Skocz do zawartości
Sedris

Czujnik prędkości obrotowej wału silnika - pierwsze odpalanie

Rekomendowane odpowiedzi

wszystko inne jest ok tak przynajmniej twierdzi komputer, rozrząd też na miejscu

 

---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 19:24 ----------

 

może jak przedstawie ci bliżej całą sprawę to będzie jasniej.

w chwili obecnej jestem w irlandii kupiłem passat 2001 1.8 turbo tyle że wstawiony był silnik AEB a nie AWT . silnik pracował normalnie jednak miałem audi a 6 udeżone lekko z boku z silnikiem awt i postanowiłem przełożyć silniki. Także wszysto pasowało idealnie. w poprzednim silniku dużo wtyczek nie było wogóle podłączonych i komp wywalał pełno błędów(był orginalny od awt) ale to już z głowy silniki zamienione niby ok ale nie chce zapalićl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak robisz przekładkę silnika nawet PB na PB to komp i wiązke też przekładaj wtedy masz immo do zaadaptowania tylko i po sprawie a skoro piszesz ze dużo wtyczek nie było podpięte to nie dziw się ze nie odpala i wywala sporo błędów każdy komp chce komplet danych to nie silnik ze starej astry ze wystarczą dwa i po kłopocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra masz racje mam tylkojescze pytanie czy te błędy przepsutnicy i wału korbowego mają coś wspólnego z wtryskiwaczami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no dobra masz racje mam tylkojescze pytanie czy te błędy przepsutnicy i wału korbowego mają coś wspólnego z wtryskiwaczami
przepustnica podaje powietrze do cylindrów więc może mieć a przeczyszczenie przepustnicy i wtyczek do potencjometru może pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już działa okazało sie że wiązka kabli idąca do czujnika g28 była uszkodzona (przerwana) po naprawie silnik odpalił odrazu i po rozgrzaniu adaptacja przepustnicy poszła bez problemowo zero błędów silnik pracuje że aż miło.

Serdeczne dzięki za pomoc pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnosze

 

Moje auto stoi teraz nie ruszane po tydzien i wiecej, dzisiaj wywaliło mi kontrolke check engine, miga spirala od świec i na fis motorstrug czy cos w tym stylu verkstatt. Zvagowałem i:

 

1 Fault Found

16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 35-00 - -

Readiness: 1 1 0 0 0

 

Skasowałem i po kilku odpaleniach nie wraca.

 

Dodatkowo sprawdziłem ustawienie rozrządu w blokach w 4 i tam sa odchyły od 0,6 do 1,7. Zacząć od korekcji rozrządu czy od razu zmieniać G28?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie wywalało błędu. Może to przez mrozy i to że stał 8 dni nie palony?

Zastanawia mnie ten rozrząd, niby mieści się w granicach tolerancji ale zawsze miałem 0. Od pół roku mam odchylenia....

 

Cos poradzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj nie wywalało błędu. Może to przez mrozy i to że stał 8 dni nie palony?

Zastanawia mnie ten rozrząd, niby mieści się w granicach tolerancji ale zawsze miałem 0. Od pół roku mam odchylenia....

 

Cos poradzicie?

 

Skoro czujnik dalej działa to jedź sprawdzić ustawienie rozrządu...

 

Mi wywaliło kiedyś błąd czujnika położenia wałka rozrządu, ale nie obyło się bez wymiany czujnika mimo że błąd zniknął po skasowaniu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem:) vcds pokazuje 0,6 i czasem se skoczy na 1,7. tolerancja jest od -3 do 3. Narazie pojeździł Ojciec autem i problem nie wraca, zobaczymy co dalej....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory za odkop ale nie bede zakladal kolejnego tematu z tym samym problemem. U mnie tez jest problem z zapalaniem ale tylko tym pierwszym po nocy - w ciagu dnia zapala idealnie. Zauwazylem ze jak wcisne gaz do dechy to zapala lepiej ale bez rewelacji. Bledow z czujnika walka czy walu nie mam. Probowalem kiedys wyciagnac czujnik walka i wtedy auto chwilke kreci bez zapalania i potem zaskoczy (kreci bez zapalania czyli nie proboje odpalac tylko kreci na sucho). U mnie ten pierwszy rozruch wyglada tak ze od pierwszego ruchu rozrusznika proboje zapalic ale nie umnie zaskoczyc. Dodam ze rozrusznik kreci dobrze aku ma 2 lata, swiece wszystkie sprawne, prad dochodzi, na vagu brak bledow a korekcje i bipy w normie.

Co u Was sie okazalo z tym zapalaniem?? Aha zauwazylem ze czasami obrotomierz nie pokazuje od razu obrotow tylko wskoczy dopiero po ok 2 sekundach od odpalenia! Auto czasami ale bardzo zadko zapali dobrze - ostatnio po dwuch dniach stania na mrozie ok -10 po zagrzaniu swiec wyciaglem przekaznik 202 (od swiec) i auto zapalilo idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wywala g28 warto sprawdzic przewody lecą przy wtyczce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
G28 też moze powodować unieruchomienie silnika. Przyczynami mogą byc:

- uszkodzona podstawa czujnika

- opiłki na czujniku

- za duża odległość czujnika od koła sygnałowego

- przerwa lub zwarcie w przewodach

- luźne złącze.

W tym też przypadku silnik pracuje w trybie awaryjnym i bierze sygnał zastępczy z G80 - czujnika skoku iglicy.

Damian, mi wyskakuje ostatnio 16706. Gdy zgasze rozgrzany silnik i chce go odpalic po paru minutach to czasami zalapuje po ok 5 sek i wywala checka. Ponowne zgaszenie i odpala od razu, check gasnie. Oprocz tych objawow nic sie wiecej nie dzieje. Na poczatek wystarczy wykrecic i przeczyscic czujnik?

============

Po trzech tygodniach doszedl sporadyczny problem odpalania na zimnym. Musze krecic czasami dluzej po pare razy. Blad bez zmian.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z Paskiem B5 tdi..motor AJM. Otóż wymieniałem pompowtrysk i po złożeniu i odpaleniu autka wszystko było w porządku..postał parę minut na jałowym w garażu i motor zrobił się ciepły ale wskazówka od temperatury nie drgnęła. Wyjechałem z garażu i po 150 metrach silnik zgasł..wywalił komunikat " motorstorung werkstatt", do tego migała kontrolka od świec i brak reakcji rozrusznika. Po zholowaniu do garażu komputer pokazał błąd 16705 - czyli błąd czujnika G28 w sekcji "engine", 18265 w sekcji "auto trans" i 18265 razem z 18266 w sekcji "abs brakes". Po przekręceniu kluczyka słychać tylko cyknięcie rozrusznika i kontrolki przygasają. Aku jest sprawne, świece też (sprawdzane miernikiem), rozrząd w porządku. Za cholerę nie ruszy nawet pół obrotu ale za to po ostygnięciu kontrolka od swiec nie miga i komunikat motorstorung też ustał. Czy to może być wina tego czujnika G28 ? Proszę o podpowiedzi..może ktoś z kolegów coś takiego przeżył :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności