Skocz do zawartości
fragmaster

Alternator stanął

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam kolejny problem. Od jakiegoś czasu pasek piszczał, naciągnąłem go, bo był luźny. Podczas jazdy zaczął się palić i pękł. Kupiłem nowy ale okazało się że alternator się nie kręci. Ruszyłem go kluczem i zaczął się obracać. Jednak przy obracaniu było słychać dźwięk i nie było ono całkiem swobodne. Ale założyłem nowy pasek, naciągnąłem, odpaliłem i silnik sobie chodził tak pare minut i wszystko było ok. Zrobiłem test obciążenia czyli włączyłem światła radio nawiew itd i nagle zapaliła się kontrolka ładowania i zaczęło kopcić z pod maski. Alternator znowu stanął. Znowu go ruszyłem i odpaliłem ale tym razem po kilku sekundach stanął. Trzeba coś z tym zrobić. Szukałem dużo na ten temat ale wszędzie jest o łożyskach, które słychać, ale nie jest napisane czy one mogą być przyczyną całkowitego zablokowania się alternatora. Łożyska były wymieniane 2-3 lata temu. To tylko ich wina? Czy to też coś innego? I czy ktoś miałby jakiś schemat rozbierania alternatora? Marka to Valeo, passat z podpisu. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To tylko ich wina? Czy to też coś innego? I czy ktoś miałby jakiś schemat rozbierania alternatora? Marka to Valeo, passat z podpisu. Proszę o pomoc.

Jak byś wymienił łożyska na samym początku to pewnie coś by z tego było. Teraz ty chyba tylko nowy się kłania. Może ze masz szczęście i nic się alternatorowi nie stało.

Zanieś go do elektryka niech go sprawdzi to będziesz wiedział czy nie uszkodziło się coś w elektryce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! Mam kolejny problem. Od jakiegoś czasu pasek piszczał, naciągnąłem go, bo był luźny. Podczas jazdy zaczął się palić i pękł. Kupiłem nowy ale okazało się że alternator się nie kręci. Ruszyłem go kluczem i zaczął się obracać. Jednak przy obracaniu było słychać dźwięk i nie było ono całkiem swobodne. Ale założyłem nowy pasek, naciągnąłem, odpaliłem i silnik sobie chodził tak pare minut i wszystko było ok. Zrobiłem test obciążenia czyli włączyłem światła radio nawiew itd i nagle zapaliła się kontrolka ładowania i zaczęło kopcić z pod maski. Alternator znowu stanął. Znowu go ruszyłem i odpaliłem ale tym razem po kilku sekundach stanął. Trzeba coś z tym zrobić. Szukałem dużo na ten temat ale wszędzie jest o łożyskach, które słychać, ale nie jest napisane czy one mogą być przyczyną całkowitego zablokowania się alternatora. Łożyska były wymieniane 2-3 lata temu. To tylko ich wina? Czy to też coś innego? I czy ktoś miałby jakiś schemat rozbierania alternatora? Marka to Valeo, passat z podpisu. Proszę o pomoc.

Jak będziesz miał szczęście to łożyska,choć w to wątpię...Raczej stawiał bym na to że już altek jest "wytarty" w środku...Elektryk się niestety kłania.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Poszukam nowego. A jak sprawdzić stan szczotek w alternatorze, żeby,m wiedział na co patrzeć przy zakupie? Bo sam naprawiam jest nie bardzo wytłumaczone? I czy alternator od benzyny nadaje się do diesla?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sprawdzić stan szczotek w alternatorze, żeby,m wiedział na co patrzeć przy zakupie? Bo sam naprawiam jest nie bardzo wytłumaczone? I czy alternator od benzyny nadaje się do diesla?

Trzeba odkręcić regulator napięcia, szczotki są zintegrowane z regulatorem. Altek od benzyny przypasi jak nie masz obrotomierza, a jak masz obrotomierz, to nie będzie na nim działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem już sprawny alternator tyle, że boscha i na innej wtyczce. Z montażem jest ok, ale co do podłączenia to nie jestem pewien jak. Z tego co się orientuje to przez duży B+ leci główny prąd z alt, przez to mniejsze B+ leci prąd do kontrolki ładowania a D+ to nie wiem. Na zdjęciu pierwszym jest mój stary alternator, na zdjęciu drugim ten, który kupiłem, a na trzecim kable. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to poprawnie podłączyć?

 

http://img706.imageshack.us/img706/7139/87809724.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/8582/78403812.jpg

http://img44.imageshack.us/img44/3286/70390607c.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obrotomierz:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obrotomierz
? Obrotomierza brak.

:confused: Panowie, o co kaman??

__________________________________________________

Sygnał do obrotomierza idzie z wyjścia W alternatora.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Widzę, że nikt za bardzo nie wie. Doszedłem już prawie do wszystkiego sam. Prosiłbym tylko, żeby mi ktoś powiedział czy skoro mam tylko jeden kabel na B+, a z alternatora wychodzą 2 bolce na B+ to mam podłączyć kabel do jednego z nich czy zrobić rozgałęzienie i do obydwu na raz? Czy takie połączenie do obydwu na raz nie uszkodzi alternatora?

Edytowane przez fragmaster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z alternatora wychodzą 2 bolce na B+ to mam podłączyć kabel do jednego z nich czy zrobić rozgałęzienie i do obydwu na raz?

 

Do obu naraz. Trzeba zmostkować te dwie najszersze wsuwki. Szkoda że wtyczki sobie nie dokupiłeś. Ta węższa wsuwka to do kontrolki ładowania - niebieski przewód, W to sygnał od obrotomierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo. A wiesz może po co jest ten 3 kabel u mnie w samochodzie, czyli czerwony cienki? Podłączony był w alternatorze albo do B+ małego, albo do W. Tyle że obrotomierza nie mam, a ten B+ mały z tego co czytałem służy do podłączenia Filter capacitor czyli jakiegoś kondesatora filtrowego. W alternatorze boscha z B+ małego idzie kabel do takiej małego plastikowego pudełeczka na alternatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to małe pudełeczko na altku boscha to właśnie kondensator przeciw zakłóceniowy.

To że nie masz obrotomierza, nie oznacza tego że nie masz przewodu do obrotomierza ;) Mi się wydaje że ten cienki czerwony CHYBA powinien iść do zacisku W. Wtedy wkładasz licznik z obrotomierzem i wszystko od razu działa. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że się podłączę pod ten temat ale nie chcę robić nowego a mam podobny problem, co prawda nie jest aż tak źle, narazie piszczy mi tylko rolka alternatora, po wyjęciu alternator stanął tak samo czyli raczej łożyska, nie chcę mieć aż takiego problemu jak kolega więc chciałbym je wymienić, tylko jakie kupić? Alternator to 028 903 029 R Valeo, samochód: A4 Awx 2002. Dzięki, pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

aby sprawdzic czy alternator jest sprawny najlatwiej jest zaopatrzyc sie w jakis miernik i zmierzyc napiecie na akumulatorze( powinno wynosic 14V - odstepstwa od normy siegaja 13,5 - 14,6 V)

Za poprawne napiecie -czyli poprawne ładowanie i utrzymywanie napiecia w normie odpowiada REGULATOR NAPIECIA - jest on zazwyczaj zespolony ze szczotkami i zazwyczaj jest przykrecony na 2 sruby

http://img208.imageshack.us/img208/8582/78403812.jpg w tym zdjeciu znajduje sie on na samym dole i jest opisany jako DBIB1370L

http://img706.imageshack.us/img706/7139/87809724.jpg a w tym zdjecu jest on na gorze M50FE

PRZED PRZYSTAPIENIEM DO JAKICH KOLWIEK PRAC NALEZY WYKRECIC GO W PIERWSZEJ KOLEJNOSCI - da nam to obraz w jakim stanie jest alternator( szczotki powinny wystawac nie mniej niz 4mm - nowe ok 1,5-2 cm, poniżej 4 mm należy wymienic szczotki(regulator napecia ze szczotkami)

przez otwor po szczotkach widac perscienie po ktorych szczotki pracuja ( nowe pierscienie maja jednakowa wysokosc (brak wyzlobien, przy nowych scianka pierscienia nie jest grubsza niz 2 mm)

 

Lozyska

Lozyska daja huk, halas podczas pracy, powstrzymuja ruch ....

NALEZY PAMIETAC ZE ALTERNATOR POWINIEN OBRACAC SIE SWOBODNE i nie ma odstepstw !!!!!!!!!!!! wszystkie problemy zwiazane z oporem ruchu zazwyczaj leza po stronie lozysk, i jesli chociaz raz nam on sie zablokuje nalezy NATYCHMIAST sprawdzic przyczyne.( wal wrnika pracuje z predkoscia 800-6000 obr/min)

 

przyczyna niesprawnych łozysk moze byc obcieranie wirnika ( wałka wewnatrz alternatora) o obudowe ( stojan - stojan czyli uzwojenia) jak rowniez samoistne zatarcie sie łożysk ( co mozna bylo zaowazyc kilka postow wyzej< wielce nie odpowiedzialne jest probowanie uruchomenia takiego alternatora>

 

zużyte lozyska mozna rowniez zaowazyc po zdjecu paska i poruszaniu kolem pasowym na boki ( przy dobrych lozyskach nie powinno byc słychac zadnego stukniecia ani wyczuc luzu ( pamietajmy ze luz na zuzytym lozysku nie bedzie siegal polowy milimetra)

 

kola pasowe(tam gdzie pracuje pasek poruszajacy alternator)

zuzycie zapewne usłyszymy ( piszczenie paska bedzie dawalo sie slyszec szczegolnie przy niskich obrotach

paski jednoklinowe - wewnetrzna czesc paska (takie kliniki ) dotykaja do kola pasowego to swiadczy o granicznym zuzyciu kułka i nalezy je wymienic

paski wieloklinowe - brak widicznych rowkow

 

przyczyna halasu moze byc rowniez ocierajacy wentylator o korpus ( obudowe )badz odkrecona jedna ze spilek (dlugie sruby przez calosc) i ocierajaca o wentylator

 

podsumowujac

zadaniem alternatora jest utrzymywanie napiecia ok 14 v bez roznicy jakie posiada on obciazenie ( ile jest wlaczonych odbiornikow elektrych) oraz aktualna predkosc obrotowa.

 

przed przystapieniem do rozkrecenia alternatora nalezy wykrecic szczotki gdyz beda blokowaly dalsze jego rozbieranie

 

jakie kolwiek luzy na lozyskach sa niedopuszczalne

 

paski napedzajace alternator nie moga byc napiete do tego stopnia aby nie mozna bylo ich ugiac pod naciskiem kciuka

 

 

WYPROWADZENIA :

http://img208.imageshack.us/img208/8582/78403812.jpg

http://img706.imageshack.us/img706/7139/87809724.jpg

B+przewod idacy do akumulatora, rozrusznika itd - glowny przewod przez ktory idzie prad do akumulator i innych odbiornikow ( wyscie ok 14 v

D+ przewod zasilajacy alternator - alternator jest urzadzeniem ktore samo z siebie nie potrafi wytworzyc energii elektrychnej, najpierw powinno dostac aby mogl produkowac wejscie ok 12 v

mala kosteczka z przewodem i opisem + albo b+ - jest to kondensator przeciw zakłócający - eliminuje zaklucenia ( da sie zyc bez niego )

W - wyjscie do obrotomierza ( oczywiscie nowsze samochody predkosc obrotowa odczytuja z innych czujnikow)

 

jesli podczas pracy silnika swieci sie kotrolka ladowania to albo poluzowal nam sie przewod oznaczony jako D+ albo skonczyly nam sie szczotki

 

mam nadzieje ze choc troche pomoglem w temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jeszcze próbowałem coś pokombinować z tym alternatorem, o którym pisałem w pierwszym poście. CHodzi o to, że kupiłem inny i też jest zły, więc może z tym da rade coś zrobić. Przyjrzałem się bliżej sytuacji i tak: przy obracaniu wirnika słychać szum i tak jakby dźwięk obcierania, słychać też takie brzęczenie jak by coś luźno latało z tyłu wirnika. Jak wyjąłem reg napięcia, to widać było że przy poruszaniu prawo lewo koła pasowego, koniec wirnika chodził na boki o 1 mm. Może coś z tego jeszcze być, czy do wyrzucenia? I tak w ogóle? Czy wie ktoś, czy łożyska z alternatora Bosch podejdą do tego Valeo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy łożyska z alternatora Bosch podejdą do tego Valeo?

Nie pamiętam na 100%, ale małe jest na 100% inne, duże nie jestem pewien ale tez chyba inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego nie kombinuj,

 

rozbierz alternator, zdejmij lozyska i kup nowe, jesli w sklepie pokazesz stare na pewno tobie znajda, jesli chodzi ceny to beda siegaly ok:

-duze lozysko kryte ok 6 pln

male lozysko ok 5 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator BOSCH łożysko 6303(duże) i 6203(małe)

VALEO 6303(duże),6203(małe) lub 6201(małe).

Wszystkie najlepiej z luzem C3.

Polecam marki:

KYK

PFI

NGK

Pozdro:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem ostatnio 6303 i 6201, koszt obu 18 zł, bezproblemowo dostępne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności