Skocz do zawartości
Taperson

Turbo czy G-Lader

Rekomendowane odpowiedzi

O tuz pytanie jest dość proste.

czy w B3 bylo typowe Turbo jeśli tak to w jakich silnikach

czy przypadkiem nie bylo to raczej tkz G-lader?

 

drugie pytanie jak by ktos po krotce wytłumaczył laikowi różnicę w tych dwóch urządzeniach?

 

 

p.s. temat jesli byl to prosze o przekierowanie bo szukajaka nic mi ciekawego nie znalazla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Turbo tylko w dieslach 1.6 i 1.9 .

G-lader w benzyniakach 1.8.

 

Róznica miedzy turbo a g-laderem jest jak pomiedzy "piciem z Szczawnicy a szczaniem w piwnicy" ;)

A tak serio turbo spręzarkę napędzają spaliny a g-lader napędzany jest mechanicznie z wału silnika - to głowna róznica w zasadzie działania.

 

Zresztą google prawdę Ci powie ;)

 

pozdr herflik-00

g60-1.jpg

Edytowane przez herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki tak naprawdę efekt daje G-lader? a jaki turbo sprezarka? czy jest to jakos porównywalne?

czy g-lader jest od tak do "dołożęnia" do silnika 1.8 ABS??

jakie sa koszta utrzymania tego urządzenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

jaki tak naprawdę efekt daje G-lader? a jaki turbo sprezarka? czy jest to jakos porównywalne?

 

Oba urządzenia zwiększają moc .. to oczywiste.

Dają jednak inną charakterystykę osiąganej mocy.

 

Porównywalne o tyle ze..

czy g-lader jest od tak do "dołożęnia" do silnika 1.8 ABS??

 

G-ladera nie da sie ot tak dołozyc do zwyklego silnika, a turbo spręzarkę o ile masz kasę i zdrowy silnik dołożysz.

 

G-lader to zwykła spreżarka mechaniczna , podobnie jak modne za oceanem spręzarki śrubowe i Rootsa , a turbo to kazdy wie jak wyglada.

O różnicach w charakterystykach silników wyposażonych w takie rozwiązania poczytaj ...

 

jakie sa koszta utrzymania tego urządzenia?

Z g-laderem jest ten klopot że co jakis czas trzeba wymieniac w nim uszczelniacze ( nie wiem co jaki ... nich powie ktos kto ma G60) , koszt takiej regeneracji to 800-1000zl.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie sa koszta utrzymania tego urządzenia?

Wpisz na alledrogo "kompresor G60" ostatnio był facet który oferował wszystko co potrzebe do regeneracji: uszczelniacze, łożyska, pasek i smar. Było tam też napisane co ile sie wymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G-lader to sprężarka mechaniczna doładowująca silnik w stanach sie nazywa to supercharger daje mniejszy przyrost mocy ale "ciągnie: od samego dołu. Z tego co wiem tylko vw montował sprężarki typu G. Zostały wycofane i nie są ogólnie stosowane, wiele osób co to ma wymienia na zwykłego Eatona, bo są awaryjne. Ta sprężarka jest napędzana paskiem, na mniejszym kółku z silnika 1.8 ludzie mają ok 200 km. Co do przeróbki trzeba by było dołożyć sprężarkę,jej napęd (pasek rolki), dolot, odprężyc troszkę silnik i może komputer silnika z G60 a dół silnika jak jest zdrowy to powinien wytrzymać doładowanie. Lepiej i taniej wyjdzie kupić Eatonka ;)

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zlydzial1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to nie jest przypadkiem zwykly kompresor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...zwykly kompresor...

mnie to to wlasnie tak wygląda

 

ale zastanawia mnie czy mozna to z monowtryskiem zastosowac?

i w ogóle czy z monowtryskiem mozna turbo/kompresor zastosowac??

Edytowane przez kubelt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co w tym przeszkadza monowtrysk? Chyba jedynym ograniczeniem może być wydajność. Można nawet i do gaźnika dodać kompresor albo trubo.

Kompresor typu G: http://2.bp.blogspot.com/_ZksPutiNyUM/SdF_LN92NfI/AAAAAAAAAKY/EMJi4dMpn2s/s400/a_g-lader3.jpg

Roots czyli taki jak Eatony: http://www.themotorreport.com.au/wp-content/uploads/2008/07/eaton-supercharger.jpg

Kompresor typu odśrodkowego : http://static.howstuffworks.com/gif/supercharger-6a.jpg

Jak widać każdy różni się budową.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JA kiedyś myślałem żeby G dołożyć do 1.9 TD któy miał siąść w suzuki samuraju żeby laga niemiał ale skonczyło sie na poczciwym oryginalnym t2 a była by to chyba pierwsza konstrukcja D z G :DxD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JA kiedyś myślałem żeby G dołożyć do 1.9 TD któy miał siąść w suzuki samuraju żeby laga niemiał ale skonczyło sie na poczciwym oryginalnym t2 a była by to chyba pierwsza konstrukcja D z G xD

 

Wg. mnie nie potrzebne koszta i obciążanie silnika, dużo lepszym i tańszym rozwiązaniem jest zaaplikowanie TDI;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co w tym przeszkadza monowtrysk? Chyba jedynym ograniczeniem może być wydajność. Można nawet i do gaźnika dodać kompresor albo trubo.

Silnik PG 1.8 G60 jest silnikiem wzmacnianym gdzie np. twardość korbowodów jest na poziomie 196 hrz a w zwykłym 1.8 jest to 75 hrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale ogólnie wytrzymują obciążenia z tą mniejszą wartością ponieważ producent nie robił wytrzymałości części na styku jak w F1gdzie odchudzone korbowody czy wał ma starczyć na 4 do 8 godzin wysilonej pracy, tylko jest jednak spory zapas.Faktem jest jednak że mimo wszystko zwykła 90 KM ale z dołożonym G nie wytrzyma tyle co fabryczne G60.Też myślałem o dokładce G ale powoli skłaniam się w kierunku Eatonka lub turbo.Problemem o którym jeszcze nikt nie pisał przynajmniej w tym poście to wydajność pompy paliwa która może być niewystarczająca do piłowania:kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zostały wycofane i nie są ogólnie stosowane

 

Z motoryzacji tak - bo nie były idiotoodporne, ale w sprężarkach chłodniczych, klimatyzacji, zamrażarkach itp. wciąż jest stosowana sprężarka rotacyjna, która działa tak samo jak ta z vw.

Dopóki taka sprężarka ma dobry olej, okresowo wymieniane uszczelnienia i łożyska, może pracować wiecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

twardość korbowodów jest na poziomie 196 hrz a w zwykłym 1.8 jest to 75 hrz

 

Co to za skala twardości HRZ ? Poważnie pytam ...

 

pozdrawiam herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miało być HRC i nie 196 a 96HRC .

Sory za literówkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności