Skocz do zawartości
loost

Wymaina dwumasy w B6 z DSG

Rekomendowane odpowiedzi

no tez tak wlasnie mi sie wydaje przebieg ok 175tys, to podobno juz pada dwumas . a tam sie wymienia tez jakies lozysko ? zimering?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się pod temat, bo po co tworzyć nowy.

B7 DSG 2.0TDI 140, na zimnym silniku 2-3 bieg minimalne odczuwalne szarpnięcie - czasem jest czasem nie - ale to nie przeszkadza.

Podczas dodawania i puszczania gazu podczas jazdy odczuwalne szarpnięcie - takie średnie, w manualu bywało mocniejsze.

W trakcie korka i bardzo wolnej prędkości - takie toczenie się z minimalnym naciśnięciem gazu zaczyna się bardzo odczuwalne szarpanie (nie jest to toczenie bez gazu lecz na pograniczu).

Czy to koło czy coś innego?

Pozdrawiam

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.03.2018 o 00:44, grono04 napisał:

mam pytanie, czy to moze byc dwumasa ???

passat b6 2.0 tdi 140km bmp dsg

dzwiek jak na filmiku na zimnym na biegu P oraz N szczegolnie na zimnym silniku, na cieplym nie ma tego dzwieku, jak sie przelaczy na d,s albo r to dziwku nie ma

 

pozdrawiam

 

 

 

Wzorowy przykład jaki dźwięk wydaje padająca dwumasa.

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.04.2018 o 19:09, Tomy napisał:

Wzorowy przykład jaki dźwięk wydaje padająca dwumasa.

w dodatku zaczelo przy przyspieszaniu tak na predkosci ok 50km/h drzec cala buda... na piatek umowilem juz warsztat, tylko przy wymianie dwumasy wymiewniac tez sruby ?bo sa zestawy oem widzialem bez srub i np bez lozyska iglowe, jakies uszczelniacze takze sie wymienia ?

 

po wymianie dwumasy....

drgania zostaly...wiec jestem w szoku 2tys w kieszeni mniej

nowe opony(drgalo juz na zimowych) wiec wykluczam opony dwumase ...czyzby półoś ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz FWD czy 4Motion?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeguby wewnętrzne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Passat b6 2.0tdi BMR 170KM DSG 2007

I pytanie o numer dwumasy, w opisie obu podany jest mój silnik

03G105266BK

czy

03L105266CG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

03G105266BK lub najnowszy numer 03G105266CJ

 

numer LUK 415 0740 09

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to dwie stówki tańsze, miłe zaskoczenie :)

Czy zużyta dwumasa może powodować problemy z odpalaniem silnika po postoju nocnym? Pompowtryskiwacze według mechanika jeszcze w takim stanie, że według mechanika to nie one(dwa bliskie ideału, dwa korekcje do max 1.4-podobno zużyta dwumasa też może mieć na to wpływ ). Zetknął na auto na ciepłym silniku gdy dwumasy nie słychać więc nie umiał ocenić na szybko czy do wymiany.

Mam prawie 300tys przebiegu i dwumas nie był zmieniany, trochę go słychać na zimnym silniku ale dużo słabiej niż na niektórych filmikach wklejonych na wcześniejszej stronie tego tematu, z innych objawów to głośniejsza praca silnika, lekko odczuwalna zmiana biegu i redukcja z 2-3 przy zimnym silniku, wolniejsza niż kiedyś redukcja przy kickdown...

Edytowane przez PKocot
Zła składnia zdania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Passata B6 2.0 TDI DSG 170 2010. 
1) Czy przy wymianie dwumasy wymienia się w powyższym tylko koło dwumasowe czy coś jeszcze? sprzegło/dociski itp?
2) Czy nowe śruby też powinno się wymienić przy wymianie?
3) Może ktoś podać jakie numery katalogowe/seryjne pasują do wspomnianego samochodu?
4) Czy są jakieś dobre zamenniki i ile kosztuje takie oryginalna dwumasa?
5) Czy przy wymianie dwumasy jest do niej bezpośrednie dojście czy trzeba np. skrzyie demontować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia, jako osoby, która walczyła z dwumasą w sądzie przez 6 lat (!) powiem tak - większego dziadowstwa nie wydziałem, ale dorzeczy:

ad. 1) jeśli mechanik stwierdzi, że sama dwumasa to tylko swumasę

ad. 1) obowiązkowo TAK

ad. 3) tu nie pomogę - ja kupiłem oryginał i ma teraz 11 kg. złomu za 1700 zł. plus koszty sprawy sądowej :(

ad. 4) najlepiej poszukać w necie lub podjechać do sklepu aby podali nr koła na podstawie VIN

ad. 5) trzeba zrzucić skrzynię

Obecnie jakbym to robił drugi raz to zakup części i wymianę zleciłbym mechanikowi, tylko patrzył mu na ręce. W razie reklamacji to mechanik boksuje się z producentem koła - jednak sama procedura reklamacyjna i weryfikacja wadliwości koła to jakaś droga przez mękę i walka z wiatrakami.

Dla wszystkich zainteresowanych załączam filmik mojej roboty pokazujący "sprawne" koło dwumasowe - tak stwierdził producent i biegły sądowy. Dodam tylko, że koło jak było kupione to ten "pierścień" był na sztywno zmontowany z pozostałymi elementami koła.

Tak więc - powodzenia ! - mój przypadek pewnie jest jedyny w Polsce - moja opinia o skrzyni - dopóki się nic nie dzieje to nie jeździłem z inną lepszą ale jak już coś się wydarzy to najlepiej omijać długim łukiem. Chyba, że po tych 6 latach mechanicy już mogą powiedzieć coś więcej i wiedzą jak się zabezpieczyć albo producenci poprawili swoje wyroby - choć sam w to nie wierzę.

Edytowane przez kowet
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie bardzo bym prosił o Waszą pomoc/ poradę w sprawie doboru koła dwumasowego do mojego B7 :) Przekopałem cały temat jak również inne, znalazłem w sumie większość informacji ale nie wiem czy są aktualne pod mój przypadek. A ten jest "ciekawy" ?

Passat B7 1.8 TSI CDAA 

Skrzynia DQ250

Napęd: FWD

Po modyfikacjach 262KM/ 370Nm

Przebieg 143.432

Na chwilę obecną udało mi się znaleźć takie informacje:

Koła dwumasowe:

VW 

03G105266CJ

LUK 

415 0581 09 
415 0581 10

SACHS 

2294 001 091

Łożysko prowadzące

056105313C

+ smar

Śruby 6 szt.

N90665001

Uszczelniacz wału

Opcjonalnie: czujnik G28

Z góry wielkie dzięki za pomoc :)

 

Edytowane przez Malik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem forumowicze. Nie jestem specem od automatów, ale dziś z racji, że pykło 60tys. km od ostatniej wymiany, pojechałem zmienić olej w skrzyni. Pacjent - B6 2.0TDI CR 140KM na DSG, 2010r. (191tys. przebiegu). Po wymianie dostałem informację, że mam do zrobienia dwumasę, ogólnie jak podnieśliśmy auto na podnośniku w momencie przełączenia z DRIVE na PARKING faktycznie słychać metaliczne postukiwanie przez parę sekund po czym ustaje, w drugą stronę, czyli z P na D raz słychać, że chwilę stuka, raz cisza. Podczas jazdy, czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku nie słyszałem tego stukania, pewnie też przy przełączaniu coś postukuje, ale jest to na tyle ciche, że nie zwróciłem uwagi, tym bardziej, że nie ma żadnych drgań przy przyspieszaniu, biegi przerzuca na prawdę płynnie, nie przeciąga, nie opóźnia, redukuje również bez żadnych problemów, stąd też moje zaskoczenie apropo dwumasy.

Tak więc pytanie, czy to na pewno będzie skończona dwumasa? Jeśli tak to robić to faktycznie jak gość powiedział - na już, czy mogę zrobić jeszcze parę kilometrów i dopiero jak zacznie bardziej się odzywać, wtedy zmienić? Nie chcę na tym jakoś przyoszczędzić czy coś w tym stylu, ale pchać się w koszty przed czasem też nie bardzo mi się uśmiecha, dlatego liczę na Waszą poradę. Dzięki za pomoc :)

Filmik jak to wygląda: Filmik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pacjent to passat b7 2.0tdi dsg 6biegow podczas jazdy gdy zdejmę nogę z gazu to po chwili słychać stuknięcie i czasem po ponownym dodaniu gazu. Przy zmianie biegów tego nie ma. Dwumasa zmieniona na używkę natomiast zdjęta będzie szła do regeneracji. Problem jest na obu dwu masach tak samo. Czytałem ze może być wina wielowpustu ale nie widać by na zdjętej był jakoś wyrobiony. Co może być przyczyna? Sprzęgło?

D55F21C5-962E-4ACA-A1ED-F525B6C88DA7.jpeg

B4889EAB-012D-475A-A2B3-2F1E62C22CCF.jpeg

F3E94DFC-4A11-4821-8F59-CC592D49C0DB.jpeg

888813D3-722F-43B6-A262-E0599566BD47.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jarekb , mam coś podobnego jak puszczę gaz i bieg z chodzi 3 na 2 w tedy jest stuknięcie  , troszkę podejrzewam przegub wewnętrzny ale bardziej skrzynię. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ze na trybie manual nie ma tego stuku. Tylko jak sam automat redukuje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jarekb1986 napisał:

Sprawdzałem ze na trybie manual nie ma tego stuku. Tylko jak sam automat redukuje 

pojedz  do kogos kto robi  tune up dsg, czy poprawi czasy przełczania itp 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wtedy już nie będzie tego stukania?

A czy to normalne ze auto dopiero rusza jak ma 1400 obrotów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jarekb1986 napisał:

I wtedy już nie będzie tego stukania?

A czy to normalne ze auto dopiero rusza jak ma 1400 obrotów?

moje jak było nowe to brało juz przy 900rpm jak tylko zaczołem puszcac  hamulec 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności