Skocz do zawartości
cienio

zmiana silnika z 1.6 na 1.8 turbo Passat b5

Rekomendowane odpowiedzi

witam was mam pytanie tak jak w temacie.mam passata b5 z silnikiem 1.6. i kupilem passata b5 z 1.8 turbo.anglika. i chciałem zmienić pytanie czy zmienić muszę zawieszenie czy duzo jest roboty z zmiana elektryki i co muszę jeszcze powymieniać.proszę o jakieś wskazówki z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej przerzuc wszystko - z kiera wlacznie :D:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko to znaczy silnik skrzynia pompka paliwa za wiecha

to będzie trochę roboty ale mam nadzieje ze wszystko będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobry pomysł, ja też czekam z utęsknieniem na przypływ kasy i zmiana silnika z 1.6 na 1.8T bądź jak się trafi cos lepszego. :) opisuj na bierząco.

szkoda że 1,6 nie można podkręcić :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no fajny temat tylko chcialbym jakies wskazowki boje sie z elektryka.robilem taki zabieg w oplu i dalem rade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cienio - wyposaż się w ETKĘ i porównuj co jest takie samo, a co inne... Z tego co pamiętam, to półosie do pewnego momentu się nie różniły pomiędzy 1.8 a 1.6 (do początku 2001 roku), więc będą pasować do skrzyni, którą kupisz razem z silnikiem (chyba, że rozważysz zostawienie skrzyni od 1.6 - może być ciut za krótka do silnika 1.8T). Wahacze i hamulce masz te same (282 jeśli mowa o przedlifcie), sam silnik jest niewiele cięższy od 1.6, więc nie masz się co martwić o amortyzatory/sprężyny... elektryka - przekładasz całość z komputerem sterującym i wjo...

 

(rozważania czysto teoretyczne, bo nigdy takiego zabiegu nie robiłem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja 1 robilem w oplu ale dawno temu.tak skrzynie tez wymienie boje sie tylko z elektryka bo nigdy tego nielubialem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i udało się wszystko? Działa? Bo sam się zastanawiam nad taką przekładką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co masz tez 1.6? nie jeszcze nie bawiłem się bo brak czasu..ale coś teraz myślę nad tym,,,narazie robie audi..ale biorę sie za przekładkę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez planuje przekładkę za 1.8T powiedzcie mi jakie koszty tego zabiegu są i czego muszę się obawiać przy tym zabiegu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szkoda że 1,6 nie można podkręcić

 

Czy faktycznie nie ma żadnych sposobów na podniesienie mocy tego silnika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
ja tez planuje przekładkę za 1.8T powiedzcie mi jakie koszty tego zabiegu są i czego muszę się obawiać przy tym zabiegu??

 

Poszukaj na a4 moskal ma kompletny silnik ze sprzynia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cienio - wyposaż się w ETKĘ i porównuj co jest takie samo, a co inne... Z tego co pamiętam, to półosie do pewnego momentu się nie różniły pomiędzy 1.8 a 1.6 (do początku 2001 roku), więc będą pasować do skrzyni, którą kupisz razem z silnikiem (chyba, że rozważysz zostawienie skrzyni od 1.6 - może być ciut za krótka do silnika 1.8T). Wahacze i hamulce masz te same (282 jeśli mowa o przedlifcie), sam silnik jest niewiele cięższy od 1.6, więc nie masz się co martwić o amortyzatory/sprężyny... elektryka - przekładasz całość z komputerem sterującym i wjo...

 

(rozważania czysto teoretyczne, bo nigdy takiego zabiegu nie robiłem)

też jestem na etapie zmiany silnika na 1.8T 150k, więc jestem ciekaw wielu podstawowych rzeczy..

czyli skrzynia z 1.6 nie podejdzie? czy będą z nią jakieś problemy..?

oczywiście cała instalacja, moduł komfortu do zmiany?

aa.. jeśli jest u mnie aktualnie instalacja gazowa, to po wymianie, trzeba będzie od nowa ją podbić.. (raczej tak, ale wole sie zapytać) oraz wymiana dokumentów? (dowód rej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii technicznej nie pomogę bo passata mam od nie dawna ale będę kibicował bo sam planuję na przyszły rok przekładkę na 1.8t (choć z 1.8).

W kwestii dokumentacji pomóc już mogę bo takie myki robiłem w oplach. W kwestii gazu nic się nie zmienia bo samochód nadal zasilany będzie tym samym paliwem (benzyna+lpg), zgłosić będziesz musiał tylko inną pojemność, oczywiście wymiana dokumentów będzie potrzebna ale wcześniej musisz jechać na rozszerzony przegląd (więc termin trzeba zgrać z końcem poprzedniego by nie płacić za wiele). Dodam, że obecnie takie zmiany kosztują trochę ponad 200zł a z tego co mi powiedzieli panowie na stacji diagnostycznej (bo pytałem o ew. wywalenie kratki z auta) to na przyszły rok planowana jest zmiana stawki i jej podniesienie trzy krotnie (nie wiem czy chcieli na mnie zarobić już teraz czy jest to faktycznie prawda).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ssrmarcin

Witam, postanowiłem również po zatarciu silnika w moim pasku wymienić silnik całkowicie. Chciałbym zmienić silnik z 1.6 na 1.8T. Czy któryś z przedmówców już tego dokonał? Są jakieś trudności? Co trzeba wymienić łącznie z silnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam problem. Chcę wymienić silnik w moim passacie z 1.6 na 1.8t bo zaczyna mnie irytować "dynamika" tego silnika. Czy mógł by ktoś opisać co oprócz samego bloku silnika trzeba będzie wymienic i mniej więcej w jakich kosztach to oscyluje? :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydech/dolot, komputer, półosie, sprzęgło, skrzynie, za sam słupek(z osprzętem) w dobrym stanie zapłacisz koło 1500-2000zł + skrzynia koło 700zł (czasem z półosiami się trafia) no i sprzęgło z kołem zamachowym NOWE (chyba koło 1000zł), turbo 1500zł (po regeneracji) i kolektory + tłumiki chyba koło 2000zł to są ceny orientacyjne może być taniej/drożej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tyle samo co zakup nowego auta z silnikiem 1.8t :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki passat z tego roku 1997 to wydatek koło 12000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli taka wymiana się po prostu nie opłaca ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności