cienio Zgłoś #1 Napisano 16 Stycznia 2010 witam was mam pytanie tak jak w temacie.mam passata b5 z silnikiem 1.6. i kupilem passata b5 z 1.8 turbo.anglika. i chciałem zmienić pytanie czy zmienić muszę zawieszenie czy duzo jest roboty z zmiana elektryki i co muszę jeszcze powymieniać.proszę o jakieś wskazówki z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #2 Napisano 16 Stycznia 2010 najlepiej przerzuc wszystko - z kiera wlacznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cienio Zgłoś #3 Napisano 16 Stycznia 2010 wszystko to znaczy silnik skrzynia pompka paliwa za wiecha to będzie trochę roboty ale mam nadzieje ze wszystko będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2010 dobry pomysł, ja też czekam z utęsknieniem na przypływ kasy i zmiana silnika z 1.6 na 1.8T bądź jak się trafi cos lepszego. opisuj na bierząco. szkoda że 1,6 nie można podkręcić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cienio Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2010 no fajny temat tylko chcialbym jakies wskazowki boje sie z elektryka.robilem taki zabieg w oplu i dalem rade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2010 cienio - wyposaż się w ETKĘ i porównuj co jest takie samo, a co inne... Z tego co pamiętam, to półosie do pewnego momentu się nie różniły pomiędzy 1.8 a 1.6 (do początku 2001 roku), więc będą pasować do skrzyni, którą kupisz razem z silnikiem (chyba, że rozważysz zostawienie skrzyni od 1.6 - może być ciut za krótka do silnika 1.8T). Wahacze i hamulce masz te same (282 jeśli mowa o przedlifcie), sam silnik jest niewiele cięższy od 1.6, więc nie masz się co martwić o amortyzatory/sprężyny... elektryka - przekładasz całość z komputerem sterującym i wjo... (rozważania czysto teoretyczne, bo nigdy takiego zabiegu nie robiłem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cienio Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2010 no ja 1 robilem w oplu ale dawno temu.tak skrzynie tez wymienie boje sie tylko z elektryka bo nigdy tego nielubialem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebakur Zgłoś #8 Napisano 7 Marca 2010 no i udało się wszystko? Działa? Bo sam się zastanawiam nad taką przekładką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cienio Zgłoś #9 Napisano 28 Marca 2010 a co masz tez 1.6? nie jeszcze nie bawiłem się bo brak czasu..ale coś teraz myślę nad tym,,,narazie robie audi..ale biorę sie za przekładkę.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yunivers Zgłoś #10 Napisano 8 Kwietnia 2010 ja tez planuje przekładkę za 1.8T powiedzcie mi jakie koszty tego zabiegu są i czego muszę się obawiać przy tym zabiegu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chrupek1981 Zgłoś #11 Napisano 13 Października 2010 szkoda że 1,6 nie można podkręcić Czy faktycznie nie ma żadnych sposobów na podniesienie mocy tego silnika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #12 Napisano 14 Października 2010 ja tez planuje przekładkę za 1.8T powiedzcie mi jakie koszty tego zabiegu są i czego muszę się obawiać przy tym zabiegu?? Poszukaj na a4 moskal ma kompletny silnik ze sprzynia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nord Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2010 cienio - wyposaż się w ETKĘ i porównuj co jest takie samo, a co inne... Z tego co pamiętam, to półosie do pewnego momentu się nie różniły pomiędzy 1.8 a 1.6 (do początku 2001 roku), więc będą pasować do skrzyni, którą kupisz razem z silnikiem (chyba, że rozważysz zostawienie skrzyni od 1.6 - może być ciut za krótka do silnika 1.8T). Wahacze i hamulce masz te same (282 jeśli mowa o przedlifcie), sam silnik jest niewiele cięższy od 1.6, więc nie masz się co martwić o amortyzatory/sprężyny... elektryka - przekładasz całość z komputerem sterującym i wjo... (rozważania czysto teoretyczne, bo nigdy takiego zabiegu nie robiłem) też jestem na etapie zmiany silnika na 1.8T 150k, więc jestem ciekaw wielu podstawowych rzeczy.. czyli skrzynia z 1.6 nie podejdzie? czy będą z nią jakieś problemy..? oczywiście cała instalacja, moduł komfortu do zmiany? aa.. jeśli jest u mnie aktualnie instalacja gazowa, to po wymianie, trzeba będzie od nowa ją podbić.. (raczej tak, ale wole sie zapytać) oraz wymiana dokumentów? (dowód rej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin79 Zgłoś #14 Napisano 24 Października 2010 W kwestii technicznej nie pomogę bo passata mam od nie dawna ale będę kibicował bo sam planuję na przyszły rok przekładkę na 1.8t (choć z 1.8). W kwestii dokumentacji pomóc już mogę bo takie myki robiłem w oplach. W kwestii gazu nic się nie zmienia bo samochód nadal zasilany będzie tym samym paliwem (benzyna+lpg), zgłosić będziesz musiał tylko inną pojemność, oczywiście wymiana dokumentów będzie potrzebna ale wcześniej musisz jechać na rozszerzony przegląd (więc termin trzeba zgrać z końcem poprzedniego by nie płacić za wiele). Dodam, że obecnie takie zmiany kosztują trochę ponad 200zł a z tego co mi powiedzieli panowie na stacji diagnostycznej (bo pytałem o ew. wywalenie kratki z auta) to na przyszły rok planowana jest zmiana stawki i jej podniesienie trzy krotnie (nie wiem czy chcieli na mnie zarobić już teraz czy jest to faktycznie prawda). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ssrmarcin Zgłoś #15 Napisano 4 Stycznia 2011 Witam, postanowiłem również po zatarciu silnika w moim pasku wymienić silnik całkowicie. Chciałbym zmienić silnik z 1.6 na 1.8T. Czy któryś z przedmówców już tego dokonał? Są jakieś trudności? Co trzeba wymienić łącznie z silnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWojtas Zgłoś #16 Napisano 4 Kwietnia 2011 Witam. Mam ten sam problem. Chcę wymienić silnik w moim passacie z 1.6 na 1.8t bo zaczyna mnie irytować "dynamika" tego silnika. Czy mógł by ktoś opisać co oprócz samego bloku silnika trzeba będzie wymienic i mniej więcej w jakich kosztach to oscyluje? :bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 4 Kwietnia 2011 wydech/dolot, komputer, półosie, sprzęgło, skrzynie, za sam słupek(z osprzętem) w dobrym stanie zapłacisz koło 1500-2000zł + skrzynia koło 700zł (czasem z półosiami się trafia) no i sprzęgło z kołem zamachowym NOWE (chyba koło 1000zł), turbo 1500zł (po regeneracji) i kolektory + tłumiki chyba koło 2000zł to są ceny orientacyjne może być taniej/drożej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWojtas Zgłoś #18 Napisano 4 Kwietnia 2011 Czyli tyle samo co zakup nowego auta z silnikiem 1.8t Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 4 Kwietnia 2011 taki passat z tego roku 1997 to wydatek koło 12000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWojtas Zgłoś #20 Napisano 4 Kwietnia 2011 Czyli taka wymiana się po prostu nie opłaca ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach