Skocz do zawartości
walus501

Jaka temp jest zdrowsza dla silnika?

Co zdrowsze?  

29 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co zdrowsze?

    • powolne 95 stopni
      22
    • czy normalne około 100 stopni
      7


Rekomendowane odpowiedzi

Czy zdrowsze dla silnika jest powolne nagrzewanie się cieczy chłodzącej do 95 stopni i trzymaniu jej czy szybkie i trzymające 100 -/+ 5 stopni??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsza opcja jest lepsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aa zapomniałem dodać ze nagrzewa się dopiero po przejechaniu 10 km do 80 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to moze termostat walniety lub czujnik temp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik ok- według Vaga

w termostacie zrobiłem dziurkę około 3 mm średnicy bo mi sie grzał właśnie do 100. i się właśnie zastanawiam czy nie lepiej zmienić tak jak było.

Termostat się otwiera przy około 90*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat powinien sie otwierac sie przy okolo 80 85 stopni a dziurka w nim to zły pomysł moze masz uklad zasyfiały albo chłodnice zawalona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Passata jest termo z 87 stopni

chłodnice płukałem i ze 2 razy odpowietrzałem.

tu słabo widać ale jak przewód wchodzi do obudowy filtra oleju to zatkany jest jakaś szmatką... po co by to ktoś robił?

 

---------- Post added at 19:07 ---------- Previous post was at 19:06 ----------

 

http://images39.fotosik.pl/244/151695b949daa107.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz zatkany czujnik oleju wyciag ta czmatke i sprawdz wtedy jak działa silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr oleju mam.

ale to króćca co jest przy filtrze oleju idzie przewód z chłodzeniem.

i ten króciec jest zatkany. zastanawiam się po co ktoś by miał to robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odetkaj go i zobaczysz poprawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co ktoś mógłby to zatykać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po co by to ktoś robił?

Masz nieoryginalny przewód odmy i temu,. Ktoś wsadził szmatkę żeby nie rzygało olejem do dolotu.

A co do tematu to czym wyższa temp tym lepiej, byle by nie gotowało wody (nie przekraczało 100). I oczywiste jest że czym szybciej silnik się nagrzeje tym lepiej - mniejsze spalanie, większa żywotność, itp itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale co ma bryzganie oleju do chłodzenia?

 

---------- Post added at 19:29 ---------- Previous post was at 19:27 ----------

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7f379b0326d5c665.html

 

o ten przewód jest zaślepiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale co ma bryzganie oleju do chłodzenia?

Sorki, na tym profi pierwszym zdjęciu pomyliłem przewody :D

Teraz widać że chodzi o krótki obieg wody, w którym krąży woda zanim termostat się otworzy. Może ktoś zrobił takiego drut moda żeby więcej wody szło na parownik i nagrzewnicę. Gazownicy czasami wstawiają tam zwężki żeby parownik nie zamarzał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to moze to powodować moje 100stopni ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to moze to powodować moje 100stopni ??

Raczej to

w termostacie zrobiłem dziurkę około 3 mm średnicy bo mi sie grzał właśnie do 100

Termostat się wymienia na nowy, następnie wyjmij tą szmatę z przewodu i zmierz temperaturę zewnętrznym miernikiem, licznik przekłamuje 15%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termometra nie mam ;p

ale zrobię tak jak mówisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdyby zdrowsze było powolne 95*C to konstruktorzy silników nie tworzyli by dwóch obiegów tylko jeden duży.

a co przegrzewania-niedogrzania to słuchaj montera doprowadź przewody do należytego porządku i włóż sprawny termostat. pewnie on był przyczyną gotowania się płynu skoro po wywierceniu dziurki silnik ciężko łapie temperaturę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiony przewód jest doprowadzony do chłodnicy oleju.Jeśli jest zaślepiony to wydaje mi się, że zwiększa się temperatura oleju ale nie wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedyś było ok. tylko dolałem płynu do chłodzenia bo mi się kontrolka świeciła.

później się to zagotowało wywaliło mi płyn i od tamtej pory nie mogę utrzymać odpowiedniej temp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności