Skocz do zawartości
MURGEN

Brak wolnych obrotow na zimnym silniku.

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec stalo sie to pewnego dnia, auto odpalalo normalnie ale gaslo bez dodania gazu, po powiedzmy minucie przy prubie puszczenia pedalu obroty czasami sie wyrownywaly(skakaly od 200 do 1000) na poziomie ok 900.

Potem przestal odpalac na paliwie na zimnym silniku, ten problem zniknol po wymianie listwy wtryskiwaczy gazowych(jeden ciekl, przepuszczal).

Auto odpala na mrozie bez problemu ale dalej wystepuje problem z obrotami, jak juz ustala sie na te 900 i rusze z miejsca i wrzuce na luz auto gasnie.

Jednak po osiagnieciu temp 90 stopni bieg jalowy jest, nie wacha sie , nie skacze, po prostu jest idealnie. I tak, czujnik temp sprawny, przepustnica wyczyszczona, kable swiece itp tez w pozadku, czy jest moliwe zeby przez ten cieknacy wtryskiwacz cos z kompem sie podzialo??.

Wedlug mnie po odpaleniu zachowuje sie jak przy braku "ssania".

I co to moze byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może przepustnica zasyfiała lub potencjometr wolnych obrotów, przepływomierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujników temperatury w silniku masz kilka. Jeden z nich daje sygnał na deskę, by wskazywała temperaturę. A jeszcze inny daje sygnał do komputera, który załącza ssanie i inne takie. Na razie przyjrzał bym się wszystkim czujnikom i instalacji elektrycznej do nich. Bo z tego, co piszesz komuter zachowuje się tak, jakby myślał, że ma gorący silnik i taki daje program.

 

PS. Nic odkrywczego nie powiem poza tym - kabelek VAG i spisz błędy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kupilem nowy, 4pinowy, daje sygnal do silnika i na deske od razu, przepustnica wyczyszczona tak jak pisalem, jakby cos z nia bylo to pewnie na cieplym tez by wariowalo, dolot uszczelniony,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozjechało ci mape PB.Odepnij klemy,załóż i z 5 km(na emeryta) bez przełączania na lpg,żeby zebrać mape Pb.Masz źle wyregulowaną mape lpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik kupilem nowy, 4pinowy, daje sygnal do silnika i na deske od razu,

Ale kupiłeś czujnik, mierzący temperaturę płynu . A w silniku jest jeszcze jeden czujnik - dwu pinowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie gdzie jest ten czujnik temperat. cieczy odpowiedzialny za ssanie....

brak u mnie ssania,czasami jest....

gdzie szukać???

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym czy na ciepłym,tak z ciekawości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mowisz o czymś takim? u mnie tak to wyglada, na zimnym (nie zawsze) na wolnych obrotach wlasnie tak wskazówka spada na chwile- w pewnym momencie auto gaśnie) a podczas jazdy czuć że nagle oboty zaczynaja spadać- mozna sie ratować dodaniem gazu, ale i tak nie idzie tak jak powinnien- np wtedy juz nie spadają tylko wskazowka stoi w miejscu (a powinna rosnąć)... troche namieszałem, ogolnie to pod koniec filmiku chcialem szybciej rozgrzać auto i przytrzymalem nogę ( caly czas mialem tak samo wcisniety gaz a obroty szalały)... troche namieszałem ale cieżko to opisać, oreituje sie ktoś co to może byc? zaznaczam ze to diesel 1.9 tdi 90km na pompie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik przynajmniej w moim silniku 1,6 ahl jest pod rurka odmy, troszke nizej.

I to jest czujnik 4 pinowy, a jest jeszcze gdzies inny czujnik temp silnika??? mozna wiedziec gdzie.

Z benzyna sproboje jutro pojezdzic, wystarczy na centralce gazu przelaczyc czy trzeba cala instalacje wypinac??

Mapke lpg mam nowa tak jak listwe wtryskowa i komputer od gazu bo stary sie spalil(instalacja 7 lat kup[ilem z gazem i gosc co mi robil stwierdzil ze takiej prowizorki dawno nie widzial).

 

Czyli odpinam kleme, czekam, i jade na samej benzin kawalek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No taki lepszy kawałek,i nie włączaj LPG.Zgaś sobie i zobacz co się rano będzie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik przynajmniej w moim silniku 1,6 ahl jest pod rurka odmy, troszke nizej.

I to jest czujnik 4 pinowy, a jest jeszcze gdzies inny czujnik temp silnika??? mozna wiedziec gdzie.

czujnik jest przy głowicy od strony ścianki grodziowej na wysokości akumulatora, dostęp jest dobry wystarczy zdemontować rurę dolotową powietrza za przepływomierzem.

 

Podłączę się do tematu, pisałem już o takim problemie ale "rada starszych" olała mnie i kazała szukać w szukajce. Mam identyczny objaw jak MURGEN w swoim ahl, kożystając rad z szukajki wymieniłem już czujnik temp. płynu chłodzącego - bez rezultatu. Spróbuję jeszcze podmienić przepływomierz z drugiego auta i zresetować kompa. Jak to nie pomoże to pozostaje spec z VAGiem.

MURGEN jak zresetujesz kompa napisz o efektach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę ty masz diesla,spróbuj wypiąć wtyczkę od przepływki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co widzę ty masz diesla,spróbuj wypiąć wtyczkę od przepływki.

 

mam diesla (sprzęt bez problemów), ale mam też 1,6 benzynę +lpg i to z nim mam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy to falowanie obrotów występuje czesciej przy pełnym baku paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No max to pol baku mialem ale czy swieci sie rezerwa czy jest pol baku to faluje tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak falują obroty, to spróbuj odkręcić korek wlewu paliwa i posłuchaj, czy zasysa mocno powietrze ze zbiornika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, odpiolem kleme na 2 godziny, zrobilem 15 km na pb i dalej na zimnym spadaja, odkrecilem tez korek wlewu paliwa i nie bylo slychac ssania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze gdzieś jest nieszczelnosc i gaz puszcza? No juz pomysłow nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie puszczal, ale teraz nowa listwa wtryskiwaczy zalozona i nowy komp gazu.

Jutro na vaga podjade zobacze co wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności