Taperson Zgłoś #1 Napisano 16 Stycznia 2010 O tuz pytanie jest dość proste. czy w B3 bylo typowe Turbo jeśli tak to w jakich silnikach czy przypadkiem nie bylo to raczej tkz G-lader? drugie pytanie jak by ktos po krotce wytłumaczył laikowi różnicę w tych dwóch urządzeniach? p.s. temat jesli byl to prosze o przekierowanie bo szukajaka nic mi ciekawego nie znalazla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #2 Napisano 16 Stycznia 2010 (edytowane) Witam Turbo tylko w dieslach 1.6 i 1.9 . G-lader w benzyniakach 1.8. Róznica miedzy turbo a g-laderem jest jak pomiedzy "piciem z Szczawnicy a szczaniem w piwnicy" A tak serio turbo spręzarkę napędzają spaliny a g-lader napędzany jest mechanicznie z wału silnika - to głowna róznica w zasadzie działania. Zresztą google prawdę Ci powie pozdr herflik-00 Edytowane 16 Stycznia 2010 przez herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2010 jaki tak naprawdę efekt daje G-lader? a jaki turbo sprezarka? czy jest to jakos porównywalne? czy g-lader jest od tak do "dołożęnia" do silnika 1.8 ABS?? jakie sa koszta utrzymania tego urządzenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2010 Witam jaki tak naprawdę efekt daje G-lader? a jaki turbo sprezarka? czy jest to jakos porównywalne? Oba urządzenia zwiększają moc .. to oczywiste. Dają jednak inną charakterystykę osiąganej mocy. Porównywalne o tyle ze.. czy g-lader jest od tak do "dołożęnia" do silnika 1.8 ABS?? G-ladera nie da sie ot tak dołozyc do zwyklego silnika, a turbo spręzarkę o ile masz kasę i zdrowy silnik dołożysz. G-lader to zwykła spreżarka mechaniczna , podobnie jak modne za oceanem spręzarki śrubowe i Rootsa , a turbo to kazdy wie jak wyglada. O różnicach w charakterystykach silników wyposażonych w takie rozwiązania poczytaj ... jakie sa koszta utrzymania tego urządzenia? Z g-laderem jest ten klopot że co jakis czas trzeba wymieniac w nim uszczelniacze ( nie wiem co jaki ... nich powie ktos kto ma G60) , koszt takiej regeneracji to 800-1000zl. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2010 jakie sa koszta utrzymania tego urządzenia? Wpisz na alledrogo "kompresor G60" ostatnio był facet który oferował wszystko co potrzebe do regeneracji: uszczelniacze, łożyska, pasek i smar. Było tam też napisane co ile sie wymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2010 G-lader to sprężarka mechaniczna doładowująca silnik w stanach sie nazywa to supercharger daje mniejszy przyrost mocy ale "ciągnie: od samego dołu. Z tego co wiem tylko vw montował sprężarki typu G. Zostały wycofane i nie są ogólnie stosowane, wiele osób co to ma wymienia na zwykłego Eatona, bo są awaryjne. Ta sprężarka jest napędzana paskiem, na mniejszym kółku z silnika 1.8 ludzie mają ok 200 km. Co do przeróbki trzeba by było dołożyć sprężarkę,jej napęd (pasek rolki), dolot, odprężyc troszkę silnik i może komputer silnika z G60 a dół silnika jak jest zdrowy to powinien wytrzymać doładowanie. Lepiej i taniej wyjdzie kupić Eatonka Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2010 _zlydzial1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #8 Napisano 18 Stycznia 2010 a to nie jest przypadkiem zwykly kompresor? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #9 Napisano 18 Stycznia 2010 (edytowane) ...zwykly kompresor... mnie to to wlasnie tak wygląda ale zastanawia mnie czy mozna to z monowtryskiem zastosowac? i w ogóle czy z monowtryskiem mozna turbo/kompresor zastosowac?? Edytowane 3 Marca 2010 przez kubelt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #10 Napisano 18 Stycznia 2010 A co w tym przeszkadza monowtrysk? Chyba jedynym ograniczeniem może być wydajność. Można nawet i do gaźnika dodać kompresor albo trubo. Kompresor typu G: http://2.bp.blogspot.com/_ZksPutiNyUM/SdF_LN92NfI/AAAAAAAAAKY/EMJi4dMpn2s/s400/a_g-lader3.jpg Roots czyli taki jak Eatony: http://www.themotorreport.com.au/wp-content/uploads/2008/07/eaton-supercharger.jpg Kompresor typu odśrodkowego : http://static.howstuffworks.com/gif/supercharger-6a.jpg Jak widać każdy różni się budową. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat driver Zgłoś #11 Napisano 2 Lutego 2010 JA kiedyś myślałem żeby G dołożyć do 1.9 TD któy miał siąść w suzuki samuraju żeby laga niemiał ale skonczyło sie na poczciwym oryginalnym t2 a była by to chyba pierwsza konstrukcja D z G Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciu$ Zgłoś #12 Napisano 1 Marca 2010 JA kiedyś myślałem żeby G dołożyć do 1.9 TD któy miał siąść w suzuki samuraju żeby laga niemiał ale skonczyło sie na poczciwym oryginalnym t2 a była by to chyba pierwsza konstrukcja D z G Wg. mnie nie potrzebne koszta i obciążanie silnika, dużo lepszym i tańszym rozwiązaniem jest zaaplikowanie TDI;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bodex Zgłoś #13 Napisano 3 Marca 2010 A co w tym przeszkadza monowtrysk? Chyba jedynym ograniczeniem może być wydajność. Można nawet i do gaźnika dodać kompresor albo trubo. Silnik PG 1.8 G60 jest silnikiem wzmacnianym gdzie np. twardość korbowodów jest na poziomie 196 hrz a w zwykłym 1.8 jest to 75 hrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waza1978 Zgłoś #14 Napisano 10 Marca 2010 Zgadza się ale ogólnie wytrzymują obciążenia z tą mniejszą wartością ponieważ producent nie robił wytrzymałości części na styku jak w F1gdzie odchudzone korbowody czy wał ma starczyć na 4 do 8 godzin wysilonej pracy, tylko jest jednak spory zapas.Faktem jest jednak że mimo wszystko zwykła 90 KM ale z dołożonym G nie wytrzyma tyle co fabryczne G60.Też myślałem o dokładce G ale powoli skłaniam się w kierunku Eatonka lub turbo.Problemem o którym jeszcze nikt nie pisał przynajmniej w tym poście to wydajność pompy paliwa która może być niewystarczająca do piłowania:kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #15 Napisano 13 Marca 2010 Zostały wycofane i nie są ogólnie stosowane Z motoryzacji tak - bo nie były idiotoodporne, ale w sprężarkach chłodniczych, klimatyzacji, zamrażarkach itp. wciąż jest stosowana sprężarka rotacyjna, która działa tak samo jak ta z vw. Dopóki taka sprężarka ma dobry olej, okresowo wymieniane uszczelnienia i łożyska, może pracować wiecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #16 Napisano 28 Marca 2010 Witam twardość korbowodów jest na poziomie 196 hrz a w zwykłym 1.8 jest to 75 hrz Co to za skala twardości HRZ ? Poważnie pytam ... pozdrawiam herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bodex Zgłoś #17 Napisano 29 Marca 2010 Miało być HRC i nie 196 a 96HRC . Sory za literówkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach