mielke Zgłoś #21 Napisano 4 Kwietnia 2011 Czyli taka wymiana się po prostu nie opłaca ... jak dla kogo dla mnie zakup auta z silnikiem np 1.6 żeby go potem na 1.8 przełożyć to się nie opłaca ale są tacy którym się to opłaca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #22 Napisano 7 Lipca 2011 (edytowane) witam ALL ja swego czasu robiłem przekładke z 1.6 AHL na 1.8 ale bez T bo z turbiną jest wiecej roboty trzeba zmieniac instalacje wewnątrz auta pod deską sa inne piny i jest ich wiecej bo 1.8T ma elektroniczną przepustnice i elektroniczny pedał gazu. A wiec powiem tak przy mojej przekładce trzeba było wymienic przednią belke bo jest przesunieta poduszka czołowa kompresor klimy wraz z łapą wiązka silnika wraz ze sterownikiem. łapy silnika sa uniwersalne zawieszenie nie trzeba ruszac skrzynia jest inna i pół osie tez sa inne docisk i tarcza sprzegłowa sa inne ale koło zamachowe te same przewody ogrzewania oba do wymiany bo nie podejdą a wiec z 1.6 pozostaje do przełozenia alternator przepustnica układ wydechowy ten sam jedynie lekko zanizona srednica rury 50 55 powiem tak po podsumowaniu wyszło mnie to koło 2 tys nie licząc roboty 2 dni no i na koniec trzeba zgrac imo z sterownika starego do nowego ale dla samej satysfakcji i udowodnienia udowodniłem ze sie da memu mechanikowi który pracuje w ASO no i lepiej auto jezdziło jak by nie było 24 konie wiecej i inny moment obrotowy jak cos to piszcie z miła checią odpowiemi pomoge w miare moich mozliwosci mam wszystkie schematy podpiecia instal silnika do wiązki głównej własno recznie robione Edytowane 7 Lipca 2011 przez romeo9999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #23 Napisano 8 Lipca 2011 A tak z ciekawości czy można zamienić silnik 1.6 na 2.0i z audi 80,100, A6. Taki silnik to można za grosze wyciągnąć, ma więcej mocy/niutów tym bardziej i jest nie do zajechania. Czy jest taki Swap realny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #24 Napisano 9 Lipca 2011 ciezko bedzie bo audi niektóre modele miały jeszcze rozdzielacz zapłonu nie wiem jak ze skrzynia czy podejdzie to wielki znak zapytania ??????????????????????? ja tylko moge sie wypowiedziec w mojej kwesti to gwarancja 1000 % a resta to domino Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #25 Napisano 15 Sierpnia 2011 tak z ciekawości, czy na blok 1.6i można zapodać głowicę 16V z VW Polo gti 1.6 16v 125KM, lub czy taki silnik można ze Swapować zamiast standardowego 1.6?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #26 Napisano 15 Sierpnia 2011 tak z ciekawości, czy na blok 1.6i można zapodać głowicę 16V z VW Polo gti 1.6 16v 125KM, lub czy taki silnik można ze Swapować zamiast standardowego 1.6?? raczej nie ale podaj oznaczenia silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #27 Napisano 16 Sierpnia 2011 gdybym to ja wiedział , ja tak sobie tylko gdybam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #28 Napisano 16 Sierpnia 2011 gdybym to ja wiedział , ja tak sobie tylko gdybam to może roczniki chociaż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #29 Napisano 16 Sierpnia 2011 98/99 VW Passat/Audi A4 silnik z VW Polo 1.6 16V gti 125KM które było produkowane ok 98r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin79 Zgłoś #30 Napisano 16 Sierpnia 2011 kat825 najważniejsza rzecz to porównać uszczelki pod głowicą, wszystko musi pasować. Sprawdzić trzeba też czy kanały wodne i olejowe pokrywają się. Ale to raczej rzeźba dla rzeźby będzie, passat to ciężka krowa więc przesuwanie mocy i momentu w górny zakres obrotów sprawi, że wcale nie będzie się tym przyjemniej jeździć. Problem może być również z kolektorem wydechowym, bo nawet jeśli góra jakimś cudem spasuje to już inne ułożenie silnika spowoduje, że trzeba będzie rzeźbić. Kupuj 1.8T i przekładaj. Ja mam troszkę łatwiej bo 1.8n/a to niemal identyczny silnik jak 1.8T i wszystko chce pasować jak klocki lego, z czego się ogromnie cieszę. Przy takich zabawach najważniejsza kwestia to mieć czym jeździć w zastępstwie, by móc bez stresu auto wyłączyć z użytkowania nawet na 2-4 tygodnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość BartezGKA Zgłoś #31 Napisano 22 Listopada 2011 Witam. Chciałbym odświeżyć temat przeróbki passata a mianowicie wsadzenie silnika 1,8T 150 KM,w moim pasku jest silnik 1,8 125 KM z elektronicznym pedałem gazu.Nabylem juz calego angola silnikiem 1,8T z pedałem na linkię.Wiem ze musze przełożyc cała instalke silnika wraz z komputerem,lecz irytuje mnie ten pedał gazu,co z nim zrobic?Czy tez przełożyc z angola ten pedał i wsadzic linke,czy da się to jakos ugryść i wsadzic do kolektora przepustnicę elektronicznym gazem,tylko jak to podłączyć,czy jak wsadze maualny gaz to nie bedzie jakiś błedów,dodam ze mam licznik pół FIS. Proszę o jakieś porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzonybravo Zgłoś #32 Napisano 26 Kwietnia 2012 Odświeżam śledzia. Mam pytanie. Jestem teraz na etapie poszukiwania dawcy do swapu. Swap będzie z 1.8 ADR na 1.8t AWT. Moje pytanie to co jest mi potrzebne co owej przekładki? I jak wygląda sprawa z instalacja el. w AWT czy dużo trzeba zmieniać w porównaniu do ADR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dem-car customs Zgłoś #33 Napisano 23 Września 2012 witam! powiem tak wyczyście wszystko w tym temacie i zacznijmy go od nowa chętnie pomogę w temacie SWAP-u ale nie chce mi sie czytać bzdur chyba ze ktoś jest z okolic to zapraszam do mnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Misiek93 Zgłoś #34 Napisano 21 Listopada 2012 Też myślę cały czas nad przekładką z 1.6 na 1.8 t albo 2.0 tylko nie wiem właśnie na co się zdecydować. Myślałem tez o gazie ale opinie na temat 1.8 t z gazem slyszałem bardzo różne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrzyk31 Zgłoś #35 Napisano 2 Grudnia 2013 podbijam gdyż jestem ciekaw czy ktoś w końcu wykonał takiego SWAP'a? planuje też u siebie zmianę na 1.8T . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #36 Napisano 2 Grudnia 2013 pisz do kolegi motylek8522 ( http://forum.vw-passat.pl/members/35921-motylek8522 ) Opanował obydwa swapy 1.6 >> 1.8 >> 1.8T 180PS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #37 Napisano 2 Grudnia 2013 odpisałem mu na PW, ale gdyby ktoś był jeszcze ciekawy to ::: kompletny silnik z wiązką, oczywiście przepustnica musi być na linkę, linka gazu, ecu(wrzucić immo twoje) , pompa paliwa z takim uchwytem, wszelakie rury dolotowe, góra puszki filtra powietrza wraz z przepływką i modułem zapłonu, wtryski, dolna rura ta na przodzie, intercooler, dla ułatwienia katalizator z kawałkiem rury wydechowej gdzie wychodzi już na prosto pod autem, zbiorniczek płynu chłodniczego, pompa wspomagania i węże, skrzynia, to możesz zostawić, co do klimy to jak dokładnie przepatrzysz mój temat to dowiesz się jak klimę z 1.6 wsadziłem do 1.8 a teraz do 1.8t bo w 1.8 i 1.8t jest inna, jak mnie ktoś podpuści to będzie i kolejny opanowany w moim aucie tak na marginesie to obecnie ogarnięty SWAP 2.0 ABF z golfa mk3 do Jetty A2 1.8. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach