,65.7,2.06,0.35,-0.14,0.09,-0.35,1.71,0.00, , , ,2.40,798,6.0,6.6,65.7,2.57,0.38,-0.16,0.09,-0.35,2.23,0.02, , , ,2.92,987,8.8,7.1,65.7,3.09,0.40,-0.14,0.09,-0.38,2.75,0.00, , , ,3.43,1407,8.0,6.6,65.7,3.60,0.42,-0.14,0.12,-0.38,3.26,0.00, , , ,3.93,1617,6.0,5.6,65.7,4.10,0.42,-0.14,0.12,-0.38,3.77,0.00, , , ,4.43,1680,6.3,5.6,66.6,4.60,0.42,-0.14,0.12,-0.38,4.27,0.00, , , ,4.93,1785,6.3,5.6,66.6,5.10,0.42,-0.14,0.12,-0.38,4.77,0.00, , , ,5.45,1869,5.5,5.1,66.6,5.62,0.42,-0.14,0.12,-0.38,5.27,0.00, , , ,5.96,1911,5.5,4.6,66.6,6.14,0.42,-0.14,0.12,-0.38,5.79,0.00, , , ,6.48,2037,5.8,4.6,66.6,6.65,0.42,-0.14,0.12,-0.38,6.31,0.00, , , ,7.00,2205,5.2,3.6,66.6,7.17,0.42,-0.14,0.12,-0.38,6.83,0.00, , , ,7.51,2268,6.0,4.1,66.6,7.69,0.42,-0.14,0.12,-0.38,7.34,0.00, , , ,8.03,2415,5.5,3.6,66.6,8.20,0.42,-0.14,0.12,-0.38,7.86,0.00, , , ,8.54,2562,5.8,3.1,66.6,8.72,0.42,-0.14,0.12,-0.38,8.37,0.00, , , ,9.06,2604,5.2,2.5,66.6,9.23,0.42,-0.14,0.12,-0.38,8.89,0.00, , , ,9.58,2646,5.2,2.5,66.6,9.75,0.42,-0.14,0.12,-0.38,9.41,0.00, , , ,10.09,2646,5.2,2.5,66.6,10.26,0.42,-0.14,0.12,-0.38,9.92,0.00, , , ,10.61,2688,5.8,2.5,66.6,10.78,0.42,-0.14,0.12,-0.38,10.44,0.00, , , ,11.12,2730,5.8,2.0,66.6,11.30,0.42,-0.14,0.12,-0.38,10.95,0.00, , , ,11.64,2751,5.8,2.0,66.6,11.81,0.42,-0.14,0.12,-0.38,11.47,0.00, , , ,12.15,2772,6.3,2.0,66.6,12.32,0.42,-0.14,0.12,-0.38,11.98,0.00, , , ,12.67,2898,7.7,2.0,66.6,12.84,0.42,-0.14,0.12,-0.38,12.49,0.00, , , ,13.18,3045,7.4,2.0,66.6,13.35,0.42,-0.14,0.12,-0.38,13.01,0.00, , , ,13.70,3150,7.1,1.5,66.6,13.87,0.42,-0.14,0.12,-0.38,13.53,0.00, , , ,14.22,3276,6.6,1.0,66.6,14.39,0.42,-0.14,0.12,-0.38,14.05,0.00, , , ,14.73,3507,6.6,1.0,66.6,14.91,0.42,-0.14,0.12,-0.38,14.56,0.00, , , ,15.25,3633,3.0,0.5,66.6,15.42,0.42,-0.14,0.12,-0.38,15.08,0.00, , , ,15.76,3045,1.6,0.0,66.6,15.94,0.42,-0.14,0.12,-0.38,15.59,0.00, , , ,16.28,2499,1.6,1.0,66.6,16.45,0.42,-0.14,0.12,-0.38,16.11,0.00, , , ,16.80,1932,0.8,2.5,66.6,16.97,0.42,-0.14,0.12,-0.38,16.62,0.00, , , ,17.31,1197,0.0,4.6,66.6,17.48,0.42,-0.14,0.12,-0.38,17.14,0.00, , , ,17.83,819,6.0,7.1,66.6,18.00,0.42,-0.14,0.12,-0.38,17.66,0.00, , , ,18.34,819,6.0,6.6,66.6,18.51,0.42,-0.14,0.12,-0.38,18.17,0.00, , , ,18.86,798,6.6,7.1,66.6,19.03,0.40,-0.12,0.12,-0.35,18.69,-0.02, , , ,19.37,798,6.3,7.1,66.6,19.55,0.38,-0.12,0.09,-0.33,19.20,0.00, , , ,19.89,798,6.6,7.1,66.6,20.06,0.40,-0.09,0.07,-0.33,19.72,-0.02, , , ,20.40,798,6.3,7.1,66.6,20.57,0.38,-0.09,0.07,-0.28,20.23,-0.05, , , ,Group A:,'001,,,,Group B:,'023,,,,Group C:,'024 ,,RPM,Inj. Quantity,Idle Stabilization,Temperature,,(no units),(no units),(no units),(no units),,(no units), , , ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP, /min, mg/str,°KW,°C,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,0.52,798,5.8,6.6,63.9,0.18,-62.0,-60.0,-49.0,-56.0,0.35,-59.0, , , ,1.04,798,5.8,6.6,63.9,0.69,-62.0,-61.0,-45.0,-57.0,0.86,-63.0, , , ,1.55,798,6.0,6.6,63.9,1.21,-63.0,-60.0,-45.0,-59.0,1.38,-59.0, , , ,2.07,798,5.8,7.1,63.9,1.72,-63.0,-64.0,-45.0,-58.0,1.90,-61.0, , , ,2.59,798,5.8,6.6,63.9,2.24,-63.0,-65.0,-45.0,-57.0,2.41,-61.0, , , 1,3.10,798,6.3,7.1,63.9,2.76,-64.0,-65.0,-43.0,-58.0,2.93,-62.0, , , ,3.62,798,6.0,6.6,63.9,3.27,-64.0,-63.0,-44.0,-58.0,3.45,-63.0, , , ,4.13,798,6.0,7.1,63.9,3.79,-63.0,-64.0,-46.0,-58.0,3.96,-59.0, , , ,4.64,798,6.0,7.1,63.9,4.31,-61.0,-63.0,-46.0,-59.0,4.48,-60.0, , , ,5.14,798,5.8,6.6,63.9,4.80,-66.0,-63.0,-48.0,-59.0,4.97,-64.0, , , ,5.65,840,18.1,8.2,63.9,5.30,-64.0,-65.0,-46.0,-62.0,5.47,-63.0, , , ,6.16,1491,8.0,6.6,63.9,5.82,-68.0,-66.0,-50.0,-63.0,5.99,-67.0, , , ,6.68,1659,6.3,5.6,63.9,6.34,-81.0,-79.0,-63.0,-79.0,6.51,-77.0, , , ,7.20,1680,6.3,5.6,63.9,6.85,-84.0,-90.0,-72.0,-84.0,7.02,-86.0, , , ,7.71,1722,6.3,5.6,63.9,7.37,-79.0,-88.0,-71.0,-80.0,7.54,-84.0, , , ,8.23,1764,6.9,5.6,63.9,7.88,-79.0,-88.0,-73.0,-77.0,8.05,-84.0, , , ,8.74,1890,6.6,5.1,63.9,8.40,-75.0,-87.0,-74.0,-76.0,8.57,-82.0, , , ,9.26,1995,5.5,4.6,63.9,8.91,-73.0,-84.0,-76.0,-79.0,9.09,-81.0, , , ,9.77,2058,5.2,4.1,63.9,9.43,-78.0,-86.0,-74.0,-77.0,9.60,-80.0, , , ,10.29,2121,5.2,4.1,63.9,9.95,-74.0,-83.0,-65.0,-74.0,10.12,-78.0, , , ,10.81,2184,4.9,3.6,63.9,10.46,-74.0,-81.0,-61.0,-71.0,10.63,-78.0, , , ,11.32,2247,4.7,3.6,63.9,10.98,-75.0,-77.0,-62.0,-73.0,11.15,-78.0, , , ,11.84,2289,4.9,3.6,63.9,11.49,-74.0,-77.0,-61.0,-74.0,11.66,-79.0, , , ,12.35,2394,4.9,3.1,63.9,12.01,-74.0,-80.0,-60.0,-74.0,12.18,-79.0, , , ,12.87,2520,4.9,3.1,63.9,12.52,-74.0,-84.0,-60.0,-74.0,12.70,-79.0, , , ,13.38,2562,5.5,3.1,63.9,13.04,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,13.21,-79.0, , , ,13.90,2646,5.8,2.5,63.9,13.56,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,13.73,-79.0, , , ,14.42,2688,6.0,2.5,63.9,14.07,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,14.24,-79.0, , , ,14.93,2751,6.9,2.5,63.9,14.59,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,14.76,-79.0, , , ,15.45,2814,6.9,2.0,63.9,15.10,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,15.27,-79.0, , , ,15.96,2919,7.7,2.0,63.9,15.62,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,15.79,-79.0, , , ,16.48,3045,7.7,2.0,63.9,16.13,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,16.31,-79.0, , , ,16.99,3108,7.7,2.0,63.9,16.65,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,16.82,-79.0, , , ,17.51,3129,7.4,1.5,63.9,17.17,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,17.34,-79.0, , , ,18.02,3234,6.9,1.5,63.9,17.68,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,17.85,-79.0, , , ,18.54,3213,5.2,0.5,63.9,18.20,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,18.37,-79.0, , , ,19.06,2856,3.6,1.0,63.9,18.71,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,18.88,-79.0, , , ,19.57,2604,3.0,1.5,63.9,19.23,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,19.40,-79.0, , , ,20.08,2394,2.7,2.5,63.9,19.74,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,19.90,-79.0, , , ,20.60,2142,2.7,3.1,63.9,20.26,-74.0,-83.0,-60.0,-74.0,20.42,-79.0, , , ,21.12,1869,2.2,3.6,63.9,20.77,-73.0,-81.0,-62.0,-72.0,20.94,-77.0, , , ,21.63,1617,2.7,4.6,63.9,21.29,-72.0,-81.0,-65.0,-73.0,21.45,-75.0, , , ,22.15,1113,0.0,5.1,63.9,21.80,-78.0,-79.0,-61.0,-73.0,21.96,-74.0, , , ,22.66,819,6.0,6.6,63.9,22.32,-77.0,-80.0,-63.0,-73.0,22.48,-70.0, , , ,23.18,819,6.0,7.1,63.9,22.83,-67.0,-69.0,-49.0,-60.0,23.00,-67.0, , , ,23.70,798,6.3,6.6,63.9,23.35,-68.0,-68.0,-47.0,-60.0,23.51,-66.0, , , ,24.21,798,6.3,7.1,63.9,23.87,-67.0,-68.0,-48.0,-56.0,24.03,-65.0, , , ,24.73,798,6.0,6.6,63.9,24.38,-68.0,-64.0,-47.0,-57.0,24.55,-61.0, , , ,25.24,798,6.0,7.1,63.9,24.90,-64.0,-65.0,-48.0,-59.0,25.06,-57.0, , , ,25.76,798,6.0,7.1,63.9,25.42,-65.0,-64.0,-50.0,-57.0,25.59,-59.0, , , ,26.28,798,6.6,7.1,63.9,25.93,-62.0,-64.0,-48.0,-58.0,26.09,-62.0, , , ,26.79,798,6.0,7.1,63.9,26.45,-64.0,-66.0,-43.0,-60.0,26.62,-63.0, , , ,27.31,798,5.8,6.6,63.9,26.96,-63.0,-68.0,-47.0,-62.0,27.12,-63.0, , , 18:53:07 Group 013 0.35 mg/str Inj. Quantity -0.09 mg/str Inj. Quantity 0.47 mg/str Inj. Quantity -0.28 mg/str Inj. Quantity 18:53:07 Group 023 -62.0 (no units) -57.0 (no units) -49.0 (no units) -59.0 (no units) 18:53:07 Group 024 -60.0 (no units) bardzo prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #14 Napisano 8 Kwietnia 2010 (edytowane) Z tak wklejonych logów mało kto będzie chciał odczytywać... Musisz wkleić je na tej stronie i wrzucić jako link http://rtnet.pl/vaglog Z ostatniego wpisu: 18:53:07 Group 0130.35 mg/str Inj. Quantity -0.09 mg/str Inj. Quantity 0.47 mg/str Inj. Quantity -0.28 mg/str Inj. Quantity 18:53:07 Group 023 -62.0 (no units) -57.0 (no units) -49.0 (no units) -59.0 (no units) Można powiedzieć, że korekcje pompowtrysków są bardzo dobre, ale nie one są decydujące w ocenie wtrysków. Nieciekawie jest w grupie23 czyli BIP. Nie wiem jakie normy są dla silnika 2,5 ale i tak wydaje mi się za dużo. Z tego co wiem to ujemne BIPy to problem z dostarczaniem paliwa. Ewentualnie kiepskie paliwo, ale byłoby to widać również po korekcjach (grupa 013) a te są super. Także do sprawdzenia układ paliwowy (filtr paliwa itd.) Edytowane 8 Kwietnia 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axidix Zgłoś #15 Napisano 8 Kwietnia 2010 Dzieki za ten link czyli to po krutce ma tak wygldac ? http://vaglog.rtnet.pl/d_a_r_e_k18_10298.html http://vaglog.rtnet.pl/d_a_r_e_k18_10299.html no tak a co do przebiegu masz jakis pomysł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #16 Napisano 8 Kwietnia 2010 Jeśli uporanie się z BIPami będzie kwestią błahą (np: filtra paliwa ) to korekcje pompek napawają optymizmem. Takie korekcje ma nowy silnik, ale bip na razie są tragiczne. Ale tak jak mówię, korekcje to jedynie początek. Najważniejsze są BIPy i jeśli w 2.5 też są normy do 30 to sam możesz ocenić, że na razie ciekawie nie jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axidix Zgłoś #17 Napisano 8 Kwietnia 2010 wiem wiem podobno w T5 przez 2,5 TDI +- 60 powino byc ale ile w tym prawdy ? to niewiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #18 Napisano 8 Kwietnia 2010 Za wysoki bipy odnotują blad w sterowniku,tak podaje instrukcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axidix Zgłoś #19 Napisano 8 Kwietnia 2010 ta przy normie -+30 blad sie zapali przy 127 . wiec jezeli było by norma z 60 to bezie prawdopodbnie proporcjonalnie wiecej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albus Zgłoś #20 Napisano 14 Maja 2010 (edytowane) Podczepię się pod temat spytam jak jest z BIPami w 2.0 TDI 140KM??? na biegu jałowym (oczywiscie 23 blok) na 2 cylindrze pokazuje" -35" "- 75" (zmienia się co jakiś czas) a na pozostałych trzech jest tak ok 35... objaw - silnik na wolnych telepie delikatnie , jak zimny bardziej telepie. Edytowane 14 Maja 2010 przez albus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach