Skocz do zawartości
Domely

Czyszczenie wtrysków ultradźwiękami lub preparatem typu STP w B6...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak czytam i czytam wypowidzi na temat tych plynow do czyszczenia wtrsykow. Czy jest ktos tutsj kto wlewal te srodki i juz nie mial problemow z wtryskami. Czy jest ktos kto wlewal a i tak mimo wszystko mial z nimi problem. Wlasnie padl mi wtrysk i ciekawi mnie czy te specyfiki maja potwierdzony sens.

Pozdr

Piotr - miesiąc temu miałem zwarcie na jednym z pompowtryskiwaczy. Auto stanęło, laweta, ASO Plichta (było późno wieczorem i nie miałem innego wyjścia). Passat ostygł, u Plichty odpalił. Stwierdzili zwarcie ale nie wiedzieli który cylinder. Zabrałem go do domu. Na drugi dzień wlałem ON do pełna plus Diesel Spulung (trzy miesiące wcześniej miałem wlany Diesel Systempflege). Chodzi do dzisiaj, żadnych złych objawów. Nie twierdzę, że pomógł lub nie. Pisze tylko jakie są fakty. Tak naprawdę to chyba trudno to zweryfikować. Byc może bez tych płynow zachowywałby sie identycznie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok 0,5 roku temu wyminilam jedna pompke, przed miesiacem mialem spirale na desce w czasie jazdy (2 x w ciagu tygodnia) zmienilem paliwo i leje zwykle na dobrych stacjach (wczesniej ultimate lub verva) i stosuje liqui molly (planuje raz na 3 tysie), podlaczalem kompa ostatnio w czasie jazdy wszystko ok na pompkach i turbinie, moim zdaniem warto pokombinowac, ZWLASZCZA DLA NIEODPARTEGO WRAZENIA ZE CHYBA SIĘ POPRAWILO I LEPIEJ PRZYSPIESZA :), proponuje tez czasami dać mu porządnie po garach żeby zamulony nie chodzil (poleca moj mechanik).... podobne opinie maja uzytkownicy forum, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Wlasnie padl mi wtrysk i ciekawi mnie czy te specyfiki maja potwierdzony sens.

 

Pewnie niczego zabitego na amen nie ulecza ,poprawia wlasnosci paliwa tylko chyba .

 

---------- Post added at 02:12 ---------- Previous post was at 02:07 ----------

 

Zabrałem go do domu. Na drugi dzień wlałem ON do pełna plus Diesel Spulung (trzy miesiące wcześniej miałem wlany Diesel Systempflege). Chodzi do dzisiaj, żadnych złych objawów. Nie twierdzę, że pomógł lub nie. Pisze tylko jakie są fakty. Tak naprawdę to chyba trudno to zweryfikować. Byc może bez tych płynow zachowywałby sie identycznie...

 

No to by wychodzilo ,ze po systempflege cos nie tak ,a po spulung juz OK .

To jakas loterja ,masz racje co do weryfikacji .

 

---------- Post added at 02:16 ---------- Previous post was at 02:12 ----------

 

zmienilem paliwo i leje zwykle na dobrych stacjach (wczesniej ultimate lub verva)

 

Choc tam nie tankuje to raczej inni pisza ze orlen nie jest kiepawa stacja i niby te vervy to super czyszczace paliwa sa . Ale taniej jest na shell lub lotosie ,oczywiscie nie na uboczu ,bo tam woda moze byc .

 

Masz DPF-a ?

 

---------- Post added at 02:25 ---------- Previous post was at 02:16 ----------

 

stosuje liqui molly (planuje raz na 3 tysie), podlaczalem kompa ostatnio w czasie jazdy wszystko ok na pompkach i turbinie, moim zdaniem warto pokombinowac, ZWLASZCZA DLA NIEODPARTEGO WRAZENIA ZE CHYBA SIĘ POPRAWILO I LEPIEJ PRZYSPIESZA , proponuje tez czasami dać mu porządnie po garach żeby zamulony nie chodzil (poleca moj mechanik).... podobne opinie maja uzytkownicy forum

 

Co do dawania po garach to czasem trzeba i mozna .

 

Wiesz wlales cos i jest ok ,a moze jest tak jak bylo przed wlaniem tego czegos do ON . Bo tu sie zaciera granica ,wlasnie miedzy odczuciami a cyframi . Ja czekam az ktos napisze tak .

 

Wlalem to i to ,wylatalem caly bak , podpiolem fejsa , BIPY i KOREKTY poprawily sie o 50% ,albo wiecej . To bedzie odpowiednia miara dzialania srodka . Ale narazie cudow za ~50pln nie sprzedaja .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje troche kotleta :cool

 

Jak ogólnie wiadomo mrozy w PL ostatnio siarczyste więc wypadało by zalać "coś lepszego" do baku. A że w PL jakość ON ma wiele do życzenia pozostaje stosowanie tgzw. dodatków do paliwa. Osobiście stosuje na zbiornik STP FORMUŁA DO DIESLA (taka niebieska butelka). Tankuje zwykłego ekodiesla na Orlenie czy tam zwykłą ropę na BP (co akurat mam pod ręką). Auto parkuje w garazu (blaszaku) w którym ostatniej nocy miałem -27st ! Odpalam samochód od czasu do czasu, co 2 dni i to na bardzo krótki dystans. Odpukać ZERO problemów z rozruchem. Wnioskuje że preparat musi spełniać swoją funkcję bo sam sie dziwie że na takim mrozie rozruch wogóle jest mozliwy . Posiadam VW Passata B6 / 2,0TDI 170ps (BMR) z DPF oraz DSG na pompowtryskach Siemensa piezoleketrycznych. Mam nadzieję że dalsze stosowanie preparatu STP utrzyma auto w równie dobrej kondycji jak obecnie.

 

Od czasu zakupu i stosowania STP zapaliła mi się kontrolka DPF po podpięciu VCDS odczytałem 18% zapełnienie, wystarczyła normalna procedura czyszczenia. Powodem w/w objawu była raczej czesta jazda po mieście oraz czeste niedogrzanie auta podczas jazdy na krótkich dystansach niż sam preparat. Stosuje 1 butelkę na zbiornik za każdym razem jak tankuję. Spalanie w okresie zimowym głównie w cyklu miejskim w trybie "D" (od czasu do czasu pomagam sobie "minusem przy kierownicy") to średnio 7,5L/100km. W trasie 6,5L/100km.

Edytowane przez eldo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jak ogólnie wiadomo mrozy w PL ostatnio siarczyste więc wypadało by zalać "coś lepszego" do baku. A że w PL jakość ON ma wiele do życzenia pozostaje stosowanie tgzw. dodatków do paliwa. Osobiście stosuje na zbiornik STP FORMUŁA DO DIESLA (taka niebieska butelka). Tankuje zwykłego ekodiesla na Orlenie czy tam zwykłą ropę na BP (co akurat mam pod ręką). Auto parkuje w garazu (blaszaku) w którym ostatniej nocy miałem -27st ! Odpalam samochód od czasu do czasu, co 2 dni i to na bardzo krótki dystans. Odpukać ZERO problemów z rozruchem. Wnioskuje że preparat musi spełniać swoją funkcję bo sam sie dziwie że na takim mrozie rozruch wogóle jest mozliwy . Posiadam VW Passata B6 / 2,0TDI 170ps (BMR) z DPF oraz DSG na pompowtryskach Siemensa piezoleketrycznych. Mam nadzieję że dalsze stosowanie preparatu STP utrzyma auto w równie dobrej kondycji jak obecnie.

 

 

 

Tankujesz ekodiesla na orlenie przy DPF-ie ,jesli sie nie myle to tak nie wolno ,napis na klapce paliwa od wewnatrz. Ja orlena i bliska omijam bo tankuje zwykly on ,a tam jakies dopiski eko i nie biore .Nie koniecznie preparat ,moze aku masz w super stanie ,lub po wymianie .

 

Ja lalem motula ,owszem mniej palil ale jednak DPF potem wariowal i czesciej wymuszal akcje sterownikiem . Doszedlem do tego po jakims czasie bo kiedy motul byl w pelnym baku to nic ,ale jak kolejny bak bez tego to sie zaczynalo . Paliwo stale na shell tankowalem wiec nie bylo mowy o jakims badziewiu . Dlatego teraz nic nie leje ,tylko zwykly ON i kropka .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Od czasu zakupu i stosowania STP zapaliła mi się kontrolka DPF po podpięciu VCDS odczytałem 18% zapełnienie, wystarczyła normalna procedura czyszczenia. Powodem w/w objawu była raczej czesta jazda po mieście oraz czeste niedogrzanie auta podczas jazdy na krótkich dystansach niż sam preparat. Stosuje 1 butelkę na zbiornik za każdym razem jak tankuję. Spalanie w okresie zimowym głównie w cyklu miejskim w trybie "D" (od czasu do czasu pomagam sobie "minusem przy kierownicy") to średnio 7,5L/100km. W trasie 6,5L/100km

 

Kontrolka mogla sie zapalic ,bo jak sam piszesz DPF nie ma sie gdzie wypalic i kilka prob wypalania filtra ominietych tez daje taki efekt,potem spiralka . Spalanie trasa ok ,miasto starsznie malo wszystko to w te mrozy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tankujesz ekodiesla na orlenie przy DPF-ie ,jesli sie nie myle to tak nie wolno ,napis na klapce paliwa od wewnatrz. Ja orlena i bliska omijam bo tankuje zwykly on ,a tam jakies dopiski eko i nie biore .Nie koniecznie preparat ,moze aku masz w super stanie ,lub po wymianie .

 

Ja lalem motula ,owszem mniej palil ale jednak DPF potem wariowal i czesciej wymuszal akcje sterownikiem . Doszedlem do tego po jakims czasie bo kiedy motul byl w pelnym baku to nic ,ale jak kolejny bak bez tego to sie zaczynalo . Paliwo stale na shell tankowalem wiec nie bylo mowy o jakims badziewiu . Dlatego teraz nic nie leje ,tylko zwykly ON i kropka .

Tak sie składa, że wszystkie stacje w Polsce oprócz niektórych paliw STATOIL zaopatruje Lotos i Orlen i opowiadania, że jedne stacje mają lepsze czy inne paliwo od reszty można sobie włożyć między bajki. Jeżeli zauważyłeś różnicę w jakości paliwa na orlenie czy shellu, to jedynie może to świadczyć o przekrętach właściciela, bo dostawca jest ten sam.

A z DPFem jest tak, że zależy jak się jeździ. Koledze zapalał się co miesiąc a mi na 90tys.km tylko jeden raz ;), z tym, że kolega ciągle jeździł po mieście...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spalanie trasa ok ,miasto starsznie malo wszystko to w te mrozy ?

 

Jak już wyjezdzam w duzy mróz (pow. -20) to staram sie rozgrzac silnik przynajmniej do tych 70 st. Obecnie pełny bak wystarcza mi na ok. 1,5 miesiąca pokonując przez ten czas dystans ok. 800/850km. Nie jest to czysty cykl miejski bo od czasu do czasu robię te 40km autostradą ale mimo wszystko w mieście wypalam wiecej ON :jasne Średnio faktycznie wychodzi całkiem fajne spalanie, ale tak jak mówie pomykam głównie na "D' pomagając sobie bardzo często łopatkami przy kierownicy ( głównie - ) bo ogólnie ten tryb lubi przymulić samochód.

 

Co do akumulatora to z tego co mi wiadomo był wymieniany (obecnie varta blue dynamic 74aH 680A) nie wiem jaki wychodził w oryginale... w audi a6 miałem oryginalną Varte taką czarną z logo VW/Audi ale mimo wszystko przy mrozach pow. -20st wyciągam aku z samochodu i biorę do ciepłego pomieszczenia. A preparat wole zalać, jakoś tak spokojniej podchodzę do rozruchu :cool

Edytowane przez eldo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tankujesz ekodiesla na orlenie przy DPF-ie ,jesli sie nie myle to tak nie wolno ,napis na klapce paliwa od wewnatrz.

 

Chodzi o Bio-Diesel'a.

 

STP FORMUŁA DO DIESLA

 

Ja w sumie po około 6-ciu użyciach mogę polecić Diesel Spülung. Spalanie chwilowe na postoju spadło z 0.8-0.9 do stałego 0.7 l/h. Obecnie zahacza o 0.6 l/h. Korekty na pompkach nieznacznie się poprawiły, ale bez cudów. Problemów z za częstym wypalaniem DPF'a nie zauważyłem.

 

średnio 7,5L/100km

 

U mnie średnio z 13-tu tankowań liczonych od czerwca wychodzi 8,74. Nie z komputera, ale mierzone na stacji. Niemal wyłącznie miasto. Zobaczymy jak będzie w tym miesiącu, gdy to uskuteczniam emerycki styl jazdy :D

 

Dlatego teraz nic nie leje ,tylko zwykly ON

 

Testowałem różne stacje i wyszło, że mój paszczak najlepiej łyka Orlen EkoDiesel. Odczuwalnie lepiej się zbiera i nie wymusza wypalania DPF'a poza harmonogramem (raz na tankowanie, czyli około co 600 km). Oczywiście to moje subiektywne odczucie z tym zbieraniem się. Wzbogacone paliwa "premium" nie dawały kopa, a dodatkowo sprawiały że DPF częściej się wypalał. Ważne, aby dopasować paliwo do konkretnego auta :victory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Tak sie składa, że wszystkie stacje w Polsce oprócz niektórych paliw STATOIL zaopatruje Lotos i Orlen i opowiadania, że jedne stacje mają lepsze czy inne paliwo od reszty można sobie włożyć między bajki. Jeżeli zauważyłeś różnicę w jakości paliwa na orlenie czy shellu, to jedynie może to świadczyć o przekrętach właściciela, bo dostawca jest ten sam.

 

 

Tak masz racje z paliwami i dostawca . Jednak trzymam sie nalepki na wlewie i nie biore ON jak pisze bio czy eco ,obojetnie czyje to bedzie . Co do wlascicieli stacji to mozna sprawdzic kto to jest ,prywatny czy filja firmowa . Bo moze byc shell prywatny i calkiem firmowy ,tankuje na firmowych tam nie ma badziewia .

 

 

 

A z DPFem jest tak, że zależy jak się jeździ. Koledze zapalał się co miesiąc a mi na 90tys.km tylko jeden raz , z tym, że kolega ciągle jeździł po mieście...

 

Zgadza sie wiele jest czynnikow :drogi , czestotliwosc odpalen, dlugosc tras , czy na zimnym czy dogrzanym ,predkosci ,paliwo ,olej ,stan silnika . Jesli lampki sie pala znaczy ,ze nie mial sie gdzie wypalic ,lub podczas akcji byl gaszony silnik . Jasno pisze ze po 2-3 pominietych akcjach ktore trwaly by 10 min bedzie taka ktora trwa 30 min ,jesli i to nie dojdzie do skutku ,wtedy lampki dopiero sie pala ,najpierw lampka DPF-a potem swiec a ostatnia check engin i tryb serwisowy .

 

 

Ja tylko twierdze ,ze lalem STP do ON i nic nie widzialem w poprawie ,a bylo sprawdzane kompem .Tak naprawde po takich srodkach i przed powinno sie sprawdzic reakcje pompek i dawki paliwa na nich ,czyli BIP-y i KOREKTY . Pisalem to juz wczesniej .

 

 

ale mimo wszystko przy mrozach pow. -20st wyciągam aku z samochodu i biorę do ciepłego pomieszczenia.

 

I to tlumaczy dobry rozruch przy - 27 .

 

Chodzi o Bio-Diesel'a

 

Tak.

 

Problemów z za częstym wypalaniem DPF'a nie zauważyłem.

 

No ja niestety dwa razy po motul diesel system clin mialem takie problemy .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie to co polecacie do przeczyszczenia pompo wtrysków jaki preparat który najlepiej sie sprawdza na razie odpukać nic sie nie dzieje ale trzeba dmuchać na zimne

 

hm..twoje zdjęcie świadczy o wszystkim!!ale nie rżyj ..tylko udziel z łaski swojej odpowiedzi!!a zamiast ludwika może być PUR??

 

to może tak:

 

ad1.

pkt 2.2 regulamin forum:

,,Jesteś pewien, że w archiwum nie ma odpowiedzi na twoje pytanie? Jesteś tego absolutnie pewien? ''

 

ad2.

Może raczysz poczytać caaaały regulamin,zanim Napiszesz post z pytaniem na które odpowiedź już znajduje się w wątku,którym piszesz?

 

 

aaa jako moderator działu b6-posty niezgodne z regulaminem usuwam.Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak masz racje z paliwami i dostawca . Jednak trzymam sie nalepki na wlewie i nie biore ON jak pisze bio czy eco ,obojetnie czyje to bedzie .

Co do bio to się zgodzę, ale eco to oznaczenie nie dodatków w paliwie, ale tańszej wersji - po prostu to zwykły ON bez uzdatniaczy jak chociażby Verva, Ultimate, czy Gold. Spokojnie można tankować.

 

mitel, nie ma sie co irytować, bo kolega dobrze radzi. Przeczytaj regulamin a lenie niech czyszczą nawet Ciffem.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak sie składa, że wszystkie stacje w Polsce oprócz niektórych paliw STATOIL zaopatruje Lotos i Orlen i opowiadania, że jedne stacje mają lepsze czy inne paliwo od reszty można sobie włożyć między bajki. Jeżeli zauważyłeś różnicę w jakości paliwa na orlenie czy shellu, to jedynie może to świadczyć o przekrętach właściciela, bo dostawca jest ten sam.

A z DPFem jest tak, że zależy jak się jeździ. Koledze zapalał się co miesiąc a mi na 90tys.km tylko jeden raz ;), z tym, że kolega ciągle jeździł po mieście...

 

Z tego co wyczytałem gdzieś w necie to Shell Vpower jest importowany z Niemiec, a nie od polskich dostawców.

 

Poza tym, rafinerie dostarczają paliwo rożnych jakości. Stacje mogą sobie zamówić paliwa różnej klasy, a to oznacza, że poszczególne stacje mogą mieć paliwa różnej jakości...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dwa tygodnie temu robiłem czyszczenie pompowtryskiwaczy w ASO, preparatem Tunap 135. Autko przez ponad godzinę miało podłączoną butlę pod ciśnieniem ze specyfikiem do pompek (preparat ten rozpuszcza cały nagar w obiegu zamkniętym, omija filtr paliwa, silnik pracuje). Dodam, że wcześniej nieustanne problemy z przechodzeniem w tryb awaryjny, kontrolka świec żarowych, spadek mocy itp. Początkowo stawiali na DPF i turbinę ale turbo w sumie nowe i po trzykrotnym demontażu i wysyłce do Turbo-Techa okazywało się, że turbo ok a problem powracał nadal. DPF płukany raz ale bez skutku. Wreszcie ktoś wpadł na pomysł żeby sparwdzić pompki i okazało się, że parametry odbiegały od normy. Fakt, że nie pamiętam wartości. Nadmienię, że auto było mułowate i trzeba było ciągle deptać. Po zabiegu w ogóle inny samochód, zbiera się zupełnie inaczej. Wcześniej 0,6-0,7 teraz czasami nawet 0,5. Nie robiłem tylko pomiarów pompek po czyszczeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie wróciłem z gór mój brat ma VW passat B6 1.9 TDI r prod 2007 ja takiego samego Passata r.prod 2006r rejestracja 2007 (podobny przebieg)codziennie rano odpalalismy samochody z uwagi na duzy mróz ponad -25 C Jego passat za kazdym razem odpalał za pierwszym razem mój dopiero po chwili, jedyna różnica brat wlewał dodatek do czyszczenia pompowtryskiwaczy Liqui Moly Diesel SPULUNG ja nie Nadmieniam że tankowalismy to samo paliwo. Chyba jednak działa ten srodek i napewno poprawia rozruch co wiąże się z czystymi popowtryskiwaczami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie wróciłem z gór mój brat ma VW passat B6 1.9 TDI r prod 2007 ja takiego samego Passata r.prod 2006r rejestracja 2007 (podobny przebieg)codziennie rano odpalalismy samochody z uwagi na duzy mróz ponad -25 C Jego passat za kazdym razem odpalał za pierwszym razem mój dopiero po chwili, jedyna różnica brat wlewał dodatek do czyszczenia pompowtryskiwaczy Liqui Moly Diesel SPULUNG ja nie Nadmieniam że tankowalismy to samo paliwo. Chyba jednak działa ten srodek i napewno poprawia rozruch co wiąże się z czystymi popowtryskiwaczami

 

A ja będę cały czas obstawiał że lżejszy rozruch zimą jest związany z olejem silnikowym, świeży olej np. 5w30 lub 0w30 szybciej opłynie silnik i lżej będzie go odpalić niż jak masz silnik sklejony jakimś starym gęstym syfem. Myślę, że mniejsze znaczenie ma tu stopień zapchania wtryskiwaczy.

 

A co do dodatku Diesel Spulung działa na pewno, chociaż pewnie nie będę obiektywny jako ex-pracownik Liqui Moly (pracowałem tam wiele lat jako przedstawiciel) :-) Miałem zawsze wielu klientów mechaników z różnych regionów polski bardzo zadowolonych z tego preparatu, chociaż tak szczerze to najlepsze efekty były na dieslach starego typu. To jest najbardziej znany dodatek z całej oferty LM w Polsce i za granicą. Podsumowując, moim zdaniem jak najbardziej warto, ale jeśli chodzi o dodatki do paliw nie ma reguły że każdemu pomogą - najlepiej podchodzić do tego tak - nie zaszkodzi na pewno, a może przy tym pomóc i tak się często dzieje.

 

I jeszcze jedno. Zastanówcie się czy nie lepiej i mądrzej jest zalać taki diesel spulung przy wymianie filtra paliwa. Przecież jak zalewacie ten środek rozpuszczający osady do baku, to pierwsze co on będzie rozpuszczał, to syfy w filtrze paliwa - a dopiero później osady na końcówce wtryskiwaczy. Mialem klientów którzy naprawiali np. sprinetry czy inne busy i przy wymianie filtra paliwa lali diesel spulung bezpośrednio do filtra resztę do baku (co prawda tam były duże dość te filtry nie wiem jaki mają rozmiar w naszych b6) . W ten sposób po odpaleniu do auta bezpośrednio na wtryski szła dawka "czystego" diesel spulunga.

 

pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak można zrobić? Ja właśnie za chwilę będę robił wymianę oleju i wszystkich filtrów więc mógłbym zalać takiego Spulunga do filtra.

Wydaje mi się (na oko) że takich Spulungów do filtra zmieściłoby sie kilka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no kolega chyba miał na mysli rozpuszczenie z ON (wg. proporcji) w obudowie filtra. Powiedzmy ze 100ml na 10L paliwa to na taką obudowę filtra (ok. 0,5L) jakieś 5ml :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wyczytałem gdzieś w necie to Shell Vpower jest importowany z Niemiec, a nie od polskich dostawców.

Absolutnie nie, Shell jest zaopatrywany przez polskich dostawców a wersja V-Power jest jedynie uszlachetniana dodatkami - te być moze pochodzą z Niemiec. Jedynym paliwem sprowadzanym w całości zza granicy jest Statoil Gold.

 

Poza tym, rafinerie dostarczają paliwo rożnych jakości. Stacje mogą sobie zamówić paliwa różnej klasy, a to oznacza, że poszczególne stacje mogą mieć paliwa różnej jakości...

Oczywiście, że nie. Wszystkie rafinerie obowiązują te same normy i przepisy, są one na bieżąco weryfikowane dość skrupulatnie przez uprawnione jednostki i jakość jest identyczna. Niejednokrotnie sam uczestniczyłem w takich badaniach ;). Jakość paliw na poszczególnych stacjach różni się jedynie uczciwością ich zarządcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności